Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Re: Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Post autor: Kal_Torak »

Kamil.Sz ma zasadniczo rację. Historia znalezienia się jednostek Ogre Kigdoms jest dość dziwaczna i nikt w GW nie zastanawiał się jak to wpłynie na pozostałe jednostki DoW. Poprostu do kotła DoW wrzucono więcej różności i innych pyszności - i w rezultacie możemy się cieszyć zmutowaną wersję atomówki. Na tej samej zasadzie możnaby wrzucić część jednostek demonów chaosu. I raczej ludzie również by się burzyli przeciw przestawienia w DoW flash houndów do rarów - skoro "genialny wydawca" juz im umożliwił korzystania z flesh houndów w armii. Tyle, że padło na ogry a nie demony czy inną armię ;P. I dlatego wątpie aby gracze chcieli wstawić ogrów i mengili do rarów. W zasadzie z każdym innym specem miałoby to szanse ale nie z tymi dwoma. Mają za duże znaczenie turniejowe ;P.

Dlatego pozostaje kombinować jak ugrywalnić resztę w stosunku do ogrów czy mengili, aby gracz chociaż chciał na inne jednostki spojrzeć ;P. Cory to pikuś przy specach czy rarach - bo w nich nie ma mengili czy ogrów. W dodatku nawet krasnalom żałowano zabawek (chociażby w postaci zwykłego handguna), a norsom skirmisha albo nawet słabej wersji wychodzenia z krawędzi stołu. Ale zaskoczony jestem chęcią poprawy hot pota ;P

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Ponieważ jeżeli będą w specialach mało kto wystawi inne jednostki szczególnie gwardie czy krasnale. 3 ludożerców z pistoletami strzela statystycznie nie gorzej niż 10 krasnoludzkich kuszników, a w walce wypłaca 15 ataków z siłą 5,As -3 plus impakty czyli lepiej niż gwardia. Do tego są ItP., stubborn i wzbudzają strach.
Biorąc pod uwagę, ze w pozostałych armiach jako najemnicy zajmują po 2 rary, to logicznym jest by w armii najemników zajmowali tylko jeden :wink: .
2. jeśli przensie się mengili do rare to otrzymujemy w riozpie na 2k+ MMM i jedną armatę, trochę mało...a na małe punkty już zupełnie okalecza się Dow taką zagrywką.
Mengile są na tyle dobre by "zasługiwać" na rara właśnie. Pozatym dojdzie jeszcze galloper gun w specialach :wink: . A mengile w obecnej chwili są jakie są - dołącz truthsyera, pikę i dużego maga z loremaster cloak/ring of hotek i masz odział "odporny na warhammera". A chyba nie o powstawanie takich oddziałów tu chodzi prawda ?
Z osób, które mogłyby wspólnymi pomysłami napisać coś naprawdę niezłego to: Fish, Murmandamus, Kokesz, Fluffy, Ismael, Furion...
A ja to gdzie :wink: ?
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Infernal Puppet pisze:A ja to gdzie :wink: ?
Wiedziałem, ze o kimś zapomniałem ;P

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Zawsze do usług 8) .

A co do niziołków > Jak już zauważono Mamy 3 możliwe koszty od 6 do 4 pkt. IMO rozsądnym kompromisem jest 5 pkt z foresterem. 6 jak już zauważono ma bretoński wieśniak z łukiem, ale oni mimo BS 3 mają długie łuki ( halflingi powinny mieć krótkie, góra normalne ), paliki lub skirmisha. 40 pkt. za łuki z BS 4 to mało, nawet mimo 2 T. Kosz 5 wydaje mi sie uzasadniony - masz tani odział potrafiący coś tam zapestkować ale nie na tyle tani by robił za śmieć lub zapychacz wrzucony do rozpiski tylko aby pkt się dopinały.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Mengile w specjalach. Bo jak to będzie wyglądało, jak DE będą ich miały w Specjalach?

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

jednostki z albionu na turniejach ulegają wyłączeniu...
sami mengile nic nie zrobią - ponadto, zauważ, że MMM może w tej chwili wystawiać większość armii w swoich rare'ach, w ten sposób tylko osłabia się DoW względem innych armii.

Bs 4 na niziolkach i forester to niewątlpliwie duży plus, ale są minusy: t2, 24 cali zasięgu i panika za ich eliminację.
lucznicy bretońscy - 30 cali zasięgu, opcjonalny flaming attack, jedna jednsotka w skirmishu, nie wzbudzają paniki na kawie...
gdybym miał wybierać między nimi- wybrałbym bez wahania bretońców.

halfing hot pot- sam flaming attack (czy kwas) nie wystarczy - większość celów z regenką ma T5. więc ranimy na 6, a w takim przypadku hot pot to słaba opcja- nadal działo górą. nawet waląc bo klocku BK z regenką ranimi na 5+... więc trzeba czegoś więcej.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Hurtmaker pisze:halfing hot pot- sam flaming attack (czy kwas) nie wystarczy - większość celów z regenką ma T5. więc ranimy na 6, a w takim przypadku hot pot to słaba opcja- nadal działo górą. nawet waląc bo klocku BK z regenką ranimi na 5+... więc trzeba czegoś więcej.
A czy bezpośrednie trafienie nie jest przypadkiem z siłą 6? (under tamplete hole S6)

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

hot pot ma no armor save z powodu goracej zupy a nie kwasu.

a MMM= zakaz wstawiania herosow, i problem znika.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

A czy bezpośrednie trafienie nie jest przypadkiem z siłą 6? (under tamplete hole S6)
masz rację...
zasugeorwałem się tą 3S a zapomniałem o centralnym hicie- wtedy przeniesienie ich do special z zasadą 2 x na 1 slot wystarczy

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

może osłąbić pota jeszcze trzochę i zrobić jednostke dwa na jeden slot.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Hurtmaker pisze:masz rację...zasugeorwałem się tą 3S a zapomniałem o centralnym hicie- wtedy przeniesienie ich do special z zasadą 2 x na 1 slot wystarczy
No ;P

W takim wypadku propozycja jest następująca:

- Hot Pot w specach
- Hot Pot 2 na slot
- Hot Pot z zasadą kwasu, która oprócz no armour save niweluje regeneracje

To powinno wystarczyć aby hot pot był brany pod uwagę jako jednostka w specach. Dzięki temu nie potrzebne są bolce. Jeśli to jest mało to można poprostu podsumować działanie hot pota w "zasadach kwasu" i dodać coś jeszcze, analogicznie do zasad ataków ognistych czy trucizn. Pasuje to do działania kociołka i określa czym jest owa "zupa". Bo przecież zupa która rozpuszcza wszelkie zbroje "no armour save" jest kwasem co nie?

Zatem proponuje podsumować działanie hot pota jako "acid rules".

Aczkolwiek grunt by hot pot był w specach 2 na slot.

Jestem pewien że to lepsze rozwiązanie niż trzymanie go w rarach obok dział.

Co wy na to?

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

jestem za opcją do HoTpota przeniesienia z rare do special

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Kal_Torak pisze:W takim wypadku propozycja jest następująca:

- Hot Pot w specach
- Hot Pot 2 na slot
- Hot Pot z zasadą kwasu, która oprócz no armour save niweluje regeneracje
Jestem za wszystkimi opcjami na raz. Choć także uważam, że to nie kwas tylko wrzątek. Lekcje chemii się kłaniają :wink: Nie myl wrzątku i kwasu. Jak chcesz fluffowego wyjaśnienia to można napisać, że wrzątek/gorąca zupa przenika przez szpary w zbroi i parzy przeciwnika :D

Ludożercy w rarach to ludożercy skazani na śmierć. Z działem w dzisiejszych czasach na wet oni nie wygrają.

I przestańcie już zanudzać tymi MMM z piką itp. Piki pewnie nie będzie, bo jak już robimy nowy AL, to i będą nowe przedmioty. MMM powinni byś w specjalach, tylko trzeba podrasować resztę.
Kal_Torak pisze: RHINOX RIDERS:
See rules of Rhinox Riders from White Dwarf 309

Kokesz pisze:Tak, w tym samym artykule są zasady wynajmowania bohaterów z innych ras (dwarf, ork, HE, DE, ogr), którzy w DoW zajmowali slot Lorda. Mam pdf z tym atykułem w wersji ang. (starsza) i nowszej, przystosowanej do realiów 6 ed. - francuskiej.


Możesz zamieścić link? A i ma to Twoim zdaniem ręce i nogi, aby wogóle brało się pod uwage skorzystania z tych zasad?
Właśnie nie pamiętałem, w którym WD były te nosorożce. Taki zapis będzie OK.
Swoje PDFy udostępniam przez Scribd, ale akurat te mają hasła i nie mogę tego tam umieścić. Co do samych zasad... są OK. To po prostu lordowie poszczególnych ras (walczący lordowie) z 6 ed. Każdy zabiera slot lorda może brać przedmioty mag. ze swojego AB. I właśnie ten zapisek może wzbudzać kontrowersje. Nie mają gryfów, smoków itp. tylko koniki, CO, świnki czy pegazy.
Obrazek

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Kokesz pisze:Jestem za wszystkimi opcjami na raz. Choć także uważam, że to nie kwas tylko wrzątek. Lekcje chemii się kłaniają Nie myl wrzątku i kwasu. Jak chcesz fluffowego wyjaśnienia to można napisać, że wrzątek/gorąca zupa przenika przez szpary w zbroi i parzy przeciwnika
No to chyba dogadane ;P

Co do kwasu czy wrzątka jeden pies ;P. Można ostatecznie potraktować wrzątek jako ogniste ataki i w ten sposób uprościć sprawę. ;P

HALFING HOT POT:
points/model: 50

Halfing Hot Pot T4 W2
Halfing Crew M4 WS2 BS4 S2 T2 W1 I5 A1 LD8

Number of crew: 3
Equipment Crew: Hand Weapons
Special Rules: 1 or 2 Halfing Hot Pot per Special Slot, Stonethrower Rules (Max range 36", Hits S3 no armour save, under tamplete hole S6, D3 Wo, Flame Attack)

To by pasowało?

I pomyśleć że jednak dało się ugrywalnić halfingi - te z łukami jak i wielkimi garnkami ;P.

Awatar użytkownika
Master of reality
Oszukista
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Master of reality »

Ale na co ma się przydać te ogniste ataki? Regenke w większości mają duże potwory na których S3 nie robi wrażenia a flaming nie daje możliwości zranienia dragon princów. (Mówię to z perspektywy gracza HE. Wiem po reakcjach przeciwników że Nie ma nic bardziej frustrującego niż nie możliwość zabicia bo ma się ogniste ataki :wink: )
Może flaming dokupywany?
I sold my soul for rock'n roll

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Master of reality czytaj poprzednie posty. Hurtmaker również zasugerował się S3. Przecież hot pot to stonethrower. On ma siłę 6 !!! S3 ma z reszty templejtu. Zwykła katalpulta ma siłe 8, a 4 z reszty. HHot pot jak i mortar imperialny mają siłe 6, a z reszty siłe 3. Prościej już nie mogę ;P

Ale nawet bez ataków z flamem hot poty w specach dwa na slot nadal są opłacalnym wyborem. Tania katapulta to jednak tania katapulta. Słabsza a słabsza. Ale przynajmniej katapulta. Takie hot poty to ciekawa altrenatywa dla chociażby bolców, których DoW nie posiada.

A flaming dlatego że to wrzątek/kwas.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Flameingi tak, ale tylko pod dziurką w wzorniku 8) .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Infernal Puppet pisze:Flameingi tak, ale tylko pod dziurką w wzorniku 8) .
Może być, wszystko jedno ;P

Kokesz warto już coś wsunąć na listę PL Fan AL DoW - propozycje na dziś ?

Myślę, że wstępny obraz podstawowych jednostek DoW już jest ustalony.

Cory - zrobione
Speciale - ogry bez zmian, reszta kompromis z ugrywalnionym hot potem i gwardią
Rary - bez zmian

Za bardzo nie ma nad czym się zastanawiać chyba że wracamy do kwestii norsmenów i krasnali ;P

Jeśli Kokesz uznajesz, ze można wciągnąć spece i rary na PL Fan AL DoW , to chyba można przejść do kwestii RoRów ;P

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Kokesz pisze:
Kal_Torak pisze:W takim wypadku propozycja jest następująca:

- Hot Pot w specach
- Hot Pot 2 na slot
- Hot Pot z zasadą kwasu, która oprócz no armour save niweluje regeneracje
Jestem za wszystkimi opcjami na raz. Choć także uważam, że to nie kwas tylko wrzątek. Lekcje chemii się kłaniają :wink: Nie myl wrzątku i kwasu. Jak chcesz fluffowego wyjaśnienia to można napisać, że wrzątek/gorąca zupa przenika przez szpary w zbroi i parzy przeciwnika :D
Hmm myślę, że trolle mogą nie regenerować obrażeń od zupy ogórkowej. Serio.

Co innego np. rosół.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

zabrac flame atack, i dac 2 na slot special,

a no armor save jest nie z tego ze zbroja sie rozpuszcza tylko dlatego ze goraca zupa wlewa sie miedzy szparami,
a flaming pod dziurkma nie pasuje na maxa bo tam spada garnek!!

ponownie wzywam do opanowania sie mani wsadzania ogniowych atakow jak to mialo przy masowym wciskaniu ItP, czsami armiom brakuje pewnych rzeczy jako ich wbudowana wada, i tyle.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

ODPOWIEDZ