
kilka pytań początkującego 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
Re: kilka pytań początkującego 2
jeśli są na jednej podstawce, to losujesz, a jeśli na innych, to trafiasz imo 

maszyna z obslugantami nie moze byc na 1 podstawce, gdyz to osobne modele, oczywiscie czasami sie tak zdaza, ale to czysto modelarski zabieg, to co pokrywa templetka jest trafione, a jesli maszyna wojenna ma zla podstawke lub jej nie ma wcale to wszystkie z tego wynikajace watpliwosci sa rozstrzygane na niekorzysz wlasciciela maszyny.
Żeby rozwinąć, w RB jest stwierdzenie, że jeśli postać (może być na mouncie) ma US 5 i więcej, to może być celem ostrzału nawet będąc w oddziale.M.T. pisze:Możesz wybrać.Janiszek pisze:Czy mogę normalnie strzelac w dzwon w klocku szczurów? Czy pociski leca w oddział?
Ponadto, traci on korzyści z Lookout Sir!
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Hmmm... co się dzieje jak rydwan zaszarżuje na jednostkę z ASF? Rozumiem, że najpierw rozpatrywane są impakty. Przyjmijmy, że cały pierwszy szereg został wykoszony. To jak rozpatrujemy wtedy walkę?
Czy dobrze myślę, że nikt z zaszarżowanej jednostki nie oddaje, a rydwan atakuje normalnie?
No i co jeśli w pierwszym szeregu były postacie (np bsb) albo sztandarowi czy czempioni?
Czy dobrze myślę, że nikt z zaszarżowanej jednostki nie oddaje, a rydwan atakuje normalnie?
No i co jeśli w pierwszym szeregu były postacie (np bsb) albo sztandarowi czy czempioni?
mozesz podac strone z RB?Byro pisze:Żeby rozwinąć, w RB jest stwierdzenie, że jeśli postać (może być na mouncie) ma US 5 i więcej, to może być celem ostrzału nawet będąc w oddziale.M.T. pisze:Możesz wybrać.Janiszek pisze:Czy mogę normalnie strzelac w dzwon w klocku szczurów? Czy pociski leca w oddział?
Ponadto, traci on korzyści z Lookout Sir!
bo z tego co sie orientuje to postac moze byc celem ostrzalu, i nie moze korzystac z "lookout, sir!" jesli oddzial w ktorym sie znajduje ma US mniej niz 6.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Morsereg pisze: mozesz podac strone z RB?
bo z tego co sie orientuje to postac moze byc celem ostrzalu, i nie moze korzystac z "lookout, sir!" jesli oddzial w ktorym sie znajduje ma US mniej niz 6.
Jak się nie mylę to druga zasada.
najpierw impacty, pozniej to co przezylo i ma ASF, z impactow ogolnie nie da rady zabic herosa wiec pewnie czempion i bsb (plus inni herosi) beda bic, a nastepnie szarzujace jednostki, kolejnie (jesli byly wczesnie w walce) po inicjatyiw i na koncu ASL (np dwuraki).Waldi pisze:Hmmm... co się dzieje jak rydwan zaszarżuje na jednostkę z ASF? Rozumiem, że najpierw rozpatrywane są impakty. Przyjmijmy, że cały pierwszy szereg został wykoszony. To jak rozpatrujemy wtedy walkę?
Czy dobrze myślę, że nikt z zaszarżowanej jednostki nie oddaje, a rydwan atakuje normalnie?
No i co jeśli w pierwszym szeregu były postacie (np bsb) albo sztandarowi czy czempioni?
Impakty idą przed ASF. Modele które giną od impactów nie oddają. Championi/bohaterowie biją normalnie, chyba że też padli (impacty rozlosowujesz jak strzelanie, więc w przypadku oddziałów z ilością modeli R&F mniejszą od 5 oni też mogą dostać).Waldi pisze:Hmmm... co się dzieje jak rydwan zaszarżuje na jednostkę z ASF? Rozumiem, że najpierw rozpatrywane są impakty. Przyjmijmy, że cały pierwszy szereg został wykoszony. To jak rozpatrujemy wtedy walkę?
Czy dobrze myślę, że nikt z zaszarżowanej jednostki nie oddaje, a rydwan atakuje normalnie?
No i co jeśli w pierwszym szeregu były postacie (np bsb) albo sztandarowi czy czempioni?
Strona 75 dużego RB, ale ty mówisz o czymś zupełnie innym. I nie US oddziału 6+, a 6+ modeli R&F w oddziale.Morsereg pisze:mozesz podac strone z RB?
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"
1. tak jak jest napisane w BP, skoro nic nie napisali, a on nie tworzy dodatkowych kostek do puli to nic nie zabiera ponad norme.andmiz pisze:1. Czy dodatkowa kość powera z dragon maga HE liczy się do ograniczeń z BP?
2. Czy flee wykonuje się od razu po zadeklarowanej szarży, czy też można na przykład po deklaracji flee wstawić fasta za takiego delikwenta żeby się nadział elegancko?
2. najpierw sa deklaracje, pozniej odpowiedzi, ruchy przymusowe, ruchy szarz a dopiero pozniej reszta ruchow. nie da rady tego obejsc.
Następne malutkie pytanko ale nurtujące... Spotkałem się ostatnio ze zwyczajem podczas ustawiania skirmiszerów w lesie iż przeciwnik bierze ze stołu jakąkolwiek konną figurkę, odmierza nią dwa cale i deklaruje że oddział skirmiszerów ustawił w lesie tak że ich nie widać... Mam rację iż jest to całkowicie niedozwolone ? Aż mam ochotę podczas podchodzenia skinkami ściągnąć ze stołu steagadona, odmierzyć 6 cali i zadeklarować że podszedłem skinkami tak że mogą strzelać na bliskim...