Rozpiski
Re: Rozpiski
hmm ciekawe no ja osobiście w tej edycji tez nie przepadam za gralowcami, jak wyjadę na strzelającą armię to w ostatniej bitwie na 3k oddział wraz z bsbkiem nawet nie dojechał do walki, 2 bełtniki, cannon, flame, grudge i 2x thundki, kowadło, zjadły lorda na hipie, gralowców, kilku errantów, pegaza od drugiego lorda. reszta nie miała szans się przebić w 70% walk. Żyro zabił oba trebki i posprzątane. questy dojechały w wielkości 5+ czarodziejka, w 2 turze walki lord na tarczy i reszta hammererów zabiły 4. w nast rundzie padła czarodziejka i sztandarowy. Jak masz za przeciwnika armię strzelającą, to gralowców zostaw w domu....
Największa maruda na Border Princes
-
- Oszukista
- Posty: 837
na takie max strzelanie fajni są soliści - przejadą między klockami, Bsb olewa własciwie cały ostrzał, oprócz balist, pegazeria też daje radę, trebki są dobre, bo albo krasie się rozciągną, albo będą od 3 trebuszy dostawały 2 centry/tura, a mina krasnoluda, jak się dowie, że jego bezcenne machiny ranisz na 2+... bezcenne. Zresztą, na krasie można chyba było popróbować 2 proroczek, wtedy już masz właściwie pewność, że 1 kometę dostaniesz, jak dobrze pojdzie to 2... a z 2 kosci powera to on tego nie rozproszy, a antymagii na bretkę też raczej nie wezmie. Do proroczek jako bonus 2 małe czarki, żeby była jakaś popychaczka i krasnolud miał problem co rozpraszać i jazda
na jakie punkty grasz skoro wystawiasz 3 treby.Z tego co mi wiadomo to na zawodach zazwyczaj limit jest na 2
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
Ale ja generalnie staram się nie brać rozpy pod konkretną armię, ale dla mnie to nie jest honorowe, poza tym nauczę się jak ustawiać w miarę zbilansowaną rozpiskę Mogę i mieć parcie na wygraną, ale nie ustawiam się pod przeciwnika.
Największa maruda na Border Princes
Wszystko ladnie, wszystko pieknie.. ale tylko czysto teoretycznie. Krasnale o dziwo potrafia pozbyc sie trebkow czy fruwaczy, a nawet (o dziwo) pojedynczych herosow. Na papierze wszystko ladnie wyglada, ale w zderzeniu z rzeczywistoscia moze byc skontrowane w najmniej spodziewany sposob. Ot taki bolec w oko pojedynczemu herosowi moze sie przydazyc (ew cannon). Takie pegazy moga dostac z organek albo z runu chonotu przykleic sie do hammererow. A przerazajace treby moga dostac niespodzianke w stylu 5-7 minersow i solo thane z dwurakiem, wardem na 2+ przeciw strzelaniu i rune of brotherhood. A takie cos jak rzadko uzywany flame cannon moze spanikowac przypadkiem duza czesc armii. Oczywiscie to dziala takze w druga strone. Rownie dobrze krasnalkowe pewniaki czy jakichkolwiek innych armii moga zupelnie nie wypalic w zderzeniu z rzeczywistoscia.
Irytuje mnie zalozenie, ze cos napewno niszczy to, tamto, siamto i przeciwnik wrecz placze na widok tego lub tamtego. Czasem jednostki, ktore wzbudzaja smiech lub pogarde u przeciwnika, sa tymi najmocniejszymi.
Irytuje mnie zalozenie, ze cos napewno niszczy to, tamto, siamto i przeciwnik wrecz placze na widok tego lub tamtego. Czasem jednostki, ktore wzbudzaja smiech lub pogarde u przeciwnika, sa tymi najmocniejszymi.
Taka nie turniejowa rozpa.Co o niej sądzicie? (tylko nie mówcie ,że mam wywalić relikwie i wszystko co ma questing vow ,bo są ch*#&waci )
Bretonian Lord @ 243 Pts
General; Questing Vow
Armour of Agilulf
Sword of the Quest
Virtue of Confidence
Damsel of the Lady @ 130 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll
Dispel Scroll
1 Warhorse
Damsel of the Lady @ 130 Pts
Magic Level 1
The Silver Mirror
1 Warhorse @
Paladin @ 126 Pts
Heavy Armour; Shield; Knightly Vow
Lance of Artois
Virtue of the Joust
Paladin Battle Standard Bearer @ 124 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Knightly Vow
Sword of Might
Virtue of Duty
7+1 Questing Knights @ 301 Pts
FCG
Valorous Standard [50]
4+1 Pegasus Knights @ 305 pts
FCG
16 Peasant Bowmen Skirmishers @ 117 Pts
Braizers
10 Peasant Bowmen @ 65 Pts
Braizers
10 Peasant Bowmen @ 65 Pts
Braizers
Field Trebuchet @ 90 Pts
Field Trebuchet @ 90 Pts
5 Mounted Yeomen @ 97 Pts
Light Armour; Shield; Musician
1 Grail Reliquae @ 235 Pts
19 Battle Pilgrims
7+1 Knights of the Realm @ 241 Pts
FCG
War Banner [25]
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4
Models in Army: 94
Total Army Cost: 2349
Bretonian Lord @ 243 Pts
General; Questing Vow
Armour of Agilulf
Sword of the Quest
Virtue of Confidence
Damsel of the Lady @ 130 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll
Dispel Scroll
1 Warhorse
Damsel of the Lady @ 130 Pts
Magic Level 1
The Silver Mirror
1 Warhorse @
Paladin @ 126 Pts
Heavy Armour; Shield; Knightly Vow
Lance of Artois
Virtue of the Joust
Paladin Battle Standard Bearer @ 124 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Knightly Vow
Sword of Might
Virtue of Duty
7+1 Questing Knights @ 301 Pts
FCG
Valorous Standard [50]
4+1 Pegasus Knights @ 305 pts
FCG
16 Peasant Bowmen Skirmishers @ 117 Pts
Braizers
10 Peasant Bowmen @ 65 Pts
Braizers
10 Peasant Bowmen @ 65 Pts
Braizers
Field Trebuchet @ 90 Pts
Field Trebuchet @ 90 Pts
5 Mounted Yeomen @ 97 Pts
Light Armour; Shield; Musician
1 Grail Reliquae @ 235 Pts
19 Battle Pilgrims
7+1 Knights of the Realm @ 241 Pts
FCG
War Banner [25]
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4
Models in Army: 94
Total Army Cost: 2349
EDIT: Kervyn ubiegł mnie jak zmieniałem rozpe w AB
Bretonnian Lord @ 243 Pts
General; Questing Vow
Armour of Agilulf
Sword of the Quest
Virtue of Confidence
Damsel of the Lady @ 130 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll
Dispel Scroll
1 Warhorse
Damsel of the Lady @ 130 Pts
Magic Level 1
The Silver Mirror
1 Warhorse @
Paladin @ 126 Pts
Heavy Armour; Shield; Grail vow
Lance of Artois
Virtue of the Joust
Paladin Battle Standard Bearer @ 124 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Knightly Vow
Sword of Might
Virtue of Duty
7+1 Questing Knights @ 301 Pts
FCG
Valorous Standard [50]
4+1 Pegasus Knights @ 305 pts
FCG
13 Peasant Bowmen Skirmishers @ 96 Pts
Braizers
10 Peasant Bowmen @ 65 Pts
Braizers
10 Peasant Bowmen @ 65 Pts
Braizers
Field Trebuchet @ 90 Pts
Field Trebuchet @ 90 Pts
5 Mounted Yeomen @ 97 Pts
Light Armour; Shield; Musician
1 Grail Reliquae @ 235 Pts
19 Battle Pilgrims
7+1 Knights of the Realm @ 241 Pts
FCG
War Banner [25]
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4
Models in Army: 94
Total Army Cost: 2349
Bretonnian Lord @ 243 Pts
General; Questing Vow
Armour of Agilulf
Sword of the Quest
Virtue of Confidence
Damsel of the Lady @ 130 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll
Dispel Scroll
1 Warhorse
Damsel of the Lady @ 130 Pts
Magic Level 1
The Silver Mirror
1 Warhorse @
Paladin @ 126 Pts
Heavy Armour; Shield; Grail vow
Lance of Artois
Virtue of the Joust
Paladin Battle Standard Bearer @ 124 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Knightly Vow
Sword of Might
Virtue of Duty
7+1 Questing Knights @ 301 Pts
FCG
Valorous Standard [50]
4+1 Pegasus Knights @ 305 pts
FCG
13 Peasant Bowmen Skirmishers @ 96 Pts
Braizers
10 Peasant Bowmen @ 65 Pts
Braizers
10 Peasant Bowmen @ 65 Pts
Braizers
Field Trebuchet @ 90 Pts
Field Trebuchet @ 90 Pts
5 Mounted Yeomen @ 97 Pts
Light Armour; Shield; Musician
1 Grail Reliquae @ 235 Pts
19 Battle Pilgrims
7+1 Knights of the Realm @ 241 Pts
FCG
War Banner [25]
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4
Models in Army: 94
Total Army Cost: 2349
Jak masz Armour of Agilulf To nie możesz mieć innych itemów ani cnot, Czy to się tyczy tylko tego WS 10 że nie może być zmieniany przez cnoty i itemy?? Bo już nie czaje tego ;/
Rozpiska bardzo fajna nie ma grali a to może być jakąś opcją. Aczkolwiek te treby mimo wszystko są losowe bardzo, ale grali nie ma gdzie zmieścić tutaj.
Rozpiska bardzo fajna nie ma grali a to może być jakąś opcją. Aczkolwiek te treby mimo wszystko są losowe bardzo, ale grali nie ma gdzie zmieścić tutaj.
Jak masz ten armour to mozesz miec normalnie pkt w itemach itd.
Po prostu tego WS juz nie podbijesz - tego sie tyczy.
Ja natomiast zwrócę uwagę na w/w armour - jak go masz nie mozesz uzywac broni dwuręcznej, a zatem ciagle bijesz z s4 bez sava - slaby deal
wywal armour z jołmenów bo nie dość, ze podraza fasta, to jeszce zabiera im zasadę fast cavalry
pzdr!
Po prostu tego WS juz nie podbijesz - tego sie tyczy.
Ja natomiast zwrócę uwagę na w/w armour - jak go masz nie mozesz uzywac broni dwuręcznej, a zatem ciagle bijesz z s4 bez sava - slaby deal
wywal armour z jołmenów bo nie dość, ze podraza fasta, to jeszce zabiera im zasadę fast cavalry
pzdr!
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
gralem luzny sparing z beastyjkami nowymi:
przeciwnik: beastlord z 8S,1+AS, minos bsb z regenka, lord shaman z nowym lorem i podswietlaczem, 2lvl death + bound 5d6S1, 2lvl z death
20beastigory, 20gory, 20 unogry, 4x 5 lucznikow w skirmishu, 1x3pumba,centigory,3 rydwany, 3x psy,gorgona, jabberslythe (mniej wiecej)
ja: duke na koniku z mieczykiem gralowym, profetka na pegazie (falcon/ds,potion), bsb solista, damsell z +1cast life lore, damsell na koniku z mirrorem, paluch na pegazie z VoHeroism
2x5 errantow,2x21 piechoty, 2x10 lucznikow,12 skirmish,8 realmow z war bannerem, 3 pegazy, 2x5fasta,2x trebek, 8 grali.
wrazenia z bitwy:
jabber jest nieprzyjemny->szczegolnie wsrod kmieci pozbawionych Ld. Gorgona-stubborn troche boli
beastigory-calkiem sensowne.
ungory rankowe-meh
gory-ok
ungory w skirmishu i z ambushem-> naprawde dobra rzecz. 33pkt a jak sola w oku (5 z lukami i muzkiem).
razorgor->dzialaja tylko w zasiegu generala. potem z 6Ld sa o klase slabsze.
piechota jest zenujaco slaba, nie dawala rady przepchnac nawet rydwanu w szarzy od frontu. przy coturowym hate u przeciwnika ataki wchodzily jak w maslo.
paluch zabojca swiatow- chlopak mial swoje 2 tury walki; nie rzucil KB. ma sens tylko przy lordzie i dodatkowym ekwipunku.
lore of life-raczej bida. to juz nie to samo co w 6ed.
czarka na pegazie-> fajna ale: 3T-WTF!. Podstawiaja nam elfa czy co? no i lore takie malo "ofensywne". taniej i pewniej jest trzymac ja na koniku w oddziale.
lance raczej dal doopy...punkty zdobywali "solisci" oraz kmiecie z lukami/yeomeni.
generalnie zabilismy sobie po ok 2300pkt (3000) remis ze wskazaniem na mnie
wnioski:
paladyn na pegazie- jednak wole konika. mam mobilnosc i szybkosc w zestawie z papierzana wytrzymalka.
za duzo magow.
za malo lucznikow
piechota jest wyzsza szkola jazdy. ale nadal poprobuje z tym razem 1 oddzialem (Piekielne PółKopy...bendem tfffardy i przejda do legendy)
min 1 duza lanca na kazde 1000pktow. /wbije to sobie jako dogmat/
solo bohaterzy sa o klase lepsi od "oddzialowych". chyba ze w oddziale maja konkretne zadanie do spelnienia (np odp na paniki)
trebki sa ok. ale zawsze jak mam 2 szt to sie okazuje ze wymiekam bo w poblizu potencjalnego celu kreca sie mojejednostki i troche zal byloby jakby "znioslo". chyba trzeba byc twardym i wierzyc w soltysa.
przeciwnik: beastlord z 8S,1+AS, minos bsb z regenka, lord shaman z nowym lorem i podswietlaczem, 2lvl death + bound 5d6S1, 2lvl z death
20beastigory, 20gory, 20 unogry, 4x 5 lucznikow w skirmishu, 1x3pumba,centigory,3 rydwany, 3x psy,gorgona, jabberslythe (mniej wiecej)
ja: duke na koniku z mieczykiem gralowym, profetka na pegazie (falcon/ds,potion), bsb solista, damsell z +1cast life lore, damsell na koniku z mirrorem, paluch na pegazie z VoHeroism
2x5 errantow,2x21 piechoty, 2x10 lucznikow,12 skirmish,8 realmow z war bannerem, 3 pegazy, 2x5fasta,2x trebek, 8 grali.
wrazenia z bitwy:
jabber jest nieprzyjemny->szczegolnie wsrod kmieci pozbawionych Ld. Gorgona-stubborn troche boli
beastigory-calkiem sensowne.
ungory rankowe-meh
gory-ok
ungory w skirmishu i z ambushem-> naprawde dobra rzecz. 33pkt a jak sola w oku (5 z lukami i muzkiem).
razorgor->dzialaja tylko w zasiegu generala. potem z 6Ld sa o klase slabsze.
piechota jest zenujaco slaba, nie dawala rady przepchnac nawet rydwanu w szarzy od frontu. przy coturowym hate u przeciwnika ataki wchodzily jak w maslo.
paluch zabojca swiatow- chlopak mial swoje 2 tury walki; nie rzucil KB. ma sens tylko przy lordzie i dodatkowym ekwipunku.
lore of life-raczej bida. to juz nie to samo co w 6ed.
czarka na pegazie-> fajna ale: 3T-WTF!. Podstawiaja nam elfa czy co? no i lore takie malo "ofensywne". taniej i pewniej jest trzymac ja na koniku w oddziale.
lance raczej dal doopy...punkty zdobywali "solisci" oraz kmiecie z lukami/yeomeni.
generalnie zabilismy sobie po ok 2300pkt (3000) remis ze wskazaniem na mnie
wnioski:
paladyn na pegazie- jednak wole konika. mam mobilnosc i szybkosc w zestawie z papierzana wytrzymalka.
za duzo magow.
za malo lucznikow
piechota jest wyzsza szkola jazdy. ale nadal poprobuje z tym razem 1 oddzialem (Piekielne PółKopy...bendem tfffardy i przejda do legendy)
min 1 duza lanca na kazde 1000pktow. /wbije to sobie jako dogmat/
solo bohaterzy sa o klase lepsi od "oddzialowych". chyba ze w oddziale maja konkretne zadanie do spelnienia (np odp na paniki)
trebki sa ok. ale zawsze jak mam 2 szt to sie okazuje ze wymiekam bo w poblizu potencjalnego celu kreca sie mojejednostki i troche zal byloby jakby "znioslo". chyba trzeba byc twardym i wierzyc w soltysa.
-
- Oszukista
- Posty: 837
Paulus: raz, bawimy się troszkę w teoryhammera, zaprezentowalem, co się dobrze sprawdza przeciw krasiom, a nie co zawsze się sprawdzi. Jak ktoś chce samograja to niech gra w formacie open demonamiWszystko ladnie, wszystko pieknie.. ale tylko czysto teoretycznie. Krasnale o dziwo potrafia pozbyc sie trebkow czy fruwaczy, a nawet (o dziwo) pojedynczych herosow. Na papierze wszystko ladnie wyglada, ale w zderzeniu z rzeczywistoscia moze byc skontrowane w najmniej spodziewany sposob. Ot taki bolec w oko pojedynczemu herosowi moze sie przydazyc (ew cannon).
Jagal pisze: Ja natomiast zwrócę uwagę na w/w armour - jak go masz nie mozesz uzywac broni dwuręcznej, a zatem ciagle bijesz z s4 bez sava - slaby deal
wywal armour z jołmenów bo nie dość, ze podraza fasta, to jeszce zabiera im zasadę fast cavalry
pzdr!
No i zepsułeś całą koncepcje lorda (AB o tym nie mówi ,a nie sprawdzałem w booku zasad dokładnie) Co do light armourów to przez przypadek musiałem je zaznaczyć.
Możesz m zamiast tego dać np. dragons claw, ward na 5+ zawsze się przyda, a sv na 3+ z gr8 weaponem nie jest taki zły , ew zamiast pazurka daj tress of isoulde, jak trzaśniesz takiego herosa/chempiona na 2+ to mu się odechce wojować .
Największa maruda na Border Princes
No tak, ale przeżuty na hity i woundy dają ci całkiem sporo, a takiego chempiona wyrwiesz zanim zda sobie sprawę co go trafiło - overkill murowany, nawet magiczne przedmioty u HE chempionów niewiele im dają. Tress jest na bardziej wytrwałych dupków, np. dwarf lord/arch lector of sigmar/grand master/herosi khorne'a z svem na 0+, chociaż z tym lektykiem trzeba uważać, bo van horstman's specullum może zaboleć. Jeszcze lepiej jak jak dwarfy mają oath stone'a, takiego chwasta to masz na talerzu, bo on sam musi chellenge rzucać ;]
Największa maruda na Border Princes