Pytania wszelakie ... ;)

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Luk
Wałkarz
Posty: 95

Re: Pytania wszelakie ... ;)

Post autor: Luk »

Takie pytanko, jeżeli jednostka ma frenzy i uzyskuje w pewnym momencie całkowitą odporność na psychologię to czy taka jednostka nadal MUSI szarżować na wszystko co widzi i gonić każdego ? Dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Luk pisze:Takie pytanko, jeżeli jednostka ma frenzy i uzyskuje w pewnym momencie całkowitą odporność na psychologię to czy taka jednostka nadal MUSI szarżować na wszystko co widzi i gonić każdego ? Dzięki za odpowiedź.
Jednostka będąca pod wpływem frenzy, już jest Odporna na Psychologię. Termin "całkowita odporność na psychologię" nie ma innego znaczenia niż "odporność na psychologię" (według Rulebook'a terminy te można używać zamiennie, ale to jest raczej reminiscencja 6 edycji, kiedy to rzeczywiście odporność na psychologię znaczyła odporność na każdą psychologię). W tej edycji odporność na psychologię daje jedynie odporność na Fear, Terror and Panic, a więc tak, oddział pod wpływem Frenzy zawsze będzie musiał szarżować każdego kogo może i zawsze będzie musiał gonić (chyba, że straci Frenzy w wyniku przegranej walki - wtedy wszystkie zasady dotyczące Frenzy znikają).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
PIOTROSLAV
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 153

Post autor: PIOTROSLAV »

i jeszcze niemożliwośc ucieczki w deklaracji na szarżę oznacza ITP

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Mac pisze:
Luk pisze:Takie pytanko, jeżeli jednostka ma frenzy i uzyskuje w pewnym momencie całkowitą odporność na psychologię to czy taka jednostka nadal MUSI szarżować na wszystko co widzi i gonić każdego ? Dzięki za odpowiedź.
Jednostka będąca pod wpływem frenzy, już jest Odporna na Psychologię. Termin "całkowita odporność na psychologię" nie ma innego znaczenia niż "odporność na psychologię" (według Rulebook'a terminy te można używać zamiennie, ale to jest raczej reminiscencja 6 edycji, kiedy to rzeczywiście odporność na psychologię znaczyła odporność na każdą psychologię). W tej edycji odporność na psychologię daje jedynie odporność na Fear, Terror and Panic, a więc tak, oddział pod wpływem Frenzy zawsze będzie musiał szarżować każdego kogo może i zawsze będzie musiał gonić (chyba, że straci Frenzy w wyniku przegranej walki - wtedy wszystkie zasady dotyczące Frenzy znikają).
Ok to mam teraz inne choć powiązane z tym tematem pytanie :
Załóżmy, że konnica HE ma stadard of balance który daje jej i wrogowi w kontakcie immune to psychology ( w tym znika hatred, frenzy itd ). Jednostka konnicy walczy ale przegrywa wynikiem walki i zaczyna uciekać :
a.) w momencie kiedy konnica zaczyna uciekać wroga jednostka odzyskuje frenzy i musi gonić
b.) w momencie ucieczki frenzy nadal nie działa i gracz wrogiej jednostki ma prawo wyboru czy goni czy nie.

Która odpowiedź jest prawidłowa ?

Awatar użytkownika
specchem
Warzywo
Posty: 15
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: specchem »

a, konnica, uciekając, traci baner a wroga jednostka odzyskuje frenzy i musi gonić

Luk
Wałkarz
Posty: 95

Post autor: Luk »

Widzę tu pewną nieścisłość, najpierw piszecie że immune to psychology nie neguje efektów frenzy, a teraz, że w kontakcie z bannerem dającym immune to psychology jednostka traci frenzy ? Jeżeli to możliwe prosiłbym o uściślenie bo trochę BARDZO to nie logiczne. :-)

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Luk pisze:Widzę tu pewną nieścisłość, najpierw piszecie że immune to psychology nie neguje efektów frenzy, a teraz, że w kontakcie z bannerem dającym immune to psychology jednostka traci frenzy ? Jeżeli to możliwe prosiłbym o uściślenie bo trochę BARDZO to nie logiczne. :-)
Popatrz na opis bannera:
Standard of Balance....45 points
The unit carrying the Standard of Balance, and any enemy unit
in base contact with it, is immune to psychology. In addition,
they also lose hatred and frenzy abilities (in the same way as a
unit that has already fought and lost a round of combat).
To że banner daje immune to psychology to jedno, ale drugie jest to, że również likwiduje hatred i frenzy. A więc nie jest to efekt bycia Immune to Psychology, ale oddzielny efekt sztandaru (rozumiem, że właśnie o High Elficki Standard of Balance chodziło).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

A czy "standard of balance" od HE działa na "banner of rage" chaosu ?

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Zasadniczo przyjmuje się, ze tak, choć nie wiem dlaczego ( BoB kasuje frenzy tak jakbyś przegrał walkę, BoR pozwala zachować frenzy mimo przegrania walki ).
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Luk
Wałkarz
Posty: 95

Post autor: Luk »

Nie sztandar akurat mnie nie interesował, nawet jego zasad nie znałem, po prostu się złapałem na tym, że daje immune to psychology i zasugerowałem, że to niweluje frenzy ( jako zasada nadrzędna ) jeżeli tak nie jest to wszystko jasne. Jednak jeżeli przypadkiem jest to zasada nadrzędna to prosiłbym o potwierdzenie :-)

Awatar użytkownika
PIOTROSLAV
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 153

Post autor: PIOTROSLAV »

ponowię swoje pytanie:

czy na blessingi rzucane potem z warshrinów można przerzucać 2 i 7? Ja póki co grałem że można, ale w sumie nie znalazłem na to odpowiedzi nigdzie...

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Hmmmm nie mam tekstu przed sobą ale z tego co widziałem i pamiętam to zasada choosenów mówi że przerzucać można wyniki 2 lub 7 na kostce i nie jest napisane, że tylko przy tym 1 rzucie przed grą więc jeśli nie jest nigdzie expressis verbis wymienione, że przerzucać można tylko przy rzucie przed grą to rozumieć należy, że dotyczy to wszelkich rzutów na Eye of the God's dotyczących tej jednostki.
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
PIOTROSLAV
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 153

Post autor: PIOTROSLAV »

no właśnie jest taki problem, że tam to tylko do pierwszego rzutu się tyczy :(

Eltazar
Pseudoklimaciarz
Posty: 23
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: Eltazar »

PIOTROSLAV a czemu miały by przerzucać?

Przerzut masz tylko na początku. Jakby było inaczej to by było napisane, że zawsze mogą przerzucać 2 i 7 a nie tylko na początku bitwy.
Fear me mortals!!!

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

pytanie z innej beczki na jakiej podstawce są Dragon Ogry??? :mrgreen:
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

40x40.

Luk
Wałkarz
Posty: 95

Post autor: Luk »

Skoro jesteśmy przy warshrinie. to takie pytanko. Jeżeli bohater znajduje się w oddziale na który rzucamy błogosławieństwo to on również otrzymuje błogosławieństwo i traci je w momencie odłączenia się od oddziału. ( zgodnie z erratą) A czy w sytuacji gdy bohater znajduje się w oddziale i rzucamy to samo błogosławieństwo jednak z myślą, że po rozdzieleniu ma zostać na bohaterze nie na oddziale to możemy po prostu je rzucić na bohatera i oddział dostanie je również. ( sytuacja odwrotna jedyna różnica jest taka, że po odłączeniu błogosławieństwo ma zostać na bohaterze nie na oddziale). Jeżeli nie to jak to wygląda w przypadku oddziału składającego się tylko z 2 bohaterów ( wedle zasad podręcznikowych jest to oddział jak każdy inny) i gdy na taki oddział nie wybierając żadnego z bohaterów rzucam błogosławieństwo co się wtedy dzieje jak się rozłączają? Trochę zagmatwane pytanie, z góry dzięki za odpowiedź.

( A co do immune to psychology i frenzy trochę mnie zmyliło 3 zaklęcie slanesha dające frenzy którego nie można rzucać na jednostki odporne na psychologię )

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

dwoch bohaterow nie może tworzyć oddziału.
Ja gram tak że rzucam na unit z bohaterem blessing i mówie że w przypadku odlączenia blessing zostaje na....... i tyle.
Wydaje mi sie że tek jest najsensowniej i najlogiczniej

sYsek
Kretozord
Posty: 1516

Post autor: sYsek »

pytanie jest o 2 bohaterow w oddziale a nie o oddzial skladajacy sie z 2 bohaterow (co jest niezgodne z sasadami).

Ja mam pytanie ktorego nie chce wklejac w rozpiski. Gram na 1650, bsb na cyckowezu, dyskowiec i nurglita z BoS, do tego maruderzy, 1 horsemani, 2x psy i 3x knighci. I teraz ktora opcja jest lepsza. 1x6 +2x5 knightow i banner of wrath(slaanesh), czy 3x5 knightow, jedni z BoW a drudzy z BoR i MoN, przy dosc malym screenie i zmiejszonym oddziale piechoty z 16 do 11?
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!

"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Banner of wrath jest bez sensu na rycerzach bo przecież nie możesz rzucać tego w CC. Więc za 65 ptk. masz jeden strzał z bound spella poziom 4... i to tylko d6 hitów z siła 4. Bez sensu...
Nie przebijesz się tym a rycerze dojadą ci do CC i tyle w zasadzie z tego będzie...
Lepiej 3x rycerze
Paskudny uśmiech power gamera

ODPOWIEDZ