Autorozbicie się z okazji ucieczki.

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Autorozbicie się z okazji ucieczki.

Post autor: Furion »

Wiadomo, że przyjęte jest, że w takiej sytuacji:
zielone szarżują na zszokowany fast pisze: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
:arrow: :arrow: :arrow: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
fast NIE rozbija się o oddział szarżujący.

Interesuje mnie jednak taka sytuacja:
skirmish szarzuje na skirmish pisze: :wink: :wink: :wink: :wink:
:wink: :shock: :shock: :wink:
:wink: :shock: :shock: :wink:
:wink: :shock: :shock: :wink:
:mrgreen:
zielony - najblizszy koleś.

Jak :wink: szarzuje na :shock: i :shock: da flee - rozbija się czy nie?

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

O rany, co za dziwadło, taka sytuacja w ogóle miała miejsce czy to tylko sztuka dla sztuki? Bo jeśli to drugie to dywagowanie nad tym w dziale zasad jest trochę dziwne.

Ale by nie spamować, skoro :shock: dał tak się otoczyć, to chyba zasłużył na baty i już lepiej niech sam się zniszczy :)
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

strona 19 rb, ostatnia linijka paragrafu zatytuowanego "Declaring charge responses"

NIE mozna deklarowac "flee" oddzialem w cc.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

A gdzie ty tu CC widzisz?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Piotr P.
Falubaz
Posty: 1389
Lokalizacja: Bastion

Post autor: Piotr P. »

Według mnie tak. Rozbija się.

Nie mam przy sobie rulesbooka ale z pamięci:

Oddział uciekający, ginie jeśli na swojej drodze ucieczki napotka Imp.Ter. lub oddział wrogi z US 5 +. Wyjątek latacze.

Drogę ucieczki wyznaczamy po lini łączącej najbliższe modele. (dla skirmisza).
Skupuje 5 edycyjne modele Bretończyków.

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

smileye wygladaja jakby pokazywaly combat
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

:mrgreen: został zdaje się wyróżniony jako model najbliższy do :shock: i wytyczający kierunek ucieczki (od niego, czyli w :wink: )
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Byro pisze:O rany, co za dziwadło, taka sytuacja w ogóle miała miejsce czy to tylko sztuka dla sztuki?
Wyobraź sobie, że taka sytuacja miała miejsce :D Serio.

Jednostki te NIE SĄ w CC - odległość pomiędzy wrogimi modelami to nieco więcej niż 1", więc błyskotliwe wnioski Avesa są nie na miejscu ;)

Można prosić kogoś z LS o odpowiedź?

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Moim skromnym zdaniem nie rozbija się bo chyba [ ale tylko chyba ] nie można się rozbić o oddział szarżujący?
Swoją drogą chyba ciężko do takiej sytuacji doprowadzić...?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

ja bym nie nazwał tego ciężko to wykonać ja swoimi bestyjkami łapie tak czasami wrogie banszetki, otaczasz tak, że szarżuje w stronę którą chcesz a i tak uciekasz.
Rozpatrywał bym tą sytuację tak, jeśli po turnie nie zahacza to się nie rozbija. W każdym innym wypadku się rozbija.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Klops pisze:Rozpatrywał bym tą sytuację tak, jeśli po turnie nie zahacza to się nie rozbija.
Jaki turn? tu szarżuje skirmisz na skirmisz.

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Jeżeli przeciwnik dał się zamknąć w ten sposób przez jeden oddział, to zwykłe zasady reakcji należałoby odstawić na półkę, a oddział ucieka w stronę, w którą może uciec.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

I będziemy się bawić w kto otoczył kogo. :shock:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :P :P :P
:mrgreen: :P :mrgreen: :P
:mrgreen: :P :mrgreen: :P
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :P
:P :P :P :P
W dyskusji o "rozbijanie-się-podczas-ucieczki-w-czasie-turna" stanęło na tym ze turn jest wirtualny a potem już dalej wg zasad ucieczki. Czyli tutaj analogicznie, turn(a raczej jego brak), ucieczka. Czyli się rozbija o oddział wroga, a to, ze on akurat na nas miał szarżować to szczegół :lol2:

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Po pierwsze....
Nie można jednocześnie szarżować na rear i flankę. Musisz zdecydować, gdzie masz więcej modeli. I wtedy dopiero ustawiasz udział. Więc oddziału nie można rozbić odziałem który jednocześnie goni, bo musisz poustawiać figurki w linii. Jednocześnie trzeba ustalić w którym kierunku on ma uciekać.
Więc się nie rozbija.
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Grichalk pisze:Jeżeli przeciwnik dał się zamknąć w ten sposób przez jeden oddział, to zwykłe zasady reakcji należałoby odstawić na półkę, a oddział ucieka w stronę, w którą może uciec.
Takich postów nie piszę się w kwestii zasad. Cytacik albo nie nabijaj postów...
Lidder pisze:Czyli się rozbija o oddział wroga, a to, ze on akurat na nas miał szarżować to szczegół
O to właśnie chodzi. Czy na pewno jest to szczegół?
Jab pisze:Po pierwsze....
Nie można jednocześnie szarżować na rear i flankę. Musisz zdecydować, gdzie masz więcej modeli. I wtedy dopiero ustawiasz udział. Więc oddziału nie można rozbić odziałem który jednocześnie goni, bo musisz poustawiać figurki w linii. Jednocześnie trzeba ustalić w którym kierunku on ma uciekać.
Więc się nie rozbija.
Najpierw przeczytaj temat i postawione pytanie. Twoje dywagacje są nie na temat.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Jak by nie patrzeć nie ma żadnej zasady mówiącej o tym że nie można rozbić się o wroga który cię szarżuje. (gdzieś kiedyś była podobna dyskusja - chybaodnośnie pivotów podczas deklaracji flee) Więc gdyby chodziło o sędziowanie - powiedział bym: "Tak rozbija się bo niby czemu nie ?"

To podobna sytuacja do tej w której np mag jest otoczony przez skirmish:

:twisted: :twisted: :twisted:
:twisted: :shock: :twisted:
:twisted: :twisted: :twisted:

Jak da flee na szarże to ginie bo uciekając wedle zasad - od najbliższego wlezie na inny wrogi model. Więc pozostaje mu albo samobójstwo z tego lub innego powodu (dając flee) albo liczenie na to że się tą sytuację jakimś fartem przeżyje.

Oczywiście ginie pod warunkiem że oddział szarżujący na który się wlazło ma US 5+. Jeśli nie ma przebiega przez niego a potem sprawdza się czy szarżujący doszedł do punktu w którym znajduje się oddział uciekający.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Krótko mówiąc, kwestia rozbija się o to samo o co między innymi chodziło przy turnie fastów itd. Mianowicie, czy przy deklaracji szarży oddział reagujący może rozbić się o oddział szarżujący, czy też jedynie o inne oddziały/przeszkody.
Niech LS odpowie na to jedno pytanie i tego typu sytuacje nigdy nie będą problemem. Opcje są chyba dwie:
1. Może się rozbić - i w tej sytuacji tak by się stało.
2. Nie może się rozbić - więc uciekający przy szczęśliwym rzucie by się jakoś 'wymsknął'.

W podrozdziale o ucieczkach z combatu (gdzie są informacje o tym, kiedy uciekający ulega zniszczeniu) jest zapisek, że ulegają zniszczeniu gdy wpadną w oddział wroga o US 5+ i, że jedynym od tego wyjątkiem jest sytuacja multiple combat, gdzie mogą "przebiec" przez jeden z walczących oddziałów.
To nie jest taka sytuacja, więc moim zdaniem, opcja 1.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Byro pisze:W podrozdziale o ucieczkach z combatu (gdzie są informacje o tym, kiedy uciekający ulega zniszczeniu) jest zapisek, że ulegają zniszczeniu gdy wpadną w oddział wroga o US 5+ i, że jedynym od tego wyjątkiem jest sytuacja multiple combat, gdzie mogą "przebiec" przez jeden z walczących oddziałów.
To nie jest taka sytuacja, więc moim zdaniem, opcja 1.
W tym samym podrozdziale jest również tym, iż jednostka uciekająca, powinna uciekać na wprost od wroga, tak by po ruchu ucieczki najbliższy punkt uciekającej jednostki znalazł się w odległości 2D6/3D6 cali od szarżującego wroga. Ta zasada, zakładając sytuacje z powyższego problemu, nie byłaby spełniona gdyby bohater otoczony skirmisherami miał od nich uciekać.

Ponadto jednostka uciekająca ucieka na wprost od szarżującego oddziału przeciwnika. Jeśli zakładamy możliwość kompletnego otoczenia to "na wprost" oznaczałoby "stanie w miejscu".

Dodatkowo uciekający skirmisherzy uciekają od środka oddziału szarżującego:
Q. How do skirmishers flee exactly (this may be
important for determining if they have to flee through
enemies or impassable terrain)?
A. If the skirmishers are fleeing from a combat the
situation is easy, as they are treated exactly as a normal
ranked up unit.
If they aren't, the situation may get a bit more
complicated. First, the closest visible skirmisher flees
directly away from the centre of the charging unit by the
distance rolled. Then, every other fleeing skirmisher is
moved by the same distance along the same (parallel)
direction as the first, trying to keep the skirmishing unit
as much as possible in the same formation, as shown in
the diagram below
A teraz gdzie jest środek tego oddziału, który otoczył tego biednego bohatera?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Mac pisze:...

Co do "na wprost" - Rulebook mówi co innego odnośnie ucieczek : pivot i potem środek/środek

Środek skirmishu to najbliższy model

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Sorki, że tak podbijam, ale w tę sobotę kolejny turniej i chciałbym wiedzieć jak mam grać.

Jeśli mógłbym prosić Zbyszka / Shina / Jankiela / Xeta / Marka o stanowisko...

ODPOWIEDZ