Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny
Moderator: esgaroth
Re: Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny
może tylko model cetralnie pod wzornikiem powienien obrywać od ognia(jakbyś oberwał rozgrzanym do czerwoności wielkim metalowym garnkiem to zupa go wypełniająca to najmniejsze zmartwienie), wilk syty i owca popalona.
Bersekerzy- w porządku
Pikinierzy- mogliby dostać jakiś bonus na monstery
Może powzorować się trochę na morheimie, było by kilka fajnych pomysłów, można by też zwrócić uwagę jednostki pojawiające się w rpg, aor i ksiązkach fabularnych które nie pojawiły się w systemie:
-witch hunters
-imperialn ogres
-bounty hunters
-zakapturzeni bracia(tajni agenci w służbie imperialnych mości)
-mutanci(nie wojwonicy chaosu)
-skaveńcy sabotarzyści (skyrke + eshin)
-orczy piraci
Bersekerzy- w porządku
Pikinierzy- mogliby dostać jakiś bonus na monstery
Może powzorować się trochę na morheimie, było by kilka fajnych pomysłów, można by też zwrócić uwagę jednostki pojawiające się w rpg, aor i ksiązkach fabularnych które nie pojawiły się w systemie:
-witch hunters
-imperialn ogres
-bounty hunters
-zakapturzeni bracia(tajni agenci w służbie imperialnych mości)
-mutanci(nie wojwonicy chaosu)
-skaveńcy sabotarzyści (skyrke + eshin)
-orczy piraci
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
To już szczegół. Najważniejsze aby były w specach dwa na slot. Mimo wszystko mieć możliwość zakupu dwóch małych katapult za 100 punktów, a tego nie mieć - sprawia ogromną różnicę. I napewno nie sądze aby takie hot poty były wtedy niegrywalną opcją nawet bez niewelowania regenki. A może ktoś sądzi inaczejAves pisze:zabrac flame atack, i dac 2 na slot special,
W zasadzie już mająlikaon pisze:Pikinierzy- mogliby dostać jakiś bonus na monstery
Pikinierom jedynie wywaliłbym im tą wbudowaną lekką zbroję - dzięki temu potanieliby o jeden punkt. Ale na ten temat nikt się nie wypowiadał.
Tzn? Podaj przykłady.likaon pisze:Może powzorować się trochę na morheimie, było by kilka fajnych pomysłów, można by też zwrócić uwagę jednostki pojawiające się w rpg, aor i ksiązkach fabularnych które nie pojawiły się w systemie:
-witch hunters
-imperialn ogres
-bounty hunters
-zakapturzeni bracia(tajni agenci w służbie imperialnych mości)
-mutanci(nie wojwonicy chaosu)
-skaveńcy sabotarzyści (skyrke + eshin)
-orczy piraci
łowcy czarownic (dla imperium to spec, nie można go wystawić w armii demonów,krasnoludów choasu, zwieorzludzi, skavenów, bretonni i wojowników chaosu)
Wielkość jednostki: 5+
Koszt modelu: 14p
R 4
WW 4(każdy inkwizytor imperialny działający z licencją dobrze walczy wręcz)
US 3
S 3
Wt 3
Zyw 1
I 4
A 1(2 mistrz inkwizytor)
Zp 8(zachartowany umysł)
Rynsztunek: kusza, pochodnia lub młot(broń ręczna), zbroja skórzana(lekka zbroja)
+1p pistolet
+2p dodatkowa broń do walki wręcz
za +10p można jednego z nich awasnować na mistrza inkwizytora)
Zasady:
Na stos- podczas walki wręcz posługują się amuletami ochronnymi i pochodniami. ich ataki w walce wręcz traktuje się jak magiczne i ogniste.
Nienawiść do chaosu- nienawiść do demonów, wojwoników chaosu i zwierzoludzi
Koszmar magów- na jednostki z magami traktuje się jakby meli zasadę terror, na magów 3-4 poziomu strach.
Odproność na magię(1)
Odproność na psychologię
Magia to herezja- nie mogą być celem żadnych zaklęć wspomagajacych poza tymi rzucanymi przez kapłanów, czarodzieje nie mogą dołączyć do tego oddziału.
Harcownicy
Wielkość jednostki: 5+
Koszt modelu: 14p
R 4
WW 4(każdy inkwizytor imperialny działający z licencją dobrze walczy wręcz)
US 3
S 3
Wt 3
Zyw 1
I 4
A 1(2 mistrz inkwizytor)
Zp 8(zachartowany umysł)
Rynsztunek: kusza, pochodnia lub młot(broń ręczna), zbroja skórzana(lekka zbroja)
+1p pistolet
+2p dodatkowa broń do walki wręcz
za +10p można jednego z nich awasnować na mistrza inkwizytora)
Zasady:
Na stos- podczas walki wręcz posługują się amuletami ochronnymi i pochodniami. ich ataki w walce wręcz traktuje się jak magiczne i ogniste.
Nienawiść do chaosu- nienawiść do demonów, wojwoników chaosu i zwierzoludzi
Koszmar magów- na jednostki z magami traktuje się jakby meli zasadę terror, na magów 3-4 poziomu strach.
Odproność na magię(1)
Odproność na psychologię
Magia to herezja- nie mogą być celem żadnych zaklęć wspomagajacych poza tymi rzucanymi przez kapłanów, czarodzieje nie mogą dołączyć do tego oddziału.
Harcownicy
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
- Master of reality
- Oszukista
- Posty: 833
- Lokalizacja: Warszawa
Powiem szczerze że ja nie widzę jakoś Inkwizytorów w armii DoW. Oni przecież nie walczą dla pieniędzy tylko za imperium z nienawiści do chaosu.
I sold my soul for rock'n roll
Co nie przeszkadzam im robić tego często za pieniądze, w końcu raz zwlaczają wrogów imperiów dwa złoto idzie na szczytny cel(znaczy dla nich). W imperium inkwizytor ma stopień sierżanta, a w razie potrzeby mistrz inwizytor bierze stopień kapita(nie daje głowy za tłumaczenia z angielkiego booka do rpga). Poza tym członkowie sigrmarykiego zakonu inkwizycyjnegoo cały czas podróżują po starym świecie w poszukiwaniu zepsucia które mogli by wyplenić, szczególnie jeżeli za to wyplenieni mieli by im jeszcze zapłacić. Jedną z głónych nacji pośród DoW jest Tilea czy odpowienik hiszpanni, a któż nie słyszał czy się niespodziewał się hiszpańskiej inkwizycji.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
Sytuacja w sprawie podstawowych jednostek DoW jest już w miarę ogarnięta. Stąd przeniósłbym ciężkość dyskusji na RoRy, czyli meritum sprawy ;P
Jestem bardzo ciekaw waszego poglądu na RoR w armii DoW. Jest to w zasadzie najtrudniejszy punkt tej armii. Łącznie wychodzi jakieś 36 jednostek RoR, z czego 90% jest całkowicie niegrywalna. Nawet na miarę WFB jest to swoisty "fenomen". Większość tych jednostek w zasadzie była niegrywalna od chwili ich powstania. W dodatku wraz z upływem kolejnych edycji jednostki te deaktualizowały się jeszcze bardziej.
Aby wogóle myśleć o ugrywalnieniu RoR w jakimkolwiek stopniu wydaje mi się, że należy je rozebrać na części składowe i określić co dokładnie i mniej więcej ile punktów tego czegoś wpływa na koszt RoR. Kiedy to się określi i powstanie pewien wzór można zacząć myśleć, jak ograniczyć te czynniki, aby jednostka RoR opłacała się punktowo. Określenie ceny to priorytet. Ale nie jest to jedyny problem, bo dochodzi jeszcze sam sens jednostki i jej zasady w Army Liście. Jednak już samo określenie odpowiedniej ceny za jednostkę, nawet jeśli z określonego RoR uczyni kolejną jednostkę o przydatności norsmen marauader, to już można mówić o olbrzymiej poprawie sytuacji.
Kwestię przedstawię na przykładzie Breganza's Besiegers. Otóż jest to regiment 10 ciężkozbrojnych kuszników za 185 punktów. Jest to ponad dwukrotna cena regimentu podstawowych kuszników.
Części składowe RoR:
1. Imienny Dowódca: Luca Breganza - 71 punktów
- 50 punktów (koszt podstawowy mercenery captain)
- 21 punktów za ekwipunek (10 kusza, 7 pistolet, 4 ciężka zbroja)
2. Kosz oddziału: 99 punktów
- 9 kuszników po 11 punktów każdy
3. Wbudowany FCG: 20 punktów
- Muzyk (10 punktów)
- Sztandar (10 punktów)
Łączna suma oddziału według wyliczeń na podstawie kosztów FCG innych oddziałów i kosztu capitana wynosi 190 punktów (oficjalnie wynosi 185). Jak patrzyłem na pozostałe regimenty ten margines błędu potrafi się pojawić w innych regimentach. Najprawdopodobniej zastosowano nieco inne przeliczniki względem imiennego dowódcy. W większości regimentów ten wzór działa, chociaż są regimenty bardzo specyficzne, którym nieco trudniej wyliczyć koszt punktowy ;P. Narazie jednak chodzi mi o te podstawowe oddziały.
Oczywiście część regimentów mają również wbudowane magiczne przedmioty, które nieco utrudniają zadanie.
Wyliczanka ta ma jednak przedstawić co mniej więcej wpływa na koszt RoR i jaki jest jego wkład na zwiększenie tej ceny. W przypadku Breganza's Besieger jest to oczywiście heros, który zawyża koszt oddziału o jakieś 71 punktów.
Moją propozycją rozwiązania RoR jest pozwolenie oddziałom na opcjonalny zakup ich części składowych. Aby trzymać się klimaty i fluffu RoR jednym stałym elementem RoR zostaje Imienny Heros. Jednak pozostawienie go jako herosa w żaden sposób nie pomoże oddziałom RoR, gdyż to on odpowiada w większości przypadków za tak duży koszt punktowy, który niemal podwaja wartość regimentu.
Stąd pierwszym pomysłem, o którym wcześniej wspominałem to:
- Przekształcenie imiennego herosa na imienne chempiona z uwagi na ostatnie pojawienie się w najnowszych AB tych tworów. Zmniejszając nieco statystyki naszego herosa do 1W i 2A zmniejszamy jego koszt o ponad połowę. Dzięki temu heros nie będzie kosztował 70-80 punktów ale w przypadku kuszników 26-31 pinktów (koszt kusznika 11 punktów + 15/20 punktów za imiennego chempiona z lepszymi statystykami). Ewkipunek będzie posiadał taki jak oddział lub ten dodatkowy nie będzie posiadał wysokiego kosztu dla herosów ale w koszcie wyposażenia jednostki (np. deullista ma pistolet +3p. a heros +7p.).
- Opcjonalny koszt FCG
- Odpowiednie wyszacowanie kosztu punktowego jednostki.
Innymi słowy koszt Breganza's Besieger spadnie ze 185 punktów do 115/120 punktów podstawowych.
- Kusznik według naszego AL kosztuje 7 punktów. Koszt ciężkiej zbroi to 2 punkty a pawęża 1 punkt (koszt pawęży jest odpowiedni gdyż daje bonus względem ataków dystansowych, ale nie ma żadnej wartości w walce wręcz). Daje to nam 10 punktów za ciężkozbrojnego kusznika. Zatem 10 tych kuszników kosztuje 100 punktów.
Statystyki Breganzy M4 WS5 BS5 S4 T4 W1 I5 A2 LD8
- Koszt imiennego dowódcy o ulepszonych statystykach to +15/20 punktów + ew. koszt dodatkowego ekwipunku (+3p. za pistolet).
- FCG jest opcjonalny, czyli można ale nie trzeba go wykupić.
Razem daje to nam w zalezności od kosztu ulepszenia 115-123 punkty za oddział. Zatem nasz oddział kuzników jest w cenie oddziału łuczników wysokich elfów lub leśnych elfów. Taki koszt jest już do przełknięcie, z uwagi na wyposażenie oddziału i ciekawego chempiona, który ma w końću wyższe LD i zawsze ten BS 5.
Nad takim oddziałem można się już zastanowić. Chociaż pewnie chciałoby aby kosztował tylko 100 punktów. Największym esktremum jest możliwość wykupienia imiennego dowódcy. Ale sam zostawiłem imiennego dowódcę jako wbudowany w oddział. Zaś resztę jako opcje.
Sporą część RoRów można w ten sposób ugrywalnić.
Inna kwestia już zaś z RoRami z magicznymi przedmiotami, które osobiście wciągnąłbym jako bazę magicznych przedmiotów DoW (mielibyśmy oficjalne przedmioty magiczne).
Jestem bardzo ciekaw waszego poglądu na RoR w armii DoW. Jest to w zasadzie najtrudniejszy punkt tej armii. Łącznie wychodzi jakieś 36 jednostek RoR, z czego 90% jest całkowicie niegrywalna. Nawet na miarę WFB jest to swoisty "fenomen". Większość tych jednostek w zasadzie była niegrywalna od chwili ich powstania. W dodatku wraz z upływem kolejnych edycji jednostki te deaktualizowały się jeszcze bardziej.
Aby wogóle myśleć o ugrywalnieniu RoR w jakimkolwiek stopniu wydaje mi się, że należy je rozebrać na części składowe i określić co dokładnie i mniej więcej ile punktów tego czegoś wpływa na koszt RoR. Kiedy to się określi i powstanie pewien wzór można zacząć myśleć, jak ograniczyć te czynniki, aby jednostka RoR opłacała się punktowo. Określenie ceny to priorytet. Ale nie jest to jedyny problem, bo dochodzi jeszcze sam sens jednostki i jej zasady w Army Liście. Jednak już samo określenie odpowiedniej ceny za jednostkę, nawet jeśli z określonego RoR uczyni kolejną jednostkę o przydatności norsmen marauader, to już można mówić o olbrzymiej poprawie sytuacji.
Kwestię przedstawię na przykładzie Breganza's Besiegers. Otóż jest to regiment 10 ciężkozbrojnych kuszników za 185 punktów. Jest to ponad dwukrotna cena regimentu podstawowych kuszników.
Części składowe RoR:
1. Imienny Dowódca: Luca Breganza - 71 punktów
- 50 punktów (koszt podstawowy mercenery captain)
- 21 punktów za ekwipunek (10 kusza, 7 pistolet, 4 ciężka zbroja)
2. Kosz oddziału: 99 punktów
- 9 kuszników po 11 punktów każdy
3. Wbudowany FCG: 20 punktów
- Muzyk (10 punktów)
- Sztandar (10 punktów)
Łączna suma oddziału według wyliczeń na podstawie kosztów FCG innych oddziałów i kosztu capitana wynosi 190 punktów (oficjalnie wynosi 185). Jak patrzyłem na pozostałe regimenty ten margines błędu potrafi się pojawić w innych regimentach. Najprawdopodobniej zastosowano nieco inne przeliczniki względem imiennego dowódcy. W większości regimentów ten wzór działa, chociaż są regimenty bardzo specyficzne, którym nieco trudniej wyliczyć koszt punktowy ;P. Narazie jednak chodzi mi o te podstawowe oddziały.
Oczywiście część regimentów mają również wbudowane magiczne przedmioty, które nieco utrudniają zadanie.
Wyliczanka ta ma jednak przedstawić co mniej więcej wpływa na koszt RoR i jaki jest jego wkład na zwiększenie tej ceny. W przypadku Breganza's Besieger jest to oczywiście heros, który zawyża koszt oddziału o jakieś 71 punktów.
Moją propozycją rozwiązania RoR jest pozwolenie oddziałom na opcjonalny zakup ich części składowych. Aby trzymać się klimaty i fluffu RoR jednym stałym elementem RoR zostaje Imienny Heros. Jednak pozostawienie go jako herosa w żaden sposób nie pomoże oddziałom RoR, gdyż to on odpowiada w większości przypadków za tak duży koszt punktowy, który niemal podwaja wartość regimentu.
Stąd pierwszym pomysłem, o którym wcześniej wspominałem to:
- Przekształcenie imiennego herosa na imienne chempiona z uwagi na ostatnie pojawienie się w najnowszych AB tych tworów. Zmniejszając nieco statystyki naszego herosa do 1W i 2A zmniejszamy jego koszt o ponad połowę. Dzięki temu heros nie będzie kosztował 70-80 punktów ale w przypadku kuszników 26-31 pinktów (koszt kusznika 11 punktów + 15/20 punktów za imiennego chempiona z lepszymi statystykami). Ewkipunek będzie posiadał taki jak oddział lub ten dodatkowy nie będzie posiadał wysokiego kosztu dla herosów ale w koszcie wyposażenia jednostki (np. deullista ma pistolet +3p. a heros +7p.).
- Opcjonalny koszt FCG
- Odpowiednie wyszacowanie kosztu punktowego jednostki.
Innymi słowy koszt Breganza's Besieger spadnie ze 185 punktów do 115/120 punktów podstawowych.
- Kusznik według naszego AL kosztuje 7 punktów. Koszt ciężkiej zbroi to 2 punkty a pawęża 1 punkt (koszt pawęży jest odpowiedni gdyż daje bonus względem ataków dystansowych, ale nie ma żadnej wartości w walce wręcz). Daje to nam 10 punktów za ciężkozbrojnego kusznika. Zatem 10 tych kuszników kosztuje 100 punktów.
Statystyki Breganzy M4 WS5 BS5 S4 T4 W1 I5 A2 LD8
- Koszt imiennego dowódcy o ulepszonych statystykach to +15/20 punktów + ew. koszt dodatkowego ekwipunku (+3p. za pistolet).
- FCG jest opcjonalny, czyli można ale nie trzeba go wykupić.
Razem daje to nam w zalezności od kosztu ulepszenia 115-123 punkty za oddział. Zatem nasz oddział kuzników jest w cenie oddziału łuczników wysokich elfów lub leśnych elfów. Taki koszt jest już do przełknięcie, z uwagi na wyposażenie oddziału i ciekawego chempiona, który ma w końću wyższe LD i zawsze ten BS 5.
Nad takim oddziałem można się już zastanowić. Chociaż pewnie chciałoby aby kosztował tylko 100 punktów. Największym esktremum jest możliwość wykupienia imiennego dowódcy. Ale sam zostawiłem imiennego dowódcę jako wbudowany w oddział. Zaś resztę jako opcje.
Sporą część RoRów można w ten sposób ugrywalnić.
Inna kwestia już zaś z RoRami z magicznymi przedmiotami, które osobiście wciągnąłbym jako bazę magicznych przedmiotów DoW (mielibyśmy oficjalne przedmioty magiczne).
FCG musi byc. to taki charakter oddziału.
Natomiast przeliczniki punktowe "normalne" wg wczesniej wyliczonych wartosci jednostek/upgradów. Herosa walczacego ceniłbym bazowo ok 30 pkt (z racji braku dostepu do magioc itemów), strzelajacego nawet mniej.
RoRy takie jak Cursed company przeliczyc i poprawic statsy trzeba wg podrecznika VC (postulowałbym wbudowanie boundspella w krugera (3) wskrzesza d6 modeli co ture)
Bronzino - zostawic koszt bez zmian, dac tylko hersosowi zdolnosc krasnoludzkiego (!!) - D6 ran - inzyniera na dowlolny cannon DoW do ktorego sie przylaczy. Tego DoW potrzebują.
Kwiatki zaczynaja sie przy Birdmanach.
Pozdrawiam
Natomiast przeliczniki punktowe "normalne" wg wczesniej wyliczonych wartosci jednostek/upgradów. Herosa walczacego ceniłbym bazowo ok 30 pkt (z racji braku dostepu do magioc itemów), strzelajacego nawet mniej.
RoRy takie jak Cursed company przeliczyc i poprawic statsy trzeba wg podrecznika VC (postulowałbym wbudowanie boundspella w krugera (3) wskrzesza d6 modeli co ture)
Bronzino - zostawic koszt bez zmian, dac tylko hersosowi zdolnosc krasnoludzkiego (!!) - D6 ran - inzyniera na dowlolny cannon DoW do ktorego sie przylaczy. Tego DoW potrzebują.
Kwiatki zaczynaja sie przy Birdmanach.
Pozdrawiam
- Master of reality
- Oszukista
- Posty: 833
- Lokalizacja: Warszawa
Ogólnie IMO opcja którą proponujesz jest git.
co do CG dokupowanego to jest dobra opcja, ale czy w przypadku sztandaru i muzyka upersonifikowanego też chcesz dawać możliwość dokupienia? Bo IMO to jest też część fluffu i w oddzialach z imiennymi sztandarami zostawiłbym jednak konieczność dokupienia.
co do CG dokupowanego to jest dobra opcja, ale czy w przypadku sztandaru i muzyka upersonifikowanego też chcesz dawać możliwość dokupienia? Bo IMO to jest też część fluffu i w oddzialach z imiennymi sztandarami zostawiłbym jednak konieczność dokupienia.
I sold my soul for rock'n roll
Dość znacznie ten FCG wpływa na koszt oddziału. Przy oddziałach typu kusznicy, lekka kawa itp. FCG zawyża cenę no i sztandar jest "ciężarem" dla takowej jednostki. W tym wypadku koszt kuszników breganzy wzrośnie poza granicę opłacalności. Fluff RoR i tak w jakieś części musi ucierpieć. Powinno się unikać jak ogniza zawyżania kosztów tych jednostek, zwłaszcza że większość i tak nawet po zmniejszeniu kosztów o połowę wciąż będzie grywalana na poziomie norsmenów albo i niżej. Natomiast cała sprawa rozchodzi się oto aby ktoś chciał wogóle na te regimenty spojrzeć.Fluffy pisze:FCG musi byc. to taki charakter oddziału.
Jeśli np. corowe RoRy nie ugrywalni się, to już lepiej takich breganza zrezygnować, a zwykłym kusznikom dać możliwość brania pawęży i cieżkich zbroi. Nie traci się konceptu jednostki wtedy. Brak zaś ugrywalnienia takich breganza i innych tego typu regimentów to marnotrastwo najfajniejszych pomysłów i potencjału armii. Stąd na siłę bym nie wciskał FCG i innych tego typu rzeczy.
Mniej więcej tyle właśnie wychodzi koszt imiennego chempiona.Fluffy pisze: Herosa walczacego ceniłbym bazowo ok 30 pkt (z racji braku dostepu do magioc itemów), strzelajacego nawet mniej.
Zgadzam się.Fluffy pisze:RoRy takie jak Cursed company przeliczyc i poprawic statsy trzeba wg podrecznika VC
Kwiatków jest sporo i to trochę przeraża ;PFluffy pisze:Kwiatki zaczynaja sie przy Birdmanach.
Moją propozycją jest magiczne przedmiot i magiczne sztandary RoRów wciągnąć jako baza magicznych przedmiotów dla DoW. Regimenty dzięki temu zostają odchudzone o połowę punktów. Zaś my zyskujemy oficjalne made in GW przedmioty magiczne, którym trzeba tylko dorobić koszty punktowe (część się da wyliczyć ze skłądowych częsci regimentów RoR).Master of reality pisze:co do CG dokupowanego to jest dobra opcja, ale czy w przypadku sztandaru i muzyka upersonifikowanego też chcesz dawać możliwość dokupienia? Bo IMO to jest też część fluffu i w oddzialach z imiennymi sztandarami zostawiłbym jednak konieczność dokupienia.
Trudno, ofiary musza byc po obu stronachFluff RoR i tak w jakieś części musi ucierpieć.
Naprawde, wszystkie oddzialy RoR, nawet kusznicy musza miec automatycznie wykupione FCG. Po pierrwsze, mimo wszystko te oddziały nadal pozostają grywalne, zwłaszcza po obnizeniu kosztów. Po drugie, jakbys dowodził znanym jak swiat długi i szeroki najemnym oddziałem, zostawiałbys identyfikator w domu?
No i po trzecie - czym byłąby ta gra bez fluffu? Zresztą, nie nalezy ugrywalniac wszystkich jednostek - jakies musza byc gorsze. To ze ktos straci te 20 pkt na CG ( w skali armii 1000+ ) i bedzie ryzykował 100 VP w plecy to nie taka straszna kara.
Rozwazyłbym za to jakis niewielki bonus za championa/bohatera w rorach. Ciężko mi tu rzucic propozycja, moze ktos ma jakis pomysł?
Pozdrawiam
Żartujesz ? Sztandar jest wielkim ciężarem. Proponuję strzeleckim oddziałom dać możliwość go wykupienia, a innym od razu wbudowany.Fluffy pisze:To ze ktos straci te 20 pkt na CG ( w skali armii 1000+ ) i bedzie ryzykował 100 VP w plecy to nie taka straszna kara.
Zartujesz?
[To nie Ty proponowałes BSa 4 bazowo strzelcom bo z "3" sie trafic nie da?]
Jak jestes dupa wołowa to pozwolisz sobie tych kusznikow zjesc. W tym przypadku te 20 pkt za muzyka i 100 za sztandar nie robia roznicy (bo i tak dostaniesz bęcki).
Wbrew pozorom taka 10 Marksmanów jest dosc odporna na skorpiony - outnumber, prawdopodobnie szereg, banner, high ground. Od kopa wygrywaja o muzyka. Statystycznie wygrywaja nawet z dwoma skorpionami.
A reszta wroga zasadniczo musi dojechac.
Wiec nie truc mi tu ze banner na RoRach to zły pomysł. Nie pasuje to kupujcie bazowych kuszników. RoRy musza byc szczególne i się wyróżniac
Albo skonczmy pierdolenie i zróbmy z doW deony, stac nas. A co
Pozdrawiam
[To nie Ty proponowałes BSa 4 bazowo strzelcom bo z "3" sie trafic nie da?]
Jak jestes dupa wołowa to pozwolisz sobie tych kusznikow zjesc. W tym przypadku te 20 pkt za muzyka i 100 za sztandar nie robia roznicy (bo i tak dostaniesz bęcki).
Wbrew pozorom taka 10 Marksmanów jest dosc odporna na skorpiony - outnumber, prawdopodobnie szereg, banner, high ground. Od kopa wygrywaja o muzyka. Statystycznie wygrywaja nawet z dwoma skorpionami.
A reszta wroga zasadniczo musi dojechac.
Wiec nie truc mi tu ze banner na RoRach to zły pomysł. Nie pasuje to kupujcie bazowych kuszników. RoRy musza byc szczególne i się wyróżniac
Albo skonczmy pierdolenie i zróbmy z doW deony, stac nas. A co
Pozdrawiam
A, bo tak kulturalnie to już się nie da? Przepraszam, zapomniałem, żyjemy w kraju, gdzie swojego zdania mieć nie wolnoFluffy pisze:Zartujesz?
[To nie Ty proponowałes BSa 4 bazowo strzelcom bo z "3" sie trafic nie da?]
Jak jestes dupa wołowa to pozwolisz sobie tych kusznikow zjesc. W tym przypadku te 20 pkt za muzyka i 100 za sztandar nie robia roznicy (bo i tak dostaniesz bęcki).
Wbrew pozorom taka 10 Marksmanów jest dosc odporna na skorpiony - outnumber, prawdopodobnie szereg, banner, high ground. Od kopa wygrywaja o muzyka. Statystycznie wygrywaja nawet z dwoma skorpionami.
A reszta wroga zasadniczo musi dojechac.
Wiec nie truc mi tu ze banner na RoRach to zły pomysł. Nie pasuje to kupujcie bazowych kuszników. RoRy musza byc szczególne i się wyróżniac
Albo skonczmy pierdolenie i zróbmy z doW deony, stac nas. A co
Pozdrawiam
Spokojnie, nie chcialem Cię urazic.
Po prostu nie chce zeby kazdy oddział był "ubergrywalny". No i troche irytuje mnie "teoryhammer".
Grałem i Braganzami, i przeciw nim - ten oddział jest strasznie upierdliwy w strzelaniu, wygrywa pojedynki strzeleckie ze wszystkim, jest tez dosc odporny na "obrażeniową" magię. Podatny jest jedynie na bolce/organy.
Jedyny sposób to zjesc go w CC, i to nie fastem, tylko klocem lub wagonem ciezkiej jazdy. Albo naprawde mocnym skirmishem. I jak ktos dopusci do takiej sytuacji, to musi byc za to kara.
W dodatku jestem wrogiem ustawiania gunlina i kulania pierdylionem kosci. Ta gra musi wymagac jakiegos wysiłku. Wystawiasz dobry oddział strzelający - a Braganzi sa naprawdę nieźli - musisz miec na nich jakąs udupiajkę.
Podobnie Marksmani. Okazało sie w licznych grach ze unit jest idealny do trzymania budynków i nękania wroga, i bez specjalistycznego sprzetu (oddelegowania jakiegos hero-mordercy) cięzko ich stamtad wyjac. A BS 4 robi rzeź.
To dzięki tym "słabym" herosom, paweżom/BS 4.
Dlatego uwazam ze akurat FCG w tych unitach jest swietnym posunieciem i powinny pozostac.
Pozdrawiam.
Po prostu nie chce zeby kazdy oddział był "ubergrywalny". No i troche irytuje mnie "teoryhammer".
Grałem i Braganzami, i przeciw nim - ten oddział jest strasznie upierdliwy w strzelaniu, wygrywa pojedynki strzeleckie ze wszystkim, jest tez dosc odporny na "obrażeniową" magię. Podatny jest jedynie na bolce/organy.
Jedyny sposób to zjesc go w CC, i to nie fastem, tylko klocem lub wagonem ciezkiej jazdy. Albo naprawde mocnym skirmishem. I jak ktos dopusci do takiej sytuacji, to musi byc za to kara.
W dodatku jestem wrogiem ustawiania gunlina i kulania pierdylionem kosci. Ta gra musi wymagac jakiegos wysiłku. Wystawiasz dobry oddział strzelający - a Braganzi sa naprawdę nieźli - musisz miec na nich jakąs udupiajkę.
Podobnie Marksmani. Okazało sie w licznych grach ze unit jest idealny do trzymania budynków i nękania wroga, i bez specjalistycznego sprzetu (oddelegowania jakiegos hero-mordercy) cięzko ich stamtad wyjac. A BS 4 robi rzeź.
To dzięki tym "słabym" herosom, paweżom/BS 4.
Dlatego uwazam ze akurat FCG w tych unitach jest swietnym posunieciem i powinny pozostac.
Pozdrawiam.
uwazam ze hero bez itemow powinien byc calkowicie za darmo, wtedy RoR bedzie potezniejszy niz normalny oddzia.
Obecnie malo kto gra na herosach o statach ludzkiego kapitana, bieze sie maga albo nic.
I tak nikomu si ekrzywda nie stanie od kolesia z takimi statai a bedzie jakis imperatyw zeby brac ror zamiast zwyklego DoW.
Obecnie malo kto gra na herosach o statach ludzkiego kapitana, bieze sie maga albo nic.
I tak nikomu si ekrzywda nie stanie od kolesia z takimi statai a bedzie jakis imperatyw zeby brac ror zamiast zwyklego DoW.
Shaman says:
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
Tzn. darmwy hero o statystykach kapitana to może być trochę za dużo, gdyż to zwykle darmowe 60-80 punktów w zalezności od wyposazenia.Aves pisze:uwazam ze hero bez itemow powinien byc calkowicie za darmo, wtedy RoR bedzie potezniejszy niz normalny oddzia.
Można się zaś zastanowić nad darmowym imiennych chempionem (jak darmowi chempioni w bretce). Jeśli ten byłby darmowy to obowiązkowy FCG już by tak nie kolił w oczy.
Nie musi być uber wystarczy, że będzie grywalny ;P. Ale poprzez grywalny oczywiście rozumiem większa grywalność od np. norsmenów ;PFluffy pisze:Po prostu nie chce zeby kazdy oddział był "ubergrywalny".
FCG nie musi być koniecznie opcjonalny.Fluffy pisze:Grałem i Braganzami, i przeciw nim - ten oddział jest strasznie upierdliwy w strzelaniu, wygrywa pojedynki strzeleckie ze wszystkim, jest tez dosc odporny na "obrażeniową" magię. Podatny jest jedynie na bolce/organy.
No ale najważniejszą sprawą jest ten nieszczęsny heros który odpowiada za tak wysoki koszt RoRów. Mamy obecnie trzy koncepcje:
1. Darmowy Heros o statystykach standardowego kapitana (bardzo poteżny boost, średnio to darmowe 60-80 punktów)
2. Heros w postaci imiennego chempiona za +15/+20 punktów
3. Darmowy imienny chempion - podobnie jak w bretce są darmowi zwykli chempioni
W opcji 3 nie widzę przeszkód aby FCG była w tym wypadku obowiązkowa. Aczkolwiek gdyby była opcjonalna uzyskujemy RoRa już uwolnione od przymusowego podrożania punktowego. W tym wypadku oddział breganzy kosztuje 100 punktów. Z obowiązkowym FCG ale darmowym championem 115. Wychodząc z założenia że jeden breganza kosztuje 10 punktów. Z płatnym chempionem i FCG punktacja wynosi już 135 punktów (więcej niż elfickie oddziały strzeleckie). Jeśli zaś koszt punkotwy kusznika będzie nie zmieniony czyli po 11 punktów od sztuki koszt już wzrasta do 145 punktów (już koło 150). Wtedy oddział już nieopłacalny.
Chodzi oto, aby oddział przykładowych kuszników breganzy nie posiadał ceny 2 oddziałów zwykłych kuszników. To samo dotyczy reszty RoRów z klasy corów względem swoich odpowiedników.
Zgadam się z Fluffim. FCG musi zostać jako znak rozpoznawczy RoR.
Poza tym przestańmy się bawić w próby wymyślenia jakiegoś wzoru, przelicznika itp. GW już dawno takich rzeczy nie używa. IMO taki przelicznik nie zda egzaminu, bo każdy RoR jest inny. W jednym przypadku będzie ok, w drugim i tak oddział będzie za drogi. Jak mówiłem wcześniej koszty RoRów to sprawa indywidualna. Nie rozdrabniajmy się nad tym, że champion w teorii powinien kosztować tyle i tyle. Po prostu przytnijmy koszty... jednym 50 p., innym 30 p., a jeszcze innych zostawmy w spokoju.
Poza tym przestańmy się bawić w próby wymyślenia jakiegoś wzoru, przelicznika itp. GW już dawno takich rzeczy nie używa. IMO taki przelicznik nie zda egzaminu, bo każdy RoR jest inny. W jednym przypadku będzie ok, w drugim i tak oddział będzie za drogi. Jak mówiłem wcześniej koszty RoRów to sprawa indywidualna. Nie rozdrabniajmy się nad tym, że champion w teorii powinien kosztować tyle i tyle. Po prostu przytnijmy koszty... jednym 50 p., innym 30 p., a jeszcze innych zostawmy w spokoju.
Tzn. w niektórych RoRach jest zastosowany przelicznik przez GW, ale w innych nie jak np. w maszynie zabójców trolli i nie tylko. Dlatego zgadzam się z Tobą Kokesz, aby traktować każdy regiment indywidualnie. Ale chodzi oto, że niektóre regimenty mają dość jasne przeliczniki punktowe i jeśli jest możliwość aby móc z nich skorzystać to nie widzę przeszkód by tak uczynić.
Poniżej zatem zaproponuje koszt jednostek RoR dotyczący corów, przy każdym będzie komentarz dotyczący przeliczenia punktów. Poniżej znajdą się wszystkie poza Al muktars desert dog oraz vesperos vendetta gdyż te oddziały posiadają magiczne przedmioty a te potrzebują oddzielnych "ustaleń" ;P.
Breganza's Besiegers (115 pts.):
points/model: 10
Besieger M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Luca Breganza M4 WS5 BS5 S4 T4 W1 I5 A2 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pavise, Heavy Armour, Crossbow, Full Command Group witch Luca Breganza
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Imienny Champion (darmowy)
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Kusznika (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Heavy armour (+2 pts.), Pavise (+1 pts.)
Marksmen of Miragliano (115 pts.):
points/model: 10
Marksmen M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Maximilian M4 WS5 BS5 S4 T4 W1 I5 A2 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Crossbow, Full Command Group witch Maximilian
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Imienny Champion (darmowy)
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Kusznika (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Light Armour (+1 pts.), BS 4 (+2 pts.)
Leopold's Leopard Comapny (115 pts.):
points/model: 10
Leopard M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Leopold M4 WS5 BS5 S4 T4 W1 I5 A2 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pikes, Light Armour, Full Command Group witch Leopold
Special Rules: Regiment of Renown, Immune to Psychology
Komentarz:
- Imienny Champion (darmowy)
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Pikiniera (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Immune to Psychology (+3 pts.)
Pirazzo's Lost Legion (90 pts.):
points/model: 8(crossbowmen) and 7(pikemen)
Pikeman Lost Legion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Crossbowmen Lost Legion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Pirazzo M4 WS5 BS5 S4 T4 W1 I5 A2 LD8
Unit size: 10+
Equipment Pikeman: Hand weapon, Pikes, Light Armour, Full Command Group witch Pirazzo
Equipment Crossbowmen: Hand Weapons, Crossbow, Light Armour
Special Rules: Regiment of Renown, Mixed Formation
Komentarz:
- Imienny Champion (darmowy)
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Pikiniera (7 bazowy z PL Fan AL DoW)
- Koszt Kusznika (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Light Armour (+1 pts.)
Ricco's Republican Guard (105 pts.):
points/model: 9
Rupublican Guard M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Ricco M4 WS5 BS5 S4 T4 W1 I5 A2 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pikes, Heavy Armour, Full Command Group witch Ricco
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Imienny Champion (darmowy)
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Pikiniera (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Heavy Armour (+1 pts.), Ws 4 (+1 pts. na podstawie swordsmena w imperium i innych jednostek tego typu)
The Alcatani Fellowship (75 pts.):
points/model: 6
Pikemen M4 WS2 BS2 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Rodrigo M4 WS5 BS5 S4 T4 W1 I5 A2 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pikes, Light Armour, Full Command Group witch Rodrigo
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Imienny Champion (darmowy)
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Pikiniera (7 bazowy z PL Fan AL DoW), WS 2 i BS 2 (-1 pts.)
Voland's Venators (136 pts.):
points/model: 23
Venator M4 WS4 BS3 S4 T3 W1 I3 A1 LD8
Voland M4 WS5 BS5 S4 T4 W1 I5 A2 LD8
Warhorse M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD6
Unit size: 5+
Mount: Warhorse
Equipment: Hand weapon, Heavy Armour, Lance, Shield, Barding, Full Command Group witch Voland
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Imienny Champion (darmowy)
- Muzyk (7 pts.) i Sztandar (14 pts.) = 21 pts.
- Koszt Kawalerzysty (18 bazowy z PL Fan AL DoW), Barding (+2 pts.), S4 (+3 pts. na podstawie kosztu inner circle imperialnych jeźdźców)
-------------------------------------------------------------------------------------
Jednostki w tej cenie już są opłacalne punktowo. RoR The Alcatani Fellowship nie powinien posiadać lekkich zbroi, dzięki czemu kosztowaliby tylko 5 punktów. Wtedy byliby opłacalni w stosunku do standardowego pikiniera. To jedyna zmiana jaką bym poczynił w ekwipunku RoR.
Okey - przychylam się do tej kwestii i FCG będzie obowiązkowy ;PKokesz pisze:Zgadam się z Fluffim. FCG musi zostać jako znak rozpoznawczy RoR.
Poniżej zatem zaproponuje koszt jednostek RoR dotyczący corów, przy każdym będzie komentarz dotyczący przeliczenia punktów. Poniżej znajdą się wszystkie poza Al muktars desert dog oraz vesperos vendetta gdyż te oddziały posiadają magiczne przedmioty a te potrzebują oddzielnych "ustaleń" ;P.
Breganza's Besiegers (115 pts.):
points/model: 10
Besieger M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Luca Breganza M4 WS5 BS5 S4 T4 W1 I5 A2 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pavise, Heavy Armour, Crossbow, Full Command Group witch Luca Breganza
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Imienny Champion (darmowy)
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Kusznika (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Heavy armour (+2 pts.), Pavise (+1 pts.)
Marksmen of Miragliano (115 pts.):
points/model: 10
Marksmen M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Maximilian M4 WS5 BS5 S4 T4 W1 I5 A2 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Crossbow, Full Command Group witch Maximilian
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Imienny Champion (darmowy)
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Kusznika (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Light Armour (+1 pts.), BS 4 (+2 pts.)
Leopold's Leopard Comapny (115 pts.):
points/model: 10
Leopard M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Leopold M4 WS5 BS5 S4 T4 W1 I5 A2 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pikes, Light Armour, Full Command Group witch Leopold
Special Rules: Regiment of Renown, Immune to Psychology
Komentarz:
- Imienny Champion (darmowy)
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Pikiniera (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Immune to Psychology (+3 pts.)
Pirazzo's Lost Legion (90 pts.):
points/model: 8(crossbowmen) and 7(pikemen)
Pikeman Lost Legion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Crossbowmen Lost Legion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Pirazzo M4 WS5 BS5 S4 T4 W1 I5 A2 LD8
Unit size: 10+
Equipment Pikeman: Hand weapon, Pikes, Light Armour, Full Command Group witch Pirazzo
Equipment Crossbowmen: Hand Weapons, Crossbow, Light Armour
Special Rules: Regiment of Renown, Mixed Formation
Komentarz:
- Imienny Champion (darmowy)
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Pikiniera (7 bazowy z PL Fan AL DoW)
- Koszt Kusznika (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Light Armour (+1 pts.)
Ricco's Republican Guard (105 pts.):
points/model: 9
Rupublican Guard M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Ricco M4 WS5 BS5 S4 T4 W1 I5 A2 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pikes, Heavy Armour, Full Command Group witch Ricco
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Imienny Champion (darmowy)
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Pikiniera (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Heavy Armour (+1 pts.), Ws 4 (+1 pts. na podstawie swordsmena w imperium i innych jednostek tego typu)
The Alcatani Fellowship (75 pts.):
points/model: 6
Pikemen M4 WS2 BS2 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Rodrigo M4 WS5 BS5 S4 T4 W1 I5 A2 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pikes, Light Armour, Full Command Group witch Rodrigo
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Imienny Champion (darmowy)
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Pikiniera (7 bazowy z PL Fan AL DoW), WS 2 i BS 2 (-1 pts.)
Voland's Venators (136 pts.):
points/model: 23
Venator M4 WS4 BS3 S4 T3 W1 I3 A1 LD8
Voland M4 WS5 BS5 S4 T4 W1 I5 A2 LD8
Warhorse M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD6
Unit size: 5+
Mount: Warhorse
Equipment: Hand weapon, Heavy Armour, Lance, Shield, Barding, Full Command Group witch Voland
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Imienny Champion (darmowy)
- Muzyk (7 pts.) i Sztandar (14 pts.) = 21 pts.
- Koszt Kawalerzysty (18 bazowy z PL Fan AL DoW), Barding (+2 pts.), S4 (+3 pts. na podstawie kosztu inner circle imperialnych jeźdźców)
-------------------------------------------------------------------------------------
Jednostki w tej cenie już są opłacalne punktowo. RoR The Alcatani Fellowship nie powinien posiadać lekkich zbroi, dzięki czemu kosztowaliby tylko 5 punktów. Wtedy byliby opłacalni w stosunku do standardowego pikiniera. To jedyna zmiana jaką bym poczynił w ekwipunku RoR.