Kolejny turniej na grunwaldzkiej (2000 pkt) - Kraków 10 IV

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Kolejny turniej na grunwaldzkiej (2000 pkt) - Kraków 10 IV

Post autor: c4h10 »

"True Legion" ma przyjemność zaprosić was na kolejny turniej w MDKu na grunwaldzkiej.

Termin: 10 IV 2010
Miejsce: Młodzieżowy Dom Kultury ul. Grunwaldzka 5 (przy rondzie mogilskim). MAPA DOJAZDU
Format: 2000 pkt.
Ograniczenia: BP + Zakaz DoW/RoR w armiach z 7 ED
Ilość miejsc: 30
Wpisowe: 10pln
Sędzia główny: Dariusz Butanowicz
Sędzia liniowy: Krzysztof Schechtel

Zgłoszenia:
Zgłoszenie zawierające Imię, Nazwisko, ID ligowe(http://www.adeon.livenet.pl/players.php) oraz rozpiskę w formacie txt/html należy wysyłać na adres wfb.krakow@gmail.com
Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 9.IV.2010 godz. 12.00 (piątek do południa)

Rozkład jazdy:
9:00 - 9:15 zapisy
9:15 - 11:45 pierwsza bitwa
11:45 - 14:15 druga bitwa
14:15 - 17:00 trzecia bitwa
-------
UWAGA! W ZWIĄZKU ZE ZNACZNYMI OGRANICZENIAMI CZASOWYMI, NIE BĘDZIEMY BAWIĆ SIĘ W CZEKANIE NA SPÓŹNIALSKICH (osoby spóźnione będą grać ze sobą)

Ocena hobbystyczna:
Brak posiadania CZYTELNEJ rozpiski = 0 pkt za sekcje hobbistyczną
Malowanie:
0 - <50% pomalowanej armii
1 - 50% pomalowanej armii
2 - dokładnie 100% pomalowanej armii
PROKSY/WYSIWYG:
0 - rażące braki wysywigu na oddziałach lub jakikolwiek rażący proks w armii.
1 - wysywig na większości oddziałów (pojedyncze odstępstwa na modelach w oddziałach, pełne grupy dowodzenia)
2 - pełen wysywig na oddziałach i bohaterach
Przygotowanie do gry:
0 - brak więcej niż jednego z następujących przyborów: kości/miarki/podręcznik armijny/wzorniki używane przez armię
1 - brak jednego z wyżej wymienionych elementów
2 - pełne przygotowanie do gry

Wysłanie zgłoszenia zawierającego Imię Nazwisko, Armię, ID ligowe oraz rozpiskę: +2 pkt
Termin przyjmowania zgłoszeń: 9.IV.2010 godz. 12.00 (piątek do południa)

Tym razem nie będę przyjmował zgłoszeń telefonicznych, komunikatorowych czy też listem poleconym. Wyłącznie e-maile na adres wfb.krakow@gmail.com

Zdarza się, że na turnieju pojawiają się inne rozpiski, niż wysłane w zgłoszeniu. Dozwolone, jednak jeżeli wyłapie kogoś z nielegalną rozpiską to otrzyma 2 karniaki + zero z hobbistyki (pozdrowienia dla Undeada, Mirka i Raptora).

Progi punktowe:

0-150 10:10
151-300 11:9
301-450 12:8
451-600 13:7
601-750 14:6
751-900 15:5
901-1050 16:4
1051-1200 17:3
1201-1350 18:2
1351-1500 19:1
1500+ 20:0

Bonusy
a) Generał Armii - 100 pkt
b) Ćwiartki - 100 pkt
c) Sztandary - 100 pkt

Zasady parowania:
Od drugiej bitwy w parowaniu będę uwzględniał punkty z hobby.

Zasady dodatkowe:

Hordes of Chaos:
1. W armii WoCh można wystawiać jednostki z BoCH i na odwrót.
2. Tak wystawione jednostki typu Core zajmują slot Special, natomiast jednostki Special zajmują slot Rare.
3. Bohaterowie nie mogą wchodzić do tych oddziałów.


Podczas wszystkich bitew będą obowiązywać następujące zasady(z plotek 8ed):
1. Piechota niewalcząca od boku/tyłu uderza z dodatkowego szeregu (nie można deklarować, ataków w dodatkowy szereg np. w Slanna w Temple Guardach)
2. Straty w walce oddziałów walczących od przodu w pierwszej kolejności pochodzą z niewalczących modeli.

Przykład:
15(3x5) Długobrodych walczy od przodu (10 modeli może uderzyć) z 6 psami Khorna. Po atakach psów ginie 6 krasnali jednak nadal 9 modeli może oddać.

SCENARIUSZE:
Do jednostek kontrolujących/punktujących należą (ścinanie kontroli bez zmian):
1. Nieprzyzwana, nielatająca corowa piechota (nie będąca harcownikami) o US 5+ (błędnie interpretowałem określenie rank-and-file)
2. Armia HE może wybrać jedną jednostkę special(wybraną przed turniejem) jako punktującą (ograniczenia z pkt. 1. nadal obowiązują).
3. W przypadku Bretki oddziałami punktującymi jest corowa kawaleria zamiast piechoty.

BITWA I - Cleanse
a) Sztandary 100 pkt
b) Generał 100 pkt
c) Za kontrolowanie ćwiartek 100/150/300 (własnej/neutralnych/przeciwnika). Po rozstawieniu każdy z graczy
wybiera jedną z ćwiartek po swojej stronie jako "własną" pozostałe ćwiartki są neutralne.

BITWA II - Seize Ground
a) Sztandary 100 pkt
b) Generał 100 pkt
c) Na środku każdej ćwiartki ustawiamy znacznik. Za kontrolowanie znacznika (promień 6 cali) 100/200/400 (własny/neutralne/przeciwnika)

BITWA III - Take and Hold
a) Sztandary 100 pkt
b) Generał 100 pkt
c) Za każdą jednostkę punktującą (US5+) w odległości 10 cali od środka stołu 100/200 (conajmniej połowa jednostki/cała jednostka)
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2010, o 10:48 przez c4h10, łącznie zmieniany 18 razy.

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

---------------------------
ZGŁOSZENIA:
1. Catafractus - EMP [R]
2. Gąsior - VC [R]
3. Cinek - WoCH [R]
4. Bober - DoCH [R]
5. Dildo - BoCH [R]
6. Arbaal - DoCH [R]
7. Warzyw - WoCH [R]
8. Ksch - WE [R]
9. Hypnotic - DE [R]
10. Charki - OnG [R]
11. Kosa - HE [R]
12. Fart - DE [R]
13. Skaven - LIZ [R]
14. Oskar - VC [R]
15. Sławek W. - WoCH [R]
16. Artur W. - DE [R]
17.
18.
19.
20.
21.
...
30. c4h10 - HE [R] <--- w przypadku nieparzystej ilości graczy
---------------------------


Czekam na wasze propozycje dotyczące formatu.
Ponadto:
Ostatnio na turnieju pojawił się problem z oddaniem wyników. Czekaliśmy, aż 15 minut na panów na ostatnim stole.
1 pkt karny + 2 za każde 5 min opóźnienia), jeżeli nie otrzymam wyników do 5-10 minut po czasie wpisuje wynik 7:7 oraz takie osoby grają następną bitwę ponownie ze sobą.

EDIT:
Dodatkowo chciałbym, aby na turnieje na grunwaldzkiej były poligonem doświadczalnym dla Polhammera.
Obecnie mam dwie kwestie:
1. Zakaz RoR i DOW dla armii z 7 ED / Całkowity zakaz RoR i DOW w armiach innych niż DoW
2. Chaos United czyli możliwość łączenia WoCH + Beastmen
Ostatnio zmieniony 9 kwie 2010, o 11:46 przez c4h10, łącznie zmieniany 21 razy.

Awatar użytkownika
Undead
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Undead »

co doformatu to proponuje jakieś 2000 plus z naciskiem na plus... :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Undead84 pisze:co doformatu to proponuje jakieś 2000 plus z naciskiem na plus... :mrgreen: :mrgreen:
Problem z ograniczeniem czasowym.
Jednak do rozwiązania. Można wydłużyć granie do 18 (kwestia dogadania się z dyrektorem) oraz wypadałoby zewrzeć jaja i pojawić się wcześniej na zapisy, rozpakować armię zamiast plotkować i zacząć grać o 9.15.

Awatar użytkownika
Raptor
Masakrator
Posty: 2018
Lokalizacja: True Legion Kraków!!!

Post autor: Raptor »

2250 i dogadać się z dyrem :wink: . Na 2000 się do dupy gra, a 250 pkt dużo czasu nie dołoży :wink:
Obrazek

Arbaal
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Arbaal »

Na początek powiem że postaram się być :)
1. Zakaz RoR i DOW dla armii z 7 ED / Całkowity zakaz RoR i DOW w armiach innych niż DoW
2. Chaos United czyli możliwość łączenia WoCH + Beastmen
Pierwszy pomysł popieram dla armii 7ed. Drugi również popieram z tym że trzeba by się zastanowić czy było by corem/specem/rarem.

Format: 2XXX pkt i tak jak Raptor powiedział. Różnica czasu gry pomiędzy 2k a 2,25k jest bardzo mała.

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Arbaal pisze:Format: 2XXX pkt i tak jak Raptor powiedział. Różnica czasu gry pomiędzy 2k a 2,25k jest bardzo mała.
W przypadku DOCH jest niezauważalne czasowo (zwiększa ilość modeli, a nie oddziałów).

Gorzej w przypadku WE/OnG/Bestie (zazwyczaj to na te armie trzeba czekać).

250 pkt to conajmnije dwa dodatkowe oddziały.
Oszacowanie od dołu:
Niech każdy oddział zabiera 1 minutę gry na turę i żyje średnio 4 tury.
Mamy: 2 [graczy] * 2[oddzialy]+4[tury] = conajmniej 16 minut grania dłużej.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Jeśli powyżej 2k to co najmniej 2250, no może choć 2100, jak się nie da, to coś poniżej 2k.

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Arbal ja nie widze problemu - zostaje jak jest special to specjal core to core :wink: po prostu powstaje jeden wielki armylist :twisted:

Ja sie zgłaszam ... najprawdopodobniej - KozioChaos.
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Arbaal
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Arbaal »

Butan co do Twoich założeń dotyczących średniego czasu na grę się zgodzę. Są armie które wykorzystają 250pkt i pójdą na jakoś a są takie które pójdą na ilość. Mogę tylko stwierdzić fakt, że czas gry zależy również od innych aspektów takich jak, co właściwie będzie w rozpisce, kto się z kim spotka przy stole, no i co kostki pokażą. Osobiście nie mam nigdy problemu ze zmieszczeniu się w czasie, podejmuje zawsze szybkie decyzje choć nie zawsze mądre :wink:
No no i format nie ma dla mnie znaczenia czy będzie to 2000, 2001 ... 2249 czy 2250 itd :) Moja obecność będzie zależała od wolnego czasu.
Dibo pisze:Arbal
Arbaal*

Dibo mi to w sumie wsio :P ważne że te dwie kochane armie chaosu zyskają na sile, zajebistości i takie tam :D

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

A to połączenie WoCh i bestii dotyczy też przedmiotów i bohaterów, bo to już gruba sprawa?

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Wywalenie DOW i ROR nie zostało ostatecznie przegłosowane, ale jeśli widzisz Darku taką potrzebę to oki - moja turbo mocna armia będzie dzięki temu nieco osłabiona. A, Pardon - Skaven też będzie stratny :lol2: Dla całej reszty różnica żadna, poza tym, że smoczydła i GD mają na stole łatwiej :roll: Ja jestem takim ograniczeniom przeciwny, ale spierać się nie będę.

Co do formatu, to chętnie zagrałbym na inny niż obiegowe 2250 czy 2350, na które mieści się dosłownie wszystko. Dlatego popieram czyste 2000. Myślenie przy tworzeniu rozpisek nie boli :lol2:
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

ksch pisze:Wywalenie DOW i ROR nie zostało ostatecznie przegłosowane, ale jeśli widzisz Darku taką potrzebę to oki - moja turbo mocna armia będzie dzięki temu nieco osłabiona. A, Pardon - Skaven też będzie stratny :lol2: Dla całej reszty różnica żadna, poza tym, że smoczydła i GD mają na stole łatwiej :roll: Ja jestem takim ograniczeniom przeciwny, ale spierać się nie będę.
Co do obcięcia DoW/RoR to skłaniam się do przycięcia w armiach 7 ED.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Jeżeli o mnie chodzi, proponuje równe 2000. To praktycznie ten format co ostatnio (wchodzi tylko lord, jeszcze coś wypada), grac się będzie sprawnie, nie powinno być obsuwy czasowej.
2000 to zresztą bardzo fajne punkty, wymuszają dobrze przemyślane, kompaktowe rozpiski "bo nic się nie mieści". Zresztą od dawna nie było turnieju na taki format.

Pozdrawiam.

Ps: jeżeli chodzi o cięcie DoW w nie - DoW armiach, to jestem na tak.

Awatar użytkownika
Skaven
Masakrator
Posty: 2993
Lokalizacja: Wrocław/Kraków
Kontakt:

Post autor: Skaven »

@do wszystkich
K***a, paszla gadzina od moich DoW bo jak nie to job twa mać :evil: :wink:
Skaven, wyluzuj z tym słownictwem!

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

2250 moze byc problem z wyrobieniem się z czasem, na równe 2k ten problem będzie mniejszy. W dodatku na równe 2k nie da sie wcisnąc wszystkiego i trzeba pokombinować na rozpiską.

Chaos United +, nie da się złożyć żadnych przegięć

ograniczenie DoW - przytnie Skejwena wiec jestem na tak :mrgreen: Tak na serio w Krakowie nie trzeba, chyba tylko Kris i Skaven wystawiają 2 działka DoW, Mengili u nas nie uświadczysz wiec nie ma sensu a tylko zirytuje Kris'a (aczkolwiek to też mocny argument za banem DoW :lol2 ).

Awatar użytkownika
Skaven
Masakrator
Posty: 2993
Lokalizacja: Wrocław/Kraków
Kontakt:

Post autor: Skaven »

A właśnie co do chalasu, jako że kleje swoich warriorów to chętnie bym tez uświadczył w nich jakieś kuzki, typu ridersi lub jaki kolwiek inny skirmish, jakieś harpiki itd :)

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Zakaz DoW&RoR dla 7ed - =D> :wink: A tak na serio to nie widzę sensu w ograniczaniu akurat działek. I nawet nie w tym rzecz, że je wystawiam ( :wink: ), ale w tym, że to najzwyczajniej w świecie zły pomysł. DoW daje możliwość załatania dziur w swojej armii, ale nie na jakimś hiper poziomie. Armaty dla lizi czy we, kawa dla jakiś krasi etc. Co innego MMM - to jest przegwizdany oddział, choć o tyle samobalansujący, że drogi. Generalnie ja jestem przeciwny ograniczaniu w ten sposób, ale tak naprawdę dostosuje się do tego, co Darek zaproponuje.
Scenariusze, które mi proponowałeś na privie ciekawe. Generalnie wrzucam taką kwestie - zagrajmy z jakimś twistem scenariuszowym, sugestie mile widziane.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Raptor
Masakrator
Posty: 2018
Lokalizacja: True Legion Kraków!!!

Post autor: Raptor »

mnie nie bedzie :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8709
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

2000-2100 cos w ten desen.
co do dow, ja bylbym za banem w armiach poza czystymi dow.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

ODPOWIEDZ