Propozycje zmian w OK w następnym BP
Moderator: Barbarossa
- Oni No Maćko
- Chuck Norris
- Posty: 522
- Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz
Re: Propozycje zmian w OK w następnym BP
Sama zmiana kompozycji armii nie zmieni faktu, że:
jedynym sposobem na zdejmowanie mobilnych jednostek wrogą są u nas leadbelcherzy, którzy są całkowicie losowi jeśli chodzi o efektywność.
nawet najlepiej wyekwipowany do walki z smokiem/latającym badziewiem tyrant/hunter nic nie zrobi, bo wystarczy się ustawić poza jego polem widzenia 90 stopni co jest banalne.
Bardzo łatwo obcina nam się marsz a bez tego ciężko się gra armii bez pancerza, bo naszą siłą powinna być manewrowość. A jak jest wiadomo. Byle latające "g" jak nie zejdzie od leadów to... A wyłuskiwanie skimrisha z lasu ? Myślałem, że nikgdy nic mnie bardziej niż skinki nie będzie mnie denerwować. A potem nastała moda na mengile...
Magia ma ciekawe czary ale nie da się na niej oprzeć budowania/ulepszania armii bo nie jest wystarczająco silna i nie mamy magicznych przedmiotów, które by ją naprawdę fajnie wspomagały.
Można usprawnić armię robiąc kompozycję taką jak np. w iron skin tribe gdzie rhinoxy są specialem i leadzi w core, ale nie wiem czy chodzi o to, by nasze rozpiski to było x irongutów + x leadów + x gorgerów. Bo tak by się to pewnie skończyło.
Czy my wogóle się powinniśmy jeszcze w tym temacie produkować czy decyzje co do charakteru i rodzaju zmian i tak już zapadły ? Bo dawno naszych wypocin nie komentowano
jedynym sposobem na zdejmowanie mobilnych jednostek wrogą są u nas leadbelcherzy, którzy są całkowicie losowi jeśli chodzi o efektywność.
nawet najlepiej wyekwipowany do walki z smokiem/latającym badziewiem tyrant/hunter nic nie zrobi, bo wystarczy się ustawić poza jego polem widzenia 90 stopni co jest banalne.
Bardzo łatwo obcina nam się marsz a bez tego ciężko się gra armii bez pancerza, bo naszą siłą powinna być manewrowość. A jak jest wiadomo. Byle latające "g" jak nie zejdzie od leadów to... A wyłuskiwanie skimrisha z lasu ? Myślałem, że nikgdy nic mnie bardziej niż skinki nie będzie mnie denerwować. A potem nastała moda na mengile...
Magia ma ciekawe czary ale nie da się na niej oprzeć budowania/ulepszania armii bo nie jest wystarczająco silna i nie mamy magicznych przedmiotów, które by ją naprawdę fajnie wspomagały.
Można usprawnić armię robiąc kompozycję taką jak np. w iron skin tribe gdzie rhinoxy są specialem i leadzi w core, ale nie wiem czy chodzi o to, by nasze rozpiski to było x irongutów + x leadów + x gorgerów. Bo tak by się to pewnie skończyło.
Czy my wogóle się powinniśmy jeszcze w tym temacie produkować czy decyzje co do charakteru i rodzaju zmian i tak już zapadły ? Bo dawno naszych wypocin nie komentowano
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem
— Stanisław Lem
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Wszystko jest jak najbardziej otwarte. Deklaracje Xeta odnośnie tego, że coś jest możliwe lub niemożliwe, to opinia części LS. Aktualnie czekamy na wynik ankiety w tej sprawie jako wyraz woli środowiska - sadzę, ze to nam pomoże ukierunkować działania.
Jednocześnie zapewniam, że czytamy Wasze przemyślenia i uwagi
Osobiście mogę Wam powiedzieć, że jestem zwolennikiem wprowadzenia w OK zestawu z pięciu przedmiotów dokładnie na modłę Orkowych, adresujących największe problemy armii (m.in. strzelanie, Ogrowa Magia, large targety i monstery wszelakie) + powiększenia liczby slotów dokładnie wg zasady Orków i Goblinów + opcja bycia generałem dla wszystkich bohaterów. Natomiast jest to tylko moje stanowisko, w chwili obecnej każdy z LS ma nieco inną wizję i nie mam pojęcia, na ile znajdzie to wyraz w końcowych efektach naszej pracy.
Najważniejsza rzecz, co do której zgadzają się wszyscy sędziowie, jest taka: zmiany muszą być względnie proste i jak najmniej liczne (tzn. kilka zmian mających duży wpływ zamiast stu zmian wnoszących niewiele).
Jednocześnie zapewniam, że czytamy Wasze przemyślenia i uwagi
Osobiście mogę Wam powiedzieć, że jestem zwolennikiem wprowadzenia w OK zestawu z pięciu przedmiotów dokładnie na modłę Orkowych, adresujących największe problemy armii (m.in. strzelanie, Ogrowa Magia, large targety i monstery wszelakie) + powiększenia liczby slotów dokładnie wg zasady Orków i Goblinów + opcja bycia generałem dla wszystkich bohaterów. Natomiast jest to tylko moje stanowisko, w chwili obecnej każdy z LS ma nieco inną wizję i nie mam pojęcia, na ile znajdzie to wyraz w końcowych efektach naszej pracy.
Najważniejsza rzecz, co do której zgadzają się wszyscy sędziowie, jest taka: zmiany muszą być względnie proste i jak najmniej liczne (tzn. kilka zmian mających duży wpływ zamiast stu zmian wnoszących niewiele).
Z mojego doświadczenia w graniu z O&G "po reformie" (w JH jest ich od zajeb., więc grałem juz pare razy) mogę dodac, ze to o czym pisze Zbyszek to optymalne rozwiazanie. Prześcigając się w pomysłach trzeba pamiętać, ze nie tylko o wygodę graczy OK tu chodzi. Po drugiej stronie jest bowiem przeciwnik, który nie koniecznie ma ochote/jest w stanie pamiętać ze teraz gronlary mają 7 siły, a ogry 16 cali ruchu, ze tyrant jest eteryczny, a yeti srają żarem.
Zmiana kompozycji armii jest jasna i czytelna. To co widzę na stole jest dla mnie wiązące. To czy na stole są 3x czy 1x meneaterzy jest dla mnie bez róznicy, oby jednak to nadal byli ci sami meneaterzy co kiedyś.
Z przemiotami jest też prosta sprawa. Są w rozpie, którą dostaje przed bitwą więc latwo dowiaduje się jak działaja. Nie ma wiec róznicy czy są z booka czy z BP.
Zmiana kompozycji armii jest jasna i czytelna. To co widzę na stole jest dla mnie wiązące. To czy na stole są 3x czy 1x meneaterzy jest dla mnie bez róznicy, oby jednak to nadal byli ci sami meneaterzy co kiedyś.
Z przemiotami jest też prosta sprawa. Są w rozpie, którą dostaje przed bitwą więc latwo dowiaduje się jak działaja. Nie ma wiec róznicy czy są z booka czy z BP.
- Borys-Cyrulik
- Warzywo
- Posty: 16
- Lokalizacja: Front Wschodni/Przywilcz
Oj Antoni czekaj cierpliwie, może się doczekamy i tłuściochy ruszą do boju nie tylko cięgi dostawać...
Jestem ciekaw co z tego wyjdzie bo kosmetyką ogrów się nie naprawi...
Samo połączenie slotów nic nie da.
Przedmioty z drugiej strony pogłębią niewłaściwy trend już raz zastosowany.
Ugrywalnienia:
- Leadzi nie podlegają misfire zupełnie jak drzewiec po prostu nie wypalili.
- Traperzy nie limitowani hunterem.
- Hunter zdjęcie zasady m'o'f.
- Hunter, Butcher może być generałem
- Osobna poola na imiona [ propozycja Xeta ]
- Scaly skin 6+ na wszystkich ograch [ z wyłączeniem Rhinoxów ]
- quell bitter :] w 6 calach od ogrzego herosa [ jakiegokolwiek ]
- da'biga say goo - gnoblary w 6 calach używają ogrowego LD
- gregor 2 na slot.
Samo połączenie slotów nic nie da.
Przedmioty z drugiej strony pogłębią niewłaściwy trend już raz zastosowany.
Ugrywalnienia:
- Leadzi nie podlegają misfire zupełnie jak drzewiec po prostu nie wypalili.
- Traperzy nie limitowani hunterem.
- Hunter zdjęcie zasady m'o'f.
- Hunter, Butcher może być generałem
- Osobna poola na imiona [ propozycja Xeta ]
- Scaly skin 6+ na wszystkich ograch [ z wyłączeniem Rhinoxów ]
- quell bitter :] w 6 calach od ogrzego herosa [ jakiegokolwiek ]
- da'biga say goo - gnoblary w 6 calach używają ogrowego LD
- gregor 2 na slot.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
- Oni No Maćko
- Chuck Norris
- Posty: 522
- Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz
Barbarossa pisze:Najważniejsza rzecz, co do której zgadzają się wszyscy sędziowie, jest taka: zmiany muszą być względnie proste i jak najmniej liczne (tzn. kilka zmian mających duży wpływ zamiast stu zmian wnoszących niewiele).
Oczywiście macie całkowitą rację, tylko jakim cudem Ogre Kingdoms mają być silniejsze dzięki samej zmianie kompozycji czy dodatkowym slotom? Ja mam raczej bujną wyobraźnię, ale nie potrafię sobie tego wyobrazić, dlatego prosiłbym kogoś kto opowiada się za tą opcją o jej uzasadnienie - pokazanie co to naprawdę zmieni. Ja wcale nie będę płakał jeśli nie dostaniemy nowych przedmiotów/unitów/statystyk. Ja bym po prostu chciał by finalnie udało się uczynić turniejowe granie ogrami choć trochę mniej frustrującym, bo przeciw niektórym rozpiskom to walenie głową w mur. I to solidny.Dębek pisze:Zmiana kompozycji armii jest jasna i czytelna. To co widzę na stole jest dla mnie wiązące. To czy na stole są 3x czy 1x meneaterzy jest dla mnie bez róznicy, oby jednak to nadal byli ci sami meneaterzy co kiedyś.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem
— Stanisław Lem
no w dodatkowych nie można, ale normalne sloty zapychasz maszynami
@barbara
no niby tak, ale nie mogłeś dorzucić sobie np klocka BO, czy innych kolesi na dzikach np. Chodzi mi o to, że w orkach te dodatkowe sloty naprawdę sporo zmieniły, a u ogrów jakoś nie widzę jak miało by to znacząco poprawić sytuację.
@barbara
no niby tak, ale nie mogłeś dorzucić sobie np klocka BO, czy innych kolesi na dzikach np. Chodzi mi o to, że w orkach te dodatkowe sloty naprawdę sporo zmieniły, a u ogrów jakoś nie widzę jak miało by to znacząco poprawić sytuację.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2010, o 11:27 przez Afro, łącznie zmieniany 1 raz.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Wczesniej tez zapychalem, nic sie w tej kwestii nic nie zmienilo.Afro pisze:no w dodatkowych nie można, ale normalne sloty zapychasz maszynami
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Ale swoje pkt. też kosztuje. IMO najprościej ogry poprawic jest przedmiotami ( byle by twórcy nie "popłyneli" przy nich jak przy orkach gdzie IMO troszeczkę przesadzili, choć kierunek był słuszny ). Można by było nawet założyc temat z propozycjami takich itemów ( sam mam pare pomysłów ), chocnie wiem też czy nie wprowadziło by to nieco za duzo zamieszania ( bo LS i tak wybierze co jej się żywnie podoba )
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Wszystko co dobre kosztuje punkty. Dla porównania 8 grali FCG war banner + 4 Pegazy FCG kosztuje więcej niz te 4 rzeczy. Więc nie rozumiem za bardzo w czym tkwi problem.
Po co brac same dodatkowe przedmioty skoro mo,żna dostać dodatkowe sloty i przedmioty?
Po co brac same dodatkowe przedmioty skoro mo,żna dostać dodatkowe sloty i przedmioty?
- Oni No Maćko
- Chuck Norris
- Posty: 522
- Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz
policz jeszcze raz prosze Już pomijając fakt tego co ze sobą właśnie porównałeś i efektywności tych unitów na stole.Dębek pisze:Dla porównania 8 grali FCG war banner + 4 Pegazy FCG kosztuje więcej niz te 4 rzeczy
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem
— Stanisław Lem
- Oni No Maćko
- Chuck Norris
- Posty: 522
- Lokalizacja: XIII Kohorta, Bydgoszcz
Dobrze, ale: gorger najpierw musi wyjść (najwcześniej druga tura a szarża trzecia), maneaterzy przeciwnko niektórym armiom to są, nawet w ha, free frag a rhinox, który w tym zestawieniu według mnie jest najsilniejszy, zajmuje rare+special czyli dwa sloty.Dębek pisze:Co do efektywności na stole potencjał bardzo zblizony. I jedno i drugie bardzo dobre.
chciałbym Ci tylko zwrócić uwagę na drobny detal w postaci dodatkowo przez tę armię uzyskanych przedmiotów magicznych. Nie tylko kompozycyjnie tę armię wzmocniono, gdyż i ta armia, choć nie uważam by była przed zmianą słabsza od ogrów, nie mogła najwyraźniej być ulepszona samą zmianą kompozycji.Szemkel pisze:Patrz O&G. Więcej mówić nie trzeba.
problem u ogrów jest taki, że u nas się to nie sprawdza. Podam jeden tylko przykład, bo najprościej nim zobrazować o czym piszę. Te dwa "monstery" mają identyczny koszt pkt - Hydra DE = Slave Giant OK.Dębek pisze:Wszystko co dobre kosztuje punkty
ok, ale od pewnego czasu rozmowa była prowadzona pod kątem nie dodawania nowych przedmiotów do ogrów.Dębek pisze:Po co brac same dodatkowe przedmioty skoro mo,żna dostać dodatkowe sloty i przedmioty?
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
— Stanisław Lem
— Stanisław Lem