
Sponsorzy:
Łukasz "Nutrian" Bober
Tegoroczna odsłona będzie miała miejsce w budynku Szkoły Podstawowej Nr 21 (http://www.sp21.lublin.pl/nowa/) im. królowej Jadwigi, znajdującym się na ul. Zuchów 1 w Lublinie. (w dojeździe pomoże strona http://www.dojazd.org/- w lokalizacji końcowej należy wpisać „ZUCHÓW LUBLIN”)
Data: 27 - 28. 03. 2010
Format: 1500 pkt + kontyngent 250 pkt - BP
Wjazd: 35zł
Limit miejsc: 100 osób
Nocleg: darmowy w szkole w sali z materacami z soboty na niedzielę. Jest to w miarę komfortowa salka baletowa z dużymi lustrami

UWAGA: Na terenie szkoły obowiązuje absolutny zakaz spożywania alkoholu – ostrzegamy, że będzie on bezwzględnie przestrzegany przez nas i naszych nieocenionych kolegów. Kolejna prośba. Szkoła jest świeżo po remoncie, funkiel nówka - nie śmigana. Proszę o potraktowanie tego poważnie i zachowywanie się w miarę przyzwoicie. Miarę przyzwoitości oceniają organizatorzy. Bardzo zależy nam na podtrzymaniu dobrych stosunków z władzami szkoły i nie chcemy spalić komfortowej i taniej jak na lubelskie warunki miejscówki.
Szkoła posiada strzeżony (stróż szkolny) i kamerowany parking, brama wjazdowa zostanie zamknięta na noc więc raczej nie ma obawy o auto.
Coby nie brzmiało tragicznie



Rozpiski prosimy przesyłać w formacie html, txt w terminie do 24 marca 2010 (środa) na adres: 4karabiny@wp.pl
Za poprawnie przysłaną rozpiskę w terminie przewidujemy premię +3 punkty do klasyfikacji generalnej.
Nie zwalnia to od posiadania czytelnej rozpiski w czasie turnieju. Rozpiski będą sprawdzane przy zgłoszeniu i w czasie gry.
Gramy na stołach 60”x 48”
Rozgrywamy 6 bitew po 2:30h każda według planu:
Sobota:
9:00-10:00 – zapisy
10:00-12:30 – I bitwa
13:00- 15:30 – II bitwa
16:00 – 18:30 – III bitwa
19:00 - 21:30 - IV bitwa (przy zgodzie obydwu graczy
dopuszczamy możliwość gry do rana)
Niedziela:
9:00-11:30 – V bitwa
12:00-14:30 – VI bitwa
15:00 – zakończenie turnieju i ogłoszenie wyników
Zasady kompozycji armii:
1500p + 250p kontyngent innej lub tej samej armii - BP
Kontyngent może się składać z dowolnej armii taj samej lub innej co armia główna. Może on mieć dowolna ilość slotów core i maksymalnie jeden slot special wliczający sie w sloty główne armii.
Nie może mieć on ani jednego charaktera (wliczając w to assasinów) ale musi mieć co najmniej jednego championa, który będzie sie liczył jako generał kontyngentu daje ld jak normalny generał, do tego liczy sie do sypania w Vc i Tk). Zabicie go jest warte dodatkowe 50 vp
W kontyngencie może być maksymalnie jeden oddział lataczy, który się liczy do maksymalnej liczby 3 lataczy a ramii.
Kontyngent nie może mieć ani jednego magicznego przedmiotu.
Kontyngent nie daje zasad armijnych nie dotyczących poszczególnych modeli jak dodatkowy las we czy dodatkowe dd dwarfow.
Ponieważ kontyngent i armia główna są rożnymi armiami to charakterzy z jednej nie mogą wchodzić do drugiej, generałowie poszczególnych nie dają drugiej armii Ld ani nie można rzucać czarów/ dawać innych bonusów oddziałom z kontyngentu.
Jednostki 1+ jak bulle w łograch czy erranci z errantry war nie są 1+ w kontyngencie. wystarczy żeby armia miała jednego true core'a
brak dow i ror w nie dow i ror armii
nie ma wymogu wystawiania oddzialow 1+ w kontyngencie
Mapki dostępne tu:
http://rapidshare.com/files/364421510/stoly.jpg.html
http://rapidshare.com/files/364421670/stoly_2.jpg.html
http://www.sendspace.com/file/kbwfp5 zestaw pierwszy
http://www.sendspace.com/file/6pazx8 zestaw drugi
Sędziowie:
Michał "SexmaShino" Rusinek
Konrad "4 Karabiny" Dmowski
Malowanie:
Irek Siek
Konrad "4 Karabiny" Dmowski
Po zakończeniu turnieju zostaną przyznane nagrody za:
1miejsce
2miejsce
3miejsce
najlepszy generał
najlepszy hobbysta
i nagroda niespodzianka
Niesamowity Bober ogarną na nagrody 1500 zeta więc chyba ok.
Podczas turnieju odbędzie się test wiedzy składający się z 10 pytań.
Na turnieju obowiązuje wymóg całkowicie pomalowanej armii !!!
Mała uwaga. Z racji wiadomego problemu istnienia na masterach armii śmieci, w tym roku będę oceniał osobiście każdą armię na stole. Konkretną oceną malowania zajmie się specjalista Irek. Jakikolwiek proks w armii (poza tymi ogólnie przyjętymi - czyli np pistolierzy za ałtrajderów), model nie pomalowany na minimum 3 kolory łącznie z podstawką, konwulsje Dominacji z modeliny, itp. będą automatycznie usuwane ze stołu, a gracz dostanie 0 punktów z hobbystyki.
Jakość pomalowania:
0 - paskudztwo ledwo na granicy dopuszczenia
1 - poprawnie nałożone 3/4 kolory
2 - poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie, słabe malowanie tradycyjne)
4 - ładna armia (dobry drybrush, dobre bejcowanie, dobre malowanie tradycyjne)
Spójność armii
0 - zbieranina modeli z różnych armii, brak spójności
1 - raczej spójna, choć są pojedyncze modele odstające stylem od reszty armii
3 - armia spójna, jeden styl malowania, takie same traye i podstawki, oddziały tworzą jedną armię
Podstawki modeli i oddziałów
1 - oddziały mają traye
2 - traye są modelowane
+1 - modele mają modelowane podstawki
WYSYWIG
0 - rażące braki wysywigu na oddziałach (jakikolwiek proks w armii, oczywiście z takich jakie są dopuszczalne typu Silver Helms za Dragon Princes)
1 - wysywig na większości oddziałów (pojedyncze odstępstwa na modelach w oddziałach, pełne grupy dowodzenia)
2 - pełen wysywig na oddziałach i bohaterach
Przygotowanie do gry
0 - brak więcej niż jednego z następujących przyborów: kości/miarki/podręcznik armijny/wzorniki używane przez armię/rozpiski
1 - brak jednego z wyżej wymienionych elementów
3 - pełne przygotowanie do gry
WOW - uznaniowe wiadomo o co chodzi - gwoli wyjaśnienia, unikatowość modeli armii itd.
0-5
Całkowita suma punktów możliwa do zdobycia na turnieju wynosi:
120 (bitwy ) + maks 10 (hobbystyka) + 10 test wiedzy + 3 rozpiska na czas = 143 punkty
Scenariusze:
1. Poseł Ziemi Lubelskiej Janusz Palikot (znana i lubiana licytacja kopert - przed rozpoczęciem gry gracze deklarują liczbę małych pkt jakie chcą oddać za kopertę - licytujemy na zmianę - kto da więcej dostaje kopertę i znajdujący się w niej bonus od posła - wszystkie są pozytywne ale nie zawsze równie mocne)
2. Perła (Wybieramy jeden swój oddział (jawnie) przed bitwą, który dostaje do wypicia beczkę piwa z lubelskiego browaru. Rzucamy kostką by określić jakie było to piwo, bo jak wiadomo piwo piwu nie równe, czasem bardzo:
1- Karmi: -1T
2- Goolman: -1M
3- Perła w zielonej butelce bezzwrotnej: -1I
4- Perła Export: armour piercing
5- Perła: re- roll to hit & to wound w pierwszej turze walki
6 - Perła Mocna: +1S & +1 CR)
* statystyka nie może być mniejsza niż 1
3. Koziołek (Do jednego z oddziałów w armii przybłąkał się koziołek (przydzielany jawnie), który okazał się być maskotką wojowników - działa jak sztandar: dodaje im on +1CR ale wart jest 250 pkt)
4. KATolicki Uniwersytet Lubelski (Jeden z herosów w armii otrzymuje na tą krucjatę wielką relikwię ukrytą w kazamatach starożytnych budynków szkoły i przykazanie - niech Moc będzie z Tobą. Jest to magiczny, świecący miecz, zastępuje broń posiadaną przez postać. Rzucamy kostką by określić umiejętność posługiwania się nim postaci:
1. +1WS & +1I
2. Armour Piercing
3. +1A
4. +1S
5. No armour save
6. No armour save & jeśli jest nie dołączony do oddziału 3+WS na strzelanie)
5. Przecudnej urody Zamek Lubelski:
Zasady specjalne
Przed bitwą możesz wybrać dla swojej armii zamek, którego sprawie będzie służyć.
Każdy z ośmiu rodzajów zamków daje bonus jednemu wybranemu przez ciebie oddziałowi i
jednemu wybranemu bohaterowi w Twojej armii. Trzeba zapisać przed bitwą który bohater i
oddział dostają bonus i z jakiego zamku.
Akademia (Tower):
Bohater: bohater zna dodatkowy czar( elektryk skaveński losuje z magii skavenów,
tomb prince dodatkowa losowo wybrana inkantacja – leczenie lub magic missle)
Oddział: oddział zabiera przeciwnikowi co turę jedną kostkę mocy.
Przystań(Castle):
Bohater: bohater neguje pierwszą zadaną mu ranę(nawet jeśli zadaje więcej niż jedną
ranę, nie działa na killing blow).
Oddział: dostaje zasadę armour piercing w walce wręcz
Sylvan(Rampart):
Bohater: bohater przed bitwą wybiera swojego wroga rasowego. Przeciwko
wszystkim oddziałom wybranego typu, bohater otrzymuje przerzuty nieudanych
rzutów na trafienie i zranienie( nie działa na hail of doom arrow i inne przedmioty
tego typu).
Oddział: +1 BS
Twierdza:
Bohater: bohater wraz z towarzyszącym mu oddziałem dostaje +1 do gonienia i
ucieczki(zastępuje krasnoludzką zasadę relentless)
Oddział: +1Mv tylko dla piechoty
Inferno:
Bohater: dostaje zasadę fear
Oddział: odporność na ataki oparte na ogniu lub błyskawicach.
Loch(Dungeon):
Bohater: w tabeli nieudanego czaru (miscast) może zmodyfikować uzyskany wynik o
1 lub 2.
Oddział: dostaje trujące ataki (poisoned attacks) tylko w walce wręcz
Nekropolia(Necropolis):
Bohater: -1 do trafienia tego bohatera(w walce wręcz i na strzelanie)
Oddział: -1 do rzutu na zranienie tego oddziału bronią strzelecką
Bastion(Stronghold):
Bohater: tylko dla bohatera na piechotę mającego 6 lub mniej Mv i US 1, jeśli miał,
to traci wszelkie zdolności magiczne (w tym korzystanie z bound spelli i enchanted
items), nie może używać żadnej zbroi oraz latać, jeśli posiadał wcześniej taką
umiejętność. Dostaje zasadę Feel no Pain (ignoruje każdą zadaną ranę na 4+) oraz +1
atak. Jego ataki są magiczne, niezależnie czy używa magicznej broni, czy nie.
Oddział: dostaje magic resistance 2
6. Pitka
FAQ kompozycji armii:
1. Czy kontyngent WE daje dodatkowy las?
- Kontyngent nie przekazuje dodatkowych właściwości armii jak dodatkowy las WE, czy 4 DD w Krasiach.
2. Czy kontyngent musi mieć czempiona za generała
- tak musi i zabicie jego kosztuje 50p.
3. Czy obowiązuje zasada tru core.
- Tak
4. Czy w kontyngencie mogą być magiczne przedmioty?
- nie żadnych magicznych przedmiotów, włączając w to runy na krasnoludzkich maszynach, marki chaosu itd.
Uwaga. Wyjątek stanowią jednostki z automatu wchodzące z magicznymi przedmiotami np. Errantry Knights z Errantry War.
5. Czy kontyngent może mieć herosa?
- nie nie można mieć herosów w kontyngencie włączając bretońskiego BSB.
7. Czy bestie mają zasadę ambush?
- jak najbardziej, skorpy też można zakopywać.
8. Czy mogę mieć 3 oddziały harpii?
- nie maks jeden oddział lataczy.
9. Czy mogę mieć jednostki rzadkie kontyngencie?
- nie
Dominacjom mówimy stanowcze nie

10. Czy mogę wystawić MMM i działka DoW w innej armii niz DoW
- nie. Dołączamy do walki ze źródłem zła wszelkiego

11. Czy Bully w goblińskim bolttrołerze może być gieniem?
Orc Bully w maszynkach O&G nie może być generałem kontyngentu.
Przedziały punktowe co 150 p.
Ćwiartki, generał, szmaty normalnie po 100p.
LISTA ZGŁOSZONYCH:
1.Maciek "XMaciek" Parol - Lizardmen + kontyngent Lizzi - R
2. Marek "Golan" Golan - Erranntry War + kontyngent Breta - R
3. Marcin "Kotson" Kot - Tomb Kings + kontyngent Dwarfs - R
4. Paweł "Kostek" Kostrzewa, Lizardmen + kontyngent Dwarfs
5. Dominik "Negator" Jabłoński, Skaven + kontyngent Dwarfs - R
6. Mikołaj "Mikołak" Ostapiuk, Skaven + kontyngent Skaven - R
7. Wendell "Her Doktor" Ernstzen, Empire + kontyngent Lizardmen - R
8. Stefan "Kruti" Satora, WoC + kontyngent Beastmen - R
9. Aleksander "Murmandamus" Wasita, Dark Elves + kontyngent Dark Elves - R
10. Krzysztof "Kołek" Kołtan, Demony +kontyngent Lizzi - R
11. Konrad "Khanrad" Kotelczuk, Orcs & Goblins + kontyngent Dark Elves - R
12. Paweł "Lohost" Prusaczyk, Dark Elves + kontyndent TK - R
13. Marcin "Undead" Jabłoński, Wood Elves + kontyngent Dwarfs - R
14.Paweł "Górken" Góra, Woch + kontyngent Bretonnia - R
15. Kamil Szereda, Demony + kontyngent WoCh + R
16. Michał "M.40" Bieliński, Demony + kontyngent demony - R
17. Marcin "Kalesoner" Zakrzewski, WE + kontyngent WE - R
18 Oskar "Rakso the Slayer" Walczewski, Dwarfs + kontyngent Lizzie - R
19. Łukasz "Śmiechu" Śmiechowski, Vampire Counts + kontyngent Demony
20. Artur "Dr Crane" Desperat, Dark Elves + kontyngent DE - R
21. Łukasz "Pijak" Solarski". Dwarfs + kontyngent Dwarfs - R
22. Łukasz "Druchii" Borowik, Dark Dlves + kontyngent Dark Elves - R
23. Marek Kurczuk, High Elves + kontyngent TK - R
24. Kuba "Jankiel" Jankowski, Dark Elves + kontyngent Dark Elves - R
25. Tomasz Knapik, Beastmen + kontyngent Beastmen
26. Krzysztof "Skaven" Żelazko, Lizardmen + kontyngent WoCh - R
27. Piotr "Green Knight" Panufnik, Bretonia + kontyngent Lizzi - R
28. Tomek "Runepriest" Tutaj, Wood Elves + kontyngent Dwarfs - R
29. Grzegorz "Grzesiu" Bondaruk, Deamons of Chaos + kontyngent DoCh - R
30. Adam "kali" Kalinowski. Empire + kontyngent Empire - R
31. Andrzej "Siweusz" Sadowski, Dark Elves + kontyngent Dark Elves - R
32. Tomek "Handełek" Domagalski, Lizzardmen +kontyngent Demony - R
33. Łukasz "Dispell" Kondracki, WoCH + kontyngent Wood Elves - R
34. Maciek "Szwentas" Świątkiewicz, High Elves + kontyngent Breta - R
35. Paweł "Grichalk" Krauze, Dwarf + kontyngent Breta - R
36. Jacek "Czopek" Drob, High Elves + kontyngent Breta - R
37. Satsiu "Crusader" Scheiner, Beastmen + kontyngent WE - R
38. Jacek "Supeł" Suplewski, dwarfs + kontyngent Skaven - R
39. Filip "Cosmo" Górecki, Skaven + kontyngent Lizzi - R
40. Kacper "Tocz" Kozaczuk, rozpa czarnuchu nie doszła
41. Piotr "Kęska" Kęska, Ogre Kingdoms + kontyngent WE - R
42. Marcin "Raptor" Czaja, Dark Elves + kontyngent DoCH - R
43. Mirek "Guin" Bajer, Vampire Counts + kontyngent Wood Elves - R
44. Piotr "Czarny" Czarny, Vampire Counts + kontyngent Lizzi - R
45. Paweł "Big Pasiak" Paszek, Wood Elves + kontyngent Dwarfs - R
46. Darek "Dalmar" Polit, Demony + kontyngent Demony - R
47. Karol "Młody" Pietrowicz, Skaven + kontyngent Tomb Kings - R
48. Adam "Zielony" Zielony, Vampire Counts + kontyngent Lizzi - R
49. Tomasz "Malal" Hądzlik, Demony + kontyngent Wood Elves - R
50. Łukasz "Nutrian" Bober, Demony + kontyngent Dark Elves - R
51. Wojtek "Taraś" Tarasiuk
52. Bartek "Młody" Białowąs, Wariors of Chaos + kontyngent Woch - R
53. Michał "Matej" Matejuk , Vampire Counts + kontyngent Dwarfs - R
54. Tomasz "Ostry" Miścior, Skaven + kontyngent Tomb Kings - R
55. Jakub "Kotlet" Kotela, WoCh + kontyngent Wood Elves - R
56. Agnieszka "Yudokuno" Jankowska, Dark Elves + kontyngent Dwarfs - R
57. Mariusz "Adeptus" Kozieł, O&G + kontyngent VC - R
58. Paweł "Koszo" Koszowski, Lizardmen, + kontyngent Wood Elves - R
59. Maciek "Maciek Krzysiek" Dziaduch, Orcs & Goblins + kontyngent Empire - R
60. Paweł " Motor" Fiutka, Skaven + kontyngent Lizzi - R
61. Norbert "Eliah89" Danielewski, Vampire Counts + kontyngent Empire - R
62. Wojtek " Shaking Dudi" Dudek, Tomb Kings + kontyngent Skaven - R
63. Maciek "Tank" Muzyka, Dwarfs + kontyngent Dark Elves - rozpa do poprawki
64. Marcin "Kondi" Kondracki, Woch + kontyngent Lizzi - R