Greatswords - nieelitarna elita?
Moderator: #helion#
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Greatswords - nieelitarna elita?
Lubimy ich. Mają klimar ale nie mają potencjału większego. Ale co ma w naszej armii potencjał w dobie czarnych straży , swordmasterów i innych.
Mamy jednak piechociarza z sv na 4+ Ws4 oraz stubbornem za niewygórowane 10 pkt. Jeżeli popatrzymy tylko z perspektywy armii imperium jako armii ze srednimi jednostkami to okazuje się że są całkiem mili. Jesli mamy bsb w pobliżu to potrafią nieco przytrzymać. Czasami też siła 5 może nam nieco pomóc zwłąszcza jak jest ksiądz w odziale.
Ostatnio zrodził mi siępomysł czy może mały oddział tej jednostki 14 gości nie potrafiłby czegoś zrobić.
Mamy jednak piechociarza z sv na 4+ Ws4 oraz stubbornem za niewygórowane 10 pkt. Jeżeli popatrzymy tylko z perspektywy armii imperium jako armii ze srednimi jednostkami to okazuje się że są całkiem mili. Jesli mamy bsb w pobliżu to potrafią nieco przytrzymać. Czasami też siła 5 może nam nieco pomóc zwłąszcza jak jest ksiądz w odziale.
Ostatnio zrodził mi siępomysł czy może mały oddział tej jednostki 14 gości nie potrafiłby czegoś zrobić.
W sensie, a'la hamki u krasnoludów? Taki unit do przetrzymania czegoś.
Niby tak, ale wyłącznie przeciw wrogom bez feara, a takich coraz mniej
No i zakładam, że to byłby łysy oddział, najwyżej z championem?
Niby tak, ale wyłącznie przeciw wrogom bez feara, a takich coraz mniej
No i zakładam, że to byłby łysy oddział, najwyżej z championem?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
A dlaczego nie dać do nich kapitana, albo priesta z dobrym sejwem, na koniu z Icon of Magnus.Niby tak, ale wyłącznie przeciw wrogom bez feara, a takich coraz mniej
Moim zdaniem największy mankament tego unitu w stosunku do poprzedniego booka to jednak brak możliwości wzięcia magicznego sztandaru z fajnym bonusem. Praktycznie każda elitarna piechota ma taki sztandar. Te 10 pkt nic tu nie zmienia in plus.
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Bo to jest motywator by brac generała imperium co taką zdolność umożliwia. Niestety pomysł szczytny nie wypalił przez nowe tendencje army booków. PRiest z ikoną i meteorytem jest ok nawet bez konia. JEsli uda mu się modlitwa unbrekable to też może nam cos dac.
Dużo gdybania. Tzn, żeby było jasne, sam jestem wielkim fanem GS i najchętniej dawałbym ich w każdej rozpie. Zresztą, często daję.
No ale wracając.
Jeśli już dajesz generała, no to warto im dać jakiś banner, odporność na panikę?
Byliby niesamowici z Sztandarem Gryfa, ale z wiadomych powodów, nie bardzo to wypali .
No ale wracając.
Jeśli już dajesz generała, no to warto im dać jakiś banner, odporność na panikę?
Byliby niesamowici z Sztandarem Gryfa, ale z wiadomych powodów, nie bardzo to wypali .
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Osobiście biorę regimenty 25 GS z dwoma detkami 9 swordsmenów. Jeśłi sztandar daje do nich od GoE to raczej Arcane Warding dla ochrony od magii.
Są bardzo mili i rozważałem nawet branie 10 dla stubborna, tyle że w specialach ciasno mamy, niestety, już nawet nie o działa, ale pistoliersi też są przydatni. Niestety, sami są słabi A też jest to jeden z moich ulubionych oddziałów.
Gdyby rozważać ich z generałem, to wtedy rzeczywiście ustawić ich tak, że przeciwnik nie ma szans i musi szarżować, stubborn miejmy nadzieję wytrzymuje i wtedy kanapka, bo Generał może być na Gryfie, mamy KO czy nawet duży unit piechoty.
Problem w tym, że ciężko tak wymanewrować, a jeśli tak robimy,to i inne taktyki nam wyjdą...
Najbardziej boli u nich ruch oraz sztandar. Jest to wielkie nieporozumienie, nie wiem jak to się stało!
Ruch nic nie poradzimy, ale mamy kilka możliwości popchnięcia.
Zastanawiałem się nawet nad 10 takich + 2x5 detka archersów. Stawiamy to obok parku maszynowego i jakaś ochrona już jest.
Myślę, że na wielko-punktowym turnieju ciężko coś sensownego wymyśleć, jednakże na mniejsze punkty stubborn daje naprawdę wiele możliwości, trzeba to tylko wykorzystać odpowiednio
Gdyby rozważać ich z generałem, to wtedy rzeczywiście ustawić ich tak, że przeciwnik nie ma szans i musi szarżować, stubborn miejmy nadzieję wytrzymuje i wtedy kanapka, bo Generał może być na Gryfie, mamy KO czy nawet duży unit piechoty.
Problem w tym, że ciężko tak wymanewrować, a jeśli tak robimy,to i inne taktyki nam wyjdą...
Najbardziej boli u nich ruch oraz sztandar. Jest to wielkie nieporozumienie, nie wiem jak to się stało!
Ruch nic nie poradzimy, ale mamy kilka możliwości popchnięcia.
Zastanawiałem się nawet nad 10 takich + 2x5 detka archersów. Stawiamy to obok parku maszynowego i jakaś ochrona już jest.
Myślę, że na wielko-punktowym turnieju ciężko coś sensownego wymyśleć, jednakże na mniejsze punkty stubborn daje naprawdę wiele możliwości, trzeba to tylko wykorzystać odpowiednio
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council
W jakim sensie ruch? Bo nie bardzo rozumiem.-SaH- pisze:Najbardziej boli u nich ruch oraz sztandar. Jest to wielkie nieporozumienie, nie wiem jak to się stało!
Ruch nic nie poradzimy, ale mamy kilka możliwości popchnięcia.
Ja często ich wystawiam z księdzem i BSB z Griffon Bannerem. Drogo wychodzi, ale czasem idzie coś tym zdziałać.
Ee tzn. właściwie to co jeśli chodzi o kwestie trzymania ich różni od swordsmanów? prócz tego że kosztują o 4 ptk więcej , mają stubborna ale jak coś wpadnie magów i tak zabije... odporności na panike nie weźmiesz , różni się de facto jedynie liderka - ale zakładam że i tak lepiej trzymać generała w pobliżu....
Ja stosuję 24 FCG + priest z icon of magnus i sejwem + det 12 halabardników + det 12 handgunw. Spisują się całkiem nieźle, zwłaszcza w zasięgu BSB. Nie rozumiem czemu mieliby byc niegrywalni. Oni nie sa do scigania elfów po lasach, tylko obrony artylerii. I świetnie sobie z tym radzą.
Z bannerów nawet nie ma im co dac. Praktycznie w gre wchodzi imo banner of Valour (i mamy pełną itp z mozliwoscia ucieczki) lub war banner.
Pozdrawiam
Z bannerów nawet nie ma im co dac. Praktycznie w gre wchodzi imo banner of Valour (i mamy pełną itp z mozliwoscia ucieczki) lub war banner.
Pozdrawiam
@Fluffy: A ile kosztuje cię ten oddział razem z detkami i priestem? 550? To raczej kiepski deal za chronienie 3/4 maszyn.
@Pabis: Z GS można stosować różne myki np ustawienie się bokiem żeby przeciwnik nie zetknął się z magami. Poza tym zawsze można opuścić ten odział i zostawić go jako bloker dla czegoś mocniejszego. No i LD 8 która wbrew pozorom ma ogromne znaczenie
@Pabis: Z GS można stosować różne myki np ustawienie się bokiem żeby przeciwnik nie zetknął się z magami. Poza tym zawsze można opuścić ten odział i zostawić go jako bloker dla czegoś mocniejszego. No i LD 8 która wbrew pozorom ma ogromne znaczenie
Biorę elektora Proste A fasty i latacze, coż, żeby szarżowac, po pierwsze muszą widziec moją artylerię. Po drugie, musza przezyc do swojej tury Przykładowa rozpiska (taki troche oldschool)Eee , chronienie maszyn przed czym? skoro fasty i latacze i tak ominą ten klocek który jest warty tryliard ptk(jak gotih napisał).. ponadto są wrażliwi na ostrzał nie mówiąc o tym że nie wiem jak im chcesz dać magiczny sztandar...
2250 Pts - Empire Army
1 General of the Empire @ 209 Pts
General; Empire Handgun; Pistol; Full Plate Armor; Shield
The Mace of Helstrum [60]
Doomfire Ring [30]
1 Captain @ 142 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Dragon Bow [25]
Ring of Volans [20]
1 Battle Wizard of the Golden Order @ 130 Pts
Magic Level 2;
Rod of Power [30]
1 Warrior Priest of Sigmar @ 144 Pts
Prayers of Sigmar; Great Weapon
Icon of Magnus [25]
Armour of Meteoric Iron [25]
10 Knightly Orders @ 274 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
The Steel Standard [20]
9 Knightly Orders @ 256 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
War Banner [25]
20 Spearmen @ 216 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician
8 Detachment - Handgunners @ [64] Pts
8 Detachment - Halberdiers @ [40] Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts
1 Great Cannon @ 100 Pts
24 Greatswords @ 456 Pts
Great Weapon; Full Plate Armor; Standard; Musician
Banner of Valour [30]
12 Detachment - Handgunners @ [96] Pts
Empire Handgun
12 Detachment - Swordsmen @ [72] Pts
Light Armour; Shield
1 Helblaster Volley Gun @ 110 Pts
1 Helblaster Volley Gun @ 110 Pts
Casting Pool: 4
Dispel Pool: 4
Models in Army: 123
Gram czyms takim, gra mi sie bardzo dobrze. Z demonami będzie problem, ale na dowolną inna armię spokojnie moge z tym iśc. W wersji turniejowej posadziłbym tylko elektora na konika i dorzucił kilku archerów w skirmishu, zamieniając może jednego cannona na mortara. Wbrew obiegowej opinii tą niegrywalną imperialną piechotą mozna spokojnie sobie radzic w niewiarygodnych nawet sytuacjach. Wystarczy się przełamac i zostawic steam tanki z war altarem w domu
Pozdrawiam
Max to 12 kosci powera łącznie. Do tego trzeba wylosowac dobre czary do rzucania Sprowadza się to do tego, ze z tych 12 kosci jakies czary na pewno bede mógl wpuscic. Do dispela moge miec w porywach 7 DD, wiec nie jest źle. Brak scrolla bardziej boli, no ale trudno.
Zresztą, rozpy na full magii to juz przeszlosc, mocno czarują VC i DoCh, z czego z pierwszymi moge pograc. Drudzy mnie zjedzą, trudno. Za dużo poteznych czarów o niskim CV, duze obrazenia, do tego przerzuty i inne przyjemnosci.. Elfy na BoH - tu DSy mi nie pomoga za bardzo Da się z takim dispelem życ.
Pozdrawiam
Zresztą, rozpy na full magii to juz przeszlosc, mocno czarują VC i DoCh, z czego z pierwszymi moge pograc. Drudzy mnie zjedzą, trudno. Za dużo poteznych czarów o niskim CV, duze obrazenia, do tego przerzuty i inne przyjemnosci.. Elfy na BoH - tu DSy mi nie pomoga za bardzo Da się z takim dispelem życ.
Pozdrawiam
Chodzi o mv4, jak każda piechota zresztą, rzeczywiście niejasno napisałem . A ściślej chodziło mi o to, że do kontry dzięki zasięgowi dużo lepiej spisuje się KO czy Gryf/Czołg/War Altar.argoth pisze: W jakim sensie ruch? Bo nie bardzo rozumiem.
Co do jeszcze szerszego wykorzystania, to również popieram mocno to, że stubborn i Ld8 to ogromna różnica za 4pkt. No 4 dział nie weźmiesz, ale z takimi co tak grają nie rozmawiamy w tym temacie, bo i nie ma o czym
Myślałem też o defensywnej rozpisce, maksymalnie cofniętej do krawędzi i z GS na jednaj flance i Flagusiami na drugiej. Dzięki cofnięciu nikt nie obleci od tyłu, flanki bronione a od przodu wrogów zatrzymują kule
To fight Chaos on the battlefields, not to grow rich and fat in the golden halls of the capital, that is the purpose of our Cult! - Boomed Luthor's voice at the Council