Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny
Moderator: esgaroth
Re: Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny
Wedlog mnie fajnie wyszly rory zrobione przez ciebie, naprawde podoba mi sie to.
Shaman says:
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
Chodzi oto aby zostawić herosów imiennych o statystykach kapitanów?Kokesz pisze:No i jestem przeciwny osłabianiu championów. Niech to będą tanie kozaki.
Ale sęk w tym, żę 80-90% zawyżonego kosztu RoR to jest właśnie ów chempion o statach kapitana imperialnego. Ten heros kosztuje od 60-80 punktów w zalezności od wyposażenia w standardowych regimentach RoR.Fluffy pisze:Tez uwazam ze powininiśmy zostawic championow o statsach kapitanow imperialnych jako drzewiej bywało.
Wyszedłem z założenia, że kapitan za free to już za mocny boost. Dlatego decyzja aby stał się championem imiennym dzięki czemu jest 3 razy tańszy (koszt żólnierze + ulepszenie na chempiona z lepszymi statami).
Reszta nadwyżki RoRów to FCG (głównie chodzi o muzyka bo reszta ma dobrą cenę) oraz 1-3 punktów zawyżona cena regimentu.
Obniżenie kosztu muzyka i regimentu jest banalne i bardzo proste. Problemem jest bohater, który powoduje, że oddział kuszników za 110 punktów kosztuje 180.
Kokesz pisze:Nie ruszałbym championów. RoRy załatwiłbym w ten sposób, że obciąłbym koszty do poziomu opłacalnego. Nie którym dałbym jakąś dodatkową zasadę. I w sumie tyle. Może nie długo wrzucę listę przerobioną wg mojego widzimisię
wg mojego widzimisię? Tzn. chcesz obcinać koszty na ślepo? ;P
Jeśli nie chcecie ruszać bohaterów w RoRach to przykładowy regiment wychodzi tak:
Breganza's Besiegers (185 pts.):
points/model: 11
Besieger M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Luca Breganza M4 WS5 BS5 S4 T4 W1 I5 A2 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pavise, Heavy Armour, Crossbow, Full Command Group witch Luca Breganza
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
Powyżej mamy oficjalny koszt Breganzów - 185 punktów. Jeśli nie ruszać herosów wychodzi to tak:
1. 5 punktów mniej za muzyka (w breganza kosztuje 10 punktów)
2. O jeden punkt mniej koszt kusznika według naszego bazowego kosztu kusznika o koszcie 7 punktów. Co do kosztów heavy armour za 2 punkty i pavise za 1 pinkt raczej nikt nie ma wątpliwości.
I to koniec.
Regiment jest tańszy o całe 14 punktów. Możemy jeszcze zabrać heosowi pistolet za 7 punktów. Wtedy koszt regimentu spadnie do 21 punktów.
Zatem koszt bregazy bez ruszania herosa wynosi 164 punkty.
To nadal koszt zupełnie nieopłacalny.
Jeśli tniecie dalej punkty to albo zakładając, że FCG jest darmowa (15 punktów taniej) albo tnąc herosa.
Chyba, że heros powinien waszym zdaniem być zadarmo albo kosztować np. 2 razy mniej punktów - z jakiś nieokreślonych powodów ;P.
Zatem jaki macie inny pomysł? ;P
Znaczy oficjalnie?Kokesz pisze:Jacy bohaterowie, jacy herosi imienni? Przecież to są czempioni. Przestań ludziom w głowach mieszać
Oficjalnie to bohaterowie imienni, tacy spec bohaterowie wbudowani w oddział. Każdy ma statytystyki kapitana najemników (ci ludzcy) nawet z podobnym kosztem punkotwym wyposażenia. Rownież kosztuje tyle ile kapitan najemników z ekwipunkiem i mogą nosić przedmioty magiczne do 50 punktów (niektóre RoR). Noszą i mogą nosić również inny ekwipunek niż oddział (championi zawsze mają ekwipunek oddziału). Ponieważ nie mogą opuszczać oddziałów można ich też nazwać championami. Aczkolwiek tylko to ich odróżnia od standardowego herosa.
Osobiście akurat nie obchodzi mnie jak kto ich chce nazywać: herosami, bohaterami, spec championami, championami, spec herosami czy czymkowleik innym ;P. Chodzi mi tylko jaki macie pomysł, aby ograniczyć ich koszt punktowy jeśli nie robić z nich klasycznych championów oddziałów?
- Będą za free?
- Obciąć ich koszt o połowę - taki kapitan za połowe punktów?
- Coś innego? ;P
No i co z uzasadnieniem, że kapitan jest darmowy lub kosztuje o połowę mniej punktów.
Sęk w tym, że punkty można obciąć można tylko na kapitanach RoR. Zaś FCG lub zmniejszenie kosztu oddziału to tylko niewielka część punktów w stosunku do naszego championa o statach kapitana. Zaś darmowy kapitan to już w cholerę mocne - za mocne.
Dobre podsumowanie ;PNijlor pisze:Dwuwoundowy champion ze statami kapitana = kapitan...
Moim sposobem chciałem uzasadnić zmniejszenie ich kosztu punktowego. Tworząc z nich postacie jednowoudnowe, z atakiem mniej realnie wpływamy na ich koszt i degradujemy ich do poziomu championów o koszcie np. giant slayerów, championów herdów etc. Zaś jako champion można ich realnie ucznić darmowymi jak w bretonni, co świetnie się komponuje z wbudowanym FCG. Aczkolwiek prostrzą metodą jest wbudowany champion imienny, za którego płaci się punkty ale opcjonalny FCG. Przedstawiłem jednak tą pierwszą opcję z wbudowanym FCG skoro uważacie że FCG musi być wbudowana.
kal, herosi ror nawet za free nie beda potezni bo nie moga miec przedmiotow, tym typem heros sie w ogule nie gra, bieze sie magow albo nic, dlatego dodanie ich za free nie zrobi az takiej roznicy.
Shaman says:
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
Ja wiem, że ten kapitan mocny nie jest. Nawet za free nie powoduje, że oddział staje się mocniejszy.
Chodzi raczej o pewne zasady i koszty punktowe.
Sęk w tym, że ja nie wiem czy takie coś przejdzie. Co innego darmowy champion w bretce, a co innego darmowy kapitan z ekwipunkiem w oddziale o koszcie średnio 60-80 punktów. Chcąc uniknąć tak drastycznego posunięcia jako darmowy kapitan w oddziałach zdecydowałem się zrobić z niego imiennego chempiona kosztem zaledwie dwóch statystyk, aby raelanie uzasadnić i zmniejszyć koszt RoRów.
Znaczy spokojnie mogę pójść na darmowego kapitana w oddziałach RoR. Wtedy nic się nie zmienia w tych przykładowych kosztach punktowych jednostek, jakie podałem poza woundem i atakiem w górę.
Tyle, że darmowy kapitan to poważna zaleta w RoR. Nagle RoR zamiast z oddzialów o drastycznie zawyżonej cenie punktowej stają się oddziałami o drastycznie zaniżonej cenie punktowej. I oto mi chodzi. Czy coś takiego miałoby szansę przejść przez LS?
Chodzi raczej o pewne zasady i koszty punktowe.
Sęk w tym, że ja nie wiem czy takie coś przejdzie. Co innego darmowy champion w bretce, a co innego darmowy kapitan z ekwipunkiem w oddziale o koszcie średnio 60-80 punktów. Chcąc uniknąć tak drastycznego posunięcia jako darmowy kapitan w oddziałach zdecydowałem się zrobić z niego imiennego chempiona kosztem zaledwie dwóch statystyk, aby raelanie uzasadnić i zmniejszyć koszt RoRów.
Znaczy spokojnie mogę pójść na darmowego kapitana w oddziałach RoR. Wtedy nic się nie zmienia w tych przykładowych kosztach punktowych jednostek, jakie podałem poza woundem i atakiem w górę.
Tyle, że darmowy kapitan to poważna zaleta w RoR. Nagle RoR zamiast z oddzialów o drastycznie zawyżonej cenie punktowej stają się oddziałami o drastycznie zaniżonej cenie punktowej. I oto mi chodzi. Czy coś takiego miałoby szansę przejść przez LS?
nie rozmiem twoich rozterek, to jest i tak AL do pierwszego playtestu, jezeli to bedzie dzialac to zostanie i tyle
Shaman says:
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
-There is no evil spirits, but some just not like you.
-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.
To, że to będzie działać to ja wiem.
Problem jest inny. Przykładowo gracz wystawia w rozpie 5 RoRów. Łącznie daje mu to coś koło 300-350 darmowych punktów ulokowanych w 5 darmowych kapitanów. To coś o wiele większego niż 5 darmowych championów jazdy bretońśkiej czy darmowych muzykach w Wild Riders. Chodzi mi właśnie o tą skalę. To dość mocne darmowe boosty, nawet jeśli ci kapitanowie nie są za specjalnie mocni.
Problem jest inny. Przykładowo gracz wystawia w rozpie 5 RoRów. Łącznie daje mu to coś koło 300-350 darmowych punktów ulokowanych w 5 darmowych kapitanów. To coś o wiele większego niż 5 darmowych championów jazdy bretońśkiej czy darmowych muzykach w Wild Riders. Chodzi mi właśnie o tą skalę. To dość mocne darmowe boosty, nawet jeśli ci kapitanowie nie są za specjalnie mocni.
Taki kapitan RoR powinien kosztowac tyle co champion - nieco lepsze cechy są po prostu boostem.
W 5 edycji championi mogli byc wyposażani w magic itemy. Dlatego byli wykupywani z puli herosow, a ich koszt oscylował w okolicach 40 -50 pkt. I nie statystyki, ale własnie mozliwosc brania ubresprzętu kosztowała te 15 - 20 pkt mniej wiecej.
W RoRach jest podobnie. Kapitan bez sprzetu magicznego jest tylko championem - z reguły zabija go w pojedynku zwykły champion, ginie od przypadkowych uderzen zwykłych żołnierzy (zwłaszcza ze wiekszosc tych "kapitanów RoR" nie ma nawet przyzwoitego pancerza).
Dlatego nie liczyłbym kalkulatorem wartosci punktowych cech, tylko okreslił rzeczywistą wartosc punktową - a ta wychodzi mi w okolicach 30 pkt razem ze sprzetem, Mówimy o ludzkich wynalazkach.
Jak widzisz jednostki z nowooedycyjnych książek są niedoszacowane w skali armii nieraz o duzo wieksze punkty, więc proszę Cię
Pozdrawiam
W 5 edycji championi mogli byc wyposażani w magic itemy. Dlatego byli wykupywani z puli herosow, a ich koszt oscylował w okolicach 40 -50 pkt. I nie statystyki, ale własnie mozliwosc brania ubresprzętu kosztowała te 15 - 20 pkt mniej wiecej.
W RoRach jest podobnie. Kapitan bez sprzetu magicznego jest tylko championem - z reguły zabija go w pojedynku zwykły champion, ginie od przypadkowych uderzen zwykłych żołnierzy (zwłaszcza ze wiekszosc tych "kapitanów RoR" nie ma nawet przyzwoitego pancerza).
Dlatego nie liczyłbym kalkulatorem wartosci punktowych cech, tylko okreslił rzeczywistą wartosc punktową - a ta wychodzi mi w okolicach 30 pkt razem ze sprzetem, Mówimy o ludzkich wynalazkach.
Zresztą, ok 70 pkt to kosztuje thane krasnoludzki czy wight king. Porównajmy ich mozliwosci z biednym "kapitanem" z RoRów.Łącznie daje mu to coś koło 300-350 darmowych punktów ulokowanych w 5 darmowych kapitanów.
Jak widzisz jednostki z nowooedycyjnych książek są niedoszacowane w skali armii nieraz o duzo wieksze punkty, więc proszę Cię
Pozdrawiam
Powinni być darmopwi a przynajmniej tani, ale nawet wtedy to nie jest żadne mega wzmocnienie w porwnaniu nawet do przeciętnych armii takich jak Woch nie wydaje się potężne. Jednostki DoW są już wystarczająco drogie.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
Okey - niech Wam będzie spierać się dalej nie będę ;P
Zatem nasz kapitan za 30 punktów ze sprzętem (tak jak pisał fluffy) to 30 punktów więcej w przykładach, które wyżej podawałem. W tym wypadku jeśli FCG jest wbudowana koszt dziesiąteczki kuszników czy innych pikinierów z reguły oscyluje w granicach około 150 punktów. Jest to cena nadal zupełnie nieopłacalna.
W takim wypadku rzeczywiście jedynym wyjściem jest aby ten kapitan był darmowy.
Jeśli zaś kapitan jest darmowy to jedyną zmianą w moim przykładach jest zwiększenie ich statystyki do W2 i A3 przy założeniach, że odpowiada wam wycena niektórych samych jednostek.
Zatem zakładając, że w komentarzach nasz darmowym heros jest postacią o statystykach kapitana, a nie championa - przykłady odpowiadają Wam?
Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
- Imienny kapitan jest darmowy (o statystykach kapitana oczywiście)
- Ponieważ kapitan jest darmowy i jest liczony jako oddzielny żołnierz punktacja jest liczona za 9 kuszników/pikinierów lub 4 rycerzy. Koszt zatem spada o wartość jednego wojaka.
Jeśli uważacie, że to za tanio to albo nasz kapitan jakieś punkty powinien kosztować i zawyżamy punktacje jednostek o ten koszt. Jeśli ma kosztować 30-35 punktów to tacy breganza będą kosztować 135-140 punktów.
Z darmowymi kapitanami wygląda to tak:
Breganza's Besiegers (105 pts.):
points/model: 10
9 Besieger M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Luca Breganza M4 WS5 BS5 S4 T4 W2 I5 A3 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pavise, Heavy Armour, Crossbow, Full Command Group witch Luca Breganza
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Darmowy imienny Kapitan
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Kusznika (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Heavy armour (+2 pts.), Pavise (+1 pts.)
Marksmen of Miragliano (105 pts.):
points/model: 10
9 Marksmen M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Maximilian M4 WS5 BS5 S4 T4 W2 I5 A3 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Crossbow, Full Command Group witch Maximilian
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Darmowy imienny Kapitan
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Kusznika (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Light Armour (+1 pts.), BS 4 (+2 pts.)
Leopold's Leopard Comapny (105 pts.):
points/model: 10
9 Leopard M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Leopold M4 WS5 BS5 S4 T4 W2 I5 A3 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pikes, Light Armour, Full Command Group witch Leopold
Special Rules: Regiment of Renown, Immune to Psychology
Komentarz:
- Darmowy imienny Kapitan
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Pikiniera (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Immune to Psychology (+3 pts.)
Pirazzo's Lost Legion (83 pts.):
points/model: 8(crossbowmen) and 7(pikemen)
4 Pikeman Lost Legion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
5 Crossbowmen Lost Legion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Pirazzo M4 WS5 BS5 S4 T4 W2 I5 A3 LD8
Unit size: 10+
Equipment Pikeman: Hand weapon, Pikes, Light Armour, Full Command Group witch Pirazzo
Equipment Crossbowmen: Hand Weapons, Crossbow, Light Armour
Special Rules: Regiment of Renown, Mixed Formation
Komentarz:
- Darmowy imienny Kapitan
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Pikiniera (7 bazowy z PL Fan AL DoW)
- Koszt Kusznika (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Light Armour (+1 pts.)
Ricco's Republican Guard (96 pts.):
points/model: 9
9 Rupublican Guard M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Ricco M4 WS5 BS5 S4 T4 W2 I5 A3 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pikes, Heavy Armour, Full Command Group witch Ricco
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Darmowy imienny Kapitan
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Pikiniera (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Heavy Armour (+1 pts.), Ws 4 (+1 pts. na podstawie swordsmena w imperium i innych jednostek tego typu)
The Alcatani Fellowship (69 pts.):
points/model: 6
9 Pikemen M4 WS2 BS2 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Rodrigo M4 WS5 BS5 S4 T4 W2 I5 A3 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pikes, Light Armour, Full Command Group witch Rodrigo
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Darmowy imienny Kapitan
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Pikiniera (7 bazowy z PL Fan AL DoW), WS 2 i BS 2 (-1 pts.)
Voland's Venators (113 pts.):
points/model: 23
4 Venator M4 WS4 BS3 S4 T3 W1 I3 A1 LD8
Voland M4 WS5 BS5 S4 T4 W2 I5 A3 LD8
Warhorse M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD6
Unit size: 5+
Mount: Warhorse
Equipment: Hand weapon, Heavy Armour, Lance, Shield, Barding, Full Command Group witch Voland
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Darmowy imienny Kapitan
- Muzyk (7 pts.) i Sztandar (14 pts.) = 21 pts.
- Koszt Kawalerzysty (18 bazowy z PL Fan AL DoW), Barding (+2 pts.), S4 (+3 pts. na podstawie kosztu inner circle imperialnych jeźdźców)
Zatem nasz kapitan za 30 punktów ze sprzętem (tak jak pisał fluffy) to 30 punktów więcej w przykładach, które wyżej podawałem. W tym wypadku jeśli FCG jest wbudowana koszt dziesiąteczki kuszników czy innych pikinierów z reguły oscyluje w granicach około 150 punktów. Jest to cena nadal zupełnie nieopłacalna.
W takim wypadku rzeczywiście jedynym wyjściem jest aby ten kapitan był darmowy.
Jeśli zaś kapitan jest darmowy to jedyną zmianą w moim przykładach jest zwiększenie ich statystyki do W2 i A3 przy założeniach, że odpowiada wam wycena niektórych samych jednostek.
Zatem zakładając, że w komentarzach nasz darmowym heros jest postacią o statystykach kapitana, a nie championa - przykłady odpowiadają Wam?
Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
- Imienny kapitan jest darmowy (o statystykach kapitana oczywiście)
- Ponieważ kapitan jest darmowy i jest liczony jako oddzielny żołnierz punktacja jest liczona za 9 kuszników/pikinierów lub 4 rycerzy. Koszt zatem spada o wartość jednego wojaka.
Jeśli uważacie, że to za tanio to albo nasz kapitan jakieś punkty powinien kosztować i zawyżamy punktacje jednostek o ten koszt. Jeśli ma kosztować 30-35 punktów to tacy breganza będą kosztować 135-140 punktów.
Z darmowymi kapitanami wygląda to tak:
Breganza's Besiegers (105 pts.):
points/model: 10
9 Besieger M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Luca Breganza M4 WS5 BS5 S4 T4 W2 I5 A3 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pavise, Heavy Armour, Crossbow, Full Command Group witch Luca Breganza
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Darmowy imienny Kapitan
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Kusznika (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Heavy armour (+2 pts.), Pavise (+1 pts.)
Marksmen of Miragliano (105 pts.):
points/model: 10
9 Marksmen M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Maximilian M4 WS5 BS5 S4 T4 W2 I5 A3 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Crossbow, Full Command Group witch Maximilian
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Darmowy imienny Kapitan
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Kusznika (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Light Armour (+1 pts.), BS 4 (+2 pts.)
Leopold's Leopard Comapny (105 pts.):
points/model: 10
9 Leopard M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Leopold M4 WS5 BS5 S4 T4 W2 I5 A3 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pikes, Light Armour, Full Command Group witch Leopold
Special Rules: Regiment of Renown, Immune to Psychology
Komentarz:
- Darmowy imienny Kapitan
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Pikiniera (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Immune to Psychology (+3 pts.)
Pirazzo's Lost Legion (83 pts.):
points/model: 8(crossbowmen) and 7(pikemen)
4 Pikeman Lost Legion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
5 Crossbowmen Lost Legion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Pirazzo M4 WS5 BS5 S4 T4 W2 I5 A3 LD8
Unit size: 10+
Equipment Pikeman: Hand weapon, Pikes, Light Armour, Full Command Group witch Pirazzo
Equipment Crossbowmen: Hand Weapons, Crossbow, Light Armour
Special Rules: Regiment of Renown, Mixed Formation
Komentarz:
- Darmowy imienny Kapitan
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Pikiniera (7 bazowy z PL Fan AL DoW)
- Koszt Kusznika (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Light Armour (+1 pts.)
Ricco's Republican Guard (96 pts.):
points/model: 9
9 Rupublican Guard M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Ricco M4 WS5 BS5 S4 T4 W2 I5 A3 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pikes, Heavy Armour, Full Command Group witch Ricco
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Darmowy imienny Kapitan
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Pikiniera (7 bazowy z PL Fan AL DoW), Heavy Armour (+1 pts.), Ws 4 (+1 pts. na podstawie swordsmena w imperium i innych jednostek tego typu)
The Alcatani Fellowship (69 pts.):
points/model: 6
9 Pikemen M4 WS2 BS2 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Rodrigo M4 WS5 BS5 S4 T4 W2 I5 A3 LD8
Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pikes, Light Armour, Full Command Group witch Rodrigo
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Darmowy imienny Kapitan
- Muzyk (5 pts.) i Sztandar (10 pts.) = 15 pts.
- Koszt Pikiniera (7 bazowy z PL Fan AL DoW), WS 2 i BS 2 (-1 pts.)
Voland's Venators (113 pts.):
points/model: 23
4 Venator M4 WS4 BS3 S4 T3 W1 I3 A1 LD8
Voland M4 WS5 BS5 S4 T4 W2 I5 A3 LD8
Warhorse M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD6
Unit size: 5+
Mount: Warhorse
Equipment: Hand weapon, Heavy Armour, Lance, Shield, Barding, Full Command Group witch Voland
Special Rules: Regiment of Renown
Komentarz:
- Darmowy imienny Kapitan
- Muzyk (7 pts.) i Sztandar (14 pts.) = 21 pts.
- Koszt Kawalerzysty (18 bazowy z PL Fan AL DoW), Barding (+2 pts.), S4 (+3 pts. na podstawie kosztu inner circle imperialnych jeźdźców)
Po pierwsze, nie szukaj jednego algorytmu punktowego dla wszystkich jednostek. I tak na przykład, koszt kapitana powinien dla kuszników wynosic ok 20 - 25 pkt, dla piechoty ok 30 - 35, dla Venatorów (dostęp do niezłego pancerza) ok 50. Jak widzisz, w kazdej z tych unitów kapitan ma rozną wartosc - od niskiej w kusznikach po wysoką - niemal rowną innym kapitanom - w Venatorach.
Sprowadzanie tego do jednego mianownika to błąd.
W tej sytuacji Braganzowie/Marksmani kosztowali by ok 125-130 pkt co uwazam za cenę bardzo adekwatną.
Dalej, Leopardzi ok 135-140, Pirazzowie 115-120, Riccosi 125-130, Alcatani 100-105.
Venatorzy ok 165-175 punktów.
I każdy z tych regimentó zaczyna byc cholernie warty swojej ceny.
Pozdrawiam
Sprowadzanie tego do jednego mianownika to błąd.
W tej sytuacji Braganzowie/Marksmani kosztowali by ok 125-130 pkt co uwazam za cenę bardzo adekwatną.
Dalej, Leopardzi ok 135-140, Pirazzowie 115-120, Riccosi 125-130, Alcatani 100-105.
Venatorzy ok 165-175 punktów.
I każdy z tych regimentó zaczyna byc cholernie warty swojej ceny.
Pozdrawiam
Pisałem wyżej, że jednego algorytmu nie szukam. W zalezności od rodzaju regimentu jest inny rozwiązanie. Aczkolwiek dla tego typu jednostek rozwiązanie jest wspólne i prostrze.
W tym wypadku już lepiej wybadać opinie LS, czy pomysł na wycenę każdego z kapitanów RoR z inną punktacją wogóle wchodzi w rachube "pojmowania". Jest to mimo wszystko co innego niż champion, który kosztuje zwykle tyle samo i może być nawet darmowy jak w bretce.
No ale okey poczekam na waszą wycenę tych RoRów.
Jeśli ja miałbym wyceniać na ślepo to jako bazę zrobiłbym koszt zwykłych modeli w jednostce + sztandar i muzyk. Zaś sposobem Fluffy subiektywnie wyceniłbym "przezywalność" kapitana, czyli baza + wycena kapitana wachająca się od 20 do 80 punktów? Oczywiście zawsze będą różnice w punktacji kapitana - bo są czysto subiektywne ;P.
Z taką punktacją już się nie mogę zgodzić. Jest ona prowadzona "na ślepo" i całkowicie "Subiektywna" i na "wyczucie". W takiej wycenie kapitan kusznik będzie warty 20 punktów bo jest mniej przydatny w takim oddziale, ale już w ciężkiej kawie będzie kosztował normalnie bo jest już bardziej przezywalny. Taka punktacja nie ma żadnych "podstaw" - nie ma szans przejść, bo w każdym regimencie RoR będzie inna punktacja kapitana, której jedyną podstawą będzie przezywalność i rola w danej jednostce (najmniej przydatny kapitan w oddziale strzeleckim, a najbardziej w ciężkiej kawie). Nawet GW robiąc te RoRy kierowała się pewnym zasadami. Na ich podstawie można określić co i ile kosztowało w RoR (w tych tutaj omawianych). To nie jest tak, że ja na siłę doszukuję się algorytmu dla tych regimentu. Raczej ten algorytm ceny istnieje w oficjalnym AB i dotyczy dużej częsci RoR.Fluffy pisze:Po pierwsze, nie szukaj jednego algorytmu punktowego dla wszystkich jednostek. I tak na przykład, koszt kapitana powinien dla kuszników wynosic ok 20 - 25 pkt, dla piechoty ok 30 - 35, dla Venatorów (dostęp do niezłego pancerza) ok 50.
W tym wypadku już lepiej wybadać opinie LS, czy pomysł na wycenę każdego z kapitanów RoR z inną punktacją wogóle wchodzi w rachube "pojmowania". Jest to mimo wszystko co innego niż champion, który kosztuje zwykle tyle samo i może być nawet darmowy jak w bretce.
Kokesz to nie jest teoria. Możesz spokojnie w omawianych tu RoRach odpowiedź na pytanie co i ile kosztowało.Kokesz pisze:Kolejny raz zgadzam się z Fluffy`im. Czytam te Wasze teorie o kosztach poszczególnych części składowych regimentu i tylko kręcę głową. Przyciąć! Po prostu przyciąć koszty oddziałów do opłacalnego poziomu. Bez zbędnych ceregieli
No ale okey poczekam na waszą wycenę tych RoRów.
Jeśli ja miałbym wyceniać na ślepo to jako bazę zrobiłbym koszt zwykłych modeli w jednostce + sztandar i muzyk. Zaś sposobem Fluffy subiektywnie wyceniłbym "przezywalność" kapitana, czyli baza + wycena kapitana wachająca się od 20 do 80 punktów? Oczywiście zawsze będą różnice w punktacji kapitana - bo są czysto subiektywne ;P.
Kal, kierujesz sie kosztem punktowym kapitana imperium, czyli kalkulatorem wartosci punktowych cech z początku 6 edycji.
To bez sensu. Po pierwsze, cechy maja drugorzędną wartosc w porownaniu do wyposażenia (zarówno mundane jak i magicznego).
Po drugie, w kalkulatorze tym nie są uwzględnione tony zasad specjalnych jakimi obdarzone są nowoedycyjne armie.
Po trzecie, GW odpusciło ten kalkulator dawno temu a DoW są tego reliktem
W efekcie proponujesz mi gołego kapitana kusnzików w lekkiej zbroi za ok 60 pkt - porównaj jego możliwosci z dowolnym herosem nowoedycyjnych armii.
Kapitan taki stanie przeciwko droższemu o 10% pkt kapitanowi w płycie i z dwurakiem i ginie. Kapitan ten stanie przeciwko lepszemu championowi elitarnego oddziału (longbeards, hammerers, dowolna gwardia) tańszemu o 50-60% (nie mowiac o takich kwiatkach jak opcjonalny hate/frenzy) i ginie.
Tymczasem różnica kosztów punktowych wskazuje ze sie tak dziac nie powinno, prawda?
Bez sensu jest porownywac kapitana w light armorze z kapitanem w pełnych płytach na opancerzonym koniu z lanca i tarczą, nie sadzisz? Ten pierwszy ginie z reki byle chamnpiona, ten drugi jest juz groznym przeciwnikiem mimo braku magicznych itemow.
Potencjał kapitanów kuszników/pik jest zmniejszony wykupionym na sztywno ekwipunkiem - nie mowie juz nawet o magic itemach, ale o zwykłych mundane'ach. Jeżeli miałbym mozliwosc wykupienia kapitanowi pik heavy armour/shield/dwuraka to istotnie jego wartosc moglaby byc wyższa. Niestety w obecnym przypadku to po prostu champion i tak powinien byc traktowany.
Podobnie kapitanowie kusz - mogliby chociaz straszyc fasty. Teraz budzą tylko śmiech.
Z drugiej strony jestem absolutnie przeciwny likwidowaniu tych herosow z oddziałów RoR czy redukcji ich do championów - to jest fundament klimatu tych oddziałów i bezwzględnie powinni zostac w obecnej formie, jedynie z obciętymi kosztami. Nawet subiektywnie.
I szczerze mowiąc opcja wykupywania im mundaneó tez odpada - jak mysle o Rodrigo w Alcatanich wyposażonemu w dwuraka/shield to mam odruchy wymiotne.
Podsumowując - jestem za reduklcja wartosci punktowej RoRów. Ingerencjom w postaci wywalania kapitanó/zmiany ekwipunku stanowczo mowie nie.
Pozdrawiam
To bez sensu. Po pierwsze, cechy maja drugorzędną wartosc w porownaniu do wyposażenia (zarówno mundane jak i magicznego).
Po drugie, w kalkulatorze tym nie są uwzględnione tony zasad specjalnych jakimi obdarzone są nowoedycyjne armie.
Po trzecie, GW odpusciło ten kalkulator dawno temu a DoW są tego reliktem
W efekcie proponujesz mi gołego kapitana kusnzików w lekkiej zbroi za ok 60 pkt - porównaj jego możliwosci z dowolnym herosem nowoedycyjnych armii.
Kapitan taki stanie przeciwko droższemu o 10% pkt kapitanowi w płycie i z dwurakiem i ginie. Kapitan ten stanie przeciwko lepszemu championowi elitarnego oddziału (longbeards, hammerers, dowolna gwardia) tańszemu o 50-60% (nie mowiac o takich kwiatkach jak opcjonalny hate/frenzy) i ginie.
Tymczasem różnica kosztów punktowych wskazuje ze sie tak dziac nie powinno, prawda?
Bez sensu jest porownywac kapitana w light armorze z kapitanem w pełnych płytach na opancerzonym koniu z lanca i tarczą, nie sadzisz? Ten pierwszy ginie z reki byle chamnpiona, ten drugi jest juz groznym przeciwnikiem mimo braku magicznych itemow.
Potencjał kapitanów kuszników/pik jest zmniejszony wykupionym na sztywno ekwipunkiem - nie mowie juz nawet o magic itemach, ale o zwykłych mundane'ach. Jeżeli miałbym mozliwosc wykupienia kapitanowi pik heavy armour/shield/dwuraka to istotnie jego wartosc moglaby byc wyższa. Niestety w obecnym przypadku to po prostu champion i tak powinien byc traktowany.
Podobnie kapitanowie kusz - mogliby chociaz straszyc fasty. Teraz budzą tylko śmiech.
Z drugiej strony jestem absolutnie przeciwny likwidowaniu tych herosow z oddziałów RoR czy redukcji ich do championów - to jest fundament klimatu tych oddziałów i bezwzględnie powinni zostac w obecnej formie, jedynie z obciętymi kosztami. Nawet subiektywnie.
I szczerze mowiąc opcja wykupywania im mundaneó tez odpada - jak mysle o Rodrigo w Alcatanich wyposażonemu w dwuraka/shield to mam odruchy wymiotne.
Podsumowując - jestem za reduklcja wartosci punktowej RoRów. Ingerencjom w postaci wywalania kapitanó/zmiany ekwipunku stanowczo mowie nie.
Pozdrawiam
Nie. Ten sam kalkulator zastosowany jest w Imperium. Kapitan kosztuje 50 punktów - koszt wyposazenia również nie różni się wiele.Fluffy pisze:Kal, kierujesz sie kosztem punktowym kapitana imperium, czyli kalkulatorem wartosci punktowych cech z początku 6 edycji.
Owszem nie uwzglądnia się zasad specjalnych - chociażby armii. Ale w przypadku RoR mamy podział na trzy częsci kosztow:Fluffy pisze:Po drugie, w kalkulatorze tym nie są uwzględnione tony zasad specjalnych jakimi obdarzone są nowoedycyjne armie.
- Koszt herosa i jego wyposażenia analogiczny do kapitana nowoedycyjnego imperium
- Koszt grupy dowodzenia
- Koszt modelu
Na tej podstawie działają wszystkie stare i nowo edycyjne armie. W RoR też taki przelicznik występuje. Owszem koszt modeli demonów jest zaniżony. Jednak nadal istnieje zasada "sumy" czyli włóż do oddziału herosa, zakup FCG i masz ogólny koszt punktowy. To zasada każdej armii. RoR też się do tego stosuje.
Masz rację, są mało opłacalni i jest różnica między kapitanem na koniu w płycie, a kapitanem kusznikiem w lekkiej zbroi. Jednak cały czas mi chodzi, czy takie pójście na łatwiznę jak suvbiektywne wycienianie kapitanów, którzy są adekwatni do kapitanów imperialnych wogóle ma jakąkolwiek szanse przejść przez LS. Jednak rozumiem i całkowicie się zgadzam z Twoim punktem przewodnim - czyli słabością tych kpitanów w RoR. Mam tylko poważne wątpliwości do obranej metody ich obcinania punktowego. Ono musi mieć poprostu jakieś uzasadnienie w zasadach.Fluffy pisze:W efekcie proponujesz mi gołego kapitana kusnzików w lekkiej zbroi za ok 60 pkt - porównaj jego możliwosci z dowolnym herosem nowoedycyjnych armii.Kapitan taki stanie przeciwko droższemu o 10% pkt kapitanowi w płycie i z dwurakiem i ginie. Kapitan ten stanie przeciwko lepszemu championowi elitarnego oddziału (longbeards, hammerers, dowolna gwardia) tańszemu o 50-60% (nie mowiac o takich kwiatkach jak opcjonalny hate/frenzy) i ginie.Tymczasem różnica kosztów punktowych wskazuje ze sie tak dziac nie powinno, prawda? Bez sensu jest porownywac kapitana w light armorze z kapitanem w pełnych płytach na opancerzonym koniu z lanca i tarczą, nie sadzisz? Ten pierwszy ginie z reki byle chamnpiona, ten drugi jest juz groznym przeciwnikiem mimo braku magicznych itemow.Potencjał kapitanów kuszników/pik jest zmniejszony wykupionym na sztywno ekwipunkiem - nie mowie juz nawet o magic itemach, ale o zwykłych mundane'ach. Jeżeli miałbym mozliwosc wykupienia kapitanowi pik heavy armour/shield/dwuraka to istotnie jego wartosc moglaby byc wyższa. Niestety w obecnym przypadku to po prostu champion i tak powinien byc traktowany.Podobnie kapitanowie kusz - mogliby chociaz straszyc fasty. Teraz budzą tylko śmiech.
Akurat tego nie rozumiem. Sam większość uważa tych herosów za chempionów z dwoma woundami. I to jest prawda. Sam o tym piszesz wyżej omawiając ich skuteczność. Jednak nie rozumiem czemu tracą oni jakikolwiek klimat jeśli tracą tego jednego woudna. Nadal są postaciami o swoich nazwach. Nadal mają lepsze staty niż ich jednostka. Nadal są tymi samymi charakterami z fluffu. Nadal z 2W czy z 1W nie mogą opuszczać oddziałów. Zachwoujesz ich pełen klimat. Jednocześnie dajesz też podstawę od strony zasad czemu kosztują tyle a tyle punktów. Poprostu nie widzę nic klimatycznego w ich Dwóch woundach. Proponujesz subiektywną ocenę ich kosztu. Ja proponuję racjonalną ocenę ich kosztu jako championów oddziałów. Nadal pozostają tymi samymi klimatycznymi herosami. Różnica polega na sposobie wyceny jednostek RoR.Fluffy pisze:Z drugiej strony jestem absolutnie przeciwny likwidowaniu tych herosow z oddziałów RoR czy redukcji ich do championów - to jest fundament klimatu tych oddziałów i bezwzględnie powinni zostac w obecnej formie, jedynie z obciętymi kosztami. Nawet subiektywnie.
Reasumując. Kapitan imeprialny za 20 punktów tylko dlatego, ze "ma kuszę i słaby pancerz lub jego brak" jest conajmniej "dziwaczną wyceną". Natomiast już champion o zbliżonych statystykach do kapitana kusznika ale będący championem z uwagi na jednego wounda koszt w postaci 20 punktów już nikogo nie dziwi i znajduje swoje odzwierciedlenie w zasadach WFB. W obu przypadkach jest zachowany owy "kapitan". Różnica polega na dostosowaniu jego kosztów do realiów systemu.
Po pierwsze szef tych RoRów to jednak kapitan i tak powinno zostac, sprawa powinna zostac wyregulowana kosztem punktowym. Nie rozumiem "czemu się nie da"
Po drugie, o ile sprawa jest prosta w przypadku kuszników czy od biedy pik, czemu "uczempioniac" Venatorów?
Po trzecie, jezeli uczempioniamy te oddziały, to co robimy np z "nieludzkimi" RoRami? Np Cursed Company, Long Drong, Manflyers?
I po czwarte i ostatnie, naprawde nie rozumiem chęci grzebania w tych ustawieniach. Inne podreczniki urągają wszelkim kosztom punktowym, nie wiem w czym ma rpzeszkadzac kapitan marksmanow za 20 czy 25 pkt
Pozdrawiam
Po drugie, o ile sprawa jest prosta w przypadku kuszników czy od biedy pik, czemu "uczempioniac" Venatorów?
Po trzecie, jezeli uczempioniamy te oddziały, to co robimy np z "nieludzkimi" RoRami? Np Cursed Company, Long Drong, Manflyers?
I po czwarte i ostatnie, naprawde nie rozumiem chęci grzebania w tych ustawieniach. Inne podreczniki urągają wszelkim kosztom punktowym, nie wiem w czym ma rpzeszkadzac kapitan marksmanow za 20 czy 25 pkt
Pozdrawiam