8 Edycja Warhammera I

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Re: 8 Edycja Warhammera

Post autor: Infernal Puppet »

Czyli jeden niezły, jeden idiotyczny, oraz 2 całkiem całkiem, tylko z paroma mocno nieprzemyślanymi rzeczami. Nie powiem, nastraja optymistycznie :mrgreen: .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Barbarossa pisze:1 mag 1 levelu niewiele zatrzyma - przy rozkładach rzutów standardowych jeden czar na cztery z arcymaga, który spokojnie zgwałci Ci armię, jeśli magia będzie tak silna, jak obecnie. IMO te zasady premiują bardzo branie arcymagów z bonusami - nawet, jeśli pozostali bohaterowie mieliby być wyłącznie do walki wręcz.
Ten 1 lvl mag może dispelować ile dusza zapragnie, 3 oczka przy rzucie 2k6 to nie jest tak dużo a mag 4 level kosztuje 4 razy więcej niż mag 1 lvl.
Obrazek

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

Barbarossa pisze:Jest jeszcze ta radosna zasada "stepping up", która zasadniczo niweluje ASF i podobne wynalazki - trupy zdejmujemy z tyłu, uderzają wszystkie modele, które mają wroga w styku, kiedy jest ich kolej. Więc dopiero wyżynanie do nogi odbiera ataki. Inicjatywa i ASF stają się mało ważne - no chyba, że te pogłoski o piechocie walącej z trzech rzedów są prawdziwe, wtedy istotnie ataki z 30 black guardów skotłowanych mogą wyparować większość celów.
gdzies tam bylo napisane, ze wchodzac z kolejnych szeregow, piechota moze oddac tylko raz, w tym wypadku bez znaczenia ma byc wspolczynnik A.
Barbarossa pisze:Ogólnie jak patrzę na zasady, to Bretka dostaje największe czoko w tej edycji. Zakaz marszu ciężkiej kawalerii, tylko jeden save, tylko piechota ze sztandarami zajmuje objectivy.
kto wie? moze jacys tam knighci za pomoca bohatera/magiczki/bsb'ka albo po prostu bedzie w opisie, ze moga marszowac.
pozatym (przy przejmowaniu objectivow) mowa byla o corach a nie o corowej piechocie.
Barbarossa pisze:A 528 stron, bo jest gigantyczna część poświęcona hobby, wiele fluffu oraz scenariusze. Harry na Warseerze, który jest zazwyczaj dobrze poinformowany, nie potwierdził army listów w tym monstrualnym RB.
nice :)
mam tylko nadzieje, ze z powodu tylu stron nie bedzie sie ksiazka rozpadala. chociaz jak cena ma byc 300 pln to moze zostanie zszyta a nie sklejona.

@barbarrosa
a jak w tym momencie dispel by u dwarfow wygladal?
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Dwarfs: MR[2], czyli trudniej jest rzucić czar na oddział Dwarfów (o 2). Być może, bo to czysta spekulacja z mojej strony. Może po prostu będą mieli bonus do rzutów na dispel +2 albo cokolwiek innego.

Jeśli chodzi o rozkład prawdopodobieństwa, to jeśli mag 4 poziomu rzuca skutecznie czar, a potem mag 1 poziomu próbuje go rozproszyć, to w dokładnie 76% przypadków czar zostanie rzucony skutecznie. Nie liczę IFek ani Miscastów.

A zasada z walką ma być prosta jak konstrukcja cepa - jesteś w styku, to bijesz, żadnych kalkulacji dodatkowych.

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Barbarossa pisze: A zasada z walką ma być prosta jak konstrukcja cepa - jesteś w styku, to bijesz, żadnych kalkulacji dodatkowych.
Hmm, to trochę niefajnie, gdyż wtedy przewagę zyska ta jednostka, która ma najwięcej ataków, a nie będzie w ogóle różnicy kto szarżował ;/

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Dokładnie tak. Liczą się bardziej bonusy za szarżę (może jakieś będą) do siły czy trafienia. Kolejność ataków ma być mało istotna.

Awatar użytkownika
Koz@a
Chuck Norris
Posty: 466
Lokalizacja: Chrzanów/Kraków

Post autor: Koz@a »

Ciekawe ile trzeba będzie czekać na Polską wersje RB

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

zastanawia mnie jedna rzecz.
czy poza normalnym RB bedzie do kupienia maly RB (cos na wzor tego dodawanego do BfSP). jak by nie patrzec, jest on duzo wygodniejszy.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

harry pisze że tak :D

Awatar użytkownika
kubon
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: kubon »

No mam nadzieje że będzie prostsza sekwencja walki bo nie lubie poraz enty widzieć jak mój oddział krzyczy ,, łaaa oni mają sztandar. Wiejemy!" :mrgreen:
‎... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.

And Satan said 'That's what I was thinking'.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Ogólnie jak patrzę na zasady, to Bretka dostaje największe czoko w tej edycji. Zakaz marszu ciężkiej kawalerii, tylko jeden save, tylko piechota ze sztandarami zajmuje objectivy.
Spokojnie Zbyszku, Bretce nic nie grozi. Już moja w tym głowa. :wink:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Barbarossa pisze:Dokładnie tak. Liczą się bardziej bonusy za szarżę (może jakieś będą) do siły czy trafienia. Kolejność ataków ma być mało istotna.

Ehhh, żeby nie przesadzili z tym upraszczaniem gry, bo jak zrobią z tego chińczyka to będzie lipa :|

Awatar użytkownika
Luciu
Mudżahedin
Posty: 235

Post autor: Luciu »

hmmmm... a kiedy polski zestaw podstawowy:D?

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Rasti pisze:
Ehhh, żeby nie przesadzili z tym upraszczaniem gry, bo jak zrobią z tego chińczyka to będzie lipa :|
Prostota sama w sobie nie jest zła. Bedzie wrecz konieczna, jesli zachowamy obecne wartosci punktowe oddzialow, a standardem ma sie stac format 3000pkt. Przy duzej liczbie jednostek/modeli, zasady musza byc prostsze, by rozgrywka nie trwała w nieskonczonosc.
Oczywiscie upraszczanie niesie ze soba ryzyko totalnego odrealnienia rozgrywki i zmniejsznia aspketu taktycznego, ale wierze, ze mozna to tez zrobic dobrze.
Obrazek

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

jak tak przeglądam wasze wypowiedzi na temat tak poważnych potencjalnych zmian zasad to imho muszą być ravening hordy , tak jak przy zmianie z 5tej na 6 edycję...

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

bless pisze:
Rasti pisze:
Ehhh, żeby nie przesadzili z tym upraszczaniem gry, bo jak zrobią z tego chińczyka to będzie lipa :|
Prostota sama w sobie nie jest zła. Bedzie wrecz konieczna, jesli zachowamy obecne wartosci punktowe oddzialow, a standardem ma sie stac format 3000pkt. Przy duzej liczbie jednostek/modeli, zasady musza byc prostsze, by rozgrywka nie trwała w nieskonczonosc.
Oczywiscie upraszczanie niesie ze soba ryzyko totalnego odrealnienia rozgrywki i zmniejsznia aspketu taktycznego, ale wierze, ze mozna to tez zrobic dobrze.
Tak, gra armiami składającymi się z klocków wygląda bardzo fajnie. Miałem na myśli bardziej zmniejszeniem tego aspektu taktycznego, o którym napisałeś. Oby czasem po takim odmóżdżeniu gry nie wyszło po prostu stykanie się oddziałów i wygrywa ten, który wypłaca więcej ataków.
Jeden save coraz bardziej zaczyna mi się podobać.
gerald_tarrant pisze:jak tak przeglądam wasze wypowiedzi na temat tak poważnych potencjalnych zmian zasad to imho muszą być ravening hordy , tak jak przy zmianie z 5tej na 6 edycję...
O tym pisałem również wcześniej. Albo będą musieli wydać coś takiego, ale większość z plotek nimi po prostu zostaną, gdyż wprowadzenie takich zmian nie pozwoli na graniu na tych bookach. Choć jestem świeżym graczem już zdążyłem dostrzec ten brak balansu i oddania rzeczywistości niektórych ruchów/zasad.
No ale może koniec tego płakania, pogadać oczywiście możemy, a czemu by i nie. Pozostaje nam czekać na jakieś wycieki, skany, potwierdzone dane lub nowe plotki, które zawsze niosą ze sobą ziarnko prawdy ;)

Awatar użytkownika
Morghur
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 146

Post autor: Morghur »

Zmiany faktycznie poprawią młotka, ale jest jeden problem z balansem: jeżeli łucznicy będą strzelać z dwóch szeregów, to ogry będą mieli jeszcze gorzej niż mają teraz. Większość zginie zanim dojdzie. :(
[CENTER]Obrazek[/CENTER]

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

No to zobaczmy, jak może wyglądać straszna armia VC do zajmowania objective'ów na 3K z max po 25% na special, rare i bohaterów (zasady open by GW):

Bohaterowie max 750 punktów: Realnie mieści się 3 bohaterów, bez żadnych smoczurów. Vampire lord pewnie mag + hełm + skull staff, + BSB bez Drakenhoffa + tani nekros (2 scrolle?).

Core min. 750 punktów: 2 x 15 ghuli, 2 x 20 szkieletów ze sztandarami, 20 zombie ze sztandarem, 2 x wilki

Special max 750: W zasadzie wchodzą dwa oddziały gwardii i jeszcze może kilka fell batów.

Rare max 750: Zuo = 2x6 wraithów z banshee

Takie to dziwne jakieś, i mocno ograniczające. Bo jak weźmiesz mniej wraithów albo inne rary, to zasypujesz dziurę oddziałami zombie/ghuli/szkieletów. Oczywiście może się okazać, że piechota core ma niestworzone bonusy i jest uberprzegięta, ale zakładając podobieństwa do obecnej edycji, to powyższe mi się składa jako jakiś semi-standard turniejowy.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Boosta dostaja armie, ktore maja cos dobrego w kazdym ze slotow.
W lizakach robi sie niezla kupa - ok rary sa wystawialne - ale czy grywalne to bym polemizowal ;)

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Boosta dostaja armie, ktore maja cos dobrego w kazdym ze slotow.
Demony =D>

Ja bym się też martwił ilością abominacji na 3k.

A w Dark Elfach to na otwarte zasady składasz jakieś koszmarne porno strzelające. W core'ach upychasz assassinów i kusze, w specialach shade'ów...
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2010, o 16:10 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ