Burning head a strzelanie po swoim oddziale

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kendo
Wałkarz
Posty: 61

Burning head a strzelanie po swoim oddziale

Post autor: Kendo »

Mieliśmy ostatnio taka oto sytuację:

...........ss
...........ss
M.........ss........PPPPP
...........ss
...........ss

M-mag
s -swordsmans
P -psy chaosu

Mag stoi na górze i chce rzucić burning head w psy, trafi jednak wtedy w swoich swordsmanów. W RB jest napisane na str25 ,że w fazie strzeleckiej można wybrać wrogi oddział z tych co się widzi i w niego strzelić.Jednak to tyczy się się fazy strzeleckiej.W rozdziale Magic nic nie znalazłem na temat rzucania czarów zadających obrażenia na własne jednostki.

Mój przeciwnik uważa ,że można rzucić burning head w swoją jednostkę bo w opisie jest ( this is resolved much in the same way as bouncing cannonball)oczywiscie jeżeli celuje we wrogą jednostke.Więc jeżeli trafi w swoja jednostek to trudno.
Ostatnio zmieniony 9 maja 2007, o 19:18 przez Kendo, łącznie zmieniany 1 raz.

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Było...
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 679&t=1866

Praca domowa: znalezienie na forum przycisku "Szukaj" i nauka korzystania z tej funkcjonalności. 8)
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Kendo
Wałkarz
Posty: 61

Post autor: Kendo »

Dzięki ,ale czytałem tan temat już kiedyś, przeczytałem jeszcze raz teraz i niestety nie ma tam nic na temat mojego pytania. W moim wypadku oddziały nie są w walce tylko sobie spokojnie stoją.

ps. diagram był nieczytelny za co przepraszam

czekam na odpowiedz

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

tomasz ale przeciez tu nie chodzi o hth tylko o strzelanie po swoich ;)

odp. nie niemozesz nijak strzelic po swoich jednostkach

wyjatki sa dwa:

scatter z broni templatkowych

skaveny

Awatar użytkownika
Kendo
Wałkarz
Posty: 61

Post autor: Kendo »

Dzięki za szybką odpowiedz.
Czy mógłbyś Shino przybliżyć mi gdzie znajdę dokładną zasadę zabraniającą strzelać po swoich jednostkach bo nie jestem pewien czy to co piszesz przekona mojego oponenta. Ja uważam tak jak ty jednak nie mogę znaleźć tego w RB.

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Shino chcesz powiedziec że w analogicznej sytuacji tylko zamiast maga z fajerem stoi na górce działo, nie mozna strzelić działem bo "po swoich mozna zaryć"?

Nie żebym sie upieram że mozna wywalić z burning heada ale to znowu głupota jest.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

nie wtedy możesz to jest przypadek losowy a tu na 100% trafisz swoich

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

"Przypadek losowy" to dość płynne pojęcie.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

"Przypadek losowy" to dość płynne pojęcie.
Nie. Dosyć oczywiste w konkretnym przypadku.
Różnica pomiędzy strzelaniem do swojego oddziału, a ryzykiem przypadkowego trafienia swojego oddziału jest oczywista.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

W tym przypadku sprawa jest dosyć oczywista. Nie ma szans, żeby nie trafić w swój oddział więc odpalić nie możesz.
Co jednak, jeżeli szermierze staliby za psami? Tak 17-18"? Przypadkowe trafienie, czy nie?

Maciek

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Co nie? W ogóle nie "płynne pojęcie" ;)


EDIT

tak właśnie przyszło mi do głowy:
czyli wg Was nie mogę rzucić Burning Head w np wrogiego maga, stojącego sobie samopas 3" ode mnie, gdy za magiem, powiedzmy 4" stoi moja jednostka?? A przepraszam co mi tego zabroni?
Zasady zabraniają strzelania w swoje oddziały, ok. Ale tu chodzi o targetowanie swoich oddziałów, a nie "przypadkowe wypalenie w swoich".

Jeszcze raz zapytam: co mi zabroni rzucić czar we wrogą jednostke, nawet gdy w efekcie na 100% zadam obrażenia również własnej jednostce?

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Christos pisze:Co nie? W ogóle nie "płynne pojęcie" ;)


EDIT

tak właśnie przyszło mi do głowy:
czyli wg Was nie mogę rzucić Burning Head w np wrogiego maga, stojącego sobie samopas 3" ode mnie, gdy za magiem, powiedzmy 4" stoi moja jednostka?? A przepraszam co mi tego zabroni?
Zasady zabraniają strzelania w swoje oddziały, ok. Ale tu chodzi o targetowanie swoich oddziałów, a nie "przypadkowe wypalenie w swoich".

Jeszcze raz zapytam: co mi zabroni rzucić czar we wrogą jednostke, nawet gdy w efekcie na 100% zadam obrażenia również własnej jednostce?
No nie wiem nie wiem :) Co innego jak coś stoi 17-18 '' za magiem i trudno ocenić, czy do tego doleci, jak nie masz dobrego oka.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Christos pisze:co mi zabroni rzucić czar we wrogą jednostke, nawet gdy w efekcie na 100% zadam obrażenia również własnej jednostce?
nie co ale kto... pierwszy sedzie, kotry podejdzie do twojego stolu... :roll: :roll:

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Ręce opadają :(

Pytam sie jaka zasada zabrania mi rzucić czar, gdy po drodze obrażenia dostaje moja jednostka, a nie co sędzia może, a czego nie.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

zasada ogolna zabraniajaca ci kierowac ataki po towich jednostkach...
w praktyce tutaj celujesz jakoby w twoja jednostke a tego zrobic juz nie mozesz (chyba, ze pod wplywem czaru slaanesha ale to inna bajka)

Guldur
Mudżahedin
Posty: 320
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Guldur »

raczej nie mozna bo jest pewne ze trafiasz swoja jednostke, wiec w oczywistych sytuacjach nie mozna

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

W żadnym przypadku nie targetuje własnej jednostki. Zasady zabraniają strzelać/rzucać czary we własne jednostki (chyba że szczegółowe zasady mówia coś innego). Nic nie mówią o przypadkowym/nie przypadkowym trafieniu w swoje oddziały podczas strzelania we wroga. A już na pewno tego nie zabraniają.

Poza tym juz napisałem że kwestia "przypadku losowego" jest bardzo płynna. Kto okresli kiedy jest przypadek, a kiedy juz nie. I dochodzimy do sytuacji gdy strzał/ rzucenie czaru w niektórych przypadkach jest dozwolone, a w innych juz nie. Zalezy kto jak oceni. Granica jest płynna. A sprawa śliska.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

W żadnym przypadku nie targetuje własnej jednostki. Zasady zabraniają strzelać/rzucać czary we własne jednostki (chyba że szczegółowe zasady mówia coś innego). Nic nie mówią o przypadkowym/nie przypadkowym trafieniu w swoje oddziały podczas strzelania we wroga. A już na pewno tego nie zabraniają.
nie zabraniaja tez rzucac jablkami jako imitacja kamulcow lecacych z katapult... ale co z tego?

generalnie robisz to na co zasady pozwalaja... a nie pozwalaja strzelac po wlasnych jednostkach

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Dla mnie sytuacja jest w miare jasna gdy miedzy rzucajacym czar a celem sa swoje jednostki (IMO nie mozna wtedy rzucic burning heada). Gorzej juz jest gdy wlasnie na linii jest nasza jednostka jakies 17 cali dalej :/ Co wtedy ? Uznac ze jednostka dostala? Uznac ze nie mogla dostac, wiec rzucam czar w innym kierunku ? A jesli uznac ze dostala, to w takim razie nie fair byloby zabraniac puszczania tego czaru gdy sojusznicze jednostki sa blizej...

Awatar użytkownika
Christos
Kretozord
Posty: 1590
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)

Post autor: Christos »

Shino dyskusja z Tobą z konkretów przechodzi w gadke o głupotach, więc jakos nie chce mi sie podejmować tej rękawicy.

ODPOWIEDZ