Change formation

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Re: Change formation

Post autor: Marek G »

Nie przez change formation, tylko przez wheela.
A problem minerow pojawil sie przez kowadlo.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

przez trochę inne zastosowanie change formation pojawił się problem z fanatykami. Mianowicie było to takie change formation po którym modele przebywały odległość ponad 2x ich ruch (gdyż w RB przy change formation nie jest napisane że model nie może przebyć więcej niż 2x swojego ruchu) ... stosowane jako "lepszy reform w kreskę" :

35 NG wystawionych tyłem: (patrzą w dół ekranu)

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Change formation:

:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:
:mrgreen:

tył oddziału przesówa się o 29x20mm następuje wypuszczenie fanoli i za kolejną połowę ruchu change formation:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

W ten sposób w 1 turze wpuszczamy fanoli we wrogi deployment nie ruszając się klockiem NG z miejsca.

Nie wiem czy to było uściślane jakoś czy może ktoś znalazł na to paragraf - ale tego typu zagrywka w grze ze mną (i przypuszczam że nie tylko) skończyła by się nieprzyjemnie.

Wydaje mi się, że dobrze by było uściślić że przy tym manewrze nie można przebyć więcej niż 2x ruch (o ile nie ma gdzieś już na to paragrafu w RB - ale o ile wiem nie ma bezpośredniego)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Jest to WP na ETC i u nas tez, mimo, ze nie uscislone.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Lidder pisze:Jest to WP na ETC i u nas tez, mimo, ze nie uscislone.
WP...?
Koleś z pięścią na papie będzie się z niego najmniej martwił...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Podzielam zdanie pasiaka =D>

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Marek G pisze:Dla mnie to turn jest zjebanym manewrem, nie change formation :P. Osobiscie uwazam, ze mozna go zbanowac, skoro przy change formation mozna sie ruszyc lepiej :twisted:
Nic nie chcę mówić ale z takiego nastawienia to się połowa przegięć i WP dotyczących manewrów narodziła :mrgreen:
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Trick pokazany przez Gogola jest ewidentnie nielegalny - modele pokonują więcej niż 2x ruch.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Gogol pisze:Podzielam zdanie pasiaka =D>
problem jest inny... sam czesto pisuje o piesciach na papie, ale nigdy w zyciu jeszcze jej nie uzylem w czasie bitwy i nie widzialem zeby ktos uzywal
zazwyczaj takim trikiem posluguja sie osoby juz przegrywajace ktorym burza krzyki i klotnia jest na reke, tak samo jak protestacyjne przerwanie bitwy... nie widzialem zeby 'myki' stosowal ktos kto wygrywa, ktos kto przegrywa jak wyniesie remis po klotni jest o 10 pkt do przodu :twisted:
stad mimo wszystko uwazam ze -10 MP za probe takiego zagrania jest skuteczniejsze od piesci na papie - ktora w wiekszosci przypadkow jest tylko wywodem forumowym

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

tak oczywiście - a moim zdaniem najlepiej jest tego po prostu zabronić. Wtedy sędzia mówi "nie możesz i kropka." a przeciwnik takiego delikwenta nie ma po bitwie niesmaku

pomijając fakt że nie traci sam punktów np:

wygrywa 15-5 ale po "triku" robi się 10-10 np zabity zostaje arcymag

przeciwnik dostaje 10 karniaków jest więc 5 w plecy ....

ale ty też na dobrą sprawę jesteś 5 w plecy bo zamiast uczciwie wygrać 15-5 ktoś "kradnie" ci punkty nieczystym zagraniem - i to czy dostanie karniaki czy nie akurat lata ci koło dupy .... bo sam też jesteś stratny

Dla mnie to sekcja WP jest ... śliska. Prawo i zasady powinny być moim zdaniem ścisłe: "można" lub "nie można" a nie "w sumie można ale to fuj"
Furion pisze:Trick pokazany przez Gogola jest ewidentnie nielegalny - modele pokonują więcej niż 2x ruch.
tyle że przy tym manewrze w RB nie jest napisane że nie mogą zrobić więcej niż mv x 2

Ten opis dotyczy reformów (jest dziura w zasadach po prostu)

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

WP od jakiegos czasu w sumie nie istnieja
wszystko lezy w kompetencjach sedziego na turnieju.. ty czy ja bysmy powiedzieli ze nie mozna i tyle, a jakbysmy zobacyzli ze ktos to robi vs dzieciak to bysmy mu dali maske z automatu, ale nie kazdy jest tak zdecydowany :)

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

O czym wy mowicie :shock:
Nie mozna przejsc zadnym modelem wiecej niz 2x ruch w fazie ruchu, bo tak jest w 2. faq do RB (co pisalem juz na poprzedniej stronie).

Natomiast Gogol, Hobbit macie racje, change fomation tez daloby sie teoretycznie wyciagnac fanoli przed faqiem, nie tylko wheelem :oops: .
Inna sprawa, ze nikt takiego zagrania nie stosowal, wiec dyskusja jest czysto teoretyczna. Chyba, ze wlasnie jakis dzieciak.

Z tym co mowisz Thurion sie spotkalem (klotnie przedluzajace bitwe o cos wymyslonego z kosmosu), jest to problem, gdzie czesto potrzebny jest zdecydowany sedzia i nie chodzi tu o WP, tylko o jednoznaczna, mozliwie szybka decyzje. Ale to inny temat.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Q. Are models in a unit executing a Change
Formation manoeuvre (or wheeling, or
entering or leaving a building, etc.), allowed
to move more than twice their Movement rate?

A. Uhm, this is a bit of a muddy issue. In
general, the Movement value represents the
speed of the creatures in question moving at a
careful walking pace, ready for combat.
Units can move normally at double their
Movement value, and this represents the
creatures’ running speed, which is as fast as
they can possibly move (except with the use of
magic, flying, and so on).
Following this principle, players trying to
exploit any manoeuvre or other rule (like the
building rules) to try and move models in their
unit more than double their Movement value
are not playing the game in the spirit it is
meant to be played and need to be publicly
chastised. Bad players! Bad!

FAQ tylko mówi że to nie ładnie :)

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Gogol, prosze Cie...
Faq jest jednoznaczny, gracze, ktorzy to robia sa zli, tzn. ze nie mozna tego robic.
A to, ze przy okazji jakis dowcipnis wrzucil kilka swoich smiesznych zartow do faqa, to inna sprawa...

Jest to respektowane przez graczy i sedziow, wiec jest ok, nie szukajmy dziury w calym 8)

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Marek G pisze:Gogol, prosze Cie...
Faq jest jednoznaczny, gracze, ktorzy to robia sa zli, tzn. ze nie mozna tego robic.
Żeby więcej oczywistości było.
Jak nie jest zabronione wprost a jedynie wspomniane że raczej, może, ewentualnie jest nietaktowne to wiesz...
Jasno i prosto: Tak lub Nie.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

No ja mam to samo zdanie. Już pisałem prawo musi być ścisłe ... inaczej nie działa jak powinno.

Wyobraź sobie prawo mówiące

Nie powinno się mordować bo to nieładnie

I próbę skazania kogoś za morderstwo na podstawie tego prawa :D

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Myk z turnem i change formation z dodaniem kolesi po jednej tylko stronie pokazał mi Malal na masterze we Wrocławiu.

Podjechaliśmy z Kołatą lancą Errantów ze sporym CR pod pysk 5 psów khorna z BSB. Dzięki powyższemu zagraniu zniknęły nam z line of sighta;]. Bez kitu, nieźle się wtedy zdziwiliśmy.

Sędzia we Wrocku był niestety mało kompetenty i myk przeszedł przez co psy i bsb przeleciali się po naszych maszynkach i prawie przegraliśmy bitwę (na szczęście pegazy rzucały dobrze wardy 8) )
Obrazek

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Fisch pisze:Myk z turnem i change formation z dodaniem kolesi po jednej tylko stronie pokazał mi Malal na masterze we Wrocławiu.Podjechaliśmy z Kołatą lancą Errantów ze sporym CR pod pysk 5 psów khorna z BSB. Dzięki powyższemu zagraniu zniknęły nam z line of sighta;]. Bez kitu, nieźle się wtedy zdziwiliśmy.
(...)
Sędzia we Wrocku był niestety mało kompetenty i myk przeszedł
A czemu miałby nie przejść? Nie przekroczył 2x Mv.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Gdyż jest to zagrywka naciągająca zasady ruchu. Może nie tak perfidnie jak to co opisuje FAQ ale nadal ...

Ekstremalnym tego przykładem jest : oddział :cry: jest piechotą z mv = 4 dostał przykładowo z kowadła mv zredukowało mu do 2 ale:

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

hokus pokus

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

czary mary

------------------ :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
------------------ :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

I tadam ! Oddział ruszył się 4 cale w bok czyli tak jak by maszerował w bok. Śmierdzi to stolcem na milę

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Ty wciaz mowisz o sytuacjach ekstremalnych. Jednak nie rozumiem dlaczego konnica czy piechota z odpowiednia iloscia ruchu nie moze wykonac tego manewru. Jakby byl to trik popularny to by ludzie byli przygotowani na to. Gdybym ja mial o tym decydowac to za kazdym razem bym sprawdzal ile pokonuje kazdy model.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Fisch pisze:Myk z turnem i change formation z dodaniem kolesi po jednej tylko stronie pokazał mi Malal na masterze we Wrocławiu.

Podjechaliśmy z Kołatą lancą Errantów ze sporym CR pod pysk 5 psów khorna z BSB. Dzięki powyższemu zagraniu zniknęły nam z line of sighta;]. Bez kitu, nieźle się wtedy zdziwiliśmy.

Sędzia we Wrocku był niestety mało kompetenty i myk przeszedł przez co psy i bsb przeleciali się po naszych maszynkach i prawie przegraliśmy bitwę (na szczęście pegazy rzucały dobrze wardy 8) )
A jakby zrobil obrot, 4 cale z wheelem wychodzacym poza wasz oddzial (skracajacym pole widzenia) to by nie wyszedl?
Zle sie ustawiliscie i tyle.
Fastem tez mozna wyjsc z widoku albo skirmishem. :)

Co do faqa, to mozna w sumie strzelic uscislenie, ze to co w faq jest okreslone jako zle, to jest zakazane, ale czy jest to potrzebne? Czy ktos kiedys zasedziuje inaczej?
Podobnie jest z call to glory napisane...
Zgadzam sie, ze faqi powinny byc pisane jednoznacznie, ale co ja poradze, nie mam na to wplywu.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2010, o 20:44 przez Marek G, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ