kilka pytań początkującego 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: kilka pytań początkującego 2
ok, nie zauważyłem, sorki
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...

- Mhroczny Rycerz
- Falubaz
- Posty: 1146
Boś z OstrowcaUkalez pisze:ok, nie zauważyłem, sorki


Why so serious?White Lion pisze:Mam prośbę
Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash

Nie, bo za dużo wypiłemDark Knight pisze:Boś z OstrowcaUkalez pisze:ok, nie zauważyłem, sorki(sorki, dobry humor mam i sie nie mogłem powstrzymać
)

Tym razem uszło Ci to płazemDark Knight pisze:sorki, dobry humor mam i sie nie mogłem powstrzymać


Koniec OT
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...

Sytuacja wyglądała następująco
--------------------HHHHH-----||
--------------------HHHHH-----||
--------------------HHHHH-----||
--------------------HHBHH-----||
-------WW---------------------||
------WW----------------------||
-----WW-----------------------||
----WW--------------DD-------||
----------------------DD-------||
========================||
"H" z "B" - oddział ze sztandarowym armii
"W" - inny oddział
"DD" - bohater wroga, który wrócił z pościgu
"||" i "=" - granice stołu
Oba oddziały mają możliwość szarży na bohatera wroga - znaczy się i zasięg i LOS. Pierwsza szarża deklarowana jest przez oddział "H" z "B", druga deklaracja to szarża "W". Czy w tym momencie, jako że jest wymóg maksymalizacji modeli walczących po obu stronach, to oddział "H" z "B" musi się ustawić tak:
----------------------------------||
----------------------------------||
----------------------------------||
--------------------HHHHH----||
-------WW---------HHHHH----||
------WW----------HHHHH----||
-----WW-----------HHBHH----||
----WW--------------DD---------||
----------------------DD---------||
=========================||
Uniemożliwiając tym samym szarżę oddziałowi "W" (nie ma miejsca na dostawienie na flance; krawędź stołu blokuje).
Czy może, jako że jest to sytuacja multiple chargers, maksymalizacje wykonujemy dla obu oddziałów szarżujących i w efekcie sytuacja powinna wyglądać tak:
---------------------------------||
---------------------------------||
---------------------------------||
-----------------------HHHHH-||
-----------------------HHHHH-||
-------------------WWHHHHH-||
-------------------WWHHBHH-||
-------------------WWDD--------||
-------------------WWDD--------||
=========================||
Problem wyszedł w ostatniej grze - ja twierdzę, że druga opcja, kumpel obstawia pierwszą - jaka jest prawidłowa?
Dzięki z góry za pomoc!
--------------------HHHHH-----||
--------------------HHHHH-----||
--------------------HHHHH-----||
--------------------HHBHH-----||
-------WW---------------------||
------WW----------------------||
-----WW-----------------------||
----WW--------------DD-------||
----------------------DD-------||
========================||
"H" z "B" - oddział ze sztandarowym armii
"W" - inny oddział
"DD" - bohater wroga, który wrócił z pościgu
"||" i "=" - granice stołu
Oba oddziały mają możliwość szarży na bohatera wroga - znaczy się i zasięg i LOS. Pierwsza szarża deklarowana jest przez oddział "H" z "B", druga deklaracja to szarża "W". Czy w tym momencie, jako że jest wymóg maksymalizacji modeli walczących po obu stronach, to oddział "H" z "B" musi się ustawić tak:
----------------------------------||
----------------------------------||
----------------------------------||
--------------------HHHHH----||
-------WW---------HHHHH----||
------WW----------HHHHH----||
-----WW-----------HHBHH----||
----WW--------------DD---------||
----------------------DD---------||
=========================||
Uniemożliwiając tym samym szarżę oddziałowi "W" (nie ma miejsca na dostawienie na flance; krawędź stołu blokuje).
Czy może, jako że jest to sytuacja multiple chargers, maksymalizacje wykonujemy dla obu oddziałów szarżujących i w efekcie sytuacja powinna wyglądać tak:
---------------------------------||
---------------------------------||
---------------------------------||
-----------------------HHHHH-||
-----------------------HHHHH-||
-------------------WWHHHHH-||
-------------------WWHHBHH-||
-------------------WWDD--------||
-------------------WWDD--------||
=========================||
Problem wyszedł w ostatniej grze - ja twierdzę, że druga opcja, kumpel obstawia pierwszą - jaka jest prawidłowa?
Dzięki z góry za pomoc!
Ostatnio zmieniony 31 sty 2010, o 16:43 przez Mac, łącznie zmieniany 1 raz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Szarze przesuwasz jednoczesnie. Kolejnosc deklaracji ma znaczenie jak jeden drugiego moze zablokowac lub szarzujesz na skirmish lub cos. Wtedy przez maksymalizacje rozumie sie wprowadznie jak najwiekszej ilosci modeli z obu jednostek do walki. Tak ja gram.
Edit: RB str 23 masz odp
Edit: RB str 23 masz odp

Nie, bo mamy mozliwosc, aby 2 oddzialy walczyly. I szkoda sie bawic w tym przykladzie w takie cyrki jak kolejnosc szarz.
Kolejność szarż ma zawsze znaczenie. Jeśli pierwszy deklarował oddział z bohaterem to on się najpierw dostawia. Kolejny oddział w wyniku tego nie ma jak się dostawić więc szarży nie ma. Trzeba myśleć która szarża ma wyjść pierwsza.
Gdyby przedstawione oddziały deklarowały szarże w innej kolejności to razem by walczyły. Było inaczej, ja bym nie wpuścił tego oddziału "W"
Gdyby przedstawione oddziały deklarowały szarże w innej kolejności to razem by walczyły. Było inaczej, ja bym nie wpuścił tego oddziału "W"
Akurat w tym przypadku nie. Oddział "W", który dostawiał się do wroga, blokowałby również szarżę oddziałowi z bohaterem, a ja wolałem jednak mieć większy static w walce, by się pozbyć bohatera wroga (w końcu uznaliśmy, że tylko jeden oddział szarżuje).Arbaal pisze:Gdyby przedstawione oddziały deklarowały szarże w innej kolejności to razem by walczyły.
Pytanie jednak dotyczy tego - czy przy multiple chargers przy maksymalizacji modeli uwzględniasz oba oddziały szarżujące, zakładając, że osobno mają zasięgi i nic nie stoi na przeszkodzie szarży (same sobie w tym wypadku nie przeszkadzają), czy każdy z tych oddziałów rozpatruje się osobno? Rulebook wskazuje na to, że sytuacje rozpatruje się jako całość, a nie po pojedynczych oddziałach, ale chciałbym być pewien (szczególnie, że i tu na forum jak widać zdania są podzielone).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
To samo napisalem 4 posty wyzej, Arbaal jednak jest innego zdania. Moze jakies potwierdzenie z RB masz?
Lidder - faktycznie, nie zauważyłem.
A cytat z rulebooka:
"Jeśli dwie lub więcej sprzymierzonych jednostek szarżują na (...) tej samej jednostki wroga, to wykonują swój ruch jednocześnie i muszą starać się, by włączyć do walki możliwie dużą liczbę modeli. Jeżeli brakuje miejsca na to, by wszystkie modele szarżujących jednostek włączyły się do walki, należy dostawić do walki równą liczbę modeli z każdej z nich...
Pisownia nie wg oryginału bo pozwoliłem sobie poprawić błędy
A cytat z rulebooka:
"Jeśli dwie lub więcej sprzymierzonych jednostek szarżują na (...) tej samej jednostki wroga, to wykonują swój ruch jednocześnie i muszą starać się, by włączyć do walki możliwie dużą liczbę modeli. Jeżeli brakuje miejsca na to, by wszystkie modele szarżujących jednostek włączyły się do walki, należy dostawić do walki równą liczbę modeli z każdej z nich...
Pisownia nie wg oryginału bo pozwoliłem sobie poprawić błędy

Bardzo dokładnej definicji nie znajdziesz.
Zasadniczo:
obrażenia od czarów
obrażenia od ataków wykonywanych magiczną bronią w walce wręcz
ataki niektórych magicznych broni dystansowych (musi mieć w opisie)
ataki dystansowe magicznymi strzałami
ataki forest spirits
ataki niektórych innych istot (trzeba sprawdzać w opisach).
Zasadniczo:
obrażenia od czarów
obrażenia od ataków wykonywanych magiczną bronią w walce wręcz
ataki niektórych magicznych broni dystansowych (musi mieć w opisie)
ataki dystansowe magicznymi strzałami
ataki forest spirits
ataki niektórych innych istot (trzeba sprawdzać w opisach).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Magiczne ataki to nic specjalnego, po prostu niektóre jednostki mogą mieć zdolności/cechy na które właśnie takie ataki mają jakiś efekt. Przykład 1 - wraithy z VC są ethereal, więc można je zranić tylko magicznymi atakami. Przykład 2 - driady i inne drzewka mają cechę forest spirits, dającą im warda na 5+ chybą że woundy pochodzą z magicznych ataków.
Generalnie magiczne ataki pochodzą z magicznych broni, zaklęć i magicznych itemów (vide Amulet of Light u HE).
Podręcznik przejrzałem po napisaniu na szybko i rzeczywiście tego nie widzę (przynajmniej w sekcji magii i itemów).
Edit: nie dość szybki
Generalnie magiczne ataki pochodzą z magicznych broni, zaklęć i magicznych itemów (vide Amulet of Light u HE).
Podręcznik przejrzałem po napisaniu na szybko i rzeczywiście tego nie widzę (przynajmniej w sekcji magii i itemów).
Edit: nie dość szybki

Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę