Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Re: Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Post autor: Kokesz »

LS pewnie będzie raczej interesowało to czy AL jest spójny, nieprzegięty, klimatyczny i czy nie ma w nim wielkich byków. Nadal jestem za zwykłym przycięciu kosztu oddziału do odpowiedniego poziomu, bez zbędnego (wg mnie) czepiania się szczegółów.
Obrazek

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

A tak wgl, to jak wykupujemy taki oddział RoRu, to płacimy slotem hero ;?

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Fluffy pisze:Po pierwsze szef tych RoRów to jednak kapitan i tak powinno zostac, sprawa powinna zostac wyregulowana kosztem punktowym. Nie rozumiem "czemu się nie da"
Zupełnie nie rozumiem podstaw stwierdzenia "szef tych RoRów to jednak kapitan i tak powinno zostac". Przy takiej argumentacji pan kowalaski może powiedzieć: "szef tych RoRów to jednak kapitan i koszty punktowe powinne być takie jak kapitana". Czy Pan Kowalski nie ma racji? W dodatku obaj macie racje. Według zasad oficjalnych kapitan RoRów powinien zostać kapitanem. Według tych samych zasad koszt kapitana powinien odpowiadać kosztowi kapitana.

Co do klimatyczności kapitana dwu-woudnowego. Myślisz, że nie było osób, dla których demoniczne maszyny wojenne w ChD były nieklimatyczne i uważali ich klasyczne maszyny za "klimatyczne". W przypadku RoRów proponuję sobie klimatyczność odpuścić, bo każdy ją widzi i pojmuje oddzielnie. Gdyby GW napisała RoR w formie jedno-woudnowych kapitanów to teraz dla większości byłby to klimat. Zaś propozycje aby to byli dwu-woudnowi kapitanowie to już byłoby dla innych nieklimatyczne.

Ja tylko nie rozumiem czemu nie kierować się bardziej "racjonalną" metodą punktową, mimo że nawet GW w koszcie RoRów pewną metodą sie kierowała.
Fluffy pisze:Po drugie, o ile sprawa jest prosta w przypadku kuszników czy od biedy pik, czemu "uczempioniac" Venatorów?
A jaki jest argument aby go nie "uczempioniać"? Tylko dlatego, ze ma konia i zbroje? To, że ten regiment od biedy był stosowany w grze, to od razy nie znaczy że nie trzymają się go żadne zasady. Jeśli uczempionisz venatora otrzymasz regiment w cenie imperialnych inne circle z FCG. To takie złe? Regiment ma już 7 edycyjną podstawę punktową, a na dodatek posiada "ociekającego klimatem" Volanda (tyle, że z woundem i atakiem mniej) ;P.
Fluffy pisze:Po trzecie, jezeli uczempioniamy te oddziały, to co robimy np z "nieludzkimi" RoRami? Np Cursed Company, Long Drong, Manflyers?
Oczywiście. Czemu long drongi nie mogą kosztować tyle co oddział troll slayerów z giant slayerem tyle że z różnicą punktową za pistolety? Chyba, że robimy jakiś wyjątek dla manflayerów ale moim zdaniem różnica punktowa w przypadku tego oddziału nawet z chempionem będzie niewielka, bo sam kusztuje w cholerę punktów.
Fluffy pisze:I po czwarte i ostatnie, naprawde nie rozumiem chęci grzebania w tych ustawieniach. Inne podreczniki urągają wszelkim kosztom punktowym, nie wiem w czym ma rpzeszkadzac kapitan marksmanow za 20 czy 25 pkt
Fluffy to, ze inne podręczniki wyceniają z dupy niektóre jednostki jak np. hydre i wiele innych nie znaczy, że my tez tak musimy robić. Idąc tym tropem to czemu pikinier nie kosztuje u nas 3 punktów, halfing 1, działo 30, a ogr bo go nie lubimy 160 za model... Właśnie z tych powodów przeszkadza mi kapitan marksmenów za 20 punktów. Twoja wycena jest kompeltnie na chybił trafił. Kiedy ustalaliśmy cenę jendostek podstawowych DoW kierowaliśmy się zasadami, przykładami, analogiami względem jendostek o podobnym koszcie punktowym. Nie robiliśmy tego na chybi trafił jak proponujesz przy kapitanach RoR.

Mogę się zgodzić z Twoją wyceną jeśli dasz jej jakiś uzasadnienie w zasadach i będziesz się trzymał tych zasad względem reszty RoRów. Np. w zasadzie Regiment of Renown stwierdzasz, że kapitanowie oddziałów RoR kosztują nie 50 punktów jak w army liście ale 25 punktów. I teraz ludzcy kapitanowie wszystkich RoR mają wyjściową bazę 25 punktów. Kierująć się również określoną wyceną ekwipunku określasz ile kosztuje każdy taki kapitan w RoR. Np. takich kuszników będzie kosztował te 30 punktów z wyposażeniem (zakładając że kusza i lekka zbroja dla niego kosztuje 5 punktów). Zaś kapitan Voland kosztuje 25 punktów + koń + lanca, tarcza i ciężka zbroja. Wtedy kosztuje drożej od kapitana kuszników.

To jest dla mnie zdecydowanie bardziej zrozumiałe niż wycena na wyczucie, w której każdy kapitan RoR będzie miał inną punktację nie podlegającą żadnym zasadą.
Kokesz pisze:LS pewnie będzie raczej interesowało to czy AL jest spójny, nieprzegięty, klimatyczny i czy nie ma w nim wielkich byków. Nadal jestem za zwykłym przycięciu kosztu oddziału do odpowiedniego poziomu, bez zbędnego (wg mnie) czepiania się szczegółów.
Dla każdego członka LS "klimatyczność" będzie inna. Zaś właśnie mi o "spójność chodzi". Obecna wycena jednostek corowych DoW jest spójna. Mamy koszt FCG, kapitana z ekwipunkiem i koszt 9 modeli piechoty lub 4 kawalerii podsumowaną w jedną całość. Koszt regimentu. Tą spójność mamy w każdej rozpisce jaką tworzymy. Dlatego cena Breganzy jest spójna tak samo jak cena Venatorów. Różnica polega na grywalności, bo kapitan na koniku z pancerzem jest dla nas grywalniejszy od kapitana na piehcotę bez pancerza. Ale to nie znaczy, że każdy z nich ma miec inną punktację. Spójność to ich cena i spójne zasady RoR. Natomaist koszt punktowy typu: Volnad kosztuje 15 punktów, breganza kosztuje 34 punkty, a leopold 44 - jest brakiem spójności ;P.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Fluffy to, ze inne podręczniki wyceniają z dupy niektóre jednostki jak np. hydre i wiele innych nie znaczy, że my tez tak musimy robić.
Uwazasz ze kapitan za połowe kosztu w kusznikach moze walczyc z hydrami? Czemu porównujesz te dwie rozne rzeczy?
Zresztą, kazda armia ma "rzeczy" kosztujace taniej - bretka jazde, imperium działa, DE potwory i tak dalej. Czasem wychodzi to z dupy, to inna sprawa. Czemu wiec DoW nie moga miec kapitanow w RoRach jako bonusa? Silniejszych championow?

Dam Ci jeszcze jeden przykład. Pistol kosztuje ok 3 pkt. Wg Twojej wizji wszystko jedno komu go dajemy - czy zwyklasowi z BS 3 czy kapitanowi z BS 5. Tymczasem w rzeczywistosci pistol dla Kapitana kosztuje ok 10 pkt. Dlatego ze Kapitan wykorzysta go efektywniej.
Podobnie z kapitanami RoR - w majtkach nie moze kosztowac tyle co kapitan z dostępem do ciezkiego sprzetu. Roznica punktowa (za sprzet) miedzy Rodrigo z Alcatani save 5+ (h. armour, add weapon) a Captainem Imperium save 1+ (klimatycznie Full Plate, do tego jeszcze jakis Enchanted Shield) niewielka, roznica w efektywnosci kolosalna. A Ty nie chcesz tego zawrzeć w koszcie punktowym bo trudno wyliczyc precyzyjnie czy Rodrigo ma kosztowac 20 czy aż 25 pkt mniej?

Wiesz, nie chce mi sie ciągnąc tej dyskusji. Po prostu nie da się zrealizowac Twojego zamiaru - wiekszosc RoR ma specyficzne zasady, specyficzne uzbrojenie, cięzko - o ile kompletnie niemożliwe - jest stworzenie "spójnego" kalkulatora punktowego.
Rozumiem ze np Richtera w Cursed Company sprowadzisz tez do jednowoundowego championa? Nie? To co z konsekwencją?
Rozumiem też że uwazasz ze wszystko jedno czy Slayersi mają pistolety czy slayer weapon? (róznica 2-3 pkt?)
Jak wycenisz Gallopery? Na jakiej podstawie? To unikatowy unit w battlu.
Co z Beorgami? Też champion?
Orki z kuszami? Jestem bardzo zainteresowany wyceną tej jednostki..
Czemu grzebiesz przy Venatorach - skoro są dobrym "grywalnym" oddziałem akurat dobrze wycenionym punktowo?
Tak samo deklarujesz chęc modyfikacji Mengili. Po co?
Po co na siłę tworzyc "zasady w imię zasad"?

Rozwiązanie jest proste - ściąc nawet "subiektywnie" koszty niektórych RoRów tam gdzie to potrzebne. Zachowac kapitanow w obecnym kształcie - bez magic itemó i mundanó są tylko niewielkim boo stem w armii. WE maja wszechobecny skirmisz, Demony Warda, ożywiency budza strach, zostaw jakis bonus RoRom. Tymczasem Ty chcesz otwierac na siłe puszkę Pandory. Kompletnie tego nie rozumiem.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Pomysł na darmowych hero w RoRach nawet im się podoba. Jak Fluffy wspomniał, każda armia czymś się charakteryzuje, więc czemu ta ma być nijaka(bo taka póki co jest)?

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Fluffy pisze:Uwazasz ze kapitan za połowe kosztu w kusznikach moze walczyc z hydrami? Czemu porównujesz te dwie rozne rzeczy?
Pisałeś:
Fluffy pisze: Inne podreczniki urągają wszelkim kosztom punktowym, nie wiem w czym ma rpzeszkadzac kapitan marksmanow za 20 czy 25 pkt
Zgodziłem się z Tobą i jako przykład podałem hydrę, jako jeden z wielu przykladów urągania wszelkim kosztom punktowym. Nie porównywałem hydry do kapiatana. Zupełnie nie rozumiem o co ci chodzi w tym wypadku.
Fluffy pisze:Zresztą, kazda armia ma "rzeczy" kosztujace taniej - bretka jazde, imperium działa, DE potwory i tak dalej. Czasem wychodzi to z dupy, to inna sprawa. Czemu wiec DoW nie moga miec kapitanow w RoRach jako bonusa? Silniejszych championow?
Koszty jednostek, a postaci to dwie różne sprawy. Proponujesz rozwiązanie, w którym ten sam kapitan kosztuje w każdym regimencie inne punkty bez żadnej podstawy w zasadach. RoR mają swoje podstawy i zasady, w których kosztują tyle a nie więcej punktów. Inne armie w których wstawiasz herosa też kosztują łącznie tyle a nie inną sumę punktów. ą z

Np. Volands Venetars kosztują 195 punktów. 4 jeźdzźców kosztuje 24 punkty sztuka, razem 96 punktów. Muzyk i Sztandar kosztuje 25 punktów (muzyk 15 punktów, a sztandar 10). Razem z jeźdzcami to 121 punktów. Natomiast Voland kosztuje bazowo: 50 punktów jako kapitan według podręcznika DoW jak i Imperium oraz 24 punkty za wyposażenie (10 za konia, 4 za ciężką zbroje, 4 za lance, 4 za barding i 2 za tarczę = 24 punkty). Razem dokładnie 195 punktów. Jest w tym logika, zastosowane zasady, ogólnie wszystko.

Nie rozumiem zaś czemu chcesz każdego kapitanowi przyznawać inną punkacje cenową, według własnego widzimisię. Bez żadnej zasady a jedynie w oparciu o twoja interpretacje "grywalnego" kosztu. Zasady muszą być spójne i konsekwentne. Jeśli chcesz aby kapitanowie byli tańsi w takim wypadku musisz zawrzeć to w jakieś konsekwentnej zasadzie. Według twojego cennika kapitan kuszników będzie kosztował 20 punktów, a ciężkiej jazdy już 60-70 czyli w przybliżeniu tyle ile klasycznie kapitan najemników, a inni jeszcze jakoś inaczej. Chodzi mi oto, że w tej punktacji musi być jakiś przelicznik, jakiekolwiek zasady którymi się kierujesz. Inaczej wyceniasz jeszcze gorzej niż robi to GW. Wyceniasz na ślepo kierując się twoim odczuciem "adekwatnej ceny".

Zatem chciałbym aby w Twojej propozycji była jakaś spójność w ocenie. Nie dyktowana tylko i wyłącznie subiektywną oceną ile co powinno kosztować.
Kokesz pisze: Bez zbędnych ceregieli
Kokesz pisze:bez zbędnego (wg mnie) czepiania się szczegółów.
Kokesz pisze:Czytam te Wasze teorie o kosztach poszczególnych części składowych regimentu i tylko kręcę głową.
Kokesz czemu np. powyższą wycenę jednostki venatorów uważasz za:
a. zbędne ceregiele
b. czepianie się szczegółów
c. teorią

Raz to nie jest teoria a fakt. Nie są to zbędne ceregiele a podstawowe zasady armii. Nie są to szczególy a podstawa na jakiej zostały wycenione jednostki RoR (są wyjątki).
Fluffy pisze:A Ty nie chcesz tego zawrzeć w koszcie punktowym bo trudno wyliczyc precyzyjnie czy Rodrigo ma kosztowac 20 czy aż 25 pkt mniej?
Nie oto chodzi. Jak pisałem w wycenie musi panować spójność, której u ciebie poprostu nie ma.
Fluffy pisze:Po prostu nie da się zrealizowac Twojego zamiaru - wiekszosc RoR ma specyficzne zasady, specyficzne uzbrojenie, cięzko - o ile kompletnie niemożliwe - jest stworzenie "spójnego" kalkulatora punktowego.
Dla wszystkich nie. Ale dla sporej częsci napewno. Przykładowo wszystkie RoRy w corach mają spójny kalkulator punkotwy. Wiele innych z special czy Rare również ma podobny. Wyjątków wcale nie jest tak dużo, a nawet one mają pewne zasady punktacji. Da się zatem wycenić dużą część jednostek stosując spójny kalkulator punktowy. Zaś do drugiej części użyć innej zasady postępowania, która jednak będzie również miała spójne zasady. Jeśli zatem tyle jednostek DoW ma spójny przelicznik punktowy to czemu z niego nie skorzystać?

I tym sposobem nie musi być champion. Byle ten sposób był spójny.
Rasti pisze:Pomysł na darmowych hero w RoRach nawet im się podoba. Jak Fluffy wspomniał, każda armia czymś się charakteryzuje, więc czemu ta ma być nijaka(bo taka póki co jest)?
Jeśli mają być darmowi to już inna gadka. Przynajmniej są darmowi jako zasada specjalna armii, którą można opisać w zasadach Regiment of Renown.

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

POmijajac posty o merytoryce i innych pierdolach.

W ror imienny hero za FREE, ja glosuje za tym 2 rekoma i 2 nogami.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

W sumie ci bohaterowie nie są pakerni za takie punkty tak jakby bohater był włączony do kosztu modelu, porównajcie sobie te jednostki z wojownikami DE. Po za tym w tej edycji każdy autor podręcznika ustala punkty za pomocą własnego widzi mi się. Po porwónaiu statów z silnymi armii(VC, DE, Skaveny i bez porónania do doch) nawet darmowi bohaterowie to pikuś. Kal_Torak z tego samego punktu widzenia gracz orkowy mógłby się przychrzanić że jednostki z DoW są już za mocne w porównaniu do dzikowej jazdy czy czarnych orków.
NOWY DoW TO MA BYĆ ARMIA DO WALCZENIA Z ARMIAMI NOWOEDYCYJNYMI KTÓRE MAJĄ NIECO INACZEJ POLICZONE PUNKTY NIŻ STARY DoW
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

@Kal Torak
Uważam, że większość oddziałów RoR można po prostu "obciąć punktowo". Tak jak Fluffy uważam, że różni czempioni mają różny potencjał. Volandów i MMM zostawiłbym w spokoju, bo to akurat dobrze skonstruowane i wycenione oddziały. Wg mnie wystarczy jak już to pisałeś "subiektywnie" przyciąć koszty do opłacalnego poziomu.
Rasti pisze:A tak wgl, to jak wykupujemy taki oddział RoRu, to płacimy slotem hero ;?
I tak kończy się nazywanie czempionów bohaterami :wink: Rasti... slot hero zabierają tylko wybrane RoRy. Jest to napisane w ich opisie.

PS. Jak na razie skończyłem podstawowy AL swojej listy armii DoW. Być może w tym tygodniu przedstawię całość.
Obrazek

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Kokesz pisze:PS. Jak na razie skończyłem podstawowy AL swojej listy armii DoW. Być może w tym tygodniu przedstawię całość.
W takim wypadku z niecieprliwością czekam na Twój podstawowy army list ;P. Nie karz na niego długo czekać ;P
Kokesz pisze:Uważam, że większość oddziałów RoR można po prostu "obciąć punktowo". Tak jak Fluffy uważam, że różni czempioni mają różny potencjał. Volandów i MMM zostawiłbym w spokoju, bo to akurat dobrze skonstruowane i wycenione oddziały. Wg mnie wystarczy jak już to pisałeś "subiektywnie" przyciąć koszty do opłacalnego poziomu.
Tutaj nie daje za wygraną. Jednak spójność ma dla mnie zbyt dużą wartość. Bez tej spójności równie dobrze możemy wymyślać punktacje jednostek rzędu - norsmeni za 2 punkty bo wtedy są grywalni, a ogry za 160 od modelu bo są zbyt grywalne... ;P. Jakaś zasada wyceny istnieć powinna.
Fluffy pisze:Co z Beorgami?
Fluffy pisze:Orki z kuszami?
Da się wycenić również te trudniejsze RoR. Jak będę miał siły to mogę zaprezentować "spójną" wycenę i dla nich. W dodatku należy pamiętać, że według mojego zamysłu przedmioty magiczne chciałem wciągnąć na listę podstawową przedmiotów magicznych dlatego te nie stanwowią problemu w wycenie tych jendostek. Ale można i z nimi.
likaon pisze:NOWY DoW TO MA BYĆ ARMIA DO WALCZENIA Z ARMIAMI NOWOEDYCYJNYMI KTÓRE MAJĄ NIECO INACZEJ POLICZONE PUNKTY NIŻ STARY DoW
Taki jest nasz cel. Drogi jednak prowadzącego do tego nieco inne ;P

Awatar użytkownika
Master of reality
Oszukista
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Master of reality »

Właśnie przejrzałem Zaktualizowaną listę DoW w temacie Propozycje na dziś i z przyjemnością uznałem że nie mogę się doczekać aż będzie skończony :wink:
Ale ciągle mam pytanie do zapisku o pistolu dla championów duelistów
- The Champion may carry two pistols (+2 pts.)
Co to dokładnie znaczy? Bo wychodzi na to że champion dostaje 2 pistole taniej niż reszta jeden, i nie musi zamieniać z 2 Hw.

Co do RoR muszę napisać że zgadzam się z Kal_Torakiem
Championi RoR powinni być wyceniani. po to właśnie istnieje system punktów.Wszystko ma swój koszt w pkt by ocenić efektywność względem innych. Robinie losowego kosztu championów jest pierwszym krokiem do robienia AL w stylu GW
Jeśli chcemy zrobić zbalansowany Al to właśnie to powinno być podstawą.
I sold my soul for rock'n roll

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

No! W końcu ktoś, kto rozumie istotę spójności systemowej ;P.

Ja naprawdę nie mam nic przeciwko tańszym kapitanom. Ale jeśli mają być tańsi to musi być jakaś zasada i logiczne uzasadnienie ich tańszego kosztu względem systemowej wyceny punktowej. Master of reality dobrze to określił - losowy koszt i do tego jeszcze wedle własnego "widzimisię" ;P.

Sprawa RoRów powinna moim zdaniem wyglądać tak:
1. Odpowiednia wycena jednostki (modeli podstawowych), które wchodzą wskład oddziału RoR - aby odpowiadała cenie obecnych ich odpowiedników w innych AB. To raczej nie podlega dyskusji i jest proste.
2. Odpowiednia wycena grupy dowodzenia w jednostkach RoR (muzyk jest dwa razy droższy).
3. Wspólna i spójna zasada punktacji herosów w RoR. Możliwości jest wiele od zasady darmowych charakterów w oddziałach po wyceniniu ich jako championów oddziałów (modeli jedno-woundowych)
4. Wciągnięcie magicznych przedmiotów RoR do podstawowej listy przedmiotów magicznych DoW oraz odpowiednia ich wycena. Dzięki temu część regimentów RoR drastycznie obniża się koszt punktowy. Uzyskuje się oficjaalną listę przedmiotów magicznych.
5. Ugrywalnienie RoR poprzez opcje brania magicznych przedmiotów przez charakterów RoR oraz możliwość brania magicznych sztandarów przez jednostki DoW.
6. Opcjonalna możliwość wykupienia grupy dowodzenia, dzięki czemu uzyskuje się tańszy koszt wynajęcia RoR. Aczkolwiek można pozostawić tą opcję wbudowaną.

Mam nadzieję, że darujemy sobie argument "braku klimatu". Dla mnie klimatem będzie w końću możliwość doboru przez herosów RoR przedmiotów magicznych i magicznych sztandarów przez jednostkę. Więcej opcji i kombinowania. Zaś RoR nie tracą swoich imiennych charakterów bez względu czy będą mieć dwa czy jeden wound. Jest to spójny system dobrej wyceny RoR. Dzięki temu w zasadzie wszystkie RoR staną się grywalne. Zaś system jest spójny dla wszystkich.
Master of reality pisze:Ale ciągle mam pytanie do zapisku o pistolu dla championów duelistów
Dobrze, ze to zauważyłeś. Wstawi się poprawny zapis.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

No! W końcu ktoś, kto rozumie istotę spójności systemowej ;P.
Zrozumienie nie oznacza akceptacji - w moim przypadku :mrgreen:
1. Odpowiednia wycena jednostki (modeli podstawowych), które wchodzą wskład oddziału RoR - aby odpowiadała cenie obecnych ich odpowiedników w innych AB. To raczej nie podlega dyskusji i jest proste.
W wieikszosci przypadków to da sie zrobic.
2. Odpowiednia wycena grupy dowodzenia w jednostkach RoR (muzyk jest dwa razy droższy).
To jasne
3. Wspólna i spójna zasada punktacji herosów w RoR. Możliwości jest wiele od zasady darmowych charakterów w oddziałach po wyceniniu ich jako championów oddziałów (modeli jedno-woundowych)
Tu jest proste pytanie - ile warty jest brak dostępu do mundane'ów i magic itemów oraz zakaz opuszczania unitów? Ile będzie wynosił discount? (tylko bez bullshitu mi tu, ze nic)
4. Wciągnięcie magicznych przedmiotów RoR do podstawowej listy przedmiotów magicznych DoW oraz odpowiednia ich wycena. Dzięki temu część regimentów RoR drastycznie obniża się koszt punktowy. Uzyskuje się oficjalną listę przedmiotów magicznych.
Znowu - jestem przeciwny. Z wielu względów, nie tylko klimatycznych.
- beda w armii wystepwac dwa magiczne itemy o takim samym dzialaniu, jezeli wezmiesz RoR? Albo wprowadzi to smienszosc, albo zabije niektore Rory.
- co z itemami np. takimi jak te bedace na wyposazeniu mojego ulubionego CC? Np dedykowany dla nich banner?
5. Ugrywalnienie RoR poprzez opcje brania magicznych przedmiotów przez charakterów RoR oraz możliwość brania magicznych sztandarów przez jednostki DoW.
Też nie. Zostawmy tych tzw "herosów" w takiej postaci jak są. Inaczej będa musieli chociażby zzerac slota hero. Natomiast wbudowany "heros" - champion o nieco poprawionych statystykach - to firmowy znak RoRa. Nie widze potrzeby zastepowania go zwyklym championem.
6. Opcjonalna możliwość wykupienia grupy dowodzenia, dzięki czemu uzyskuje się tańszy koszt wynajęcia RoR. Aczkolwiek można pozostawić tą opcję wbudowaną.
To juz przecież omówilismy i zdecydowalismy ze zostawiamy wbudowaną. Prosze bez manipulacji :mrgreen:
Mam nadzieję, że darujemy sobie argument "braku klimatu". Dla mnie klimatem będzie w końću możliwość doboru przez herosów RoR przedmiotów magicznych i magicznych sztandarów przez jednostkę. Więcej opcji i kombinowania. Zaś RoR nie tracą swoich imiennych charakterów bez względu czy będą mieć dwa czy jeden wound. Jest to spójny system dobrej wyceny RoR. Dzięki temu w zasadzie wszystkie RoR staną się grywalne. Zaś system jest spójny dla wszystkich.
Bezedura. W opcji brania magicznych itemow przez kapitanow RoR - poświecisz na to sloty hero? Już widze te stada RoRów na stole.. Z herosami którzy nie moga opuscic swoich regimentów :) I któzy maja zerowe szanse na przezycie po spotkaniu chociazby takiego championa wardancerów czy championa Black Guardu. Ile kosztuje upgrade do championa w tych jednostkach? 50 pkt czy mniej?
Ha, zeby było śmieszniej, niektorzy z tych championow moga nawet brac magic itemy... Tu jeszcze raz podkreslam stanowcze nie w kwesti RoR.

Widze ze zamierzasz po prostu (w dobrej wierze) zabic RoRy. Powtórze analogie z pistoletem - ja uwazam, ze "dla zwyklasa powinien kosztowac ok 3 pkt, dla kapitana ok 10 ze wzgledu na roznicę efektywnosci". Ty mi mówisz, ze "oba pistolety maja AP i S4 wiec koszt musi byc ten sam, czyli 10 pkt ze wzgledu na spójny system punktowy". Forsujesz natomiast "naprawienie" zwyklasa poprzez zastapienie pistola krótkim łukiem o S3 za 3 pkt. O "odpowiednim" w stosunku do pistola niżzym koszcie.
To ani nie naprawi systemu, ani nie bedzie on sprawiedliwy. Tylko dopiero z dupy wzięty.

Powtórze jeszcze raz: Postuluję ściąc koszty RoRów bez zadnych ceregieli, zostawic poza tym unity jak są. Grzebac trzeba w kilku. Nie rozumiem tego "pędu leminga" do rozbebeszania wszystkiego jak leci.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Co to się porobiło... Przy podstawowy AL częściej zgadzałem się z Kal Torakiem. Teraz jednak stoję murem za Fluffym.

Spójność nie oznacza wbrew pozorom grywalności. Jak uparty osioł nadal uważam, że "subiektywne" obniżenie kosztów do poziomu grywalnego jest możliwe i mniej skomplikowane. Trzeba tylko nad tym chwilę posiedzieć i przerobić wszystkie RoRy na raz, by jakiś RoR nie wychylał się z szeregu ponad przeciętnie.

PS. Dziś wyjeżdżam na dwa dni, więc trochę zatęsknicie za moimi postami.
Obrazek

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

PS. Dziś wyjeżdżam na dwa dni, więc trochę zatęsknicie za moimi postami.
Moze odrobinkę 8) .

Co do RoR - ów : Doprawdy śmieszą mnie te dyskusje o tym jak zbalansować ich dowódców. Danie ich za darmo to IMO pomysł z (_I_) bo to dodanie sporej ilosci pkt. za nic. Niby mało a przy paru RoRach te 200 pkt sie zbiera ( a to juz 2 cannony :wink: ). Lepsze jest moim zdaniem po prostu przycięcie ich kosztu do jakiegoś sensownego poziomu. A że jedni będą bazowo tańsi a inni drożsi ? A czy tak nie powinno być od razu ? Wiadomo przeciez, ze jest różnic a w użyteczniosc czempiona strzelaców i kawalerzystów.
Widze ze zamierzasz po prostu (w dobrej wierze) zabic RoRy. Powtórze analogie z pistoletem - ja uwazam, ze "dla zwyklasa powinien kosztowac ok 3 pkt, dla kapitana ok 10 ze wzgledu na roznicę efektywnosci". Ty mi mówisz, ze "oba pistolety maja AP i S4 wiec koszt musi byc ten sam, czyli 10 pkt ze wzgledu na spójny system punktowy". Forsujesz natomiast "naprawienie" zwyklasa poprzez zastapienie pistola krótkim łukiem o S3 za 3 pkt. O "odpowiednim" w stosunku do pistola niżzym koszcie.
To ani nie naprawi systemu, ani nie bedzie on sprawiedliwy. Tylko dopiero z dupy wzięty.
Racja fluffy, tylko czy pistolet ma naprawdę kosztować 3x tyle, tylko dlatego że ma go kapitan ?
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Jedyną rzeczą do dupy statystyki tych postaci. Gdyby zrobić ich darmowych i tak przegrywają statystycznie z DE czy starciem z Knajtami Chaosu(nawet jeżeli ci nie szarżowali) a część z nich kosztuje podobne punkty. Walczyłeś kiedyś z DoW lub ich używałeś tow wiedz że ci czempioni są wspost absurdalnie drodzy w porównaniu do tego co robią na stole. Albo zrobić ich darmowymi albo niech wszyscy będą mieli tą samą cenę powiedźmy +35p na jednostkę.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Deliberitus886
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Deliberitus886 »

Co do ugrywalnienia RoR to danie im darmowego dowódcy nie jest dobrym pomysłem, trzeba po prostu zbalansować ich koszt punktowy ale nie wprowadzać jednakowego przelicznik za każdego ponieważ niektórzy mają magiczne przedmioty występują magiczne sztandary oraz zasady specjalne ,te czynniki będą właśnie nastręcza nam problemów przy tworzeniu aktualnego kosztu RoRa.
Jest to trudne ale wykonalne , problem zaczyna się tak naprawdę z RoRami które nie mają odpowiednika w oddziałach z listu.
Wprowadzenie magicznych przedmiotów z RoRów nie jest dobrym pomysłem to one wzmacniają regiment bo po co komu np. sztandar od Cursed Company skoro on tylko im się przydaje , te przedmioty zostały specjalnie pod określony ROR stworzone lepiej ich im nie tykać.
Widzę Wszystko

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Kokesz pisze:o to się porobiło... Przy podstawowy AL częściej zgadzałem się z Kal Torakiem. Teraz jednak stoję murem za Fluffym.
Bo wtedy była logika i zasada w wyceny jednostek - pewien spójny punkt widzenia ;P

Przy całkowicie subiektywnej wycenie RoRów nie ma nawet za bardzo jak to oceniać. Bo jeśli ktoś przedstawi propozycję aby jednostka breganzów kosztowała 100 punktów, drugi 110, trzeci 130 a czwarty 150 to za bardzo nie będzie się można było do tego ustosunkować poza: fajnie, ale moim zdaniem powinni kosztować 120 bo wtedy jest tak fajniej i moim zdaniem grywalniej. Z dupy troche z taką polemiką ;P.

Rozumiem poprostu, ze nie chcecie mocniej wchodzić w RoR aby nie ruszać ten niezwykle klimatyczny projekt GW. Moim zdaniem to błąd, bo u swojej podstawy są mocno skopane. Chyba nawet jeśli ropziszę tu spójną całość wszystkich RoRów w trzech różnych wersjach (aby było do wyboru) to chyba to nic nie da przy tak konserwatywnej obronie tego tworu GW.

Dlatego poddaje się !!! ;P

Postaram się wyceniać RoRy waszym sposobem. W tym wypadku jedyną kryterią oceny będzie odczucie, od którego poziomu punktowego jednostka jest grywalna. Zobaczymy jak to wyjdzie ;P.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Racja fluffy, tylko czy pistolet ma naprawdę kosztować 3x tyle, tylko dlatego że ma go kapitan ?
Proste przeliczenie, koles z BS 5 trafia średnio na 2+ (trafienie na 83%) , koles z BS 3 na 4+ (50%). Do tego fakt, ze Kapitan ma dostep do roznych muntow dzieki czemu biega szybciej/lata.. Wiec cena 3x wieksza wcale nie jest wygórowana.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Może dać dwa liczniki
+125p dla sierżantów mocnych i użytecznych
+75p dla sierżantów ciapowatych którzy do niczego się przydają
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

ODPOWIEDZ