Jak zanihilować Abominację?

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Re: Jak zanihilować Abominację?

Post autor: Varinastari »

Komentarze ad armia czy ad persona, zostaw sobie na skype'a/pw.
Oj zostawie... :D

Dobra, już spieprzam z tego wątku. :twisted:

Awatar użytkownika
Dziekan
Chuck Norris
Posty: 536
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Dziekan »

Mac pisze:Na małe punkty, takie jak 1000, to i magii za dużej nie uświadczysz u wroga (no chyba, że jest "anty" i gra na "klimatycznym" dowództwie magów*), więc savage orc shaman spełnia wystarczająco swoją rolę oferując nam dodatkową kość dispela (przy czym jest tani - 70+45=115pkt.). Zakładamy w końcu, że i tak sobie nie poczaruje.
Spoko. Tylko, że taki szaman jest dupnym generałem. A wystawiamy go specjalnie dowalki wręcz... Sory, ale tu przebija się pewien dysonans poznawczy... :lol2:
Mac pisze: Widać, że oddziałem, możesz utrzymać abomkę nawet 3 tury i to powinno wystarczyć. Do tego oddziału wstawiasz tego shamana z różdżką, collarem (ten zaoferuje ochronę, przed śmiercią szamana, by ten mógł przynieść śmierć abomce), 2 atakami trafiającymi na 4+ i czekasz aż przeciwnika nie zda LD. Pamiętaj wystarczy trafić, nie trzeba ranić (ranisz dopiero normalnie, jak przeciwnik zda LD).
Uwierz mi, że ja to wiem. :wink:

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Dziekan pisze:Spoko. Tylko, że taki szaman jest dupnym generałem. A wystawiamy go specjalnie dowalki wręcz... Sory, ale tu przebija się pewien dysonans poznawczy... :lol2:
Kto każe mu być generałem? Masz jeszcze dwa sloty na bohaterów. Do walki wręcz idealnie nadaje się do eliminacji potworów wroga, a takie są właśnie założenia.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Na 2k+ bawienie się w maga z skull wandem, dobrego tylko na jeden cel jest imho bez sensu.
4 Chukki i DD powinno wystarczyć. Albo szarża BB z Gholanem.

Na mniejsze pkt też niespecjalnie, gdyż by wykorzystać potencjał skull wanda trzeba de facto szarżować, a to nie zawsze ma miejsce.

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

poco anihilować lepiej dać się zjeść... wtedy problem od razu znika ;)

nie znam za bardzo o&g i ciekawi mnie czy fanatycy daliby rade?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

zalezy ilu...na farcie wystarczy jeden. :twisted:
statystycznie cala horda.

problemem z odstrzelaniem tego cialatajstwa jest sztorm. za to jak sie szybko wyczerpie to juz jest z gorki. jak nie to zostaja katapulty.
no i weryfikacja przy 2 pit hellach. wtedy jednego trzeba czyms spowolnic

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

fanol vs abomka

Fanatyk zada k6 z S5, statystycznie 3,5 hita.
trzy fanatyki to będzie około 10 hitów, ranią one abomkę na 4+,czyli wchodzi 5 ran, potem ona się regenruje, otrzymuje dwie-trzy rany
By mieć pewność by zabić abomkę potrzeba ponad 6 fanatyków.

czaki vs abomka

8 strzałów na 4+(daleko i duża), rani na 4+, regeneracja na 4+. Z ośmiu strzałów wchodzi jedna rana która statystycznie zamienia się w dwie.
Jeżeli dodamy do tego strom banner, to raz na dwie tury wbijamy jej pół rany.

Statystycznie orki mają przerąbane
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

abomka na długim zasięgu niewiele robi orkom :wink:
BTW ma 5 T więc bolczyk ją łechta na 3+ tak więc starczy 6 strzałów na dalekim (bez bannera) by zadać jej 2 rany.
nie mówiąc o jej koszcie vs koszcie bolca :mrgreen:
a statystycznie orki i tak mają lepiej z helpitem niż inne armie :D

żółwik,
Ż.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

zakladamy 8 boltow?
na dalekim to 4 trafienia,zalozmy ze 3 zranienia. ok 3 ran na ture.
zwykle tych bolcow jest znacznie mniej.

BTW,to czysta statystyka. ja z 3-4 chukkasow prujac przez 3 tury wbilem 7 ran na GUO.
prawie jak plonace ataki bo regeneracji nie uswiadczylem.

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Mac, przerażasz mnie człowieku. Jeszcze tego szamana na wiwerne wsadzmy zeby dostał dodatkowego kopa. :|

Abomke da sie wyjąć tylko trzeba (przy normalnych rzutach) włożyć w to sporo pracy. Ogromną zaletą jest brak ITP. Przy 8 Ld daje rade panikować.

Żaba, jakos mnie stary nie przekonujesz. Jak będzie biegac sobie na dalekim i tam zostanie to mogę do niej nawet nie strzelać. Bardziej bym się zastanowił co orki moga jej zaoferowac na bliskim. Rozważam przyadek w którym nie rzucamy wszystkich sił żeby zdobyć 250 pkt.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

mam ten bonus że nikogo przekonywać nie muszę :wink: chciałem tylko zauważyć że w kontekście innych armii O&G mają bardzo dużo dobrych argumentów przeciwko helpitce która swoją drogą do najsłabszych stworków nie należy.
A tak BTW to bolce strzelać mogą w dzwon, piecyk, kółko albo helpitkę więc dużego wyboru nie mają :mrgreen:

pozdro,
Ż.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

wolalbym jednak w tym wypadku wypuszczac 40strzal z lekkiej kuszy niz 4-6 strzalow z boltek. :wink:

zreszta od tego sie bierze chukkasy zeby w takie cele moc przywalic. czasami wystarczyloby zmiekczyc->1-2 rany mozna wbic juz w HtH

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

sorry zapomniałem o tym że abomka ma T5
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

tetsuo
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 177

Post autor: tetsuo »

A Savage boar boyz big uns? Kazdy ma 4 ataki z sila 5. Styka sie chyba 6, albo 5 nie wiem jaka Abominacja ma podstawke.

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

No a jak nie zabiją jej szarżą, co jest raczej mało prawdopodobnę, to jak im odda to się niepozbierają.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

tetsuo pisze:Styka sie chyba 6, albo 5 nie wiem jaka Abominacja ma podstawke.
Savege Orc Big'uns Boar Boyz mają podstawki 25x50mm
Abomka ma podstawkę 50x50mm
Styka się maksymalnie, z uwzględnieniem "corner to corner" czterech dzikich orków na dzikach.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Dziekan
Chuck Norris
Posty: 536
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Dziekan »

Mac pisze: Styka się maksymalnie, z uwzględnieniem "corner to corner" czterech dzikich orków na dzikach.
To daje z Banner of Golan dużo ataków + dziczki, też z siłą 5. Ale co z tego! Abominacja potrafi wstać. A jak nawet zostanie na tej jednej ranie, to i tak jej atak będzie zabójczy dla tego oddziału Savage Orków. :evil:

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

hohohoho
savage boar boyz big uns z gholanem. oddzial za pierdyliard punktow raczej.

sadze ze powinien wystarczyc dobrze zlozony warboss/big boss gdy w poblizu jest zbroja (do dobicia)
spokojnie wystarczy oddzial z gholanem+ zbroja w poblizu.

w warunkach bez BP? gorzej. pozostaje traktowanie magia/ klopami i czukkami gdy juz jest po burzy. BTW, na gry ustawiane mozna sie pokusic o piszczalki-> ma 8ld (wiec ok 66% na zdanie testu) alternatywnie mozna isc na calosc->zanihilowac oddzial w poblizu liczac na oblanie paniki.

ODPOWIEDZ