Propozycje zmian w OK w następnym BP

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jose
Falubaz
Posty: 1423
Lokalizacja: Oko Terroru - Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Propozycje zmian w OK w następnym BP

Post autor: Jose »

jeśli przejdzie ban na armaty i mengili (i inne jednostki DoW) we wszystkich armiach... to ja bym pominął ogry...
www.for2players.pl

The truth is usually just an excuse for a lack of imagination.

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8647
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

Jose pisze:jeśli przejdzie ban na armaty i mengili (i inne jednostki DoW) we wszystkich armiach... to ja bym pominął ogry...
I z OMG powstanie OMK (Ogre & Mengil Kingdoms :D )

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

generalem moze byc kazdy
-spec/rary jak w orkach to da przykaldowo 2x gorger 2x cannon
-ledberczerzy z boostem jak obecnie
-look out sir od 3 modeli zawsze.
-"marki" herosów z dodatkowej puli punktów niż 100 na itemy
niezbędna jest jeszcze poza powyższymi obecna zasada z BP zadawania impaktów - bez tego to jest Tragedia.

Gokish - okrami raczej nie grają PG, ale faktem jest, że gorger z obecnymi zasadami (szarża najwcześniej w 3 turze) nie jest zbyt efektywny w likwidowaniu zagrożenia ze strony artylerii/ostrzału, więc pewnie się by skończyło na samych armatach, co będzie dość przykre...
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

dodatkowe sloty nie mogą korzystać z DoW.
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

Dodatkowe sloty będą fajne, ze względu na możliwosc wystawienia dwóch oddziałów maniterów.
A tak w ogóle dałbym jakiś item przeciwko strzelaniu, albo spoils of war.

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

Jose pisze:jeśli przejdzie ban na armaty i mengili (i inne jednostki DoW) we wszystkich armiach... to ja bym pominął ogry...

sesnowne bo w sumie wszystkie ogry (poza herosami) służą w DoW więc aż dziwne by było jakby nie mogli kożystać z pomocy "kolegów po fachu"

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

dodatkowe sloty nie mogą korzystać z DoW
w takim razie nie zmieni to bardzo oblicza armii, najwyżej będzie zawsze wystawiany z braku innej opcji dodatkowy gorger.
Dodatkowe sloty będą fajne, ze względu na możliwosc wystawienia dwóch oddziałów maniterów
Maneaterzy są koszmarnie drodzy. Jeden oddział to już jest spory wydatek.

Wydaje mi się, to zdublowanie tematu z naszego ogrzego forum, że sama zmiana kompozycji w postaci złączenia slotów rare i special nic nam nie daje. Stanie się to antidotum na jednostki strzelające ? Zaczniemy dzięki temu radzić sobie z łapaniem lataczy/latających monsterów przeciwnika ? Plewne jednostki typu slave giant (którym grywam sporadycznie tylko dlatego, że marouder wydał cudowny wizulanie model gianta) stanie się grywalny i zawita na stołach turniejowych ?
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

taka myśl mnie naszła, że może terror na gorgerze w jakiś sposób rekompensowałby brak możliwości szarży po wyjściu? Nie zaszarżuje, ale może wystraszyć obsługę. (nie wiem czy to zbyt duże przegięcie, nie pracuję w GW :p )
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

ingerencji w zasady oddziałow i przedmiotów bym się nie spodziewał.
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Jose
Falubaz
Posty: 1423
Lokalizacja: Oko Terroru - Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Jose »

ja bym jeszcze przywrócił zasadę proximity która jest opisana w booku ogrów :P
www.for2players.pl

The truth is usually just an excuse for a lack of imagination.

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Robson pisze:ingerencji w zasady oddziałow i przedmiotów bym się nie spodziewał.
Bez ingerencji w zasady, choćby w takim stopniu jak w obecnym BP, ogry mają ostro pod górkę z każdym przeciwnikiem.

Granie armią bez ciężko opancerzonych jednostek, bez silnej magicznej defensywy, bez silnej fazy magicznej (czary są ok, ale brak czarującego generała, mag z dwoma DS kosztuje bardzo dużo pkt, czary łatwe do zdispelowania i o bardzo krótkim zasięgu przy czarach wspomagających), często zwijającą się od paniki, z przedmiotami magicznymi które, poza kilkoma wyjątkami, bliskie są niegrywalności,... wymieniać można długo- generalnie - armia dla hobbystów/masochistów ;)
Jose pisze:ja bym jeszcze przywrócił zasadę proximity która jest opisana w booku ogrów
ech... ;)

swoją drogą byłoby miło, gdyby ktoś z LS dał znać na jakim etapie są prace :)
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
antonio
Chuck Norris
Posty: 529
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: antonio »

Na forum LS ruszył temat o ograch :D

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=22223
Obrazek

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Jeśli przeszłoby to co jest w tym momencie przedstawione przez Xet'a to byłoby ok. Choć żal, że nie chcą dać nam nowych przedmiotów - jak patrze na nasze magic bannery to... WRR !
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

ale jakby dodać ogrom zasade spois of war taką jaką mają DoW to wtedy ciekawą opcją byłby BSB ze sztorm banerem nie sądzicie?? ( przy magu generale branie bsb ma sens)

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

Skoro nowe itemy nie przejdą, to może ugrywalnić już istniejące? Np. Canibal totem daje bonus w walce z każdym przeciwnikiem.

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

a co sądzicie o pomyśle aby każdy kolejny org w drugim trzecim itp szeregu oprócz dodawania + 1 do siły impacta pierwszego ogra dawal dodatkowo + 1 impact?? wtedy 6 bulli mogłoby w szarży wypłacić 6 impactów z siłą 5 (9 bulli to 9 impactów z siłą 6 itp ) mam nadzieje że zrozumiale to napisałem (oczywiści pomijając absurd wystawienia 9 bulli w jednym oddziale ale takie 6stki by się już mogły pojawiać)

Awatar użytkownika
antonio
Chuck Norris
Posty: 529
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: antonio »

Jak dla mnie wystarczyłoby że przeszłyby itemki z gnoblar hordes i imona jak to napisał Xet, fajne kombinacje z tego by wyszły, np:

tyrant z wardem 4+, tendreaiserem, kineaterem i cheaterem/longiem
tyrant z wardem 4+ ,reroll, fistem, slavem, kineaterem
jw. ale z dwurakiem i beastkillerem
bsb ze słomką, wardem 5 i mr1 + kineater

nieźle 8)


c) Tyrant może dokupić dwa dowolne Big Names, a Bruiser jedno dowolne imie niezależnie od limitu na magiczne przedmioty. Dzięki takiemu rozwiazaniu Bruiser będzie mogł dodatkowo mieć kineater za 35pts, który daje przezuty panik w 6"
Do Bruisera dołaczyłbym też jeszcze Huntera, bądź co bądź on też może imiona wykupywać
Obrazek

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

=D> Brawa dla Xeta za podjecie inicjatywy w sprawie ogrów
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Ja też chcę zrobić magiczny przedmiot!
Enchanted item: 30 pts. Plate of Tough Steel. Bearer cannot suffer more than 1 wound from a single attack. In charge he makes d3 impacts instated of one. (cena, nazwa i działanie wzięte z kosmosu)
Magic Weapon: 55 pts. Solid Wooden Club: Strikes member of LS right in his head

Ale panowie z LS, zawróćcie z tej drogi! Zmiany w orkach to był krok za daleko, a wy brniecie dalej.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Ile trzeba dodać Ogrom siły by wskoczyły na poziom rywalizacji równy chociażby HE ? Na takim poziomie myśle, że są również spoko grane nowe Orki. Przynajmniej powinny posiadać taki potencjał. Najśmieszniejsze jest to, że przykład orków pokazał, że nawet ogromny wpływ tak ze strony magicznych przedmiotów jak i zmian w kompozycji armii przekłada się bardzo opornie na zwiększanie możliwości danej armii. Widać tutaj jak duży dystans dzieli te armie od czołówki :) Dokładnie taką samą sytuację mamy z Ogrami. Uważam, że jedynie kompleksowe działanie odniesie jakiś skutek.

Zmiany w kompozycji ( 2 gorgery, traperzy, więcej slotów, bruiser generałem itp. ), w zasadach ( 50% do paniki, 3 do Look outa itp. ) to tak naprawdę część sukcesu. Jeżeli wprowadzić tylko te zmiany to Ogry zmienią się z armii poniżej przeciętnej na przeciętną. Chcemy przecież, żeby były armią dobrą :) Potrzebują zatem czegoś więcej. Czegoś takiego co posiadają inne "lepsze armie". Niech to będzie większy S, T , MR, stubborn, renegeracja czy cokolwiek innego co realnie będzie miało wpływ na grę. Dokładnie taką możliwość wzmocnienia zamiast np. magicznych przedmiotów daje magia Ogrów co GW zdało się przewidzieć, aczkolwiek zepsuć :wink:

Ogry mają 3 czary RIP.
#Bullgorger Rng 12" (6" for Butcher), caster pass S-test, Ogre unit +1S, also for Bull Charge

#Trollguts Rng 12" (6" for Butcher), caster -1Wo (no saves), one Ogre unit MR (2) and Regenerate

#Toothcracker Rng 12" (6" for Butcher), S6 hit on caster, one unit of Ogres (can be in HtH) in range Stubborn & +1T
+1S, MR2 Regeneracja, +1T i stubborn. Imo doskonałe czary dla Ogrów. Gdyby tylko dało się je przetrzymać w fazie przeciwnika. Obecne zasady w tej kwestii powinny chyba ulec zmianie. Jeżeli dowolna armia na jednym caddym w swojej turze na pełnym luzie dispeluje kluczowy czar to jest to jakieś nieporozumienie. Jedyny magiczny przedmiot jaki bym zatem w Ograch widział to ten "naprawiający" magię i podtrzymujący czary w następnej turze. Zwróćmy uwagę na to, że czary mają tylko 12" i 6" cali zasięgu. Dodatkowo rzeżnicy dostają często ranę.

Szybciej zastanawiałbym się czy to wystarczy na ocenę dla Ogrów = 4.

ODPOWIEDZ