BAZYLISZEK 27-28 II Łomianki 2350pkt

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Re: BAZYLISZEK 27-28 II Łomianki 2350pkt

Post autor: Furion »

Bazyliszki zamiast być miłym dodatkiem stały się podstawą armii - mam nadzieję, że to się zmieni w kolejnym upgrade'ie. W obecnym kształcie bardzo debalansują rozgrywkę.

i jak by co, to mam jeszcze pytanie: czy jak Rocco i Cocco zginą, to upity przez nich oddział dalej ma minusy?

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

mam takie jedno spostrzeżenie... bretoniec As 2+ i Ward, łucznik 3+ ward na ostrzał, yas T5 W3 Ward 6+ i mark nurgla, Turoń T5 W4 -2 do trafienia przy strzelaniu, R&C t4, As 4+ i w sumie 6W, 4rewolwery eteryczne 8W... Shino T3 W2...

Ja wiem, że on i tak jest dobry ale po prostu przy niektórych armiach (np. Emp, Woch, Lizaki) spada w 1 turze zanim cokolwiek zdziała. Może przynajmniej jakiś delikatny Wardzik dla niego?
Obrazek

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Andrzej pisze:Czy Rocco i Cocco mogą obniżyć WS turoniowi i innym rzeczom tego typu? Wydaje mi się, że tak ale skoro nie ma go na początku bitwy, to może być inaczej.
Tak.
Masz nawet przykład przy 4 rewolwerach, że trafiają zawsze na swojej bazowej bs4 [ na 3+ ] chyba, że porno gwiazdy im obniżą.
Andrzej pisze:Dlaczego nie ma już ankiety dot. bazyliszków?
A do kiedy byś chciał ankietę?
Do samego turnieju?
Rakso_The_Slayer pisze:Może przynajmniej jakiś delikatny Wardzik dla niego?
Bez przesady.
To jest koleś którego kitrasz i nie musisz się wychylać żeby coś zadziałać.
W krasnoludach nie będziesz w stanie go schować?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Po turnieju w Krk wrzucam swoje opinie o Bazylach, na jego podstawie. Najpierw statystyka (uczestników 24):
7 razy maszyna - 4xDoCh, WoCh, Lizakix2. Najlepsze miejsca: 1,4,6,9.
6 razy Rocco - DE, Skaveny, Lizaki, OnGx2, Demony. Najlepsze: 2,3,7,10
5 razy rewolwery - Lizaki, Skaveny, Dwarfy, Imperium, TK. 5,8, 15.
3 razy łucznik - WoCh, WE, DE. 11,13, 17.
2 razy rycerz - OiG oraz WE. 14,16.
1 raz Yaś - armia BoCh 22.
0 Turoń

Z komentarzy innych uczestników oraz z własnych bitew mogę powiedzieć, że: rewolwery sprawdzają się mocno średniawo. Zasięg mizerny, muszą więc ryzykować, a zabić ich nietrudno: propozycja zmiany - powrót do 8 strzałów. Rocco bardzo mocni - potrafią nawet coś ustać w walce, zadać kluczową w niej ranę. Natomiast umiejętność daje pole do mocnych komb na niektórych przeciwników oczywiście. Propozycja zmiany: -1 WS dla jednego, -1 BS dla drugiego oddziału. Lub niefabularne skasowanie obniżenia, kiedy zginą. Maszyna - dla mnie to wspieranie bardzo mocnych magicznie armii, jak...demony. Jasne, że można ją ściągnąć, ale rękach dobrego gracza zrobi kęsim. Dla mnie najlepszy Bazyl, bo najbardziej uniwersalny. Propozycja zmiany: zakazanie łączenia jej z przerzutem Tzeencha. Łucznik - bez rewelacji, jeden ze słabszych wyborów. Propozycja zmiany: pozwolenie na dołączanie do oddziałów, lub danie mu skirmishu. Rycerz - sam na nim grałem i jest naprawdę fajny. Taki lekki boost dla armii, chociaż bez szaleństw. Propozycja zmiany: pozwolenie na dołączanie do oddziałów. Byłaby to kluczowa zmiana. A tak to trzeba strasznie go kitrać, jest konny, więc nie jest to aż takie łatwe, jak w wypadku łucznika. Jego ogromną zaletą jest przekazywanie LD armiom w stylu OnG oraz wyłącznie latania, dla takich armii jak moja. Turonia nie było, ale słyszałem, że w innych turniejach spisywał się nieźle. Yaś - zagrałem raz przeciw niemu. Ciekawy, ale bez przesady. Na poziomie Bretońca. Wszystko to IMHO.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

zakazanie łączenia jej z przerzutem Tzeencha
jakiego laczenia? przeciez przerzuconej kostki nie mozna przerzucic

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5351

Post autor: Tutajec »

ja bym shina zrobił tak jak tzench wila ale na jeden model lub oddział, i zakał go dawać wronie

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Shino - może coś kręcę, ale wydaje mi się, że możesz w ten sposób przerzucić na raz dwie kostki.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Gajowy
Masakrator
Posty: 2710
Lokalizacja: Białe Błota
Kontakt:

Post autor: Gajowy »

no ok 2 kostki ale nie 2 razy te sama.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

ksch pisze:Shino - może coś kręcę, ale wydaje mi się, że możesz w ten sposób przerzucić na raz dwie kostki.
2 rozne i musisz na raz zadeklarowac przerzucenie obu

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Czyli nic nie kręcę :mrgreen: Moim zdaniem to bardzo dużo. Kluczowe czary wbijasz z pięciu kostek - ryzyko miscasta niemal żadne, szansa na IF znacząco rośnie.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Cosmo
Oszukista
Posty: 886
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Cosmo »

Zmiana Rocco i Cocco na -1BS/-1WS znowu je wyrzuci z rozgrywki. Tylko -1BS ssie po calosci. Nie rozumiem dlaczego nie powinny byc boostem i na armie strzelajace i na armie bijace. Maszino zawsze daje boost, Rycerz tez, Rewolwery tez, Yasiu tez. Lucznik przydaje sie tak naprawde glownie na large targety, ale za to armie z large targetami bazuja wlasnie na tych large targetach wiec ich strata bardzo boli.
Analiza ze Rocco i Cocco pograly wysoko w Krakowie to kiepski przyklad. Ksch, podziel najpierw przez jakis wspolczynnik skilla, bo to ze dobrzy gracze wzieli Maszino i R&C, to zaden argument do obnizania statow tym drugim :-)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Cosmo pisze:Zmiana Rocco i Cocco na -1BS/-1WS znowu je wyrzuci z rozgrywki. Tylko -1BS ssie po calosci. Nie rozumiem dlaczego nie powinny byc boostem i na armie strzelajace i na armie bijace. Maszino zawsze daje boost, Rycerz tez, Rewolwery tez, Yasiu tez. Lucznik przydaje sie tak naprawde glownie na large targety, ale za to armie z large targetami bazuja wlasnie na tych large targetach wiec ich strata bardzo boli.
Analiza ze Rocco i Cocco pograly wysoko w Krakowie to kiepski przyklad. Ksch, podziel najpierw przez jakis wspolczynnik skilla, bo to ze dobrzy gracze wzieli Maszino i R&C, to zaden argument do obnizania statow tym drugim :-)
Cosmo, żebyś Ty lansował power-upy dla własnej armii? Fuj, ciuś ciuś ;)

Podejrzewam, że Skaveny z Abominacją / dzwonkiem / doomwhelem / furmanką znacznie bardziej odporną na Mengili i Flamery (czyli 2 największe zagrożenia) chomiki zajmą zdecydowanie wyższe miejsca na tym turnieju.

Wzmacnianie Bazyliszkiem armii silnych jest be ;)

pozdrawaim
Furion

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Cosmo pisze:Zmiana Rocco i Cocco na -1BS/-1WS znowu je wyrzuci z rozgrywki. Tylko -1BS ssie po calosci. Nie rozumiem dlaczego nie powinny byc boostem i na armie strzelajace i na armie bijace. Maszino zawsze daje boost, Rycerz tez, Rewolwery tez, Yasiu tez. Lucznik przydaje sie tak naprawde glownie na large targety, ale za to armie z large targetami bazuja wlasnie na tych large targetach wiec ich strata bardzo boli.
Wiesz co Cosmo, z tym "zawsze daje boost" to bym się nie zgodził. Rewolwery na niektóre armie są totalnie słabe, co więcej naprawdę przydadzą się na kilka armii z magami w klocach (IMHO oczywiście). Yasiu I Rycerz to boosty ale też nie przeciw każdej armii. RiC są na tym tle bardziej uniwersalne, ale nie aż tak wszechstronne, jak maszyna. Więc porównując do niej RiC są nieco gorsi, porównując do Yasia i Bretońca - nieco lepsi. Stąd pomysł delikatnego balansu, ale być może masz rację - osłabienie ich byłoby błędem. Może lekkie podniesienie łucznika, yasia i bretońca, o których pisałem? (scout dla pierwszego, mark również dla herosa dla drugiego, możliwość dołączania do oddziałów dla trzeciego?).
Cosmo pisze:Analiza ze Rocco i Cocco pograly wysoko w Krakowie to kiepski przyklad. Ksch, podziel najpierw przez jakis wspolczynnik skilla, bo to ze dobrzy gracze wzieli Maszino i R&C, to zaden argument do obnizania statow tym drugim :-)
Moim celem nie było wywołanie wrażenia, że oni wygrali dobrym graczom turniej. Ot trochę statystyki. Moim zdaniem na tle Bazyli są #2, po nich jest nieco słabsza grupa, a nad nimi mocniejsza maszyna. Stąd propozycja dążenia do balansu. Kiedy ostateczne zasady bazyli?
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14642
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Sorki, ze tyle to trwa - ale do turnieju pozostalo jeszcze 3 tygodnie, poza tym staramy sie, zeby zmiany nie byly jakies rewolucyjne.

W ogole to chcialem podziekowac wszystkim tym, ktorzy pomogli nam wypracowac obecne Bazyliszki - z Waszych pomyslow korzystalismy przy tworzeniu ostatecznego ksztaltu regulaminu. Wiekszosc byla dyskutowana na naszym supertajnym forum - mamy jeszcze tylko pare szczegolow do omowienia i wlasciwie tyle.

Wyniki tych zawirowan zobaczycie jeszcze dzis wieczorem

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Super!
Wiesz co, nie byłoby w ogóle ciśnienia, gdyby nie konieczność robienia bardzo ściśle określonych figsów Bazyli - a to trwa.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

ksch pisze: Moim celem nie było wywołanie wrażenia, że oni wygrali dobrym graczom turniej. Ot trochę statystyki. Moim zdaniem na tle Bazyli są #2, po nich jest nieco słabsza grupa, a nad nimi mocniejsza maszyna.
Dokładnie taką samą obserwację mam po ostatnim turnieju. Sexmaszyna odstaje od reszty bazyliszków:

np. pozwoliła Bobrowi uciec od około 6 miscastów podczas turnieju. Ciskał na przemian plagę(5kości) z duża pytą Tzeentcha (4 kości) (GUO + kloc 30 Horrorów)

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

c4h10 pisze: Dokładnie taką samą obserwację mam po ostatnim turnieju. Sexmaszyna odstaje od reszty bazyliszków:
np. pozwoliła Bobrowi uciec od około 6 miscastów podczas turnieju. Ciskał na przemian plagę(5kości) z duża pytą Tzeentcha (4 kości) (GUO + kloc 30 Horrorów)
Furion pisze:Wzmacnianie Bazyliszkiem armii silnych jest be ;)
No właśnie... :roll:
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

dajcie shinuxowi d3 rerolle zamiast sześciu, to go zbalansuje. :) I niech działa w turze Op-a, zeby nie tylko boostował magię ale i pomagał się przed nią bronić.

p.s. Ja nie gram, więc Ziemas - twój komentarz nie będzie potrzebny ;)
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Bardzo dobra sugestia.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
Rzymek
Kretozord
Posty: 1560
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Rzymek »

Nie przeginajcie bo Shino jednym daje sporo jednym nic nie da. Re-roll działa jak sie cos zjebie a nie zawsze jak pozostałe bazyle. grałem nim i zdażało mi sie w ciagu całej gry nie użyć go na nic ciekawego a turniej wygrałem. Ludzie go biorą masowo bo nie mają czesto pomysłu co zrobic z pozostałymi.

ODPOWIEDZ