Burning head a strzelanie po swoim oddziale
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Burning head a strzelanie po swoim oddziale
Mieliśmy ostatnio taka oto sytuację:
...........ss
...........ss
M.........ss........PPPPP
...........ss
...........ss
M-mag
s -swordsmans
P -psy chaosu
Mag stoi na górze i chce rzucić burning head w psy, trafi jednak wtedy w swoich swordsmanów. W RB jest napisane na str25 ,że w fazie strzeleckiej można wybrać wrogi oddział z tych co się widzi i w niego strzelić.Jednak to tyczy się się fazy strzeleckiej.W rozdziale Magic nic nie znalazłem na temat rzucania czarów zadających obrażenia na własne jednostki.
Mój przeciwnik uważa ,że można rzucić burning head w swoją jednostkę bo w opisie jest ( this is resolved much in the same way as bouncing cannonball)oczywiscie jeżeli celuje we wrogą jednostke.Więc jeżeli trafi w swoja jednostek to trudno.
...........ss
...........ss
M.........ss........PPPPP
...........ss
...........ss
M-mag
s -swordsmans
P -psy chaosu
Mag stoi na górze i chce rzucić burning head w psy, trafi jednak wtedy w swoich swordsmanów. W RB jest napisane na str25 ,że w fazie strzeleckiej można wybrać wrogi oddział z tych co się widzi i w niego strzelić.Jednak to tyczy się się fazy strzeleckiej.W rozdziale Magic nic nie znalazłem na temat rzucania czarów zadających obrażenia na własne jednostki.
Mój przeciwnik uważa ,że można rzucić burning head w swoją jednostkę bo w opisie jest ( this is resolved much in the same way as bouncing cannonball)oczywiscie jeżeli celuje we wrogą jednostke.Więc jeżeli trafi w swoja jednostek to trudno.
Ostatnio zmieniony 9 maja 2007, o 19:18 przez Kendo, łącznie zmieniany 1 raz.
Było...
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 679&t=1866
Praca domowa: znalezienie na forum przycisku "Szukaj" i nauka korzystania z tej funkcjonalności.
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 679&t=1866
Praca domowa: znalezienie na forum przycisku "Szukaj" i nauka korzystania z tej funkcjonalności.

Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
Shino chcesz powiedziec że w analogicznej sytuacji tylko zamiast maga z fajerem stoi na górce działo, nie mozna strzelić działem bo "po swoich mozna zaryć"?
Nie żebym sie upieram że mozna wywalić z burning heada ale to znowu głupota jest.
Nie żebym sie upieram że mozna wywalić z burning heada ale to znowu głupota jest.
- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
Co nie? W ogóle nie "płynne pojęcie" 
EDIT
tak właśnie przyszło mi do głowy:
czyli wg Was nie mogę rzucić Burning Head w np wrogiego maga, stojącego sobie samopas 3" ode mnie, gdy za magiem, powiedzmy 4" stoi moja jednostka?? A przepraszam co mi tego zabroni?
Zasady zabraniają strzelania w swoje oddziały, ok. Ale tu chodzi o targetowanie swoich oddziałów, a nie "przypadkowe wypalenie w swoich".
Jeszcze raz zapytam: co mi zabroni rzucić czar we wrogą jednostke, nawet gdy w efekcie na 100% zadam obrażenia również własnej jednostce?

EDIT
tak właśnie przyszło mi do głowy:
czyli wg Was nie mogę rzucić Burning Head w np wrogiego maga, stojącego sobie samopas 3" ode mnie, gdy za magiem, powiedzmy 4" stoi moja jednostka?? A przepraszam co mi tego zabroni?
Zasady zabraniają strzelania w swoje oddziały, ok. Ale tu chodzi o targetowanie swoich oddziałów, a nie "przypadkowe wypalenie w swoich".
Jeszcze raz zapytam: co mi zabroni rzucić czar we wrogą jednostke, nawet gdy w efekcie na 100% zadam obrażenia również własnej jednostce?
No nie wiem nie wiemChristos pisze:Co nie? W ogóle nie "płynne pojęcie"
EDIT
tak właśnie przyszło mi do głowy:
czyli wg Was nie mogę rzucić Burning Head w np wrogiego maga, stojącego sobie samopas 3" ode mnie, gdy za magiem, powiedzmy 4" stoi moja jednostka?? A przepraszam co mi tego zabroni?
Zasady zabraniają strzelania w swoje oddziały, ok. Ale tu chodzi o targetowanie swoich oddziałów, a nie "przypadkowe wypalenie w swoich".
Jeszcze raz zapytam: co mi zabroni rzucić czar we wrogą jednostke, nawet gdy w efekcie na 100% zadam obrażenia również własnej jednostce?

- Christos
- Kretozord
- Posty: 1590
- Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn (na emeryturze)
W żadnym przypadku nie targetuje własnej jednostki. Zasady zabraniają strzelać/rzucać czary we własne jednostki (chyba że szczegółowe zasady mówia coś innego). Nic nie mówią o przypadkowym/nie przypadkowym trafieniu w swoje oddziały podczas strzelania we wroga. A już na pewno tego nie zabraniają.
Poza tym juz napisałem że kwestia "przypadku losowego" jest bardzo płynna. Kto okresli kiedy jest przypadek, a kiedy juz nie. I dochodzimy do sytuacji gdy strzał/ rzucenie czaru w niektórych przypadkach jest dozwolone, a w innych juz nie. Zalezy kto jak oceni. Granica jest płynna. A sprawa śliska.
Poza tym juz napisałem że kwestia "przypadku losowego" jest bardzo płynna. Kto okresli kiedy jest przypadek, a kiedy juz nie. I dochodzimy do sytuacji gdy strzał/ rzucenie czaru w niektórych przypadkach jest dozwolone, a w innych juz nie. Zalezy kto jak oceni. Granica jest płynna. A sprawa śliska.
nie zabraniaja tez rzucac jablkami jako imitacja kamulcow lecacych z katapult... ale co z tego?W żadnym przypadku nie targetuje własnej jednostki. Zasady zabraniają strzelać/rzucać czary we własne jednostki (chyba że szczegółowe zasady mówia coś innego). Nic nie mówią o przypadkowym/nie przypadkowym trafieniu w swoje oddziały podczas strzelania we wroga. A już na pewno tego nie zabraniają.
generalnie robisz to na co zasady pozwalaja... a nie pozwalaja strzelac po wlasnych jednostkach
Dla mnie sytuacja jest w miare jasna gdy miedzy rzucajacym czar a celem sa swoje jednostki (IMO nie mozna wtedy rzucic burning heada). Gorzej juz jest gdy wlasnie na linii jest nasza jednostka jakies 17 cali dalej :/ Co wtedy ? Uznac ze jednostka dostala? Uznac ze nie mogla dostac, wiec rzucam czar w innym kierunku ? A jesli uznac ze dostala, to w takim razie nie fair byloby zabraniac puszczania tego czaru gdy sojusznicze jednostki sa blizej...