Blokowanie Abominacji

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Varden
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Blokowanie Abominacji

Post autor: Varden »

AA#D
AA#D

A - Abominacja
D - Direwolfy (z boku abominacji)
# - 1"

Mam pytanko:
Co może zrobić abominacja w swojej turze?

1 - Iść prosto, albo zaszarżować Direwolfy
2 - Zrobić pivota i iść w dowolnym kierunku

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

właśnie - z uwzględnieniem zasady cal apart która nie obowiązuje tylko w przypadku szarży 8)

pozdro,
Ż.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

1, jednak niekoniecznie musi szarzowac w wilki

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

oczywiście może szarżować idealnie prosto

pzdr

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

z abominacja jest taki problem, ze nie deklaruje szarzy.. gdyby deklarowala to odpowiedz bylaby:
moze ruszy sie prosto, szarzowac w kazda strone

tak jest to IMO kwestia problematyczna, choc ja zasedziowalbym 1

pzdr

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Wydawało mi się, że ustaliliśmy, iż abominacji nie mozna blokować (stąd choćby mała podstawka). Ale jak się okaze, że można było, to Cosmo z pewnością nie miałby 100 pts za ostatniego lokala ;)

Jak sędziowano na Bazylu?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Varden
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 190

Post autor: Varden »

To powiedz mi Kubo, gdzie w zasadach Abominacji lub Compulsory movement jest napisane, że się go nie tyczy zasada 1" apart.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Varden pisze:To powiedz mi Kubo, gdzie w zasadach Abominacji lub Compulsory movement jest napisane, że się go nie tyczy zasada 1" apart.
+1

Najpierw pivot potem ruch.
Nie możesz się spivotować ruszasz się prosto.
Szarża dopiero jakby zaistaniała sytuacja zetknięcia się z wrogiem PO dojściu PO pivocie do wroga.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Jankiel pisze:Jak sędziowano na Bazylu?
tak jak mówisz

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Po pierwsze pivot jest elementem ruchu. Po drugie jeżeli iść tokiem waszego rozumowania to abominacja nie może w ogóle szarżować, bo szarża następuje dopiero w momencie kontaktu z wrogiem, a ta nie może znaleźć się w odległości mniejszej niż 1'' od jednostek przeciwnika.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

Hobbit pisze:Po pierwsze pivot jest elementem ruchu.
dokładnie dlatego zasada 1 inch apart obowiązuje, zawsze nawet w colpulsory movment, poza szarżą. Nie rozumiem dlaczego nie mogła by szarżować :?: :?: :?: najpierw rzucamy potem ruszamy więc przed ruszeniem modelu wiesz czy szarżujesz czy nie 8)

pozdro,
Ż.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

zawsze nawet w colpulsory movment, poza szarżą.[/quote]
on niekoniecznie. Widzisz w rb nie ma tego zapisku, ze tylko poprzez szarze mozna sie zblizyc do przeciwnika.

Czy fanatyk nie moze wejsc w przeciwnika tlyko zatrzymje sie cal od niego? (przyklad z fanatykiem byl twoj... na turnieju bylem zbyt zmeczony juz zey skojazyc co i jak :) ) przeciez wtedy by nie wyplacal swoich hitow. Abomka zostalo ustalone, ze na koniec ruchu musi byc 1" od przeciwnika.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Żaba pisze:
Hobbit pisze:Po pierwsze pivot jest elementem ruchu.
dokładnie dlatego zasada 1 inch apart obowiązuje, zawsze nawet w colpulsory movment, poza szarżą. Nie rozumiem dlaczego nie mogła by szarżować :?: :?: :?: najpierw rzucamy potem ruszamy więc przed ruszeniem modelu wiesz czy szarżujesz czy nie 8)

pozdro,
Ż.

najpierw deklarujemy kierunek żabciu :)

potem dopiero rzucamy

a na końcu sprawdzamy czy doszła do jakiegoś oddziału.


Jak na mój gust "blokowanie" abominacji w sposób opisany powyżej to ostre naciąganie. Ale każdy ma swoje zdanie.

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

przekonaliście mnie wg. zasad abomka może lecieć tylko do przodu - w bok nie zaszarżuje - jeśli jest inaczej proszę o cytat.

Ż.

P.S. shino przykład fanatyka to lex specjalis - gdyby nie miał napisane że może to by nie mógł bo zasada ogólna tak mówi.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Żaba pisze: P.S. shino przykład fanatyka to lex specjalis - gdyby nie miał napisane że może to by nie mógł bo zasada ogólna tak mówi.
poczekaj.... troche to nie tak. Bo przeciez on ma napisane, ze jesli wejdzie w oddzial przeciwnika. Nie, ze moze sie zlizyc do niego na mniej niz cal...

dodatkowo znajdz mi ta zasade u lataczy albo od dzis harpie i smoki nie przelatuja na oddzialami przeciwnika

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

[-X
Najpierw deklarujesz kierunek, "pivotujesz" dopiero wtedy rzucasz.
Nie w innej kolejności a dokładnie takiej.
A w RB wyraźnie jest napisane, że musisz przestrzegać zasady 1 inch apart podczas ruchu, a jest ona ignorowana podczas szarży.
Naturalnie jeśli się mylę to poproszę shino o cytat że jest inaczej.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

bigpasiak pisze: Naturalnie jeśli się mylę to poproszę shino o cytat że jest inaczej.
czyli latacze nie przeltuja ad przeciwnikiem chyba, ze szarzunja tak? wypas :D

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

A ty mnie Żabo przekonałeś, że abotka i DW mają 2x(3d6) ruchu jak zadeklarują szarżę. Podaj cytat, że tak nie jest. Spawn i hoppersi też będą mieli coś od życia!

Pozdro H.

P.S. Czy kiedykolwiek ktoś miał problem z takim a nie innym ruchem spawnów?
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Shino pisze:czyli latacze nie przeltuja ad przeciwnikiem chyba, ze szarzunja tak? wypas :D
To też proszę zacytować 8)

Zreszą zasada Flyers strona 68 ostatni akapit w kategorii Moving Flyers po lewej stronie.
Poszukaj dalej.
:lol2:
Hobbit pisze:A ty mnie Żabo przekonałeś, że abotka i DW mają 2x(3d6) ruchu jak zadeklarują szarżę. Podaj cytat, że tak nie jest. Spawn i hoppersi też będą mieli coś od życia!

Pozdro H.

P.S. Czy kiedykolwiek ktoś miał problem z takim a nie innym ruchem spawnów?
Abominacja ciska 3k6 i jak dojedzie to jest szarża.
A kólko w takim wypadu jak chcesz RAW-ować nie szarżuje nigdy. Dlaczego? Bo dostawianie szarżujących jest w innej części niż complusory.


Co do ps-a to ja miałem problem i co? to samo mam do rydwanów ustawionych przy lesie i nie dostających hitow, rydwanów bokiem przy maxie w deployu i jeszcze paru zasadom...
Ostatnio zmieniony 1 mar 2010, o 00:20 przez bigpasiak, łącznie zmieniany 1 raz.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

helka wykonuje swoje szarże w fazie colpulsory moves - ruch jest podwajany wyłącznie w fazie move charges o czym wyraźnie mówi s 20 i 21 RB.
problem miałem zawsze bo LS wybrała rozwiązanie które nie ma oparcia w zasadach tylko w widzimisie - jeśli się mylę proszę o cytat.

Ż.

P.S. i specjalnie dla Ciebie Shino - zwracam uwagę na treść ustępu Splat w dexie O&G na stronie 25 - masz lex specialis dla fanoli :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 1 mar 2010, o 00:26 przez Żaba, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ