TG i GG a hand weapon i shield

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

TG i GG a hand weapon i shield

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Bohater z magiczną bronią nie dostaje +1 As za hand weapon + shield.
Rozumiem, że tak samo jest z TG w TK i GG w VC. Bo to zmieniało by nieco bitew które mam za sobą i te które dopiero przede mną ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Jeżeli broń nie ma napisane, że jest hand weaponem, to nie. ALE GG i TG mają hand weapony które są traktowane jak magiczne. Ergo: Nie są magicznymi brońmi i są hand weaponami.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

hmm... czyli skoro runa krasnoludzka czyni z dowolnej broni hand weapon (np GW z runą staje się zwykłym hand weaponem) to znaczy, że bohaterowie krasnoludzcy z runicznymi kosami i tarczami mają bonus za hand weapon i shield :)
Obrazek

symek
Chuck Norris
Posty: 523

Post autor: symek »

TG i GG mają zwykłe hand weapony ale ZASADY SPECJALNE tych jednostek nadają im broniom magiczne właściwości LECZ broń sama w sobie nie jest magiczna

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

hmm... ciekawe spostrzeżenie. to tak jak ja mam na krasnoludzie zwykłego hand weapona ale ZASADY SPECJALNE pozwalają mi nałożyć na niego runy ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

To przeczytaj swojego booka i znajdź linijkę w której napisano, że broń po nałożeniu runy traci wszystkie właściwości jej zwykłego odpowiednika.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

oj tam oj tam ;) znam dobrze ten fragment, to była taka drobrna próba przeciśnięcie małego boosta dla brodaczy ;)

Ale wracając do podstawowego tematu... Ok, przyjmuje że GG nie mają magicznych broni, co za tym idzie nie działają na nie moce, które niszczą magiczne itemy, tak? czyli ogólnie mają magiczne ataki na zasadzie demonów/forest spiritów a nie magic weapony.

Spoko loko, już pojmuje.
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

w GG, jest zasada specjalna, ale nadal jest to zwykly HW
ale pomysł ciekawy :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

a tak wogóle to czemu za magiczną broń nie dostaje się bonusu do save?? a co jeśli na tej broni napisane jest ze to hand weapon?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Gdyby istniała taka z zapiskiem
counts as hand weapon
, lub zwykłe
hand weapon
to by był ten bonus.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

kszyhu pisze:a tak wogóle to czemu za magiczną broń nie dostaje się bonusu do save?? a co jeśli na tej broni napisane jest ze to hand weapon?
bo Warhammer to taka głupia gra w której broń ręczna jak zwykły jednoręczny miecz czy topór, jeśli jest magiczna nie jest już jednoręcznym mieczem czy toporem tylko współczynnikiem +1S lub +1A. No chyba że miałaby wspomniany dopisek ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Wight Blade, Grave Guard, Black Knights, Wight King:
Wight Blade: Any weapon carried by a Grave Guard/Black Knight
makes magical attacks (but all of the normal rules for
that weapon still apply). The weapon also has the
Killing Blow special rule. These Wight Blade rules are
ignored if the Wight King has a magic weapon from the
Artefacts of Death section
Tomb Blade, Tomb Guard:
Tomb Blades
Tomb Guard were excellent soldiers during their lives
and gifted with powerful weapons that had
incantations of cursing imbued into them. Any normal
weapon carried by a Tomb Guard or Icon Bearer
counts as a magic weapon (but all the normal rules for
that weapon still apply). The weapon also has the
Killing Blow special rule. Note that this rule does not
apply to any magic weapon that an Icon Bearer takes
from the magic items list.
Niby to samo... a jednak się trochę różni. Podkreśleniami sugeruje, że Wight Blade to rzeczywiście zwykła broń, która zadaje magiczne obrażenia. Jednak Tomb Blade to już broń magiczna (z zasadami swoich zwykłych niemagicznych odpowiedników), a więc mogąca być obiektem czarów i umiejętności likwidujących magiczne efekty broni (w tym przypadku likwidowałoby to Killing Blow'a i magiczność ataków). Dla potwierdzenia, cytuje działanie Ensorcelled Weapons, Chaos Knight'ów, na które efekty likwidujące "magiczność" broni działają:
Ensorcelled Weapons: Chaos Knights often go to war
wielding a collection of magical blades, cleavers and
war-picks, each weapon bearing a small measure of
power. Regardless of their form or the hexes inscribed
upon them, they are all enchanted in order to kill.
Ensorcelled weapons count as magical weapons and
grant +1 Strength to the wielder.
Ponadto, co to oznacza dla Icon Bearer'a? Dokładnie to, że posiada magiczną broń czyniącą magiczne ataki i posiadającą Killing Blow'a + możliwość posiadania magicznych broni z listy magicznych przedmiotów Tomb King'ów. Jako, że obie te bronie liczą się jako magiczne, Icon Bearer mógłby używać ich zamiennie (decydowane na początku walki) - w przeciwieństwie np. do Wight King'a, który musi używać wykupionej magicznej broni z listy magicznych itemów Vampire Counts (jeśli takową wykupił). Nie żeby było to jakoś znaczące - w końcu kto gra Icon Bearerem.

Ale to takie tam moje dywagacje... prawdopodobnie błędne.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Byro pisze:Gdyby istniała taka z zapiskiem
counts as hand weapon
, lub zwykłe
hand weapon
to by był ten bonus.
Nie.
W zasadach jest wyraźnie napisane że magiczny H. weapon nie daje bonusów [ masz przecież Torment Blade itp... ]
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:Nie.
W zasadach jest wyraźnie napisane że magiczny H. weapon nie daje bonusów [ masz przecież Torment Blade itp... ]
Torment Blade to demoniczny gift - nawet nie item, nie broń... Zupełnie inne zasady od magicznych przedmiotów. Gdyby demony mogły używać tarcz, to dzięki temu dopiskowi "Hand Weapon" otrzymywałyby ten bonus +1AS, gdyż w tym co napisałeś powyżej po prostu się mylisz.

Wszystkie (nieokreślone) bronie są hand weapon'ami. Nawet te magiczne, które nie mają określonego statusu. Dlatego jest dopisek, że nie otrzymują one dodatkowego bonusu za bycie hand weaponem gdy są magiczne (zasada magicznych broni), ale tylko jeśli nie jest to uściślone w opisie broni. Zresztą co ja będę się rozpisywał - cytat:
Magic
weapons always ignore any special rules that apply to
an ordinary weapon of the same type unless
otherwise specified in the description of the weapon.
Dopisek "Hand weapon" to wystarczające uściślenie w tym wypadku, by otrzymać +1AS bonus przy używaniu z tarczą.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Mac pisze:
bigpasiak pisze:Nie.
W zasadach jest wyraźnie napisane że magiczny H. weapon nie daje bonusów [ masz przecież Torment Blade itp... ]
Torment Blade to demoniczny gift - nawet nie item, nie broń... Zupełnie inne zasady od magicznych przedmiotów.
Poza tym, zgodnie z uściśleniami sędziowskimi do demonów:
c) Gifty opisane jako „hand weapon” zastępują zwykły hand weapon posiadany przez demona (a więc nie dają mu dodatkowego ataku).

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Mac pisze:Dopisek "Hand weapon" to wystarczające uściślenie w tym wypadku, by otrzymać +1AS bonus przy używaniu z tarczą.
Nie.

Q. Does a character benefit from the "Fighting with hand
weapon and shield (infantry)" rule found on page 56, if
armed with a mundane hand weapon and a magical
shield?
A. Yes. However it will not if armed with a magical
weapon and a mundane or magical shield, because the
magical weapon loses the normal rules of hand weapons.

Coś jeszcze?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:
Mac pisze:Dopisek "Hand weapon" to wystarczające uściślenie w tym wypadku, by otrzymać +1AS bonus przy używaniu z tarczą.
Nie.

Q. Does a character benefit from the "Fighting with hand
weapon and shield (infantry)" rule found on page 56, if
armed with a mundane hand weapon and a magical
shield?
A. Yes. However it will not if armed with a magical
weapon and a mundane or magical shield, because the
magical weapon loses the normal rules of hand weapons.

Coś jeszcze?
Tak.
FAQ nie nadpisuje zasad z Rulebook'a, jest tylko wskazówką, pomocą jak interpretować część zasad. W tym przypadku opisuje on problem ogólny, nie wchodząc w szczegóły zawarte w Rulebooku:
Magic
weapons always ignore any special rules that apply to
an ordinary weapon of the same type unless
otherwise specified in the description of the weapon.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Mac pisze:
bigpasiak pisze:
Mac pisze:Dopisek "Hand weapon" to wystarczające uściślenie w tym wypadku, by otrzymać +1AS bonus przy używaniu z tarczą.
Nie.

Q. Does a character benefit from the "Fighting with hand
weapon and shield (infantry)" rule found on page 56, if
armed with a mundane hand weapon and a magical
shield?
A. Yes. However it will not if armed with a magical
weapon and a mundane or magical shield, because the
magical weapon loses the normal rules of hand weapons.

Coś jeszcze?
Tak.
FAQ nie nadpisuje zasad z Rulebook'a, jest tylko wskazówką, pomocą jak interpretować część zasad. W tym przypadku opisuje on problem ogólny, nie wchodząc w szczegóły zawarte w Rulebooku:
Magic
weapons always ignore any special rules that apply to
an ordinary weapon of the same type unless
otherwise specified in the description of the weapon.
Mam Tobie narysować co tam napisali?
However it will not if armed with a magical
weapon and a mundane or magical shield, because the
magical weapon loses the normal rules of hand weapons.
widzisz gdzieś tutaj wskazówkę czy jasne polecenie?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Zdenerwowanie - pierwsze oznaki wątpliwości... dobrze...

Wciąż nic mi nie udowodniłeś. Skoroś taki chętny do tłumaczenia, wytłumacz mi sens zapisu w niektórych broniach magicznych "Hand weapon", a brak tegoż w reszcie nieokreślonych broni magicznych. Tylko postaraj się powiedzieć coś więcej poza wspomnianym już FAQ, bo odpowiem Ci tym samym zapisem z Rulebook'a. A ja mogę tak, aż zajrzy tu Shino, Jankiel czy ktokolwiek z LS/Moderatorów. Z chęcią się pośmieje się, jak coraz większa czcionka będzie się pojawiać w twych postach.

To co? Będziesz sprawiał mi radochę, czy wytłumaczysz, wątpliwe według Twej teorii, istnienie zapisu "Hand weapon" przy niektórych broniach magicznych i jego brak przy reszcie nieokreślonych broni magicznych?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

kurna, kolejny Aves...

Szkanie dziury w całym- congratulations.

Sword of Might + ench. shield nie da ci +1 save'a w CC- argumenty przedstawił Pasiak...
Ale jzeli twierdzisz, ze FAQ nie nadpisuje zasad RB, to co to robi? FAQ FAQ'a? Albo uściślenie do FAQa? Ogarnij się

ODPOWIEDZ