Kolejny turniej na grunwaldzkiej (2000 pkt) - Kraków 10 IV
Kolejny turniej na grunwaldzkiej (2000 pkt) - Kraków 10 IV
"True Legion" ma przyjemność zaprosić was na kolejny turniej w MDKu na grunwaldzkiej.
Termin: 10 IV 2010
Miejsce: Młodzieżowy Dom Kultury ul. Grunwaldzka 5 (przy rondzie mogilskim). MAPA DOJAZDU
Format: 2000 pkt.
Ograniczenia: BP + Zakaz DoW/RoR w armiach z 7 ED
Ilość miejsc: 30
Wpisowe: 10pln
Sędzia główny: Dariusz Butanowicz
Sędzia liniowy: Krzysztof Schechtel
Zgłoszenia:
Zgłoszenie zawierające Imię, Nazwisko, ID ligowe(http://www.adeon.livenet.pl/players.php) oraz rozpiskę w formacie txt/html należy wysyłać na adres wfb.krakow@gmail.com
Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 9.IV.2010 godz. 12.00 (piątek do południa)
Rozkład jazdy:
9:00 - 9:15 zapisy
9:15 - 11:45 pierwsza bitwa
11:45 - 14:15 druga bitwa
14:15 - 17:00 trzecia bitwa
-------
UWAGA! W ZWIĄZKU ZE ZNACZNYMI OGRANICZENIAMI CZASOWYMI, NIE BĘDZIEMY BAWIĆ SIĘ W CZEKANIE NA SPÓŹNIALSKICH (osoby spóźnione będą grać ze sobą)
Ocena hobbystyczna:
Brak posiadania CZYTELNEJ rozpiski = 0 pkt za sekcje hobbistyczną
Malowanie:
0 - <50% pomalowanej armii
1 - 50% pomalowanej armii
2 - dokładnie 100% pomalowanej armii
PROKSY/WYSIWYG:
0 - rażące braki wysywigu na oddziałach lub jakikolwiek rażący proks w armii.
1 - wysywig na większości oddziałów (pojedyncze odstępstwa na modelach w oddziałach, pełne grupy dowodzenia)
2 - pełen wysywig na oddziałach i bohaterach
Przygotowanie do gry:
0 - brak więcej niż jednego z następujących przyborów: kości/miarki/podręcznik armijny/wzorniki używane przez armię
1 - brak jednego z wyżej wymienionych elementów
2 - pełne przygotowanie do gry
Wysłanie zgłoszenia zawierającego Imię Nazwisko, Armię, ID ligowe oraz rozpiskę: +2 pkt
Termin przyjmowania zgłoszeń: 9.IV.2010 godz. 12.00 (piątek do południa)
Tym razem nie będę przyjmował zgłoszeń telefonicznych, komunikatorowych czy też listem poleconym. Wyłącznie e-maile na adres wfb.krakow@gmail.com
Zdarza się, że na turnieju pojawiają się inne rozpiski, niż wysłane w zgłoszeniu. Dozwolone, jednak jeżeli wyłapie kogoś z nielegalną rozpiską to otrzyma 2 karniaki + zero z hobbistyki (pozdrowienia dla Undeada, Mirka i Raptora).
Progi punktowe:
0-150 10:10
151-300 11:9
301-450 12:8
451-600 13:7
601-750 14:6
751-900 15:5
901-1050 16:4
1051-1200 17:3
1201-1350 18:2
1351-1500 19:1
1500+ 20:0
Bonusy
a) Generał Armii - 100 pkt
b) Ćwiartki - 100 pkt
c) Sztandary - 100 pkt
Zasady parowania:
Od drugiej bitwy w parowaniu będę uwzględniał punkty z hobby.
Zasady dodatkowe:
Hordes of Chaos:
1. W armii WoCh można wystawiać jednostki z BoCH i na odwrót.
2. Tak wystawione jednostki typu Core zajmują slot Special, natomiast jednostki Special zajmują slot Rare.
3. Bohaterowie nie mogą wchodzić do tych oddziałów.
Podczas wszystkich bitew będą obowiązywać następujące zasady(z plotek 8ed):
1. Piechota niewalcząca od boku/tyłu uderza z dodatkowego szeregu (nie można deklarować, ataków w dodatkowy szereg np. w Slanna w Temple Guardach)
2. Straty w walce oddziałów walczących od przodu w pierwszej kolejności pochodzą z niewalczących modeli.
Przykład:
15(3x5) Długobrodych walczy od przodu (10 modeli może uderzyć) z 6 psami Khorna. Po atakach psów ginie 6 krasnali jednak nadal 9 modeli może oddać.
SCENARIUSZE:
Do jednostek kontrolujących/punktujących należą (ścinanie kontroli bez zmian):
1. Nieprzyzwana, nielatająca corowa piechota (nie będąca harcownikami) o US 5+ (błędnie interpretowałem określenie rank-and-file)
2. Armia HE może wybrać jedną jednostkę special(wybraną przed turniejem) jako punktującą (ograniczenia z pkt. 1. nadal obowiązują).
3. W przypadku Bretki oddziałami punktującymi jest corowa kawaleria zamiast piechoty.
BITWA I - Cleanse
a) Sztandary 100 pkt
b) Generał 100 pkt
c) Za kontrolowanie ćwiartek 100/150/300 (własnej/neutralnych/przeciwnika). Po rozstawieniu każdy z graczy
wybiera jedną z ćwiartek po swojej stronie jako "własną" pozostałe ćwiartki są neutralne.
BITWA II - Seize Ground
a) Sztandary 100 pkt
b) Generał 100 pkt
c) Na środku każdej ćwiartki ustawiamy znacznik. Za kontrolowanie znacznika (promień 6 cali) 100/200/400 (własny/neutralne/przeciwnika)
BITWA III - Take and Hold
a) Sztandary 100 pkt
b) Generał 100 pkt
c) Za każdą jednostkę punktującą (US5+) w odległości 10 cali od środka stołu 100/200 (conajmniej połowa jednostki/cała jednostka)
Termin: 10 IV 2010
Miejsce: Młodzieżowy Dom Kultury ul. Grunwaldzka 5 (przy rondzie mogilskim). MAPA DOJAZDU
Format: 2000 pkt.
Ograniczenia: BP + Zakaz DoW/RoR w armiach z 7 ED
Ilość miejsc: 30
Wpisowe: 10pln
Sędzia główny: Dariusz Butanowicz
Sędzia liniowy: Krzysztof Schechtel
Zgłoszenia:
Zgłoszenie zawierające Imię, Nazwisko, ID ligowe(http://www.adeon.livenet.pl/players.php) oraz rozpiskę w formacie txt/html należy wysyłać na adres wfb.krakow@gmail.com
Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 9.IV.2010 godz. 12.00 (piątek do południa)
Rozkład jazdy:
9:00 - 9:15 zapisy
9:15 - 11:45 pierwsza bitwa
11:45 - 14:15 druga bitwa
14:15 - 17:00 trzecia bitwa
-------
UWAGA! W ZWIĄZKU ZE ZNACZNYMI OGRANICZENIAMI CZASOWYMI, NIE BĘDZIEMY BAWIĆ SIĘ W CZEKANIE NA SPÓŹNIALSKICH (osoby spóźnione będą grać ze sobą)
Ocena hobbystyczna:
Brak posiadania CZYTELNEJ rozpiski = 0 pkt za sekcje hobbistyczną
Malowanie:
0 - <50% pomalowanej armii
1 - 50% pomalowanej armii
2 - dokładnie 100% pomalowanej armii
PROKSY/WYSIWYG:
0 - rażące braki wysywigu na oddziałach lub jakikolwiek rażący proks w armii.
1 - wysywig na większości oddziałów (pojedyncze odstępstwa na modelach w oddziałach, pełne grupy dowodzenia)
2 - pełen wysywig na oddziałach i bohaterach
Przygotowanie do gry:
0 - brak więcej niż jednego z następujących przyborów: kości/miarki/podręcznik armijny/wzorniki używane przez armię
1 - brak jednego z wyżej wymienionych elementów
2 - pełne przygotowanie do gry
Wysłanie zgłoszenia zawierającego Imię Nazwisko, Armię, ID ligowe oraz rozpiskę: +2 pkt
Termin przyjmowania zgłoszeń: 9.IV.2010 godz. 12.00 (piątek do południa)
Tym razem nie będę przyjmował zgłoszeń telefonicznych, komunikatorowych czy też listem poleconym. Wyłącznie e-maile na adres wfb.krakow@gmail.com
Zdarza się, że na turnieju pojawiają się inne rozpiski, niż wysłane w zgłoszeniu. Dozwolone, jednak jeżeli wyłapie kogoś z nielegalną rozpiską to otrzyma 2 karniaki + zero z hobbistyki (pozdrowienia dla Undeada, Mirka i Raptora).
Progi punktowe:
0-150 10:10
151-300 11:9
301-450 12:8
451-600 13:7
601-750 14:6
751-900 15:5
901-1050 16:4
1051-1200 17:3
1201-1350 18:2
1351-1500 19:1
1500+ 20:0
Bonusy
a) Generał Armii - 100 pkt
b) Ćwiartki - 100 pkt
c) Sztandary - 100 pkt
Zasady parowania:
Od drugiej bitwy w parowaniu będę uwzględniał punkty z hobby.
Zasady dodatkowe:
Hordes of Chaos:
1. W armii WoCh można wystawiać jednostki z BoCH i na odwrót.
2. Tak wystawione jednostki typu Core zajmują slot Special, natomiast jednostki Special zajmują slot Rare.
3. Bohaterowie nie mogą wchodzić do tych oddziałów.
Podczas wszystkich bitew będą obowiązywać następujące zasady(z plotek 8ed):
1. Piechota niewalcząca od boku/tyłu uderza z dodatkowego szeregu (nie można deklarować, ataków w dodatkowy szereg np. w Slanna w Temple Guardach)
2. Straty w walce oddziałów walczących od przodu w pierwszej kolejności pochodzą z niewalczących modeli.
Przykład:
15(3x5) Długobrodych walczy od przodu (10 modeli może uderzyć) z 6 psami Khorna. Po atakach psów ginie 6 krasnali jednak nadal 9 modeli może oddać.
SCENARIUSZE:
Do jednostek kontrolujących/punktujących należą (ścinanie kontroli bez zmian):
1. Nieprzyzwana, nielatająca corowa piechota (nie będąca harcownikami) o US 5+ (błędnie interpretowałem określenie rank-and-file)
2. Armia HE może wybrać jedną jednostkę special(wybraną przed turniejem) jako punktującą (ograniczenia z pkt. 1. nadal obowiązują).
3. W przypadku Bretki oddziałami punktującymi jest corowa kawaleria zamiast piechoty.
BITWA I - Cleanse
a) Sztandary 100 pkt
b) Generał 100 pkt
c) Za kontrolowanie ćwiartek 100/150/300 (własnej/neutralnych/przeciwnika). Po rozstawieniu każdy z graczy
wybiera jedną z ćwiartek po swojej stronie jako "własną" pozostałe ćwiartki są neutralne.
BITWA II - Seize Ground
a) Sztandary 100 pkt
b) Generał 100 pkt
c) Na środku każdej ćwiartki ustawiamy znacznik. Za kontrolowanie znacznika (promień 6 cali) 100/200/400 (własny/neutralne/przeciwnika)
BITWA III - Take and Hold
a) Sztandary 100 pkt
b) Generał 100 pkt
c) Za każdą jednostkę punktującą (US5+) w odległości 10 cali od środka stołu 100/200 (conajmniej połowa jednostki/cała jednostka)
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2010, o 10:48 przez c4h10, łącznie zmieniany 18 razy.
---------------------------
ZGŁOSZENIA:
1. Catafractus - EMP [R]
2. Gąsior - VC [R]
3. Cinek - WoCH [R]
4. Bober - DoCH [R]
5. Dildo - BoCH [R]
6. Arbaal - DoCH [R]
7. Warzyw - WoCH [R]
8. Ksch - WE [R]
9. Hypnotic - DE [R]
10. Charki - OnG [R]
11. Kosa - HE [R]
12. Fart - DE [R]
13. Skaven - LIZ [R]
14. Oskar - VC [R]
15. Sławek W. - WoCH [R]
16. Artur W. - DE [R]
17.
18.
19.
20.
21.
...
30. c4h10 - HE [R] <--- w przypadku nieparzystej ilości graczy
---------------------------
Czekam na wasze propozycje dotyczące formatu.
Ponadto:
Ostatnio na turnieju pojawił się problem z oddaniem wyników. Czekaliśmy, aż 15 minut na panów na ostatnim stole.
1 pkt karny + 2 za każde 5 min opóźnienia), jeżeli nie otrzymam wyników do 5-10 minut po czasie wpisuje wynik 7:7 oraz takie osoby grają następną bitwę ponownie ze sobą.
EDIT:
Dodatkowo chciałbym, aby na turnieje na grunwaldzkiej były poligonem doświadczalnym dla Polhammera.
Obecnie mam dwie kwestie:
1. Zakaz RoR i DOW dla armii z 7 ED / Całkowity zakaz RoR i DOW w armiach innych niż DoW
2. Chaos United czyli możliwość łączenia WoCH + Beastmen
ZGŁOSZENIA:
1. Catafractus - EMP [R]
2. Gąsior - VC [R]
3. Cinek - WoCH [R]
4. Bober - DoCH [R]
5. Dildo - BoCH [R]
6. Arbaal - DoCH [R]
7. Warzyw - WoCH [R]
8. Ksch - WE [R]
9. Hypnotic - DE [R]
10. Charki - OnG [R]
11. Kosa - HE [R]
12. Fart - DE [R]
13. Skaven - LIZ [R]
14. Oskar - VC [R]
15. Sławek W. - WoCH [R]
16. Artur W. - DE [R]
17.
18.
19.
20.
21.
...
30. c4h10 - HE [R] <--- w przypadku nieparzystej ilości graczy
---------------------------
Czekam na wasze propozycje dotyczące formatu.
Ponadto:
Ostatnio na turnieju pojawił się problem z oddaniem wyników. Czekaliśmy, aż 15 minut na panów na ostatnim stole.
1 pkt karny + 2 za każde 5 min opóźnienia), jeżeli nie otrzymam wyników do 5-10 minut po czasie wpisuje wynik 7:7 oraz takie osoby grają następną bitwę ponownie ze sobą.
EDIT:
Dodatkowo chciałbym, aby na turnieje na grunwaldzkiej były poligonem doświadczalnym dla Polhammera.
Obecnie mam dwie kwestie:
1. Zakaz RoR i DOW dla armii z 7 ED / Całkowity zakaz RoR i DOW w armiach innych niż DoW
2. Chaos United czyli możliwość łączenia WoCH + Beastmen
Ostatnio zmieniony 9 kwie 2010, o 11:46 przez c4h10, łącznie zmieniany 21 razy.
Problem z ograniczeniem czasowym.Undead84 pisze:co doformatu to proponuje jakieś 2000 plus z naciskiem na plus... :mrgreen: :mrgreen:
Jednak do rozwiązania. Można wydłużyć granie do 18 (kwestia dogadania się z dyrektorem) oraz wypadałoby zewrzeć jaja i pojawić się wcześniej na zapisy, rozpakować armię zamiast plotkować i zacząć grać o 9.15.
Na początek powiem że postaram się być
Format: 2XXX pkt i tak jak Raptor powiedział. Różnica czasu gry pomiędzy 2k a 2,25k jest bardzo mała.
Pierwszy pomysł popieram dla armii 7ed. Drugi również popieram z tym że trzeba by się zastanowić czy było by corem/specem/rarem.1. Zakaz RoR i DOW dla armii z 7 ED / Całkowity zakaz RoR i DOW w armiach innych niż DoW
2. Chaos United czyli możliwość łączenia WoCH + Beastmen
Format: 2XXX pkt i tak jak Raptor powiedział. Różnica czasu gry pomiędzy 2k a 2,25k jest bardzo mała.
W przypadku DOCH jest niezauważalne czasowo (zwiększa ilość modeli, a nie oddziałów).Arbaal pisze:Format: 2XXX pkt i tak jak Raptor powiedział. Różnica czasu gry pomiędzy 2k a 2,25k jest bardzo mała.
Gorzej w przypadku WE/OnG/Bestie (zazwyczaj to na te armie trzeba czekać).
250 pkt to conajmnije dwa dodatkowe oddziały.
Oszacowanie od dołu:
Niech każdy oddział zabiera 1 minutę gry na turę i żyje średnio 4 tury.
Mamy: 2 [graczy] * 2[oddzialy]+4[tury] = conajmniej 16 minut grania dłużej.
Butan co do Twoich założeń dotyczących średniego czasu na grę się zgodzę. Są armie które wykorzystają 250pkt i pójdą na jakoś a są takie które pójdą na ilość. Mogę tylko stwierdzić fakt, że czas gry zależy również od innych aspektów takich jak, co właściwie będzie w rozpisce, kto się z kim spotka przy stole, no i co kostki pokażą. Osobiście nie mam nigdy problemu ze zmieszczeniu się w czasie, podejmuje zawsze szybkie decyzje choć nie zawsze mądre
No no i format nie ma dla mnie znaczenia czy będzie to 2000, 2001 ... 2249 czy 2250 itd Moja obecność będzie zależała od wolnego czasu.
Dibo mi to w sumie wsio ważne że te dwie kochane armie chaosu zyskają na sile, zajebistości i takie tam
No no i format nie ma dla mnie znaczenia czy będzie to 2000, 2001 ... 2249 czy 2250 itd Moja obecność będzie zależała od wolnego czasu.
Arbaal*Dibo pisze:Arbal
Dibo mi to w sumie wsio ważne że te dwie kochane armie chaosu zyskają na sile, zajebistości i takie tam
Wywalenie DOW i ROR nie zostało ostatecznie przegłosowane, ale jeśli widzisz Darku taką potrzebę to oki - moja turbo mocna armia będzie dzięki temu nieco osłabiona. A, Pardon - Skaven też będzie stratny Dla całej reszty różnica żadna, poza tym, że smoczydła i GD mają na stole łatwiej Ja jestem takim ograniczeniom przeciwny, ale spierać się nie będę.
Co do formatu, to chętnie zagrałbym na inny niż obiegowe 2250 czy 2350, na które mieści się dosłownie wszystko. Dlatego popieram czyste 2000. Myślenie przy tworzeniu rozpisek nie boli
Co do formatu, to chętnie zagrałbym na inny niż obiegowe 2250 czy 2350, na które mieści się dosłownie wszystko. Dlatego popieram czyste 2000. Myślenie przy tworzeniu rozpisek nie boli
Co do obcięcia DoW/RoR to skłaniam się do przycięcia w armiach 7 ED.ksch pisze:Wywalenie DOW i ROR nie zostało ostatecznie przegłosowane, ale jeśli widzisz Darku taką potrzebę to oki - moja turbo mocna armia będzie dzięki temu nieco osłabiona. A, Pardon - Skaven też będzie stratny :lol2: Dla całej reszty różnica żadna, poza tym, że smoczydła i GD mają na stole łatwiej :roll: Ja jestem takim ograniczeniom przeciwny, ale spierać się nie będę.
Jeżeli o mnie chodzi, proponuje równe 2000. To praktycznie ten format co ostatnio (wchodzi tylko lord, jeszcze coś wypada), grac się będzie sprawnie, nie powinno być obsuwy czasowej.
2000 to zresztą bardzo fajne punkty, wymuszają dobrze przemyślane, kompaktowe rozpiski "bo nic się nie mieści". Zresztą od dawna nie było turnieju na taki format.
Pozdrawiam.
Ps: jeżeli chodzi o cięcie DoW w nie - DoW armiach, to jestem na tak.
2000 to zresztą bardzo fajne punkty, wymuszają dobrze przemyślane, kompaktowe rozpiski "bo nic się nie mieści". Zresztą od dawna nie było turnieju na taki format.
Pozdrawiam.
Ps: jeżeli chodzi o cięcie DoW w nie - DoW armiach, to jestem na tak.
@do wszystkich
K***a, paszla gadzina od moich DoW bo jak nie to job twa mać
Skaven, wyluzuj z tym słownictwem!
K***a, paszla gadzina od moich DoW bo jak nie to job twa mać
Skaven, wyluzuj z tym słownictwem!
2250 moze byc problem z wyrobieniem się z czasem, na równe 2k ten problem będzie mniejszy. W dodatku na równe 2k nie da sie wcisnąc wszystkiego i trzeba pokombinować na rozpiską.
Chaos United +, nie da się złożyć żadnych przegięć
ograniczenie DoW - przytnie Skejwena wiec jestem na tak Tak na serio w Krakowie nie trzeba, chyba tylko Kris i Skaven wystawiają 2 działka DoW, Mengili u nas nie uświadczysz wiec nie ma sensu a tylko zirytuje Kris'a (aczkolwiek to też mocny argument za banem DoW :lol2 ).
Chaos United +, nie da się złożyć żadnych przegięć
ograniczenie DoW - przytnie Skejwena wiec jestem na tak Tak na serio w Krakowie nie trzeba, chyba tylko Kris i Skaven wystawiają 2 działka DoW, Mengili u nas nie uświadczysz wiec nie ma sensu a tylko zirytuje Kris'a (aczkolwiek to też mocny argument za banem DoW :lol2 ).
A właśnie co do chalasu, jako że kleje swoich warriorów to chętnie bym tez uświadczył w nich jakieś kuzki, typu ridersi lub jaki kolwiek inny skirmish, jakieś harpiki itd
Zakaz DoW&RoR dla 7ed - A tak na serio to nie widzę sensu w ograniczaniu akurat działek. I nawet nie w tym rzecz, że je wystawiam ( ), ale w tym, że to najzwyczajniej w świecie zły pomysł. DoW daje możliwość załatania dziur w swojej armii, ale nie na jakimś hiper poziomie. Armaty dla lizi czy we, kawa dla jakiś krasi etc. Co innego MMM - to jest przegwizdany oddział, choć o tyle samobalansujący, że drogi. Generalnie ja jestem przeciwny ograniczaniu w ten sposób, ale tak naprawdę dostosuje się do tego, co Darek zaproponuje.
Scenariusze, które mi proponowałeś na privie ciekawe. Generalnie wrzucam taką kwestie - zagrajmy z jakimś twistem scenariuszowym, sugestie mile widziane.
Scenariusze, które mi proponowałeś na privie ciekawe. Generalnie wrzucam taką kwestie - zagrajmy z jakimś twistem scenariuszowym, sugestie mile widziane.
2000-2100 cos w ten desen.
co do dow, ja bylbym za banem w armiach poza czystymi dow.
co do dow, ja bylbym za banem w armiach poza czystymi dow.