8 Edycja Warhammera I

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lueviel
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Poznań

Re: 8 Edycja Warhammera

Post autor: Lueviel »

Akurat losowanie czarów jest ciekawym urozmaiceniem gry. Wystarczy, że rozpiski są bardzo schematyczne. Nie potrzeba standardowych zestawów zaklęć. A z magią jak to z magią - nigdy niczego nie można być pewnym ;)
WFB: Ogre Kingdoms

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

bless pisze:Nie wydaje Ci sie, ze smieszne jest losowanie czarów? Staje mag przed polem bitwy i zaczyna rozkmine - jakie ja wlasciwie znam czary... hmmm...
Wybieranie czarów brzmi akurat dosyc rozsadnie.
Ja to zawsze traktowałem pod wpływem WFRP, fabularnie że tak powiem. Zestaw czarów losowny na początku bitwy to zestaw ogólnie znanych zaklęć danemu magowi, a nie wycine jego wiedzy. :)
Taka uwaga fluffowa, offtop mode off. ;)

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

EEEE tam ja bym wolał magię jak w 5 edycji z losowaniem kart :D
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

myślę, ze na razie powinnismy zachować spokój...
spokojnie poczekać na 8 edycję.
pewnie w okolicach czerwca będziemy mieli skany booka :D

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Hehe z drukarni wycieknie czy coś :?: :mrgreen:
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

zawsze tak sie zdarza :D

przy takiej ilości osób zaangażowanych, nie ma możliwości żeby nie wyciekło...

za serkiem:
podręcznik ma mieć 528 stron.
czyżby jednak ravening hordes dla każdej armii?

lub zapowiedzi statysyk z nowych podręczników?
lub...scenariusze itp...

podobno duuuża częśc podręcznika ma zawierać fluff ( =D> ) , hobby i inne
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2010, o 13:11 przez Grazbird, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Na razie ta magia nie wygląda źle.

Bohaterowie będą nieco słabsi - tylko jeden save, więc opcje pt. armour save + re-roll + ward będą słabsze. Koszmarne klocki typu nurglowcy na regence czy BK/GG z Drakenszmatą staną się mało opłacalne. Assassin robi się zdecydowanie mniej ciekawy - przynajmniej w opcji do walki wręcz.

Fear i terror mają działać tak, że jakbyś według obecnej edycji dostał fear+outnumber to dostajesz -1 kary do breaka, a terror+outnumber = -2 kary do breaka - nie są to punkty do statica, więc smoki nie skorzystają prawie wcale. To, czy konieczny jest outnumber, czy po prostu są kary do brejka z jakimkolwiek wrogiem, którego się boisz, nie jest potwierdzone.

Wzrasta też znacząco mobilność klocków piechoty.

Jest jeszcze ta radosna zasada "stepping up", która zasadniczo niweluje ASF i podobne wynalazki - trupy zdejmujemy z tyłu, uderzają wszystkie modele, które mają wroga w styku, kiedy jest ich kolej. Więc dopiero wyżynanie do nogi odbiera ataki. Inicjatywa i ASF stają się mało ważne - no chyba, że te pogłoski o piechocie walącej z trzech rzedów są prawdziwe, wtedy istotnie ataki z 30 black guardów skotłowanych mogą wyparować większość celów.

Ogólnie jak patrzę na zasady, to Bretka dostaje największe czoko w tej edycji. Zakaz marszu ciężkiej kawalerii, tylko jeden save, tylko piechota ze sztandarami zajmuje objectivy.

A 528 stron, bo jest gigantyczna część poświęcona hobby, wiele fluffu oraz scenariusze. Harry na Warseerze, który jest zazwyczaj dobrze poinformowany, nie potwierdził army listów w tym monstrualnym RB.

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Magia z kartami to lipa. Pamiętam jak w 40tce jedna faza magii trwała około godziny.
Ta plota z fazą magii to chyba tylko plota... 1 mag 1 level przy dobrych rzutach może zatrzymać całą magię przeciwnika. Wybieranie czaru jest imo bezsensu, w takim układzie mogą od razu zrobić 1-2 zaklęcie na Lore bo będzie spam komet, scorchów, Gatewayów itd.
Obrazek

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Barbarossa pisze: A 528 stron, bo jest gigantyczna część poświęcona hobby, wiele fluffu oraz scenariusze. .
Szacowana cena pewnie z 200zł.... ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Bless, co najmniej ;)
A co do losowania czarów to jest to moim zdaniem bardzo fajne. Wybieranie staje się nudne i przez to będą powstawać jeszcze standardy w składaniu czarów ;/

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

1 mag 1 levelu niewiele zatrzyma - przy rozkładach rzutów standardowych jeden czar na cztery z arcymaga, który spokojnie zgwałci Ci armię, jeśli magia będzie tak silna, jak obecnie. IMO te zasady premiują bardzo branie arcymagów z bonusami - nawet, jeśli pozostali bohaterowie mieliby być wyłącznie do walki wręcz.

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

myślę że bliżej 300zł
ale niech tam...
ja nie mogę się doczekać...
zasada z jednym sejwem-suuuper... :D
lepsza piechota- jeszcze lepiej, kiedyś trzeba wystawić te wszystkie krasie :D

Awatar użytkownika
sarlok
Mudżahedin
Posty: 211
Lokalizacja: Enchanted Glades of Athel Loren

Post autor: sarlok »

Lazur pisze:w takim układzie mogą od razu zrobić 1-2 zaklęcie na Lore bo będzie spam komet, scorchów, Gatewayów itd.
niekoniecznie, jeżeli bedzie na przykład ograniczenie, że magowie 1 poziomu mogą brać tylko czary 1,2 a czar numer 5 i 6 dopiero arcymagowie

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Ta, teraz skupujcie piechotę, póki tania i niegrywalna ;D

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Ponadto ciężko jest spamować kometami, jeśli rzucasz 2K6+2.

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

bless pisze:
Kefas pisze: myślę, że droga wyboru czarów przez losowanie zostanie... takie wybieranie byłoby niefajne i nudne ;D

Nie wydaje Ci sie, ze smieszne jest losowanie czarów? Staje mag przed polem bitwy i zaczyna rozkmine - jakie ja wlasciwie znam czary... hmmm...
Wybieranie czarów brzmi akurat dosyc rozsadnie.
śmieszne nie (bo tak nie napisałem) masz trochę racji w tym co piszesz... mi chodzi żeby o to żeby nie było przegięć... gdybyś miał wybór teraz jakie czary chcesz mieć, z jakich byś zazwyczaj korzystał? :D ok, może nie bylbyś jednostajny ale ludzie z pewnością by to wykorzystywali... druga sprawa, skoro całkowicie zmienią mechanikę magii może wybór będzie miał sens...

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Barbarossa pisze: Jest jeszcze ta radosna zasada "stepping up", która zasadniczo niweluje ASF i podobne wynalazki - trupy zdejmujemy z tyłu, uderzają wszystkie modele, które mają wroga w styku, kiedy jest ich kolej. Więc dopiero wyżynanie do nogi odbiera ataki. Inicjatywa i ASF stają się mało ważne - no chyba, że te pogłoski o piechocie walącej z trzech rzedów są prawdziwe, wtedy istotnie ataki z 30 black guardów skotłowanych mogą wyparować większość celów.
high elfy po dupie dostaja ewidentnie.
jesli ktos Ci wybil 1 rząd i przychodzi Twoja kolei to atakowania, to ja slyszalem ze wykonuje sie jeden atak, czyli Ci ktorzy zrobili "stepping up" tylko jeden atak.
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

btw wiadomo kto pisze tego rule booka? :D ciekawe jak duża będzie errata i faki :D

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

eee tam. moze być jeden atak-i tak będzie się waliło z dwuraka :D

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Matt Ward

Recenzja dokonań:
Somebody help me here. Has every single book written by Matt Ward been a game-balance disaster on one level or another? As far as I know, he's done:

Warhammer Orcs and Goblins (internally imbalanced, very low tier army)
Warhammer Daemons of Chaos (need I say more?)
Warhammer Lizardmen (a lot of arbitrary changes, generally handled poorly)

Warhammer 40k: Space Marines (gimmicky, boring, mostly guilty of having lousy fluff)

What other books has he done? Which (if any) has he managed well?
Osobiście nie oceniam go tak źle: OnG były na świetnym poziomie (szkoda, że późniejsze AB od tego odeszły), przy DoCh to chyba się naćpał, Lizaki wyszły zgodne z obowiązującym trendem i na pewno lepsze niż WoCh, Skavy i Bestie.

ODPOWIEDZ