Ominięcie przeciwnika, który stoi cal przed naszym modelem

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Re: Ominięcie przeciwnika, który stoi cal przed naszym modelem

Post autor: quas »

wolalem 2 orly #-o
a teraz wole o tym nie pamietac

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Żaba pisze:@ Bless - wirtualne piwoty są w uściśleniach.

moim ulubionym blokowaniem był woreczek skirmiszerów wokół staroedycyjnej lancy (taka formacja strzały) gdzie lancy LOS dawał tylko pierwszy model :wink:

pozdro,
Ż.
Ktos tu niezle myki robił. Zasada "make way peasants" powodowała, ze skirmish musiał się rozstapić i dać lancy przejazd. :wink:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

BTW w piwocie nie przeszkadza obelisk, traktujemy go jakby go nie było, a przeszkadza "niewidzialna" strefa jednego cala wokół wrogiego regimentu.
Nie mnie to oceniać. Trzeba sie dostosować i wykozystać do własnych niecnych celów. Dragons beware because ... we move! :wink:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

"jak nie Ty we mnie, to ja w Ciebie" 8)
Obrazek

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3087
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Dla mnie jest to zagranie niezgodne z duchem gry. Powinien przysługiwać wirtualny pivot.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9565
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Fisch pisze:"jak nie Ty we mnie, to ja w Ciebie" 8)
:lol2:


Btw, ta zasada jest mega głupia... Popieram to co napisał Xet.

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Xet pisze:Dla mnie jest to zagranie niezgodne z duchem gry. Powinien przysługiwać wirtualny pivot.
lol

w takim razie dla mnie niezgodne z duchem gry są:
smok z hotekim, bsb z pendantem, wampirzy lord z helmem, bk z drakenhofem, działa imperialne, furie i harpie itp itd

blokowanie nielatajacych monsterów i konnych herosów jest jak najbardziej ok!
Obrazek

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

przecież notorycznie używam gościa na pegazie z pike of remas do łąpania hydry
bo grasz z przedszkolakami, ktorzy nie potrafią postawic poganiacza jak trzeba ;)

a co jak monstaer/konny... z overrunuje do styku z domkiem, w ktorym jest wrog? :P bedzie mogl sie spivotowaczy nie?
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Fisch pisze:
Xet pisze:Dla mnie jest to zagranie niezgodne z duchem gry. Powinien przysługiwać wirtualny pivot.
lol

w takim razie dla mnie niezgodne z duchem gry są:
smok z hotekim, bsb z pendantem, wampirzy lord z helmem, bk z drakenhofem, działa imperialne, furie i harpie itp itd

blokowanie nielatajacych monsterów i konnych herosów jest jak najbardziej ok!
Nie wydaje mnie się. Twoje przyklady "nieklimatycznych jednostek" nijak sie maja do złej mechaniki gry, o ktorej mowimy.
Takie blokowanie jest be, bo bazuje na luce w zasadach.
Zauwaz, ze pojedynczy heros przy oblisku moze zrobic pivota, steamtank przy lesie moze zrobic pivota, wielki kloc kawalerii stojacy przed Doombulem moze zrobic turna.
Natomiast pojedynczy konny heros stojacy przed tym samym doombullem okazuje sie niezdolny do wykonania jakiegokolwiek ruchu. Jest niedosc manewrowy!!! :shock:
Krzysiu, oderwij sie na chwile od sfery wlasnych korzysci i przyznaj - to jest po prostu bzdura.
Obrazek

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

to jest wlasnie zasada eterycznego pivota...
tylko nie wiem czemu zaczęto mówic "virtualny" skoro to calkiem co innego. od samego początku byla mova o eterycznym ;)
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Fisch pisze:"jak nie Ty we mnie, to ja w Ciebie" 8)
A potem najstarsza pułapka swiata czyli:
"On się wbija i odbija". 8)
Obrazek
Obrazek

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

odpowiedz jest jedna robisz zwrot w bok za 1/4 ruchu i masz jeszcze 3/4 wolne, sam wpadłem dopiero na to po bitwie z Cruzem (zabił mi tak dzewca w Łomiankach), bo zwrot po prostu wykonujesz(pomijając kluczowy w tym momencie piwot)strona 13 rulebooka).

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Klops pisze:odpowiedz jest jedna robisz zwrot w bok za 1/4 ruchu i masz jeszcze 3/4 wolne, sam wpadłem dopiero na to po bitwie z Cruzem (zabił mi tak dzewca w Łomiankach), bo zwrot po prostu wykonujesz(pomijając kluczowy w tym momencie piwot)strona 13 rulebooka).
Pojedynczy model nie robi manewrów turn, tylko pivoty.

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

Strona 59 "When moving a monster, simply measure the distance and move it. Ther is no need to turn or wheel... "
Wynika z tego że nie musisz tego robić(co nie znaczy że nie możesz. Dopiero dalej pisze że w szarży mamy 1 piwot (który jak mi wyszło jest rodzajem turna)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Klops pisze:Strona 59 "When moving a monster, simply measure the distance and move it. Ther is no need to turn or wheel... "
Wynika z tego że nie musisz tego robić(co nie znaczy że nie możesz. Dopiero dalej pisze że w szarży mamy 1 piwot (który jak mi wyszło jest rodzajem turna)
Idąc dalej tym tropem wychodzi na to, że może nielatającym monsterem przejść przez oddział przeciwnika?

Chyba coś nie bardzo.

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

Dziwne to jest to że piwot to specyficzny rodzaj turna, to że monstery mogą robić wheele. A tak swoją drogą to jak chcesz przechodzić przez oddziały bo ja tego nie czaję.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

STanki blokowano tak już od lat.. nawet Ty mi Dębek kiedyś tak tanka zblokowałeś. Jak widać charaktera też można :)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Aveer
Wałkarz
Posty: 71

Post autor: Aveer »

GW ponoć wprowadziło tą zasadę żeby gra była bardziej przejrzysta i było wiadomo które oddziały walczą, a które nie. Natomiast u nas już są 3 strony kłótni o interpretację jej. Ehh wy powergamerzy ;)

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

nie mam RB pod reką, ale czy pojedyńczy kawalerzysta nie liczy się jako rank and file model?
i musi wykonywać turn'y!

jak dla mnie rozsądna opcja...


z tego co pamietam to Buszmen w grze z Supłem się tak właśnie ugadali ( ale nie to chyba była jeszcze 6 edycja...)

Robson
Niszczyciel Światów
Posty: 4424
Lokalizacja: Murzynowo Kościelne

Post autor: Robson »

bohater konny czy nie na pewno nie jest r & f ;]
RIP
Ziemko pisze:Ja Robert Mrozek kajam się przed Wami wszystkimi, zrobiłem błąd, chcemy bardzo wygrać, ale nie zrobiliśmy tego umyślnie, padamy na kolana - WYBACZCIE

ODPOWIEDZ