Potwory i US.

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Potwory i US.

Post autor: Brygu »

Pytanie mam, bo trochę się ostatnio zmieszałem i nie mogę się doszukać tego w podręczniku.

1. Po czym określamy czy coś jest potworem, czy nie. Po podstawce? Czy Herosi mogą być potworami? Taki przykładowo Bloodthirster of khorne, to jest potwór?

2. Jak ustalić US, po woundach? Jeśli taki gigant ma 6W to ma 6US? A jak się to ma do bohaterów? Warboss ma 3W to 3US, czy 1US bo jest mały i jak się do tego ma taki Bloodthrister?

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

A jak się to ma do bohaterów? Warboss ma 3W to 3US, czy 1US bo jest mały i jak się do tego ma taki Bloodthrister?
Warboss jako pieszy na 25mm ma US 1. Na dziku będzie miał US 2. Ogr będzie mial US 3, Rydwan 4, Heros na rydwanie 5 i tp. Wszystko jest w rulebooku.
Po czym określamy czy coś jest potworem, czy nie. Po podstawce? Czy Herosi mogą być potworami?
Tak, herosi mogą być potworami ( monster characters ). I zasadniczo wiekszość rzeczy na podstawce większej niż 40x40mm o ile nie jest rydwanem/warmachiną/niewiadomo czym ( np. dzwonkiem ) jest własnie potworem.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Brygu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Brygu »

Aha, to jeszcze uściślając, jak mamy bohatera na wyvernie 5US, nie można go zabić KillingBlowem?

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Nie, ponieważ herszt na wiwernie lata na monstrum, więc moze być odzielnym celem w kombacie. Sama wiwerna jest na KB odporna ( choc i tu są wyjątki ).
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

ODPOWIEDZ