Change formation
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Change formation
Nie przez change formation, tylko przez wheela.
A problem minerow pojawil sie przez kowadlo.
A problem minerow pojawil sie przez kowadlo.
przez trochę inne zastosowanie change formation pojawił się problem z fanatykami. Mianowicie było to takie change formation po którym modele przebywały odległość ponad 2x ich ruch (gdyż w RB przy change formation nie jest napisane że model nie może przebyć więcej niż 2x swojego ruchu) ... stosowane jako "lepszy reform w kreskę" :
35 NG wystawionych tyłem: (patrzą w dół ekranu)

Change formation:
tył oddziału przesówa się o 29x20mm następuje wypuszczenie fanoli i za kolejną połowę ruchu change formation:

W ten sposób w 1 turze wpuszczamy fanoli we wrogi deployment nie ruszając się klockiem NG z miejsca.
Nie wiem czy to było uściślane jakoś czy może ktoś znalazł na to paragraf - ale tego typu zagrywka w grze ze mną (i przypuszczam że nie tylko) skończyła by się nieprzyjemnie.
Wydaje mi się, że dobrze by było uściślić że przy tym manewrze nie można przebyć więcej niż 2x ruch (o ile nie ma gdzieś już na to paragrafu w RB - ale o ile wiem nie ma bezpośredniego)
35 NG wystawionych tyłem: (patrzą w dół ekranu)
Change formation:
tył oddziału przesówa się o 29x20mm następuje wypuszczenie fanoli i za kolejną połowę ruchu change formation:
W ten sposób w 1 turze wpuszczamy fanoli we wrogi deployment nie ruszając się klockiem NG z miejsca.
Nie wiem czy to było uściślane jakoś czy może ktoś znalazł na to paragraf - ale tego typu zagrywka w grze ze mną (i przypuszczam że nie tylko) skończyła by się nieprzyjemnie.
Wydaje mi się, że dobrze by było uściślić że przy tym manewrze nie można przebyć więcej niż 2x ruch (o ile nie ma gdzieś już na to paragrafu w RB - ale o ile wiem nie ma bezpośredniego)
Jest to WP na ETC i u nas tez, mimo, ze nie uscislone.
WP...?Lidder pisze:Jest to WP na ETC i u nas tez, mimo, ze nie uscislone.
Koleś z pięścią na papie będzie się z niego najmniej martwił...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Nic nie chcę mówić ale z takiego nastawienia to się połowa przegięć i WP dotyczących manewrów narodziłaMarek G pisze:Dla mnie to turn jest zjebanym manewrem, nie change formation. Osobiscie uwazam, ze mozna go zbanowac, skoro przy change formation mozna sie ruszyc lepiej
![]()
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
Trick pokazany przez Gogola jest ewidentnie nielegalny - modele pokonują więcej niż 2x ruch.
problem jest inny... sam czesto pisuje o piesciach na papie, ale nigdy w zyciu jeszcze jej nie uzylem w czasie bitwy i nie widzialem zeby ktos uzywalGogol pisze:Podzielam zdanie pasiaka
zazwyczaj takim trikiem posluguja sie osoby juz przegrywajace ktorym burza krzyki i klotnia jest na reke, tak samo jak protestacyjne przerwanie bitwy... nie widzialem zeby 'myki' stosowal ktos kto wygrywa, ktos kto przegrywa jak wyniesie remis po klotni jest o 10 pkt do przodu
stad mimo wszystko uwazam ze -10 MP za probe takiego zagrania jest skuteczniejsze od piesci na papie - ktora w wiekszosci przypadkow jest tylko wywodem forumowym
tak oczywiście - a moim zdaniem najlepiej jest tego po prostu zabronić. Wtedy sędzia mówi "nie możesz i kropka." a przeciwnik takiego delikwenta nie ma po bitwie niesmaku
pomijając fakt że nie traci sam punktów np:
wygrywa 15-5 ale po "triku" robi się 10-10 np zabity zostaje arcymag
przeciwnik dostaje 10 karniaków jest więc 5 w plecy ....
ale ty też na dobrą sprawę jesteś 5 w plecy bo zamiast uczciwie wygrać 15-5 ktoś "kradnie" ci punkty nieczystym zagraniem - i to czy dostanie karniaki czy nie akurat lata ci koło dupy .... bo sam też jesteś stratny
Dla mnie to sekcja WP jest ... śliska. Prawo i zasady powinny być moim zdaniem ścisłe: "można" lub "nie można" a nie "w sumie można ale to fuj"
Ten opis dotyczy reformów (jest dziura w zasadach po prostu)
pomijając fakt że nie traci sam punktów np:
wygrywa 15-5 ale po "triku" robi się 10-10 np zabity zostaje arcymag
przeciwnik dostaje 10 karniaków jest więc 5 w plecy ....
ale ty też na dobrą sprawę jesteś 5 w plecy bo zamiast uczciwie wygrać 15-5 ktoś "kradnie" ci punkty nieczystym zagraniem - i to czy dostanie karniaki czy nie akurat lata ci koło dupy .... bo sam też jesteś stratny
Dla mnie to sekcja WP jest ... śliska. Prawo i zasady powinny być moim zdaniem ścisłe: "można" lub "nie można" a nie "w sumie można ale to fuj"
tyle że przy tym manewrze w RB nie jest napisane że nie mogą zrobić więcej niż mv x 2Furion pisze:Trick pokazany przez Gogola jest ewidentnie nielegalny - modele pokonują więcej niż 2x ruch.
Ten opis dotyczy reformów (jest dziura w zasadach po prostu)
WP od jakiegos czasu w sumie nie istnieja
wszystko lezy w kompetencjach sedziego na turnieju.. ty czy ja bysmy powiedzieli ze nie mozna i tyle, a jakbysmy zobacyzli ze ktos to robi vs dzieciak to bysmy mu dali maske z automatu, ale nie kazdy jest tak zdecydowany
wszystko lezy w kompetencjach sedziego na turnieju.. ty czy ja bysmy powiedzieli ze nie mozna i tyle, a jakbysmy zobacyzli ze ktos to robi vs dzieciak to bysmy mu dali maske z automatu, ale nie kazdy jest tak zdecydowany
O czym wy mowicie
Nie mozna przejsc zadnym modelem wiecej niz 2x ruch w fazie ruchu, bo tak jest w 2. faq do RB (co pisalem juz na poprzedniej stronie).
Natomiast Gogol, Hobbit macie racje, change fomation tez daloby sie teoretycznie wyciagnac fanoli przed faqiem, nie tylko wheelem
.
Inna sprawa, ze nikt takiego zagrania nie stosowal, wiec dyskusja jest czysto teoretyczna. Chyba, ze wlasnie jakis dzieciak.
Z tym co mowisz Thurion sie spotkalem (klotnie przedluzajace bitwe o cos wymyslonego z kosmosu), jest to problem, gdzie czesto potrzebny jest zdecydowany sedzia i nie chodzi tu o WP, tylko o jednoznaczna, mozliwie szybka decyzje. Ale to inny temat.
Nie mozna przejsc zadnym modelem wiecej niz 2x ruch w fazie ruchu, bo tak jest w 2. faq do RB (co pisalem juz na poprzedniej stronie).
Natomiast Gogol, Hobbit macie racje, change fomation tez daloby sie teoretycznie wyciagnac fanoli przed faqiem, nie tylko wheelem
Inna sprawa, ze nikt takiego zagrania nie stosowal, wiec dyskusja jest czysto teoretyczna. Chyba, ze wlasnie jakis dzieciak.
Z tym co mowisz Thurion sie spotkalem (klotnie przedluzajace bitwe o cos wymyslonego z kosmosu), jest to problem, gdzie czesto potrzebny jest zdecydowany sedzia i nie chodzi tu o WP, tylko o jednoznaczna, mozliwie szybka decyzje. Ale to inny temat.
Q. Are models in a unit executing a Change
Formation manoeuvre (or wheeling, or
entering or leaving a building, etc.), allowed
to move more than twice their Movement rate?
A. Uhm, this is a bit of a muddy issue. In
general, the Movement value represents the
speed of the creatures in question moving at a
careful walking pace, ready for combat.
Units can move normally at double their
Movement value, and this represents the
creatures’ running speed, which is as fast as
they can possibly move (except with the use of
magic, flying, and so on).
Following this principle, players trying to
exploit any manoeuvre or other rule (like the
building rules) to try and move models in their
unit more than double their Movement value
are not playing the game in the spirit it is
meant to be played and need to be publicly
chastised. Bad players! Bad!
FAQ tylko mówi że to nie ładnie
Formation manoeuvre (or wheeling, or
entering or leaving a building, etc.), allowed
to move more than twice their Movement rate?
A. Uhm, this is a bit of a muddy issue. In
general, the Movement value represents the
speed of the creatures in question moving at a
careful walking pace, ready for combat.
Units can move normally at double their
Movement value, and this represents the
creatures’ running speed, which is as fast as
they can possibly move (except with the use of
magic, flying, and so on).
Following this principle, players trying to
exploit any manoeuvre or other rule (like the
building rules) to try and move models in their
unit more than double their Movement value
are not playing the game in the spirit it is
meant to be played and need to be publicly
chastised. Bad players! Bad!
FAQ tylko mówi że to nie ładnie
Gogol, prosze Cie...
Faq jest jednoznaczny, gracze, ktorzy to robia sa zli, tzn. ze nie mozna tego robic.
A to, ze przy okazji jakis dowcipnis wrzucil kilka swoich smiesznych zartow do faqa, to inna sprawa...
Jest to respektowane przez graczy i sedziow, wiec jest ok, nie szukajmy dziury w calym
Faq jest jednoznaczny, gracze, ktorzy to robia sa zli, tzn. ze nie mozna tego robic.
A to, ze przy okazji jakis dowcipnis wrzucil kilka swoich smiesznych zartow do faqa, to inna sprawa...
Jest to respektowane przez graczy i sedziow, wiec jest ok, nie szukajmy dziury w calym
Żeby więcej oczywistości było.Marek G pisze:Gogol, prosze Cie...
Faq jest jednoznaczny, gracze, ktorzy to robia sa zli, tzn. ze nie mozna tego robic.
Jak nie jest zabronione wprost a jedynie wspomniane że raczej, może, ewentualnie jest nietaktowne to wiesz...
Jasno i prosto: Tak lub Nie.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Myk z turnem i change formation z dodaniem kolesi po jednej tylko stronie pokazał mi Malal na masterze we Wrocławiu.
Podjechaliśmy z Kołatą lancą Errantów ze sporym CR pod pysk 5 psów khorna z BSB. Dzięki powyższemu zagraniu zniknęły nam z line of sighta;]. Bez kitu, nieźle się wtedy zdziwiliśmy.
Sędzia we Wrocku był niestety mało kompetenty i myk przeszedł przez co psy i bsb przeleciali się po naszych maszynkach i prawie przegraliśmy bitwę (na szczęście pegazy rzucały dobrze wardy
)
Podjechaliśmy z Kołatą lancą Errantów ze sporym CR pod pysk 5 psów khorna z BSB. Dzięki powyższemu zagraniu zniknęły nam z line of sighta;]. Bez kitu, nieźle się wtedy zdziwiliśmy.
Sędzia we Wrocku był niestety mało kompetenty i myk przeszedł przez co psy i bsb przeleciali się po naszych maszynkach i prawie przegraliśmy bitwę (na szczęście pegazy rzucały dobrze wardy

A czemu miałby nie przejść? Nie przekroczył 2x Mv.Fisch pisze:Myk z turnem i change formation z dodaniem kolesi po jednej tylko stronie pokazał mi Malal na masterze we Wrocławiu.Podjechaliśmy z Kołatą lancą Errantów ze sporym CR pod pysk 5 psów khorna z BSB. Dzięki powyższemu zagraniu zniknęły nam z line of sighta;]. Bez kitu, nieźle się wtedy zdziwiliśmy.
(...)
Sędzia we Wrocku był niestety mało kompetenty i myk przeszedł
Gdyż jest to zagrywka naciągająca zasady ruchu. Może nie tak perfidnie jak to co opisuje FAQ ale nadal ...
Ekstremalnym tego przykładem jest : oddział
jest piechotą z mv = 4 dostał przykładowo z kowadła mv zredukowało mu do 2 ale:
hokus pokus
czary mary
------------------
------------------
I tadam ! Oddział ruszył się 4 cale w bok czyli tak jak by maszerował w bok. Śmierdzi to stolcem na milę
Ekstremalnym tego przykładem jest : oddział
hokus pokus
czary mary
------------------
------------------
I tadam ! Oddział ruszył się 4 cale w bok czyli tak jak by maszerował w bok. Śmierdzi to stolcem na milę
Ty wciaz mowisz o sytuacjach ekstremalnych. Jednak nie rozumiem dlaczego konnica czy piechota z odpowiednia iloscia ruchu nie moze wykonac tego manewru. Jakby byl to trik popularny to by ludzie byli przygotowani na to. Gdybym ja mial o tym decydowac to za kazdym razem bym sprawdzal ile pokonuje kazdy model.
A jakby zrobil obrot, 4 cale z wheelem wychodzacym poza wasz oddzial (skracajacym pole widzenia) to by nie wyszedl?Fisch pisze:Myk z turnem i change formation z dodaniem kolesi po jednej tylko stronie pokazał mi Malal na masterze we Wrocławiu.
Podjechaliśmy z Kołatą lancą Errantów ze sporym CR pod pysk 5 psów khorna z BSB. Dzięki powyższemu zagraniu zniknęły nam z line of sighta;]. Bez kitu, nieźle się wtedy zdziwiliśmy.
Sędzia we Wrocku był niestety mało kompetenty i myk przeszedł przez co psy i bsb przeleciali się po naszych maszynkach i prawie przegraliśmy bitwę (na szczęście pegazy rzucały dobrze wardy)
Zle sie ustawiliscie i tyle.
Fastem tez mozna wyjsc z widoku albo skirmishem.
Co do faqa, to mozna w sumie strzelic uscislenie, ze to co w faq jest okreslone jako zle, to jest zakazane, ale czy jest to potrzebne? Czy ktos kiedys zasedziuje inaczej?
Podobnie jest z call to glory napisane...
Zgadzam sie, ze faqi powinny byc pisane jednoznacznie, ale co ja poradze, nie mam na to wplywu.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2010, o 20:44 przez Marek G, łącznie zmieniany 1 raz.
