PYTANIA ODNOŚNIE ZASAD TOMB KINGS

Tomb Kings

Moderator: Shino

ODPOWIEDZ
symek
Chuck Norris
Posty: 523

Re: PYTANIA ODNOŚNIE ZASAD TOMB KINGS

Post autor: symek »

skirmisherzy (w tym latacze) nie ściągają rank ale dostają donus za szarże od boku (+1) i o d tyłu (+2)(jeśli mają US 5 lub większy)

Awatar użytkownika
Bravd
Pseudoklimaciarz
Posty: 33
Lokalizacja: Lubartów (k. Lublina ;])

Post autor: Bravd »

kotson pisze:Co do ściągania premii za szeregi w rulebooku jest wyraźnie zaznaczone że nie ściągają
Ahh, to przepraszam za wprowadzenie w błąd ;] Jeżeli tak to rozumiem ;P
"Niech piaski zakryją całą ziemię..."

Awatar użytkownika
haggis
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 122
Lokalizacja: Katowice

Post autor: haggis »

symek pisze:cariony są dobre ale skorpy i swarmy lepsze
carriony mogą zaszarżować na np. działo wroga w pierwszej turze a skorpion i swarmy nie.
i w tym przypadku warto wystawić jednego więcej niż załogantów w artyleriach wroga by łamać je strachem(imperium 4 carriony, krasie 5 carrionów, elfy 3 carriony)

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

może i tak ale jeśli będziemy mieli kiepskie rzuty na inkantacje albo przeciwnik dobrą antymagie to cariony utkną na środku stołu a jak przeciwnik zaczyna to mogą oberwać strzelaniem albo magią (przynajmniej u mnie zazwyczaj tak było)

skorp jest pewniejszy pod tym wzgledem (choć moge tak uważać bo podczas prawie 3 lat grania tk tylko 3 razy miałem missfire na wykopywaniu się)
ale głównie skorp jest lepszy ponieważ jest uniwersalniejszy i wytrzymalszy i jak deklaruje się nim szarże na lorda na smoku to przeciwnik ma stracha :wink: już nieraz miałem sytuacje że skorp w szarży od boku zjadał ciężką kawe a cariony raczej tego nie zrobią

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

symek pisze:może i tak ale jeśli będziemy mieli kiepskie rzuty na inkantacje albo przeciwnik dobrą antymagie to cariony utkną na środku stołu a jak przeciwnik zaczyna to mogą oberwać strzelaniem albo magią (przynajmniej u mnie zazwyczaj tak było)
Witam, dokładnie tak jak mówisz Symek. Ja również wole skorpiony, bo mogą wiecej zdziałać (choć ostatnio w czasie bitwy na 3 wyszedł mi jeden do 6 tury, ale zjadł oddział luczników i balistę He). Carriony są fajne, ale nie na wszystkie armie.

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

czy mogę nie chcieć się wykopywać w danej turze?

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

nie nie mozesz nie chcieć, jeśli na kosci wyrzucisz tyle aby się wykopać to musisz to zrobic

Lizard
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 42

Post autor: Lizard »

Mam pytanie odnośnie Casket of Souls. Jak to działa, i jak to najszybciej i najbezpieczniej zniszczyć?

Awatar użytkownika
Bravd
Pseudoklimaciarz
Posty: 33
Lokalizacja: Lubartów (k. Lublina ;])

Post autor: Bravd »

Działa to bardzo dobrze ;)

A tak już serio kaszkiet to taki tomb kingowy ołtarz bitewny-takie można mieć najbliższe skojarzenia. Działa on na zasadzie takiej- pod sam koniec tury magii (tzn. jako ostatni) kaszkiet odpala inkantacje z siłą 2d6. Jest to zwykły (a raczej niezwykły bo tomb kingowy ;]) czar, który może normalnie dispellować- czy to kośćmi, czy dispel scrollem. Jeżeli jednak inkantacja nie została poskromiona, każdy oddział który widzi Cascket dostaje 2d6+2-LD woundów (bez armour save). Jest to magiczny atak, a rany rozdzielane jak przy strzelaniu.

A co do zdjęcia tego ze stołu- IMO najłatwiej to zabić lisza (to jest jedyny sposób ^^). A najłatwiej jest go zabić z Cannona, albo ew. ze strzelania (mała szansa że rozdzielimy woundy na lisza, ale zasze jakaś jest). Z powodu Terroru, ciężko to ugryźć oddziałem z małą liderką, zresztą takie armie mają zawsze duży problem z Tomb Kingami.
"Niech piaski zakryją całą ziemię..."

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

a podchodząc do casketa też trzeba bardzo uważać bo zazwyczaj pilnuje go klocek TG i princem/kingiem i ikoną

Lizard
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 42

Post autor: Lizard »

Jeszcze jedno, jeżeli się jej nie poskromi to ona zadaje obrażenia czy najpierw musi trafić? Czy są pancerze które bronią przed tą Inkantacją?

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

jeżeli jej nie zdispelujesz to wszystkie oddziały które widzą ołtarz TRACĄ (czyli odrazu giną)woondy równe 2k6+2 - LD danego oddziału i na każdy oddział rzuca się osobno 2k6+2 (i są bez armour savea)

Lizard
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 42

Post autor: Lizard »

Rozumiem. Ostatnie, czy jeżeli je z'dispell'uje to wtedy całe to zaklęcie idzie w diabły, aż do nastepnej tury tak?

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

tak jeżeli zdispelujesz to można to rzucić dopiero w następnej turze

Awatar użytkownika
Kolumb
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 163
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kolumb »

Jaką podstawkę moge dać pod katapultę???
Życie jest jak papier toaletowy. Długie,szare i do dupy.

Awatar użytkownika
Celedor
Kretozord
Posty: 1534
Lokalizacja: Komorów

Post autor: Celedor »

Na rydwanowej fajnie wygląda. :)
Blog o malowanych przeze mnie figurkach. http://celedorverminhorde.blogspot.com/

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

czy jeśli używając flail of skulls zabijam zwykłego szeregowca to ginie dwóch? czy tylko jeden?
i jeszcze jedno: czy hieratic jara można użyć poza kolejnością castowania spelli?

Awatar użytkownika
Mazi88
Wałkarz
Posty: 96
Lokalizacja: Sucha Beskidzka

Post autor: Mazi88 »

Z flaila ginie tylko jeden
May will be done!

Awatar użytkownika
Bravd
Pseudoklimaciarz
Posty: 33
Lokalizacja: Lubartów (k. Lublina ;])

Post autor: Bravd »

A co do Jara, to w kolejności spelli masz teżtakie coś jak "use liche priest's/liche high priest's items". Czyli używanie przedmiotów też ma swoją kolejność ;)
"Niech piaski zakryją całą ziemię..."

Inferno
Falubaz
Posty: 1115
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Inferno »

Mazi88 pisze:Z flaila ginie tylko jeden
Tak przy okazji z Destroyera też ginie tylko jeden

ODPOWIEDZ