O&G ETC zsyp propozycji
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
O&G ETC zsyp propozycji
Jak juz pojawilo sie do DE i DoCh, to chcialem tez zareklamowac zielonoskorych:
bo warboss: wyvern, ulag's akk-rit axe (+1s w 1szej turze, reroll hita), kb, enchanted shield, heavy armour, 5+ ward
night goblin shaman: staff of sneaky stealin
night goblin shaman: ds, pierscionek z boundem (snajperka 24", s5, no as), collar of zorga
night goblin shaman: pipes of doom
3 fasty wilcze: muzyk, wlocznia, luki
3 fasty pajecze: muzyk, wloczna, luki
4x2 snotlingi
25 big unsow z muzykiem i totemem
5 trolli
10 squig hopperow
2 rydwany orkowe
2 bolce z bullimi
2 klopy z bullimi
gleba
108 modeli, 17 wystawien, 9 kostek dispela + ds + zabieranie kostki, 8 kostek powera + bound, morze taniego smiecia, wiwerna i hopki wyskakujace zza gorek do nieba, 2 rydwany i trolle do kontry, 5 maszynek, w tym 2 klopy. No i oczywiscie redukcja strat o 20%, tak wiec fast jest wart 52 punkty, snoty i bolce 32, rydwan i gleby 64, a szamani 100-110.
Klimat :]
bo warboss: wyvern, ulag's akk-rit axe (+1s w 1szej turze, reroll hita), kb, enchanted shield, heavy armour, 5+ ward
night goblin shaman: staff of sneaky stealin
night goblin shaman: ds, pierscionek z boundem (snajperka 24", s5, no as), collar of zorga
night goblin shaman: pipes of doom
3 fasty wilcze: muzyk, wlocznia, luki
3 fasty pajecze: muzyk, wloczna, luki
4x2 snotlingi
25 big unsow z muzykiem i totemem
5 trolli
10 squig hopperow
2 rydwany orkowe
2 bolce z bullimi
2 klopy z bullimi
gleba
108 modeli, 17 wystawien, 9 kostek dispela + ds + zabieranie kostki, 8 kostek powera + bound, morze taniego smiecia, wiwerna i hopki wyskakujace zza gorek do nieba, 2 rydwany i trolle do kontry, 5 maszynek, w tym 2 klopy. No i oczywiscie redukcja strat o 20%, tak wiec fast jest wart 52 punkty, snoty i bolce 32, rydwan i gleby 64, a szamani 100-110.
Klimat :]
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
jedyny babol to te trolle, których pieszczenie generałem na latajacej wiwernie to delikatnie mówiąc poroniony pomysł
Ale starczy ze te punkty wrzucić wypaśny oddział dziczych wariatów z +k6 do szarży, i już jest lepiej
Ale starczy ze te punkty wrzucić wypaśny oddział dziczych wariatów z +k6 do szarży, i już jest lepiej
Beasts of Chaos - circa 5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
Warriors of Chaos - circa 5k
Daemons of chaos - circa 3,5k
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Co do pipesow, to moze trafilyby sie jakies smoki, orki i gobliny (fasty), dow (fasty i ciezka kawa), lizie (terki), we (gr) -> wyjdz poza nasze polskie ramy Zaba :] Ogarnij bogactwo swiata Warhammer Fantasy Battles, hahaha.
A przy takiej ilosci smietnika, to snotow z szamanami strzelcy nigdy nie zobacza. Pamietaj, ze polowa czarow malej waaagh jest bezzasiegowa (stopa, popychaczka, mork wants ya!).
Co do trolli i nianczenia ich generalem na wronie, to nie mam wielkiego doswiadczenia (1 turniej w babicach), ale mialem 2 trolle solo i ani razu wlasciwie nie wylecialy mi z generalskiego (poza gry z Handelkiem, kiedy mi posadzil generala w szybkich ruchach).
A inni warbossi? Chcialbym zobaczyc jakies inspirujace propozycje.
A przy takiej ilosci smietnika, to snotow z szamanami strzelcy nigdy nie zobacza. Pamietaj, ze polowa czarow malej waaagh jest bezzasiegowa (stopa, popychaczka, mork wants ya!).
Co do trolli i nianczenia ich generalem na wronie, to nie mam wielkiego doswiadczenia (1 turniej w babicach), ale mialem 2 trolle solo i ani razu wlasciwie nie wylecialy mi z generalskiego (poza gry z Handelkiem, kiedy mi posadzil generala w szybkich ruchach).
A inni warbossi? Chcialbym zobaczyc jakies inspirujace propozycje.
ciekawszego warbossa na wronie ciezko zlozyc.
niby mozna probowac z shagga ale jest wtedy zbyt sytuacyjny.
nie wiem czy nie wolalbym czesci snotlingow nie wymienic na pump wagony-> przy opcji szerszych slotow moga byc calkiem ciekawa alternatywa.
no i pipes sa takie se-> ost przerabialem to na bretonni (rycorzami szturmowalem defens zielonych) i tez nie zrobilo to na mnie wiekszego wrazenia.
niby mozna probowac z shagga ale jest wtedy zbyt sytuacyjny.
nie wiem czy nie wolalbym czesci snotlingow nie wymienic na pump wagony-> przy opcji szerszych slotow moga byc calkiem ciekawa alternatywa.
no i pipes sa takie se-> ost przerabialem to na bretonni (rycorzami szturmowalem defens zielonych) i tez nie zrobilo to na mnie wiekszego wrazenia.
Z pipesami szału nie ma, ale na euro spora szansa dostawic sie do armii której mogą coś zrobić, a jak smok fuksem spierdoli to jest game breaker. Przydałoby sie wcisnąć dlatego horn of ugork, 9Ld to nie to samo co 10 .
@barbara
fajna partyzantka, zupełnie nie w moim stylu więc ja bym tym grać nie potrafił - speciale i rary masz ptymalnie zlozone, praktycznie kazda orkowa rozpa na ten format będzie miała bardzo podobny zestaw. Jedyne czego nie widze w tej rozpie to trolle - generał na wronie jako kontra albo do akcji podjazdowych potrzebuje mobilnośći , a przywiązanie do trolli temu nie służy.
Ja bym zielonych na ten format widział mniej wiecej tak:
2 klopy, 2 bolce, doom - czyli must be w orkasach (lepszego parku przy tym ograniczeniu maszyn nie ma)
2 rydwany orkowe
7 hopkow
5 troli
3 fasty
snoty x1
2x 25 nocnych z 2 fanolami
25 boyzów
klocek savagy z wloczniami (18 big unow albo 25 zwyklych)
siatkarze z 1 fanolem
2 pompki do obstawy maszyn (jak starczy punktow)
warboos na swini z KB, akkrit axe, save 1+, 5+ ward
bsb z totemem, caddy
szef w rydwanie
Nie wiem jak z punktami wiec moze przecholowałem. Mini walec z wsaprciem artyleryjskim - khemri, szczury, WE, brete powinno scisnac.
Druga opcja jaka bym widział jest z duzym szamanem, oddziały podobne ale raczej bez troli - chociaz na ld8 tez moga dzialac - i drugie snoty beda konieczne). Mamy wtedy bardziej defensywną wersje:
Duzy goblin szaman 2 DS'y, +1 do casta
maly orkowy + DS ring
bob generał na swini i bsbek na swini - oczywiscie obaj ze sprzetem ale nie wiem jakim konkretnie ;p
@barbara
fajna partyzantka, zupełnie nie w moim stylu więc ja bym tym grać nie potrafił - speciale i rary masz ptymalnie zlozone, praktycznie kazda orkowa rozpa na ten format będzie miała bardzo podobny zestaw. Jedyne czego nie widze w tej rozpie to trolle - generał na wronie jako kontra albo do akcji podjazdowych potrzebuje mobilnośći , a przywiązanie do trolli temu nie służy.
Ja bym zielonych na ten format widział mniej wiecej tak:
2 klopy, 2 bolce, doom - czyli must be w orkasach (lepszego parku przy tym ograniczeniu maszyn nie ma)
2 rydwany orkowe
7 hopkow
5 troli
3 fasty
snoty x1
2x 25 nocnych z 2 fanolami
25 boyzów
klocek savagy z wloczniami (18 big unow albo 25 zwyklych)
siatkarze z 1 fanolem
2 pompki do obstawy maszyn (jak starczy punktow)
warboos na swini z KB, akkrit axe, save 1+, 5+ ward
bsb z totemem, caddy
szef w rydwanie
Nie wiem jak z punktami wiec moze przecholowałem. Mini walec z wsaprciem artyleryjskim - khemri, szczury, WE, brete powinno scisnac.
Druga opcja jaka bym widział jest z duzym szamanem, oddziały podobne ale raczej bez troli - chociaz na ld8 tez moga dzialac - i drugie snoty beda konieczne). Mamy wtedy bardziej defensywną wersje:
Duzy goblin szaman 2 DS'y, +1 do casta
maly orkowy + DS ring
bob generał na swini i bsbek na swini - oczywiscie obaj ze sprzetem ale nie wiem jakim konkretnie ;p
-
- Mudżahedin
- Posty: 324
Tez mysle o opcji z duzym szamanem (wtedy bez trolli). Tak na pierwszy raz bym jednak proponowal:
Warboss na swini z full itemami
BSB na swini analogiczny
2x szamani NG, 2lvl - pewnie 3 scrolle i bound
3x25NG (siec, szatandar, muzyk, 2 fanole)
2x wilki (wlocznie, luki, muzyk)
2x pajaki (wlocznie, luki, muzyk)
25 bigunow fcg, mork spirit totem
2x boar chariot
1x wolf chariot
2x spear chukka z bullym
2x lobba z bullym
doom diver
5 trolli
No i dochodzi czlowiek do wniosku, ze te 2600pkt to wcale nie tak duzo:P
Kuszacy jest pomysl wystawienia 2x pump wagona, wtedy dochodza dwa speciale na chociazby squig herdy - a do obrony maszyn itd pump wagony sa jak znalazl.
W Twojej rozpie barbara bym wywalil trolle i dal za nie giganta. Wiadomo, ze miekki itd - ale specyfika grania pojedynczym trollem a piatka jest zupelnie rozna. Malego mozesz poswiecic bez bolu w sercu, dodatkowo nie powinien on sie w zbyt dlugotrwale combaty wlaczac, duzy klocek to co innego.
Warboss na swini z full itemami
BSB na swini analogiczny
2x szamani NG, 2lvl - pewnie 3 scrolle i bound
3x25NG (siec, szatandar, muzyk, 2 fanole)
2x wilki (wlocznie, luki, muzyk)
2x pajaki (wlocznie, luki, muzyk)
25 bigunow fcg, mork spirit totem
2x boar chariot
1x wolf chariot
2x spear chukka z bullym
2x lobba z bullym
doom diver
5 trolli
No i dochodzi czlowiek do wniosku, ze te 2600pkt to wcale nie tak duzo:P
Kuszacy jest pomysl wystawienia 2x pump wagona, wtedy dochodza dwa speciale na chociazby squig herdy - a do obrony maszyn itd pump wagony sa jak znalazl.
W Twojej rozpie barbara bym wywalil trolle i dal za nie giganta. Wiadomo, ze miekki itd - ale specyfika grania pojedynczym trollem a piatka jest zupelnie rozna. Malego mozesz poswiecic bez bolu w sercu, dodatkowo nie powinien on sie w zbyt dlugotrwale combaty wlaczac, duzy klocek to co innego.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
quas, Charki - max 3 rydwany w rozpie, drezyna to rydwan.
Charki - duzo masz tych klockow, ale nie widze w nich potencjalu. Wiesz jak to wyglada, klocki sa fajne wizualnie, ale w czasie gry bardzo czesto dzieje sie tak, ze stoja i nic nie robia, do czasu az nie wleci w nie jakas kawaleria mocna z bsb albo duzy potwor, albo ogolnie jakis terrorysta wyladuje miedzy nimi i wszystko zaczyna sie skladac jak domek z kart. Jednoczesnie klocki orkowe maja ten bol, ze z latwoscia panikuja maszyny i rydwany, nie wspominajac nawet o innych klockach.
Moja rozpa, mimo posiadania trolli, jest dosc odporna na psychologie - snoty nie panikuja nikogo, snotow nie panikuje nic, fasty nie panikuja maszyn, klocka, ani rydwanow, wiwerny nie panikuje prawie nic.
Zreszta okaze sie, kto ma lepszy zamysl - przy obecnych AR nie jest powiedziane, ze O&G sa bezsensowne w teamie, moze warto porywalizowac, zeby chociaz dac kapitanom jakas chwile namyslu.
Charki - duzo masz tych klockow, ale nie widze w nich potencjalu. Wiesz jak to wyglada, klocki sa fajne wizualnie, ale w czasie gry bardzo czesto dzieje sie tak, ze stoja i nic nie robia, do czasu az nie wleci w nie jakas kawaleria mocna z bsb albo duzy potwor, albo ogolnie jakis terrorysta wyladuje miedzy nimi i wszystko zaczyna sie skladac jak domek z kart. Jednoczesnie klocki orkowe maja ten bol, ze z latwoscia panikuja maszyny i rydwany, nie wspominajac nawet o innych klockach.
Moja rozpa, mimo posiadania trolli, jest dosc odporna na psychologie - snoty nie panikuja nikogo, snotow nie panikuje nic, fasty nie panikuja maszyn, klocka, ani rydwanow, wiwerny nie panikuje prawie nic.
Zreszta okaze sie, kto ma lepszy zamysl - przy obecnych AR nie jest powiedziane, ze O&G sa bezsensowne w teamie, moze warto porywalizowac, zeby chociaz dac kapitanom jakas chwile namyslu.
-
- Mudżahedin
- Posty: 324
Przedewszystkim trzeba zaczac znowu grac orkami. Bo armia z wiadomych wzgledow turniejowo umarla.
Jak spojrzalem na ranking generalow, to OnG najwiecej punktow w tym sezonie ugralem... ja (jeszcze 100pkt za bilaticon mam niezaliczone, bo sie orgowie walneli przy wysylaniu), przy 6 turniejach rozegranych zielonymi. Takze niech warszawka odstawi elfy i wroci do korzeni.
Jak spojrzalem na ranking generalow, to OnG najwiecej punktow w tym sezonie ugralem... ja (jeszcze 100pkt za bilaticon mam niezaliczone, bo sie orgowie walneli przy wysylaniu), przy 6 turniejach rozegranych zielonymi. Takze niech warszawka odstawi elfy i wroci do korzeni.
szkoda, w takim razie robią wylot - rydwany znacznie lepszeswieta_barbara pisze:quas, Charki - max 3 rydwany w rozpie, drezyna to rydwan.
Klocki są trzy + trolle, te 25 goblinów to wsparcie klocurów i trolli, oraz ochrona ich przed szarża. Kluczem oczywiście jest nie dac sobie wyciągnąć fanoli śmieciami. DE czy HE ściska ta rozpe co podałem z palcem w nosie - myślałem ze chodzi co o rozipski orków które mogłyby sie nadawać do temau na euro - wtedy zakładamy ze sa dostawiane do armii z którymi ta rozpa możne powalczyć - breta, we, ogry (o ile jakies by byly ) khemri, ze szczurami możne powalczyć. Na uniwersalną turniejową mogłoby być kiepsko i pewnie trzeba by ją mocno dopracować żeby radziła sobie ze standardowym imperium, demonami, czy tez wspomnianymi wcześniej he i de.Charki - duzo masz tych klockow, ale nie widze w nich potencjalu. Wiesz jak to wyglada, klocki sa fajne wizualnie, ale w czasie gry bardzo czesto dzieje sie tak, ze stoja i nic nie robia, do czasu az nie wleci w nie jakas kawaleria mocna z bsb albo duzy potwor, albo ogolnie jakis terrorysta wyladuje miedzy nimi i wszystko zaczyna sie skladac jak domek z kart. Jednoczesnie klocki orkowe maja ten bol, ze z latwoscia panikuja maszyny i rydwany, nie wspominajac nawet o innych klockach.
Twoja rozpa ma potencjał na singlowe turnieje z zasadami euro, jedynie strata wrony jest bardzo odczuwalna, resztę można poświecić bez mrugnięcia okiem.
ło żesz K*%$# Mać
znowu sie zrobilem z tymi rydwanami :/
naprawde mam ochote wystawic 2 drezynki (mam gest,80pkt nie majatek a moga troche namieszac) i za kazdym razem pod gorke :/
ECS jest na tyle fajny ze praktycznie kazda armia ma cos do zaoferowania (najslabiej wyglada niestety imperium).
Trzebaby wogole zaczac grac- a czasu naprawde jak kot płakał. Lige gram rycorzami ale juz na Silesian Warsach powalcze zielonymi (bez wsparcia kontyngentow demoniczno-elfowych)
znowu sie zrobilem z tymi rydwanami :/
naprawde mam ochote wystawic 2 drezynki (mam gest,80pkt nie majatek a moga troche namieszac) i za kazdym razem pod gorke :/
ECS jest na tyle fajny ze praktycznie kazda armia ma cos do zaoferowania (najslabiej wyglada niestety imperium).
Trzebaby wogole zaczac grac- a czasu naprawde jak kot płakał. Lige gram rycorzami ale juz na Silesian Warsach powalcze zielonymi (bez wsparcia kontyngentow demoniczno-elfowych)
-
- Mudżahedin
- Posty: 324
drezyny do defensu maja sens, ze wzgledu przede wszystkim na 360 stopni. W wersji z duzym magiem i bez xeta rydwany nie sa znowu takie niezawodne (ze wzgledu na fear testy), zeby na sile je warto bylo brac. Docelowo pomysle nad rozpiska stricte defensowa na euro cs, a noz kiedys bedzie okazja wyprobowac.
Ho-ho, zabrzmialo niemal jak wyzwanie! Ja na SW tez bez kontyngentow demoniczno-elfowych (co najwyzej z jednym jencem z loren, albo zielonym rycerzem - ale on ze wzgledu na kolor w oczywisty sposob pasuje).quas pisze: Trzebaby wogole zaczac grac- a czasu naprawde jak kot płakał. Lige gram rycorzami ale juz na Silesian Warsach powalcze zielonymi (bez wsparcia kontyngentow demoniczno-elfowych)
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Z tego wlasnie powodu sprobuje restze ligi cisnac zielonymi, a nuz ktorys z kapitanow wezmie mnie do skladu, to przynajmniej chlopaki sobie orki pofraguja ^^
Ja rozwazam dwie opcje:
- "mur piechoty"
- "duzo groznych, mobilnych oddziałów"
Opcja "Mur piechoty"
Black Orc Warboss @ 250 Pts
Heavy Armour
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Enchanted Shield [15]
Collar of Zorga [5]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
Boar
Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Martog's Best Basha [15]
Effigy of Mork [35]
Boar
Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2;
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2;
Staff of Sneaky Stealin' [50] - zabiera kostke powera przeciwnikowi i dodaje ja do mojego dispel poola
Ściana:
5 Trolls @ 200 Pts
15 Squig Herd @ 150 Pts
25 Orc Boyz @ 165 Pts
Shield; Standard; Musician
23 Black Orcs @ 365 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Gorks Waaagh Banner [25]
2x 25 Night Goblins @ 129 Pts
Shield; Musician, 2 Fanatic
Śmieci:
10 Savage Boyz @ 90 Pts
Spear
2 Snotlings @ 40 Pts
Boar Chariot @ 85 Pts
3 Orc Crew
5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Musician
2x 5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Musician
"Oszczał" :
2x Rock Lobber @ 75 Pts
Bully
2x Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
Doom Diver @ 80 Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4+1 +2DS
Models in Army: 188
Total Army Cost: 2591
Mocne strony:
- 4 mocne oddzialy piechoty posrodku wspierane przez BSB i Generała to coś, co jest naprawdę ciężkie do sforsowania nawet dla armii z duzym kopem. Możliwość gry "na nagonkę" (jeśli teren na to pozwoli) - czyli zacieśniamy koło wokół przeciwnika. Nocniki jako support, glownie do ochrony maszyn lub taktycznego puszczania fanoli w kombaty.
- od cholery specjalistycznych smieci
- maksymalny park maszyn
- mininalna podatnosc na ostrzał i magię wroga
Słabe strony:
- dosyć wolne
- ryzyko "efektu domina" - szczegolnie jesli strace generała
I opcja "duzo groznych, mobilnych oddziałów"
Black Orc Warboss @ 451 Pts
Heavy Armour
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Enchanted Shield [15]
Warboss Umm's Best Big Boss At [30]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
Wyvern @ [200] Pts
Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Martog's Best Basha [15]
Effigy of Mork [35]
Boar
Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2
Staff of Sneaky Stealin' [50]
"Grozne" oddzialy:
15 Squig Herd @ 150 Pts
24 Black Orcs @ 379 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Gorks Waaagh Banner [25]
25 Orc Boyz @ 165 Pts
Shield; Standard; Musician
Giant @ 205 Pts
2 x Pump Wagon @ 80 Pts
Boar Chariot @ 85 Pts
3 Orc Crew
Smieci:
10 Savage Boyz @ 90 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint
2x 2 Snotlings @ 40 Pts
5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Musician, Short Bow
"Oszczał" :
2x Rock Lobber @ 75 Pts
Bully
2x Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
Doom Diver @ 80 Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4+1
Models in Army: 133
Total Army Cost: 2598
Poniewaz gienek lata taktycznie i niekoniecznie zawsze przy reszcie armii, wiec reszta armii musiala byc od niego w miare niezalezna. Dlatego gigant zamiast Trolli, dlatego brak nocników. BSB dołacza do zwykłych orków (chyba, ze bedzie musial wesprzec Black Orków) i w ten sposob mam dwa niezle kloce piechoty z Ld8. Oraz klocek Herda, ktory jest ITP. Do tego dochodzi troche odwracaczy uwagi w postaci rydwanów i giganta, oraz fastów i innych smieci.
Mocne strony:
- armia bardziej nastawiona na atak i kazdy oddzial moze w miare operowac samodzielnie
- ale nie musze atakowac, bo mam niezle wsparcie maszyn. Moge stac, osłabiac wroga i dobic kiedy do mnie przyjdzie, albo stac, oslabiac wroga i potem go dobic w jego strefie wystawienia (teoretycznie), jesli nie bedzie chcial przyjsc do mnie
- gdyby sprawy poszly zle, latwiej moge bronic ocalale jednostki (chronic punkty)
Slabe strony
- oddzialy uderzeniowe bez Ld generała nie sa takie znowu super zajebiste. Wlasciwie to w porownaniu do wielu innych armii w ogole nie sa zajebiste (ale jest ich sporo)
- ryzyko niezgrania ataku i stopniowego rozbrajania mojej armii - oddzial po oddziale
- kilka oddziałow podatnych na magię i ostrzał
Bede wdzieczny za uwagi i komentarze do obu propozycji.
- "mur piechoty"
- "duzo groznych, mobilnych oddziałów"
Opcja "Mur piechoty"
Black Orc Warboss @ 250 Pts
Heavy Armour
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Enchanted Shield [15]
Collar of Zorga [5]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
Boar
Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Martog's Best Basha [15]
Effigy of Mork [35]
Boar
Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2;
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2;
Staff of Sneaky Stealin' [50] - zabiera kostke powera przeciwnikowi i dodaje ja do mojego dispel poola
Ściana:
5 Trolls @ 200 Pts
15 Squig Herd @ 150 Pts
25 Orc Boyz @ 165 Pts
Shield; Standard; Musician
23 Black Orcs @ 365 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Gorks Waaagh Banner [25]
2x 25 Night Goblins @ 129 Pts
Shield; Musician, 2 Fanatic
Śmieci:
10 Savage Boyz @ 90 Pts
Spear
2 Snotlings @ 40 Pts
Boar Chariot @ 85 Pts
3 Orc Crew
5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Musician
2x 5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Musician
"Oszczał" :
2x Rock Lobber @ 75 Pts
Bully
2x Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
Doom Diver @ 80 Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4+1 +2DS
Models in Army: 188
Total Army Cost: 2591
Mocne strony:
- 4 mocne oddzialy piechoty posrodku wspierane przez BSB i Generała to coś, co jest naprawdę ciężkie do sforsowania nawet dla armii z duzym kopem. Możliwość gry "na nagonkę" (jeśli teren na to pozwoli) - czyli zacieśniamy koło wokół przeciwnika. Nocniki jako support, glownie do ochrony maszyn lub taktycznego puszczania fanoli w kombaty.
- od cholery specjalistycznych smieci
- maksymalny park maszyn
- mininalna podatnosc na ostrzał i magię wroga
Słabe strony:
- dosyć wolne
- ryzyko "efektu domina" - szczegolnie jesli strace generała
I opcja "duzo groznych, mobilnych oddziałów"
Black Orc Warboss @ 451 Pts
Heavy Armour
Ulag's Akk'rit Axe [25]
Enchanted Shield [15]
Warboss Umm's Best Big Boss At [30]
Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
Wyvern @ [200] Pts
Black Orc Big Boss @ 180 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Martog's Best Basha [15]
Effigy of Mork [35]
Boar
Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]
Night Goblin Shaman @ 135 Pts
Magic Level 2
Staff of Sneaky Stealin' [50]
"Grozne" oddzialy:
15 Squig Herd @ 150 Pts
24 Black Orcs @ 379 Pts
Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Gorks Waaagh Banner [25]
25 Orc Boyz @ 165 Pts
Shield; Standard; Musician
Giant @ 205 Pts
2 x Pump Wagon @ 80 Pts
Boar Chariot @ 85 Pts
3 Orc Crew
Smieci:
10 Savage Boyz @ 90 Pts
Frenzy; Choppa; Spear; Warpaint
2x 2 Snotlings @ 40 Pts
5 Goblin Spider Riders @ 76 Pts
Spear; Short Bow; Shield; Musician
5 Goblin Wolf Riders @ 76 Pts
Spear; Musician, Short Bow
"Oszczał" :
2x Rock Lobber @ 75 Pts
Bully
2x Spear Chukka @ 80 Pts
Bully
Doom Diver @ 80 Pts
Casting Pool: 6
Dispel Pool: 4+1
Models in Army: 133
Total Army Cost: 2598
Poniewaz gienek lata taktycznie i niekoniecznie zawsze przy reszcie armii, wiec reszta armii musiala byc od niego w miare niezalezna. Dlatego gigant zamiast Trolli, dlatego brak nocników. BSB dołacza do zwykłych orków (chyba, ze bedzie musial wesprzec Black Orków) i w ten sposob mam dwa niezle kloce piechoty z Ld8. Oraz klocek Herda, ktory jest ITP. Do tego dochodzi troche odwracaczy uwagi w postaci rydwanów i giganta, oraz fastów i innych smieci.
Mocne strony:
- armia bardziej nastawiona na atak i kazdy oddzial moze w miare operowac samodzielnie
- ale nie musze atakowac, bo mam niezle wsparcie maszyn. Moge stac, osłabiac wroga i dobic kiedy do mnie przyjdzie, albo stac, oslabiac wroga i potem go dobic w jego strefie wystawienia (teoretycznie), jesli nie bedzie chcial przyjsc do mnie
- gdyby sprawy poszly zle, latwiej moge bronic ocalale jednostki (chronic punkty)
Slabe strony
- oddzialy uderzeniowe bez Ld generała nie sa takie znowu super zajebiste. Wlasciwie to w porownaniu do wielu innych armii w ogole nie sa zajebiste (ale jest ich sporo)
- ryzyko niezgrania ataku i stopniowego rozbrajania mojej armii - oddzial po oddziale
- kilka oddziałow podatnych na magię i ostrzał
Bede wdzieczny za uwagi i komentarze do obu propozycji.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Mur piechotny to moim zdaniem slaba strategia bless - jeden pechowy terror (na generale zwlaszcza, i efekt domina...). Poza tym nie widze w warhammerze armii, w ktorych taka fala odnosilaby znaczace sukcesy.
Jak orki na ETC, to koniecznie z wiwerna! Pamietaj, ze gorki sa do nieba, wiec wykorzystanie waaagh! ma zupelnie inny wydzwiek. Przy czym w opcji duzo groznych oddzialow, wprowadzilbym pewne zmiany (wiem,ze zmieniaja one w duzej mierze koncepcje gry, ale mysle, ze podszedles do tego zbyt klimaciarsko):
wiwerna wylacznie do zadan dywersyjnych i niszczenia maszyn, tzn. duzy szaman. Najlepiej z pierdzionkiem i wardem. Daje Ci to od razu bardzo duzy potencjal w antymagii, jesli juz zamierzasz grac ofensywnie (no i to waaaagh!!!)
wywalilbym drezyne, bo moim zdaniem zajmuje tylo slota dla orczego rydwanu. Fajny jest natomiast oddzial czarnuchow, sadze ze moze dac rade, zwlaszcza z dodatkowym 2d6 do ruchu. 6x4, prawda?
Reszta flawless.
Jak orki na ETC, to koniecznie z wiwerna! Pamietaj, ze gorki sa do nieba, wiec wykorzystanie waaagh! ma zupelnie inny wydzwiek. Przy czym w opcji duzo groznych oddzialow, wprowadzilbym pewne zmiany (wiem,ze zmieniaja one w duzej mierze koncepcje gry, ale mysle, ze podszedles do tego zbyt klimaciarsko):
wiwerna wylacznie do zadan dywersyjnych i niszczenia maszyn, tzn. duzy szaman. Najlepiej z pierdzionkiem i wardem. Daje Ci to od razu bardzo duzy potencjal w antymagii, jesli juz zamierzasz grac ofensywnie (no i to waaaagh!!!)
wywalilbym drezyne, bo moim zdaniem zajmuje tylo slota dla orczego rydwanu. Fajny jest natomiast oddzial czarnuchow, sadze ze moze dac rade, zwlaszcza z dodatkowym 2d6 do ruchu. 6x4, prawda?
Reszta flawless.
-
- Mudżahedin
- Posty: 324
masz na mysli zasięg wzroku?swieta_barbara pisze:A przy takiej ilosci smietnika, to snotow z szamanami strzelcy nigdy nie zobacza. Pamietaj, ze polowa czarow malej waaagh jest bezzasiegowa (stopa, popychaczka, mork wants ya!).
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
Bless podziwiam twoje samozaparcie do wrzucania klcka Black orków w rozpiske - ten oddział jest za drogi jak na swoje mozliwosci imo.
btw. ograniczenia euro dla orków są już ostateczne? Czy jest może jeszcze jakaś szansa na ugrywalnienie w nim drezynek - 2 pompki zajmują jeden slot na rydwan, albo wogole pompki nie wliczaja sie do limitu rydwanów ?
btw. ograniczenia euro dla orków są już ostateczne? Czy jest może jeszcze jakaś szansa na ugrywalnienie w nim drezynek - 2 pompki zajmują jeden slot na rydwan, albo wogole pompki nie wliczaja sie do limitu rydwanów ?
Nie jest tak źle. "Murem piechoty" gralem zanim wszedl nowy BP. A moj stary mur piechoty byl duzo slabszy od tego, ktory moge zmontowac na te zasady. W dodatku potencjalni przeciwnicy sa okrojeni o to wszystko, co mnie najbardziej bolało. O dużo lataczy, o wielu pestkujących strzelaczy, o licznych terrorystów. Najtrudniejszym przeciwnikiem takiej armii są chowajace sie welfy. Ale z nimi tez nie przegrywam, tylko remisuje.swieta_barbara pisze:Mur piechotny to moim zdaniem slaba strategia bless - jeden pechowy terror (na generale zwlaszcza, i efekt domina...). Poza tym nie widze w warhammerze armii, w ktorych taka fala odnosilaby znaczace sukcesy.
To fakt. Górki do nieba zmieniaja znaczaco uzytecznosc ptaszora. Ale jakbym wystawil duzego szamana na ptaku, to co poza nim? 3 Kowbojów i klocek z Totemem, zeby uzupelnic antymagię (2+2+3+ 3 za 2DS= 10)?Jak orki na ETC, to koniecznie z wiwerna! Pamietaj, ze gorki sa do nieba, wiec wykorzystanie waaagh! ma zupelnie inny wydzwiek.
Jesli tak, to moze BSB jak w podanych rozpach, jeden chłopak na rydwanie i jeden dowolny kowboj (goblin, albo ork na patencie).
Nie zajmują, bo juz nie mialem wolnego slota special. Mam 3 sloty wykorzystane na maszyny, oraz 3 na: herda, borków i jeden rydwan. Nic z tego bym nie chcial wywalac (chyba, ze Borków, jesli bedzie lepsza koncepcja na armie). W takim ukladzie drezyny moga zostac, choc to jest jednak dosyc slaby wybor. Moze je wywalic i po prostu do duzego szamana na ptaku dorzucic dwoch kowbojow na rydwanach i jednego BSB na dziku (np. z Totemem)wywalilbym drezyne, bo moim zdaniem zajmuje tylo slota dla orczego rydwanu.
Oddzial ma potecjał. Zacząłem od kombinowania z BiUnsami ale potem okazało sie, ze sa niewiele tansi od Borków a roznica miedzy nimi jest jednak spora.Fajny jest natomiast oddzial czarnuchow, sadze ze moze dac rade, zwlaszcza z dodatkowym 2d6 do ruchu. 6x4, prawda?
W zaleznosci od potrzeb mozna ich wystawiac albo na 4x6 albo 5x5.
Generalnie, prawda jest taka, ze prawie wszystko w tej rozpie mozna zmieniac poza parkiem maszyn, ktory w takim ukladzie jest chyba optymalny.