Klocki Orc Boyzów

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
PSz
Falubaz
Posty: 1419

Klocki Orc Boyzów

Post autor: PSz »

Mam zrobioną rozpiske testową z jednym takim klockiem i nie wiem czy się chłopaki sprawdzą. Siły uderzenia nie mają - gram na LD 8, bez BSB więc nie jestem pewien czy dużo ustoją.

Ale trza im dać szansę:


Ich plusy:

- wytrzymałość,
- Sv 4+ z tarczą,
- choppa,
- waaagh - sami z siebie na 3+ mają dodatkowy ruch.

Minusy:

- duże podstawki,
- małe Ld,
- mało ataków,


Warto wystawiać twardzieli z choppami i tarczami?

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

masz na mysli zwyklych czy debesciaków?

Zwykli są tani i może ich być dużo. Taka 25 wzbudza respekt... A w pobliżu generał powinien bytć by motywował chlopaków do roboty.No a debesciaki w pierwszej turze sila 5 przy ws4 to nie jest zle. prawda?
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Hmm, z tymi boyzami to różnie bywa. Generalnie wydaje mi się, że to zależy od rozpy w jakiej ich wystawiamy. Przy Warbossie i BSB ich potencjał bardzo mocno wzrasta, bo mogą sporo przyjąć na klatę i nie spanikują od byle badziewia. A jeśli któryś z tych herosów (najlepiej oczywiście BO) siedzi w takim klocu, to mamy już bardzo solidny oddział.

Grając na defensie jest chyba mniej kolorowo. Oczywiście zależy przeciw komu, ale brak tych bonusów do ld powoduje że przegranie breja o 1 kończy się zazwyczaj stratą kloca.

A może jak nie mam po prostu do nich farta? :) Albo za mało agresywnie gram. Muszę to dokładniej przemyśleć, chociaż generalnie na papierze taki klocek orków to bardzo dobra rzecz. Za 150-165 pts mamy solidny kloc, którego byle gównem się nie załatwi. T4 i save 5+/4+ na modelu za 6 pts to bardzo opłacalny interes. S4 też się przydaje.
Największymi wadami takich kloców są animozja (chociaż można ją herosem powstrzymać) i niska manewrowność.

Jeśli się nie przerzucę na warbossa na dziku to chyba jednak nie mam co liczyć na oszałamiające wyniki chłopaków. A jakie wasze doświadczenia?

Pozdr!

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Chodzi mi raczej o twardzieli ( zwyklaków) a nie debeściaków ;)

Wzbudzanie respektu - chciałbym w to wierzyć ale toby znaczyło że sam czuje respekt przed klocem elfów lub skavenów:)

Awatar użytkownika
Impaler
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 121

Post autor: Impaler »

No ja mam przyjemność grania na orkowym offensie supportowanym nocnikami i kawą dzikusów.Dla mnie oddział orków lub dwa to podstawa.Jest to twarde,może przywalić okrutnie,ale trzeba uważać.Mnie na turnieju bardzo się przydali.W towarzystwie genia i bsb nowi orkowie są morderczo skuteczni,zwłaszcza gdy genio jest na rydwanie a bsb na prosiaku i siedzi w jakimś klocku.Do tego mocny oddział trolli i przeciwnik myśli co z tym zrobić.Mnie się sprawili koncertowo 8)

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

ja sobie tez ich chwale
praktycznie w wielu wariantach

23-25 z FCG i tarczami-> to moj trzon armii
10-12 z 2 bronmi bossem i muzykiem-fajny supprot flankujacy...
10-15savage boyzow z 2 broni bossem i muzykiem->dobry oddzial...zwlaszcza jak trafiaja nam sie jednostki ktorym trzeba wyplacic sporo atakow...no i jednak nie spanikuja *UWAGA- w przypadku grania z krasnalami z kowadlem i minersami nie wystawiac ich na flance!!

generalnie podstawa dobra dla boyzow jest statyczny CR+ koniecznie dobre slowo bsb
fajnie jak maja generala z 8-9ld...wtedy mozna probowac ustawac CR -1/-3

a trolle to zupelnie inna para kaloszy 8)

Awatar użytkownika
badyl
Chuck Norris
Posty: 373
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: badyl »

na wszystkie przecietniactwa jak maja gdzies generala albo bsb (najlepiej cos z tych dwoch panow w srodku) to sa spoko, +5statica i charekter cos nabije moze, warboss na pewno, big boss to juz wcale nie takie pewne, chyba ze tluke gobliny albo szkielety...
natomiast z kawaleria lub wszelakimi rzeczami typu kroxy, krowy, dogry (wszystko to z dwurakami) to nawet szarzujac duza szansa ze po 2 turach walki spieprza, ale przyjac szarze takich przeciwnikow na klate to jeszcze gorsza opcja
nie przepadam za tymi klocami orcowymi, niestety w mojej koncepcji armii nie specjalnie widze alternatywe, samych nocnikow nie wystawie ze wzgledu na paniki i mniejsze zdolnosci do chodzenia do przodu z waaagh
savagy obecnie nie posiadam, bija na pewno lepiej, ale kosztuja sporo wiecej, a jak wpadnie w nie cos mocnego to sypia sie tak samo, w warda 6+ nie mozna az tak wierzyc

Awatar użytkownika
b_sk
Kretozord
Posty: 1951
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: b_sk »

Gram na klocach 25 boyzów w formacji 5x5 już dobre 2 lata, więc akurat w tym się całkiem nieźle orientuję. Generalnie Boyzi, są bardzo mocną jednostką, większość oddziałów są w stanie spokojnie brać na klatę, Ld 7 daje im w miarę sensowną niezależność, a przy gienku i BSB jeszcze bardziej zyskują. Problemem jest manewrowanie, w szczególności wheele tym szerokim frontem, ale fakt, że przy Waaagh idą na 3+ do przodu zdecydowanie pomaga.
Mają wielki potencjał jak na 6 punktów za jednego. Szczególnie w połączeniu z great shamanem z Waaaagh! bo jeśli zaczynają szarżować, to mało co jest w stanie taką szarżę ustać.
A licky boom boom down!!!

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Porozmawiajmy w ten sposob:
Jesli nie oni. To co?

No wlasnie. To chyba podsumowywuje temat przydatnosci boyzow ; )

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Hehe, no niekoniecznie :) Można punkty zainwestować w speciale, rary i herosów. I na boyzów nie styknie.

Wyobraź sobie taką rozpę:
Koles na wyvernie, 3 magów - 900 pts
2 giganty - 410 pts
duży kloc black orków, squigi i 4 bolce - 650
To razem 1960 pts. Wstawiasz 4 fasty i masz rozpę na 2250.
:)

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

W całej tej dyskusji chodzi mi przedewszystkim o kloce zwykłych boyzów - savege to inna klasa sam o tym wiem - w poprzedniej edycji dwa klocki ze spearami rządzili:)
Teraz są ciut drodzy ale ciągle o nich myślę. Zwłaszcze o 10 z additionalami i muzykami:)

Wracając do klocków boyzów - choppa super, dobry sejw, wydaje sie że kolesie mają siłę i mogą powalczyć ale po chwili - oj przecież przetrzymywałem kloce longbeardów a oni mają lepsze statsy.
Najgorsza jest natomiast liderka - by być ich pewnym generał musi być jednak w pobliżu.

Pamiętam jak wziąłem sobie taki klocuszek. Przemaszerował całą planszę, i przy wyjściu na pozycje do szarży na maszyny ( był na lini maszyn) szaman z nich rzucił miscasta - zabił siebie i czterech chłopaków - oczywiście nie zdali Ld i uciekli za plansze.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

dobra
ale czego wymagac za 6pkt?
dlaporownania-w tej cenie jest swordsmen,duelista...
2x drozszy jest elfi spearmen...

w tej cenie to naprawde dohra jednostka
a jak maja warbossa to od frontu moga przyjac calkiem calkiem sporo

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

No tak za tą cene to są naprawdę w porządku - ale stosunkiem jakoś/cena bitwy nie wygram:)

Nie wiem czy dopakowane nocniki lub savege w 10 ( z additionalami) nie są lepsi

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

DaBossa pisze:No tak za tą cene to są naprawdę w porządku - ale stosunkiem jakoś/cena bitwy nie wygram:)

Nie wiem czy dopakowane nocniki lub savege w 10 ( z additionalami) nie są lepsi
Co ty. Nocniki z sieciami sa porownywalne - ale maja znacznie gorszy LD..
Savage za to maja niski static CR ze wzgledu na wysoka cene

Problem z nocnikami pozatym jest taki - ja zwykle wystawiam 4-5 fastow. Wlasnie dlatemu ze nawet zniszczenie ich z strzelania/spanikowanie nie wywoluje panik w moich oddzialach. Gdybym chcial wziasc wiecej klockow gobasow to wtedy byloby smutno jak z np psami u beastmanow.

Awatar użytkownika
r0m
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Twierdza Alkarin-Leszno

Post autor: r0m »

u mnie boyzi sa wystawiam tylko dotakiem do warbossa. sami wlasciwie nic nie zabija nigdy, wiec robia tylko te 3 szeregi i przewage liczebna dla bossa ktory ma za zadanie zabijac jednostki przeciwnika(czesto mam rzeznika z 6-7 atakami). tak wiec zeby moje 3 szeregi nie zchodzily za szybko daje im tarcze i juz z t4 i sv na 4+ potrafia przetrwac duzo. :D

Awatar użytkownika
blundi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 169
Lokalizacja: Zharr Naggrund
Kontakt:

Post autor: blundi »

Klocek debeściaków z sztandarem +3 kostki to ciekawa opcja.

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

Czy ja wiem. IMO za droga - danie baneru na BSB, a BSB do zwyklakow daje bardzo porownywalne efekty przy nizszym koszcie

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

TruePunk pisze:Czy ja wiem. IMO za droga - danie baneru na BSB, a BSB do zwyklakow daje bardzo porownywalne efekty przy nizszym koszcie
I jest bezpieczniejsze, bo w razie wystrzelania jednego klocka robisz po prostu teleport do drugiego i od nowa zabawa.
A Debeściaków jak już wystrzelasz do jednego szeregu, to banner jest niewiele wart.
Obrazek

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

bless cos za cos-za to mozna sobie pozwolic na herosa do walki
no i wtedy big uns ladnie sciagaja ogien-reszta dochodzi w calosci

Awatar użytkownika
Charki
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Charki »

Czas odświeżyc temat. ;]

Widziałem ostatnio dużo ropisek z big'unsami z totemem. Mnie odstrasza koszt takiego regimentu, ale nigdy nie testowałem.
Jak wam sie taki oddzialik sprawdza?

ODPOWIEDZ