Orkowie i Gobliny 1200pkt. Pierwsza rozpiska.
Orkowie i Gobliny 1200pkt. Pierwsza rozpiska.
Robiona na turniej, który to odbył się jakoś w środku marca, na którym dostałem srogą nauczkę
1.Nie chciałem i dalej nie chcę maszyn na punkty poniżej 2000
2.Rozpiska ma być ofensywna
Co zmienić, co poprawić? Nie sprawdził mi się z pewnością klocek Savage Orcs, bo tylko parę razy doszedł do jakiegokolwiek combatu, które zresztą notorycznie przegrywał. Ale jakiś klocek orkowej piechoty musi być. Inaczej to dupa a nie klimat armii nie? Myślałem nad wystawieniem następnym razem jak będą zapewne dosyć większe punkty, jakieś Goblin Ecology. Może Fire Kobolds? Hoppersi też zostają, sprawdzają się ponad moją chęć, często gęsto robiąc rzeczy zupełnie zaskakujące
Rozpiska 1200pkt.
Black Orc Big Boss 130pkt
Boar, Heavy Armour, Gork's Waaaagh! Banner(D6 do szarży one use only)
Goblin Shaman 105pkt
Dispell Scroll*2, 2lvl
Gigant 205pkt
7 Squig Hoppers 105pkt
7 Squig Hoppers 105pkt
5 Forest Goblin Spider Riders 71pkt
Musician, Spear, Shield
5 Goblin Wolf Riders 76pkt
Musician, Spear, Shield
5 Goblin Wolf Riders 76pkt
Musician, Spear, Shield
20 Night Goblins 64 pkt
Musician
18 Savage Orcs 206pkt
FCG, shield, 2nd Choppa
Big Bossa wkładałem do Dzikusów. Goblin Szaman na pierwszych grach siedział w regimencie, jednak po paru animozjach, bądź niepotrzebnych kombatach stwierdziłem że postawię go za górką, bądź w lesie. Dzikusy z reguły szły środkiem na pełnym gazie, gigant flankował, hoppersi też gdzieś na flankach, no i pomoc fastów. W sumie miałem też odrobinkę pecha w paringach, bo dwa razy trafiłem na bliźniaczą armię z inną rozpiską, jednak nie wiedziałem zupełnie jak to ugryźć. A w ostatniej grze trafiłem na gwiazdę wieczoru, więc też nie narzekam
No, ale dobrze. Jak jest?
1.Nie chciałem i dalej nie chcę maszyn na punkty poniżej 2000
2.Rozpiska ma być ofensywna
Co zmienić, co poprawić? Nie sprawdził mi się z pewnością klocek Savage Orcs, bo tylko parę razy doszedł do jakiegokolwiek combatu, które zresztą notorycznie przegrywał. Ale jakiś klocek orkowej piechoty musi być. Inaczej to dupa a nie klimat armii nie? Myślałem nad wystawieniem następnym razem jak będą zapewne dosyć większe punkty, jakieś Goblin Ecology. Może Fire Kobolds? Hoppersi też zostają, sprawdzają się ponad moją chęć, często gęsto robiąc rzeczy zupełnie zaskakujące
Rozpiska 1200pkt.
Black Orc Big Boss 130pkt
Boar, Heavy Armour, Gork's Waaaagh! Banner(D6 do szarży one use only)
Goblin Shaman 105pkt
Dispell Scroll*2, 2lvl
Gigant 205pkt
7 Squig Hoppers 105pkt
7 Squig Hoppers 105pkt
5 Forest Goblin Spider Riders 71pkt
Musician, Spear, Shield
5 Goblin Wolf Riders 76pkt
Musician, Spear, Shield
5 Goblin Wolf Riders 76pkt
Musician, Spear, Shield
20 Night Goblins 64 pkt
Musician
18 Savage Orcs 206pkt
FCG, shield, 2nd Choppa
Big Bossa wkładałem do Dzikusów. Goblin Szaman na pierwszych grach siedział w regimencie, jednak po paru animozjach, bądź niepotrzebnych kombatach stwierdziłem że postawię go za górką, bądź w lesie. Dzikusy z reguły szły środkiem na pełnym gazie, gigant flankował, hoppersi też gdzieś na flankach, no i pomoc fastów. W sumie miałem też odrobinkę pecha w paringach, bo dwa razy trafiłem na bliźniaczą armię z inną rozpiską, jednak nie wiedziałem zupełnie jak to ugryźć. A w ostatniej grze trafiłem na gwiazdę wieczoru, więc też nie narzekam
No, ale dobrze. Jak jest?
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).
słyszałeś o BP?
po co Ci te nocniki?
mam nadzieję, że nie masz zamiaru walczyć tymi fastami.
Ja bym w ofensywnej armii(klimatycznej) wystawił:
- BO w rydwanie/na dziku
- orczego szamana na dziku z czerepem i xetem
- szamana z jankielem, DS i brodą
-jakieś fasty
-2x albo nawet 4x gobliński rydwan
-savagy na dzikach
reszta wedle uznania, można np. duży klocek bigunsów z 2x choppa, bannerkiem +k6 szarży i bohaterem w środku. Z waaagh! na 2+ z przeżutem leciszna 8+2k6 cali. BSB jak ma golana to zjesz wszystko(tak wiem, że to optymizm)
po co Ci te nocniki?
mam nadzieję, że nie masz zamiaru walczyć tymi fastami.
Ja bym w ofensywnej armii(klimatycznej) wystawił:
- BO w rydwanie/na dziku
- orczego szamana na dziku z czerepem i xetem
- szamana z jankielem, DS i brodą
-jakieś fasty
-2x albo nawet 4x gobliński rydwan
-savagy na dzikach
reszta wedle uznania, można np. duży klocek bigunsów z 2x choppa, bannerkiem +k6 szarży i bohaterem w środku. Z waaagh! na 2+ z przeżutem leciszna 8+2k6 cali. BSB jak ma golana to zjesz wszystko(tak wiem, że to optymizm)
1. Ten BsB jest złożony bez sensu. Poza tym musisz miec absolutnie musisz mieć generała z 8LD. Pozwoli to wmiarę bez strachu przezyc paniki. Poza tym przyda sie ktoś z magicznym majcherkiem na eteryki.
2. Wiem, że nie lubisz maszyn, ale postaw chociaz 2x chukki z bullym. Nie zburzy to az tak bardzo Twojej wizji armi, a za 80 pkt. warto. Rozwiąże to chociaz częsciowo problem z LT i ciężką kawą. Ma to też zalety bo możesz tam wsadzić szamana. Dzięk temu widzi 360, trudno go odstrzelić i jesli w załodze jest bully to zajmuję ćwiartkę.
3. Gigant to dosyc droga impreza na te pkt. Jesli dodamy do tego, że może go wystrzelac byle oddział łuczników to szkoda pkt. zeby gop chowac za lasem. Można próbowac poszaleć z trolami.
4. Wolf riderom nie dawaj tarcz. Zasada fast cavalary jest więcej warta niz one. Tarcza niewiele pomaga. Speary/łuki owszem, ale nie tarcze. Bez nich łatwiej wymanewrować przeciwnika, ciąć mu marsz, atakować maszyny, zasłonic włansy unit, schowac się przed szarżą. Poza tym spoko starcza dwa takie oddziały na te pkt. nie trzy.
5. Ten oddział NG jest kompletnie bez sensu. Jak chcesz miec żywą tarcze to chociaż 25 ich daj.
6. Skoro widzisz, że savage nie dają rady to postaw na łapanie szarż i kontrowanie np hopkami. Za 180 pkt. możesz wystawić 25 orków z tarczami i FCG. Efekt podobny, a nieco taniej i trudniej wystrzelać.
Rady sa z założeniem, że grasz bez BP.
2. Wiem, że nie lubisz maszyn, ale postaw chociaz 2x chukki z bullym. Nie zburzy to az tak bardzo Twojej wizji armi, a za 80 pkt. warto. Rozwiąże to chociaz częsciowo problem z LT i ciężką kawą. Ma to też zalety bo możesz tam wsadzić szamana. Dzięk temu widzi 360, trudno go odstrzelić i jesli w załodze jest bully to zajmuję ćwiartkę.
3. Gigant to dosyc droga impreza na te pkt. Jesli dodamy do tego, że może go wystrzelac byle oddział łuczników to szkoda pkt. zeby gop chowac za lasem. Można próbowac poszaleć z trolami.
4. Wolf riderom nie dawaj tarcz. Zasada fast cavalary jest więcej warta niz one. Tarcza niewiele pomaga. Speary/łuki owszem, ale nie tarcze. Bez nich łatwiej wymanewrować przeciwnika, ciąć mu marsz, atakować maszyny, zasłonic włansy unit, schowac się przed szarżą. Poza tym spoko starcza dwa takie oddziały na te pkt. nie trzy.
5. Ten oddział NG jest kompletnie bez sensu. Jak chcesz miec żywą tarcze to chociaż 25 ich daj.
6. Skoro widzisz, że savage nie dają rady to postaw na łapanie szarż i kontrowanie np hopkami. Za 180 pkt. możesz wystawić 25 orków z tarczami i FCG. Efekt podobny, a nieco taniej i trudniej wystrzelać.
Rady sa z założeniem, że grasz bez BP.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...
Deather: Nocniki miały byc w założeniu do trzymania szamana z czego później zrezygnowałem.
Miało byc jedynie dwóch bohaterów i nie mogli być tacy sami.
Chukki wsadzę dopiero powyżej 2k pkt
Gigant wbrew pozorom nie jest taki zły, robi spore zamieszanie, w jednej bitwie dolazłem nim nawet bez żadnej rany do przeciwnika, lecz wtedy tylko stopa gorka i bach giganta nie ma ;/
Fakt, te tarcze na wilkach niepotrzebne, no i zamiast savage te 25 zwyklaków wygląda bardzo korzystnie.
A co do bezsensownego BsB to co masz na mysli?
Ah, savage na dzikach chyba za giganta szłoby wstawic nie? Zdjąć jednego fasta i weszłoby kilku, do nich dołączyć tego bsbka i zamiast goblinskiego wziąć orczego szamana. Tylko trza by punkty policzyc jak się ma jeszcze klocek orków zmieścić.
Miało byc jedynie dwóch bohaterów i nie mogli być tacy sami.
Chukki wsadzę dopiero powyżej 2k pkt
Gigant wbrew pozorom nie jest taki zły, robi spore zamieszanie, w jednej bitwie dolazłem nim nawet bez żadnej rany do przeciwnika, lecz wtedy tylko stopa gorka i bach giganta nie ma ;/
Fakt, te tarcze na wilkach niepotrzebne, no i zamiast savage te 25 zwyklaków wygląda bardzo korzystnie.
A co do bezsensownego BsB to co masz na mysli?
Ah, savage na dzikach chyba za giganta szłoby wstawic nie? Zdjąć jednego fasta i weszłoby kilku, do nich dołączyć tego bsbka i zamiast goblinskiego wziąć orczego szamana. Tylko trza by punkty policzyc jak się ma jeszcze klocek orków zmieścić.
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).
Powiedz czy układasz rozpę z BAlancing Patchem czy nie, bo to sporo zmienia.
Nie będę Ci mówił jak widzę rozpę z Twoimi założeniami na te pkt. bo to odbiera połowe zabawy.
Twoja wola, ale w takim razie musisz wymysleć jakis patent do otwieranie konserw tudzież rozwalania bydląt (coś z wysoką siłka mianowicie i najlepiej nie samobójczego).nindza77 pisze:Chukki wsadzę dopiero powyżej 2k pkt
Ja kiedyś miałem tak grając przeciwko WE. Zaczynam. Marsz Giganta. Ruch łuczników i salwa. Szarża giganta. Stand&shoot i gigant leży. Ostatecznie sie zraziłem wtedy do niego. Aczkolwiek na rozpy celowane nie jest zły. Z VC ładnie ciągnie.nindza77 pisze:Gigant wbrew pozorom nie jest taki zły, robi spore zamieszanie, w jednej bitwie dolazłem nim nawet bez żadnej rany do przeciwnika, lecz wtedy tylko stopa gorka i bach giganta nie ma ;/
Jak składasz rozpy bez BP to podstawowy problem z BsB polega na tym, że jest miękki -> nie da się wyciągnąć wysokiego AS itp. Nie robi to problemu jak trzymasz go zdala od starcia (aczkolwiek to tez szkoda wydac tyle pkt. żeby dostac tylko przerzuty). Jednak kiedy wchodzi do walki wręcz może się zdarzyć, że ktoś Ci powie "bije w Twojego BsB" i on spada. Dopuki rozpy sa klimatyczne, funowe nie ma problemu. Kiedy jednak spotykasz coś mocniejszego trzeba zacząć się bać, że 150pkt. póóóóóójdzie... Poza tym w tej rozpie Twoim generałem musi być goblin . To boli masz 6 LD tyko!!!!! U nas najlepiej 8. Jak chcesz być oryginalny możesz zejśc do 7. Schodzenie poniże tej wartości to samobójstwo. Jak nie będziesz farcił to wiekszość Ci spierniczy zanim będzie mogło cos robić. Poza tym bez BsB wyjdzie taniej, a na te pkt. każdy się liczy.nindza77 pisze:A co do bezsensownego BsB to co masz na mysli?
Nie będę Ci mówił jak widzę rozpę z Twoimi założeniami na te pkt. bo to odbiera połowe zabawy.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...
I znów przyznaję Ci chłopie rację.
A może pójść w skrajność? Wystawić BOBBa pieszego, bądź na dziku w oddziale orkasów i zrobić go gieniem, a do tego goblinskiego szamana na 1lvl, na wilczym rydwanie z bubblem, co mi wybuchnie ładnie przy jego smierci?
A może pójść w skrajność? Wystawić BOBBa pieszego, bądź na dziku w oddziale orkasów i zrobić go gieniem, a do tego goblinskiego szamana na 1lvl, na wilczym rydwanie z bubblem, co mi wybuchnie ładnie przy jego smierci?
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).
Oi,nindza77 pisze:
Black Orc Big Boss 130pkt
Boar, Heavy Armour, Gork's Waaaagh! Banner(D6 do szarży one use only)
aby dac herosowi magiczny sztandar musisz go wczesniej uczynic Sztandarowym Armii. Mozna taka opcje wykupic, zwykle za 25 pkt. Tylko jeden heros moze nim byc, i zwykle ten heros nie moze byc generalem. Twoj bohater jest zlozony nie legalnie. Albo kosztuje o 25 pkt wiecej, albo nie ma magicznego sztandaru.
Co do reszty armii, jezeli ofens, to przydalby sie orkowy rydwan. Juz sam opis rydwanu w podreczniku jest na tyle fajny, ze zasluguje na wystawienie w rozpisce klimatycznej.
Daj duzy blok orkow, 25 z FCG. Swietnie wygladaja, sa dosc odporni i maja porzadny Static CR.
Dzikusy sa fajne w mniejszych regimentach, np. 10 (6/4) z dwoma bronmi, ew. nawet Big'Un. Nie ma to jak wyplacic 19 atakow!
Skoro bierzesz Hopkow, warto by dolozyc do tego solidniejszy regiment Nocnych. Ladnie razem sie komponuja. Oczywisice NG bez fanatykow sie nie licza
Co do Giganta... Jak zagrasz wieksza bitwe, wez koniecznie dwa. Jest kilka armii, ktore nie moga sobie z nim poradzic, a poza tym, tez swietnie sie komponuja, wg mnie, z Twoja koncepcja armii.
I oczywisicie cwicz w wolnym czasie zakrzyk Waaagh!
Oi! Dzięki.
Generalnie myślę... jak sprawdziłby się bobb na takim rydwanie? dać mu wtedy shino i można spokojnie hulać po polu bitwy i rozdawać impakty
Do fanatyków nie jestem przekonany i generalnie czuję iż najklimatyczniej jest jak jest równo jeden na klocek, więc taki klocek z fanatykiem byłby bardzo miły, jakby coś dostało się na moją połowę. Hopków myślę czy by nie dać jednego oddziału, ale 10ciu...
To zaraz, zaraz, musiałbym zobaczyc jak mi się wszystko punktowo komponuje, ale niestety nie mam na razie podręcznika i korzystam z klubowego, którego z przyczyn najprostszych w domu miec nie mogę :/
Generalnie myślę... jak sprawdziłby się bobb na takim rydwanie? dać mu wtedy shino i można spokojnie hulać po polu bitwy i rozdawać impakty
Do fanatyków nie jestem przekonany i generalnie czuję iż najklimatyczniej jest jak jest równo jeden na klocek, więc taki klocek z fanatykiem byłby bardzo miły, jakby coś dostało się na moją połowę. Hopków myślę czy by nie dać jednego oddziału, ale 10ciu...
To zaraz, zaraz, musiałbym zobaczyc jak mi się wszystko punktowo komponuje, ale niestety nie mam na razie podręcznika i korzystam z klubowego, którego z przyczyn najprostszych w domu miec nie mogę :/
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).
Jesli chodzi o black orka genreała składam go na te pkt. z najwyższym AS możliwym -> prosiak + cięzka zbroja + ench. shield. Do tego jakis gadżet.nindza77 pisze:A może pójść w skrajność? Wystawić BOBBa pieszego, bądź na dziku w oddziale orkasów i zrobić go gieniem, a do tego goblinskiego szamana na 1lvl, na wilczym rydwanie z bubblem, co mi wybuchnie ładnie przy jego smierci?
Szaman z bąbelkami na rydwanie to kiepski pomysł. Za drogi jak na samobójcę.
Co do szamana musisz się zdecydować czy chcesz czarować czy tylko sie bronić przed magią. Na pojedynczego szamka 1mlv wolę orka (ma lepsze spele na dwie kości) na pojedynczy 2mlv goblina.
Pobierz sobie army builder 2.2c z krakiem i zaimportuje odpowiedni plik(mechanizm w programie) i narzedzie do robienia rozpisek gotowe.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...
Z tym że nie wiem gdzie znaleźć AB i tym bardziej odpowiedni crack do niego
Co do Big Bossa to chyba Shino mu trzeba dać, ma wtedy 1+ AS.
Co do goba na rydwanie z bąbelkami, może i drogi... ale generalnie skuteczniejszy zanim zginie i skuteczniejszy przy śmierci, wiec te parę punktów jak ma się wolne, chyba można zmarnować, wiedząc że się spłaci
Co do Big Bossa to chyba Shino mu trzeba dać, ma wtedy 1+ AS.
Co do goba na rydwanie z bąbelkami, może i drogi... ale generalnie skuteczniejszy zanim zginie i skuteczniejszy przy śmierci, wiec te parę punktów jak ma się wolne, chyba można zmarnować, wiedząc że się spłaci
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).
A to nie działa tak, że jak się rozwali model na którym hero ma bubblesa to wybucha cały model?
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).
Masz interesujące podejście do oceny jednostek. Prawie przeżył albo prawie coś zrobiłnindza77 pisze:Gigant wbrew pozorom nie jest taki zły, robi spore zamieszanie, w jednej bitwie dolazłem nim nawet bez żadnej rany do przeciwnika, lecz wtedy tylko stopa gorka i bach giganta nie ma ;/
Sprawdź koszty punktowe bo coś jest nie teges np. szaman goblin (2LV 2DS -140pkt jak dla mnie)
yes, mój błąd z tym szamanem. Przeoczyłem, dałem mu lvl zamiast siatek na gobosach tuż przed turniejem właściwie.
Generalnie, jeżeli coś zrobiło coś "prawie" to znaczy że jest zdolne zrobić to całkiem
Generalnie, jeżeli coś zrobiło coś "prawie" to znaczy że jest zdolne zrobić to całkiem
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).
Szukałem, znaleźć nijak nie mogę, no przykro mi, szukałem tylko w sprawdzonych źródłach. Jakby miał ktoś link z rapida to bardzo chętnie odbiorę na pwDeather pisze:Google nie gryzą (chyba, że masz 5 lat, internet od wczoraj albo jakąś total odjechaną fobię :p)nindza77 pisze:Z tym że nie wiem gdzie znaleźć AB i tym bardziej odpowiedni crack do niego
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).
nie wiem czy ktos juz wczesniej napisal ale zwroc uwage ze wilki maja u ciebie tarcze. a poniewaz maja z bomby lajt armor z tarczami traca zasade fast cavalary. wiec obsysają z finałem.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293