HE - 1650

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

HE - 1650

Post autor: Zwolin »

na WE, znowu, bo po przegranej odczuwam potrzebę rewanżu
na czym zawiodłem się w poprzednich bitwach napiszę zaraz
1650 HE

Mag -> 185
2lvl [35]
RoF [40]
SW [10]

Mag -> 140
Dps [20]
RoC [20]

Noble -> 182
DA, konik w baringu, battle standard
SoM [15]
GP [25]
ES [10]

10xAr -> 110

10xPG -> 212
S [12]
BoS [50]

16xWL -> 304
S+C [24]
LS [25]
AoL [15]

6xSH -> 146
M [8]
Sh [12]

2xRBT -> 200
pozostało jeszcze 171 pts. z którymi nie mam za bardzo pomysłu co zrobić - ew. można dodać jeszcze jedną 6 SH do zastąpienia tamtych gdy oni padną
generalnie zamysł jest taki :
PG zajmują centralna pozycję na stole tak by mieć wszędzie w miarę blisko - chowam tam dużego maga - najlepiej jakiś lasek albo jeszcze lepiej domek
mały mag wędruje do oddziału WL po to by zdjąć HoDA lub ten armor dający 3+ warda na pierwszą ranę - raczej to drugie bo RoC ma tylko 24" a HoDA 30" - ale tak czy siak postaram się nim zniszczyć jakiś cenny przedmiot - raczej będę grał na obronę więc będzie on się mógł przemieszczać, a po wykonaniu tego szlachetnego zadania wróci do PG
Noble chowa się w WL i jak trzeba to wyszarżuje w jakiś słaby oddział
ew może trzymać się w SH ale tak czy siak potem musi siedzieć te 12" od WL i ruszyć jak będzie trzeba im z pomocą
jedne SH rozstawiam tuż przed laskiem po to by wykurzyć z tamtąd wey'ów którzy ostatni zrobili mi wielkie kuku
generalni jeśli ten drugi oddział się pojawi to będą służyły one do wykurzenia wey'ów na pociski i ew. ostrzał z bolców
podsumowując :
SH posłużą do osłony flanki podczas gdy reszta armii obstawi róg i postara się schować przed ostrzałem przeciwnika
nie muszę mówić że magowie dostają 2x fire - najlepsze do wybijania gejowni
ostatnio wziąłem DP ale w tej armii to nie ma w co tym zaszarżować pomijając już fakt że spanikowali i uciekli za planszę w pierwszej turze

a no i takie pytanko : czytałem FAQ i pisze tam że Lionpelt nie chroni przed magicznymi pociskami a w AB mam jak wół że chroni od shooting'u - HoDA jest magiczna ale jest też shooting'iem bo jest uwalniana w tej właśnie fazie
to w końcu jak jest? chroni czy nie chroni prze HoDĄ ?
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

SH nie przepchną nawet driad wiec zdecydowanie zamienił bym je na 6 DP z elyrionem. Maga na pewno bym nie dał do WL którzy idą walczyć. Na twoim miejscy zastanowił bym się nad wzięciem Heven na magach gdyż ciskanie błyskawic w Weyów albo Wildów którzy normalnie biegają poza zasięgiem jest całkiem fajne ;)

FAQ to FAQ wiec nie chroni.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

jeśli miał bym coś przepychać to oczywiści dołączyłbym do szarży BSB który driady na skopo pokroi a oddział mu potrzebny tylko żeby ew. FO nie było

poza tym jak napisałem oni są do wykurzania Wey'ów i do zatrzymania driad na jedną turę po to by np. stworzyć flankę do szarży WL
co do maga to ma on chronić WL przed HoDĄ i być straszakiem na Alterów a jak przyjdzie co do czego to zwieje -np. oddział WL zaszarżuje na Altera ze zbroją a on zostanie i potem pójdzie (nie jestem pewien czy to możliwe a jak coś to zawsze można go zasłonić) 1" za nich żeby nie dostać szarży i zapuści RoC

potrzebuje mieć jakąś inicjatywę na stole bo jak nie będę miał to wey'owie wytną mi całą armię a DP mogą spaść od jednej salwy wey'ów a to nieco za drogo
z kolei ER nie zrobią im nic i przeciwnik może nie zdecydować się na ucieczkę
a jak się pojawią GR to się w nich wpakuje BSB z SH i GR mogą się pożegnać z życiem
generalnie to plan jest taki by unikać przeciwnika i wszystko co się da robić z ostrzału i magii a jak przeciwnik już dojdzie - 2x 8xdriad, 6xWD, 2x Alter, 5-6xGR z WB to trzeba się mieć czym bronić
bolty maja nabijać punkty połowiąc łuczników i czasem strzelając po GR

więc jak by nie patrzeć przeciwnik ma do dyspozycji 3 oddziały piechoty które dojdą nie prędzej niż w 3 turze, oddział konnicy oraz 2 herosów którzy najprawdopodobniej ugrzęzną w WL albo zostaną wybici prze magię
SH właściwie by nie było gdyby nie fakt że trzeba jakoś wey'ów ograniczyć - bo samym BSB ich ganiać nie zamierzam
no chyba że wystarczą ER
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

co do lion pelta to ponoć chroni przed HoDą i takimi tam, nie chroni przed np. fire balem, ogólnie przed magią tą prawdziwą z czarów. Tak slyszalem, być moze to się zmienilo bo sam się mocno zdziwilem, ja gralem, że nie chroni przed niczym magicznym, a tu ostatnio grając z demonami Bobera in mi mówi, że save jest 3+ na flamery, więc 4+. Bylem mocno zdziwinoy, może sam siebie zwalowal, ale skoro mi tak rzekl :D
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Chroni, chroni. Tyle że jest to bardzo niefortunnie opisane w faq-u. A Bober już nieraz poczuł siłę moich WL :)

Mógłbyś dać więcej PG, 10 może łatwo spaść. A maga jak najbardziej możesz dać do WL, nic mu się nie stanie.

Lepiej będzie, jak zmienisz noblowi GP na HoF. Daje on lepszą ochronę, zwłaszcza na WL (pomyśl, w jakich sytuacjach może się znaleźć i porzucaj trochę kostkami :) )

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

czelenż z drzewcem? - nawet nie wiem czy może
chodzi o altera?
no niby tak ale jak ostatni go miałem to mi wey'e zdjęły go z KB więc ten 5+ ward się może przydać

małe zmiany - jednak dam HoF ale wtedy za bardzo nie ma czego dać za resztę
1650 HE

Mag -> 185
2lvl [35]
RoF [40]
SW [10]

Mag -> 140
Dps [20]
RoC [20]

Noble -> 175
DA, Sh, konik w baringu, battle standard
SoM [15]
HoF [25]


10xAr -> 110

11xPG -> 212
S [12]
BoS [50]

19xWL -> 349
S+C [24]
LS [25]
AoL [15]

6xSH -> 146
M [8]
Sh [12]

2xRBT -> 200

6xSW -> 96
wyszedłem na "-3" ale to do gry towarzyskiej chyba może być

6xSW jest do zajęcia lasu

tylko mi jedno wyjaśnijcie :
jak się rozstawia zwiadowców?
ja będę miał na 100% mniej wystawień, to kto pierwszy ich wystawia?
zakładam że w najgorszej sytuacji rozstawianie zacznie przeciwnik
innymi słowy czy opłaca mi się ich wystawić czy też przeciwnik pierwszy ich wystawi i będę ich mógł wywalić?
chodzi tu głównie o sytuację w której stoi jakiś lasek koło mojej strefy ale poza nią - idealne miejsce dla zwiadowców wroga
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

czelenż z drzewcem? - nawet nie wiem czy może
chodzi o altera?
no niby tak ale jak ostatni go miałem to mi wey'e zdjęły go z KB więc ten 5+ ward się może przydać
Nie, chodziło mi raczej o to, że noblem z HoF spokojnie możesz wyjechać na środek stołu i przyjąć na klatę 30 strzał. Także w walce np. z driadami albo wildami bardziej się przydaje.

Akurat przy rozstawianiu zwiadowców lepiej jest mieć mało jednostek. Wszystko jest dokładnie opisane w RB przy zasadach rozstawiania i zwiadowców.

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

czyli jak rozumiem moja teoria jest słuszna
SW zostają tylko po to by trzymać wey'ów na dalekim
można by ew. zmniejszyć do 5 ale tak jak jest jest dobrze
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

ODPOWIEDZ