Propozycje zmian w OK w następnym BP

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Re: Propozycje zmian w OK w następnym BP

Post autor: Oni No Maćko »

Sama zmiana kompozycji armii nie zmieni faktu, że:
jedynym sposobem na zdejmowanie mobilnych jednostek wrogą są u nas leadbelcherzy, którzy są całkowicie losowi jeśli chodzi o efektywność.
nawet najlepiej wyekwipowany do walki z smokiem/latającym badziewiem tyrant/hunter nic nie zrobi, bo wystarczy się ustawić poza jego polem widzenia 90 stopni co jest banalne.
Bardzo łatwo obcina nam się marsz a bez tego ciężko się gra armii bez pancerza, bo naszą siłą powinna być manewrowość. A jak jest wiadomo. Byle latające "g" jak nie zejdzie od leadów to... A wyłuskiwanie skimrisha z lasu ? Myślałem, że nikgdy nic mnie bardziej niż skinki nie będzie mnie denerwować. A potem nastała moda na mengile...
Magia ma ciekawe czary ale nie da się na niej oprzeć budowania/ulepszania armii bo nie jest wystarczająco silna i nie mamy magicznych przedmiotów, które by ją naprawdę fajnie wspomagały.

Można usprawnić armię robiąc kompozycję taką jak np. w iron skin tribe gdzie rhinoxy są specialem i leadzi w core, ale nie wiem czy chodzi o to, by nasze rozpiski to było x irongutów + x leadów + x gorgerów. Bo tak by się to pewnie skończyło.

Czy my wogóle się powinniśmy jeszcze w tym temacie produkować czy decyzje co do charakteru i rodzaju zmian i tak już zapadły ? Bo dawno naszych wypocin nie komentowano :)
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Wszystko jest jak najbardziej otwarte. Deklaracje Xeta odnośnie tego, że coś jest możliwe lub niemożliwe, to opinia części LS. Aktualnie czekamy na wynik ankiety w tej sprawie jako wyraz woli środowiska - sadzę, ze to nam pomoże ukierunkować działania.

Jednocześnie zapewniam, że czytamy Wasze przemyślenia i uwagi :)

Osobiście mogę Wam powiedzieć, że jestem zwolennikiem wprowadzenia w OK zestawu z pięciu przedmiotów dokładnie na modłę Orkowych, adresujących największe problemy armii (m.in. strzelanie, Ogrowa Magia, large targety i monstery wszelakie) + powiększenia liczby slotów dokładnie wg zasady Orków i Goblinów + opcja bycia generałem dla wszystkich bohaterów. Natomiast jest to tylko moje stanowisko, w chwili obecnej każdy z LS ma nieco inną wizję i nie mam pojęcia, na ile znajdzie to wyraz w końcowych efektach naszej pracy.

Najważniejsza rzecz, co do której zgadzają się wszyscy sędziowie, jest taka: zmiany muszą być względnie proste i jak najmniej liczne (tzn. kilka zmian mających duży wpływ zamiast stu zmian wnoszących niewiele).

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Z mojego doświadczenia w graniu z O&G "po reformie" (w JH jest ich od zajeb., więc grałem juz pare razy) mogę dodac, ze to o czym pisze Zbyszek to optymalne rozwiazanie. Prześcigając się w pomysłach trzeba pamiętać, ze nie tylko o wygodę graczy OK tu chodzi. Po drugiej stronie jest bowiem przeciwnik, który nie koniecznie ma ochote/jest w stanie pamiętać ze teraz gronlary mają 7 siły, a ogry 16 cali ruchu, ze tyrant jest eteryczny, a yeti srają żarem. :wink:
Zmiana kompozycji armii jest jasna i czytelna. To co widzę na stole jest dla mnie wiązące. To czy na stole są 3x czy 1x meneaterzy jest dla mnie bez róznicy, oby jednak to nadal byli ci sami meneaterzy co kiedyś.
Z przemiotami jest też prosta sprawa. Są w rozpie, którą dostaje przed bitwą więc latwo dowiaduje się jak działaja. Nie ma wiec róznicy czy są z booka czy z BP.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
antonio
Chuck Norris
Posty: 529
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: antonio »

Dębek pisze:teraz gnoblary mają 7 siły, a ogry 16 cali ruchu, ze tyrant jest eteryczny, a yeti srają żarem. :wink:
Przeciek z tajnego posiedzenia LS? :twisted: :twisted: :twisted:

:wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Borys-Cyrulik
Warzywo
Posty: 16
Lokalizacja: Front Wschodni/Przywilcz

Post autor: Borys-Cyrulik »

Oj Antoni czekaj cierpliwie, może się doczekamy i tłuściochy ruszą do boju nie tylko cięgi dostawać...

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Jestem ciekaw co z tego wyjdzie bo kosmetyką ogrów się nie naprawi...

Samo połączenie slotów nic nie da.
Przedmioty z drugiej strony pogłębią niewłaściwy trend już raz zastosowany.

Ugrywalnienia:
- Leadzi nie podlegają misfire zupełnie jak drzewiec po prostu nie wypalili.
- Traperzy nie limitowani hunterem.
- Hunter zdjęcie zasady m'o'f.
- Hunter, Butcher może być generałem
- Osobna poola na imiona [ propozycja Xeta ]
- Scaly skin 6+ na wszystkich ograch [ z wyłączeniem Rhinoxów ]
- quell bitter :] w 6 calach od ogrzego herosa [ jakiegokolwiek ]
- da'biga say goo - gnoblary w 6 calach używają ogrowego LD
- gregor 2 na slot.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
antonio
Chuck Norris
Posty: 529
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: antonio »

bigpasiak pisze:- Hunter zdjęcie zasady m'o'f.
to już jest od dawna :wink:

popieram quella i lidere od ogrów na gnobach :twisted:
Obrazek

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Barbarossa pisze:Najważniejsza rzecz, co do której zgadzają się wszyscy sędziowie, jest taka: zmiany muszą być względnie proste i jak najmniej liczne (tzn. kilka zmian mających duży wpływ zamiast stu zmian wnoszących niewiele).
Dębek pisze:Zmiana kompozycji armii jest jasna i czytelna. To co widzę na stole jest dla mnie wiązące. To czy na stole są 3x czy 1x meneaterzy jest dla mnie bez róznicy, oby jednak to nadal byli ci sami meneaterzy co kiedyś.
Oczywiście macie całkowitą rację, tylko jakim cudem Ogre Kingdoms mają być silniejsze dzięki samej zmianie kompozycji czy dodatkowym slotom? Ja mam raczej bujną wyobraźnię, ale nie potrafię sobie tego wyobrazić, dlatego prosiłbym kogoś kto opowiada się za tą opcją o jej uzasadnienie - pokazanie co to naprawdę zmieni. Ja wcale nie będę płakał jeśli nie dostaniemy nowych przedmiotów/unitów/statystyk. Ja bym po prostu chciał by finalnie udało się uczynić turniejowe granie ogrami choć trochę mniej frustrującym, bo przeciw niektórym rozpiskom to walenie głową w mur. I to solidny.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Oni No Maćko pisze:Oczywiście macie całkowitą rację, tylko jakim cudem Ogre Kingdoms mają być silniejsze dzięki samej zmianie kompozycji czy dodatkowym slotom?
Patrz O&G. Więcej mówić nie trzeba.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

dodatkowe sloty spowodowały, że ludzie upychają maszyny na umór, u ogrów w sumie nie bardzo jest czym upychać.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

W dodatkowych slotach nie można u orków dopychać maszyn, rydwanów ani DoW.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

no w dodatkowych nie można, ale normalne sloty zapychasz maszynami

@barbara
no niby tak, ale nie mogłeś dorzucić sobie np klocka BO, czy innych kolesi na dzikach np. Chodzi mi o to, że w orkach te dodatkowe sloty naprawdę sporo zmieniły, a u ogrów jakoś nie widzę jak miało by to znacząco poprawić sytuację.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2010, o 11:27 przez Afro, łącznie zmieniany 1 raz.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14646
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Afro pisze:no w dodatkowych nie można, ale normalne sloty zapychasz maszynami
Wczesniej tez zapychalem, nic sie w tej kwestii nic nie zmienilo.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Ogry maja bardzo dobre rary. Moim zdaniem 4 sloty do wykożystania przez Gorgerów, Rhinoxy i Meneaterów było by całkiem spoko:
Gorger
Gorger
Rhinox z Warbannerem
4 Meneaterów z brace of Hanguns
IMO słabe to nie jest
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Ale swoje pkt. też kosztuje. IMO najprościej ogry poprawic jest przedmiotami ( byle by twórcy nie "popłyneli" przy nich jak przy orkach gdzie IMO troszeczkę przesadzili, choć kierunek był słuszny ). Można by było nawet założyc temat z propozycjami takich itemów ( sam mam pare pomysłów ), chocnie wiem też czy nie wprowadziło by to nieco za duzo zamieszania ( bo LS i tak wybierze co jej się żywnie podoba )
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Wszystko co dobre kosztuje punkty. Dla porównania 8 grali FCG war banner + 4 Pegazy FCG kosztuje więcej niz te 4 rzeczy. Więc nie rozumiem za bardzo w czym tkwi problem.
Po co brac same dodatkowe przedmioty skoro mo,żna dostać dodatkowe sloty i przedmioty?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Dębek pisze:Dla porównania 8 grali FCG war banner + 4 Pegazy FCG kosztuje więcej niz te 4 rzeczy
policz jeszcze raz prosze ;) Już pomijając fakt tego co ze sobą właśnie porównałeś i efektywności tych unitów na stole.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Ups pomyłka Breta jednak troche tańsza.
Co do efektywności na stole potencjał bardzo zblizony. I jedno i drugie bardzo dobre.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Polemizował bym ;)

Awatar użytkownika
Oni No Maćko
Chuck Norris
Posty: 522
Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz

Post autor: Oni No Maćko »

Dębek pisze:Co do efektywności na stole potencjał bardzo zblizony. I jedno i drugie bardzo dobre.
Dobrze, ale: gorger najpierw musi wyjść (najwcześniej druga tura a szarża trzecia), maneaterzy przeciwnko niektórym armiom to są, nawet w ha, free frag a rhinox, który w tym zestawieniu według mnie jest najsilniejszy, zajmuje rare+special czyli dwa sloty.
Szemkel pisze:Patrz O&G. Więcej mówić nie trzeba.
chciałbym Ci tylko zwrócić uwagę na drobny detal w postaci dodatkowo przez tę armię uzyskanych przedmiotów magicznych. Nie tylko kompozycyjnie tę armię wzmocniono, gdyż i ta armia, choć nie uważam by była przed zmianą słabsza od ogrów, nie mogła najwyraźniej być ulepszona samą zmianą kompozycji.
Dębek pisze:Wszystko co dobre kosztuje punkty
problem u ogrów jest taki, że u nas się to nie sprawdza. Podam jeden tylko przykład, bo najprościej nim zobrazować o czym piszę. Te dwa "monstery" mają identyczny koszt pkt - Hydra DE = Slave Giant OK.
Dębek pisze:Po co brac same dodatkowe przedmioty skoro mo,żna dostać dodatkowe sloty i przedmioty?
ok, ale od pewnego czasu rozmowa była prowadzona pod kątem nie dodawania nowych przedmiotów do ogrów.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem

ODPOWIEDZ