Ruch bohatera wewnątrz oddziału

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Ruch bohatera wewnątrz oddziału

Post autor: Embir »

Załóżmy, że mamy taką sytuację:

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :mrgreen:

:D - piechociarze
:mrgreen: - bohater

Przyjmijmy, że oddział stoi w jednym rzędzie o szerokości przekraczającej wartość ruchu x2 bohatera.
I teraz pytanie:

1) Czy bohater może się przemieścić z jednego końca oddziału na drugi, zgodnie z zasadą wyrażoną na str. 74 rulebooka która brzmi:

During a unit's normal move, a character is free to change position in the front rank of the unit, swapping places with other models in the front rank unit

2) Czy może w tym zakresie obowiązuje go ograniczenie z drugiego FAQ-a GW dotyczące Change Formation które wyraziło ogólniejszą zasadę, że żadne manewry ani wykorzystywane reguły nie mogą sprawić, że jednostka poruszy się więcej niż na 2x swój dopuszczalny ruch?

3) Przy założeniu poprawności tezy w pytaniu nr 2, czy ruch bohatera wewnątrz oddziału może wynosić x2 nawet wtedy gdy w pobliżu znajduje się jednostka wroga obcinająca marsz?
(moim zdaniem w tym przypadku obcięcie marszu nie ma wpływu na przemieszczanie się bohatera wewnątrz oddziału)

4) Załóżmy, że bohater porusza się wewnątrz oddziału z jednego krańca na drugi, a jednocześnie sam oddział porusza się do przodu. Czy ruchy bohatera będą w jakiś sposób ograniczały szybkość poruszania się oddziału?
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

1) Nie
2)Tak
3)Ruch wewnątrz oddziału to nie marsz więc oddziały wroga nie spowalniają go
4)Tak - ruch bohatera ograniczy ruch oddziału

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

albo inaczej rozumiem angielski, albo wg cytatu charakter w oddziale może "za darmo" przemieścić się w pierwszym szeregu, żeby przyjąć lepszą pozycją i nie ogranicza to w żaden sposób ruchu jednostki.

Cały czas się widzi oddział, któy wykonuje full ruch, po czym charakter przemieszcza się za darmo w pierwszym szeregu

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Morrok pisze: Cały czas się widzi oddział, któy wykonuje full ruch, po czym charakter przemieszcza się za darmo w pierwszym szeregu
No właśnie to jest nagminne wałkowanie. Cytat z FAQ-a nr2:

Players trying to exploit any manoeuvre or other rule to try and move models in their unit more than double their Movement value are not playing the game in the spirit it is meant to be played...

Gorzej tylko, że z kontekstu wypowiedzi wynika z tego bardziej worst play niż coś co jest jasno zakazane. Także w naszych uściśleniach nie ma o tym żadnej bezpośredniej wzmianki.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Morrok pisze:albo inaczej rozumiem angielski, albo wg cytatu charakter w oddziale może "za darmo" przemieścić się w pierwszym szeregu, żeby przyjąć lepszą pozycją i nie ogranicza to w żaden sposób ruchu jednostki.

Cały czas się widzi oddział, któy wykonuje full ruch, po czym charakter przemieszcza się za darmo w pierwszym szeregu

Źle rozumiesz angielski - free to do something oznacza że może swobodnie - bez problemu coś zrobić ... a nie zrobić coś za darmo.

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Bohater w oddziale zmienia pozycję jak chce i nie wpływa to na ruch jednostki.
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Skąd ten pomysł ?

Awatar użytkownika
Górken
Falubaz
Posty: 1005
Lokalizacja: Lublin/ Kraków

Post autor: Górken »

wychodzi-> rusza się jednostka -> wchodzi od tylca i ma darmowe miejsce w 1 szeregu gdzie moze ustawić sie w dowolnym miejscu?

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Po pierwsze nie można wyjść z jednostki i wejść do niej w tej samej turze.

Po 2 FAQ GW dotyczący poruszania modeli ponad 2x Mv polecam.
Strona 12 RB paragraf 2.
W sytuacji gdzie heros wchodził by do oddziału złożonego z 1 ranki i miał ruchu na styk:

----------- :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D - oddział
:mrgreen: - heros

Sędziował bym, że musi stać tak:

----------- :mrgreen: :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

A za cholere nie dopuszczał bym teleport wałka:

----------- :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :mrgreen:

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Imo Gogol ma rację. W przeciwnym razie mogło by dojśc do sytuacji.
:mrgreen: - heros z X ruchu; :D - oddział o Y długości
Najpierw:
:mrgreen: ---2x--- :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D ---2x--- :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
I tura:
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :mrgreen: ---2x--- :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
(gośc przeszedł 2X+Y)
II tura:
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D ---2x--- :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :mrgreen:
(gośc przeszedł 4X+2Y)
itd...
Jesli to będzie oddziały linijki, korzystając z wyboru miejsca w pierwszym szeregu możemy go powiedzmy w dwie tury wyteleportowac na drugi kraniec stołu.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

nom zgadzam się z Gogolem , też ostatnio ktoś próbował mi ten wałek z herosem wcisnąć ; ]
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

o kurde

Tyle ludzi na tym wałuje :D

Clanraty na 10 cali do przodu i elektryk z jednego rogu na drugi :D

Awatar użytkownika
Drwal
Falubaz
Posty: 1448
Lokalizacja: Gdańsk - SNOT

Post autor: Drwal »

zawsze mozna zrobić tak:
:D - oddzial
8) - bohater

8) :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

- robisz turna w prawo (bohater musi stac z przodu)
- robisz z powrotem turna do poczatkowej pozycji ;]

w ten sposob mozemy przemiescic bohatera ;p Czy moze wg was to wal?

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

FAQ nr 2 wyraźnie mówi, że nie możesz wykorzystać żadnej reguły by przemieścić model na więcej niż 2x swój movement. (tzn. określa to zagranie jako niezgodne z tzw. spirit of the game) W tym przypadku intencje są aż nadto jasne, więc mamy tu co najmniej worst play.

P.S.Bolączką polskich uściśleń jest to, że wyraźnie nie precyzują czy traktować to zagranie jako zabronione czy jako worst play.
(IMO powinno być zabronione i tyle)

Jasiuuu:
Ja Ci chciałem takie zagranie swego czasu na lokalu zrobić, ale to się nie liczy bo grałem wtedy po bardzo długiej przerwie. :wink:
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Na naszym ostanim opolski turnieju uściśliliśmy takie sytuacje identycznie, czyli że w zaden sposób nie można "teleportować" bohaterów wewnątrz oddziałów podczas fazy ruchu aby przejść nimi więcej niż 2 x M.

Ale zrobiliśmy jeden wyjątek, który nie odbywa się w fazie ruchu tylko w fazie walki. To, że został oddział zaszarżowany nie jest specjalnym posunięciem gracza ani kombinowaniem (no bo nie od niego zależy czy go zaszarżują) więc bohatera można "teleportować" do walki nawet na długie dystanse (w drugiej rundzie walki oczywiście) jeśli na początku walki nie był w BtB z przeciwnikami. Inaczej nie działała by zasada, że bohater ma prawo dojść do walki w swojej fazie ruchu a to by było wogóle bez sensu.

Pytanie: czy jeśli bohater rusza się najpierw wewnątrz oddziału a potem rusza się cały oddział (razem z bohaterem) to mam nadzieję, że oddział ma taki minus do M o ile ruszył się bohater? (przecież jest częścią oddziału).

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Players trying to exploit any manoeuvre or other rule to try and move models in their unit more than double their Movement value are not playing the game in the spirit it is meant to be played...
To jest święte. Nie można zrobić niczego co by przestawiło jakikolwiek model na więcej niż jego 2xMv.

@KJ: ten turn jest dokładnie takim czymś z faq.
Pytanie: czy jeśli bohater rusza się najpierw wewnątrz oddziału a potem rusza się cały oddział (razem z bohaterem) to mam nadzieję, że oddział ma taki minus do M o ile ruszył się bohater? (przecież jest częścią oddziału).
Nie ma takiego minusu.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2010, o 13:55 przez Xet, łącznie zmieniany 1 raz.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Xet pisze:
Pytanie: czy jeśli bohater rusza się najpierw wewnątrz oddziału a potem rusza się cały oddział (razem z bohaterem) to mam nadzieję, że oddział ma taki minus do M o ile ruszył się bohater? (przecież jest częścią oddziału).
Nie ma żadnego minusu.
To jaka jest różnica pomiędzy ruszeniem na max oddziału z bohaterem a potem jeszcze bohatera wewnątrz oddziału a tym samym tylko, że w odwrotnej kolejności? Przecież dążymy do tego żeby uznać ruszanie ponad 2xM za niedozwolone. Jeśli runesmith ruszył 5 cale w oddziale warriorów to następnie oddział warriorów z Runesmithem ruszy się cal bo runesmith ma już limit - isn't it?

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Po przekątnej ma dalej.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Xet pisze:
Pytanie: czy jeśli bohater rusza się najpierw wewnątrz oddziału a potem rusza się cały oddział (razem z bohaterem) to mam nadzieję, że oddział ma taki minus do M o ile ruszył się bohater? (przecież jest częścią oddziału).
Nie ma żadnego minusu.
ma. Bohater nie moze sie ruszyc wiecej nie jego mv x2... Wiec jak najbardziej jest ograniczony

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Shino pisze:ma. Bohater nie moze sie ruszyc wiecej nie jego mv x2... Wiec jak najbardziej jest ograniczony
Oddział jest ograniczony ale pytanie brzmiało :
(...)czy oddział ma taki minus do M o ile ruszył się bohater? (przecież jest częścią odziału).
A autor miał dokładnie to na myśli pisząc:
Jeśli runesmith ruszył 5 cale w oddziale warriorów to następnie oddział warriorów z Runesmithem ruszy się cal bo runesmith ma już limit - isn't it?
Co by znaczyło, że mam racje, ale przyznaje, że źle się wyraźiłem :wink:. zedytowałem posta na : "nie ma takiego minusu"

ODPOWIEDZ