8 Edycja Warhammera I
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Re: 8 Edycja Warhammera
Czyli jeden niezły, jeden idiotyczny, oraz 2 całkiem całkiem, tylko z paroma mocno nieprzemyślanymi rzeczami. Nie powiem, nastraja optymistycznie .
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Ten 1 lvl mag może dispelować ile dusza zapragnie, 3 oczka przy rzucie 2k6 to nie jest tak dużo a mag 4 level kosztuje 4 razy więcej niż mag 1 lvl.Barbarossa pisze:1 mag 1 levelu niewiele zatrzyma - przy rozkładach rzutów standardowych jeden czar na cztery z arcymaga, który spokojnie zgwałci Ci armię, jeśli magia będzie tak silna, jak obecnie. IMO te zasady premiują bardzo branie arcymagów z bonusami - nawet, jeśli pozostali bohaterowie mieliby być wyłącznie do walki wręcz.
gdzies tam bylo napisane, ze wchodzac z kolejnych szeregow, piechota moze oddac tylko raz, w tym wypadku bez znaczenia ma byc wspolczynnik A.Barbarossa pisze:Jest jeszcze ta radosna zasada "stepping up", która zasadniczo niweluje ASF i podobne wynalazki - trupy zdejmujemy z tyłu, uderzają wszystkie modele, które mają wroga w styku, kiedy jest ich kolej. Więc dopiero wyżynanie do nogi odbiera ataki. Inicjatywa i ASF stają się mało ważne - no chyba, że te pogłoski o piechocie walącej z trzech rzedów są prawdziwe, wtedy istotnie ataki z 30 black guardów skotłowanych mogą wyparować większość celów.
kto wie? moze jacys tam knighci za pomoca bohatera/magiczki/bsb'ka albo po prostu bedzie w opisie, ze moga marszowac.Barbarossa pisze:Ogólnie jak patrzę na zasady, to Bretka dostaje największe czoko w tej edycji. Zakaz marszu ciężkiej kawalerii, tylko jeden save, tylko piechota ze sztandarami zajmuje objectivy.
pozatym (przy przejmowaniu objectivow) mowa byla o corach a nie o corowej piechocie.
niceBarbarossa pisze:A 528 stron, bo jest gigantyczna część poświęcona hobby, wiele fluffu oraz scenariusze. Harry na Warseerze, który jest zazwyczaj dobrze poinformowany, nie potwierdził army listów w tym monstrualnym RB.
mam tylko nadzieje, ze z powodu tylu stron nie bedzie sie ksiazka rozpadala. chociaz jak cena ma byc 300 pln to moze zostanie zszyta a nie sklejona.
@barbarrosa
a jak w tym momencie dispel by u dwarfow wygladal?
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Dwarfs: MR[2], czyli trudniej jest rzucić czar na oddział Dwarfów (o 2). Być może, bo to czysta spekulacja z mojej strony. Może po prostu będą mieli bonus do rzutów na dispel +2 albo cokolwiek innego.
Jeśli chodzi o rozkład prawdopodobieństwa, to jeśli mag 4 poziomu rzuca skutecznie czar, a potem mag 1 poziomu próbuje go rozproszyć, to w dokładnie 76% przypadków czar zostanie rzucony skutecznie. Nie liczę IFek ani Miscastów.
A zasada z walką ma być prosta jak konstrukcja cepa - jesteś w styku, to bijesz, żadnych kalkulacji dodatkowych.
Jeśli chodzi o rozkład prawdopodobieństwa, to jeśli mag 4 poziomu rzuca skutecznie czar, a potem mag 1 poziomu próbuje go rozproszyć, to w dokładnie 76% przypadków czar zostanie rzucony skutecznie. Nie liczę IFek ani Miscastów.
A zasada z walką ma być prosta jak konstrukcja cepa - jesteś w styku, to bijesz, żadnych kalkulacji dodatkowych.
Hmm, to trochę niefajnie, gdyż wtedy przewagę zyska ta jednostka, która ma najwięcej ataków, a nie będzie w ogóle różnicy kto szarżował ;/Barbarossa pisze: A zasada z walką ma być prosta jak konstrukcja cepa - jesteś w styku, to bijesz, żadnych kalkulacji dodatkowych.
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Dokładnie tak. Liczą się bardziej bonusy za szarżę (może jakieś będą) do siły czy trafienia. Kolejność ataków ma być mało istotna.
zastanawia mnie jedna rzecz.
czy poza normalnym RB bedzie do kupienia maly RB (cos na wzor tego dodawanego do BfSP). jak by nie patrzec, jest on duzo wygodniejszy.
czy poza normalnym RB bedzie do kupienia maly RB (cos na wzor tego dodawanego do BfSP). jak by nie patrzec, jest on duzo wygodniejszy.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
No mam nadzieje że będzie prostsza sekwencja walki bo nie lubie poraz enty widzieć jak mój oddział krzyczy ,, łaaa oni mają sztandar. Wiejemy!"
... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.
And Satan said 'That's what I was thinking'.
And Satan said 'That's what I was thinking'.
Spokojnie Zbyszku, Bretce nic nie grozi. Już moja w tym głowa.Ogólnie jak patrzę na zasady, to Bretka dostaje największe czoko w tej edycji. Zakaz marszu ciężkiej kawalerii, tylko jeden save, tylko piechota ze sztandarami zajmuje objectivy.
Barbarossa pisze:Dokładnie tak. Liczą się bardziej bonusy za szarżę (może jakieś będą) do siły czy trafienia. Kolejność ataków ma być mało istotna.
Ehhh, żeby nie przesadzili z tym upraszczaniem gry, bo jak zrobią z tego chińczyka to będzie lipa
Prostota sama w sobie nie jest zła. Bedzie wrecz konieczna, jesli zachowamy obecne wartosci punktowe oddzialow, a standardem ma sie stac format 3000pkt. Przy duzej liczbie jednostek/modeli, zasady musza byc prostsze, by rozgrywka nie trwała w nieskonczonosc.Rasti pisze:
Ehhh, żeby nie przesadzili z tym upraszczaniem gry, bo jak zrobią z tego chińczyka to będzie lipa
Oczywiscie upraszczanie niesie ze soba ryzyko totalnego odrealnienia rozgrywki i zmniejsznia aspketu taktycznego, ale wierze, ze mozna to tez zrobic dobrze.
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
jak tak przeglądam wasze wypowiedzi na temat tak poważnych potencjalnych zmian zasad to imho muszą być ravening hordy , tak jak przy zmianie z 5tej na 6 edycję...
Tak, gra armiami składającymi się z klocków wygląda bardzo fajnie. Miałem na myśli bardziej zmniejszeniem tego aspektu taktycznego, o którym napisałeś. Oby czasem po takim odmóżdżeniu gry nie wyszło po prostu stykanie się oddziałów i wygrywa ten, który wypłaca więcej ataków.bless pisze:Prostota sama w sobie nie jest zła. Bedzie wrecz konieczna, jesli zachowamy obecne wartosci punktowe oddzialow, a standardem ma sie stac format 3000pkt. Przy duzej liczbie jednostek/modeli, zasady musza byc prostsze, by rozgrywka nie trwała w nieskonczonosc.Rasti pisze:
Ehhh, żeby nie przesadzili z tym upraszczaniem gry, bo jak zrobią z tego chińczyka to będzie lipa
Oczywiscie upraszczanie niesie ze soba ryzyko totalnego odrealnienia rozgrywki i zmniejsznia aspketu taktycznego, ale wierze, ze mozna to tez zrobic dobrze.
Jeden save coraz bardziej zaczyna mi się podobać.
O tym pisałem również wcześniej. Albo będą musieli wydać coś takiego, ale większość z plotek nimi po prostu zostaną, gdyż wprowadzenie takich zmian nie pozwoli na graniu na tych bookach. Choć jestem świeżym graczem już zdążyłem dostrzec ten brak balansu i oddania rzeczywistości niektórych ruchów/zasad.gerald_tarrant pisze:jak tak przeglądam wasze wypowiedzi na temat tak poważnych potencjalnych zmian zasad to imho muszą być ravening hordy , tak jak przy zmianie z 5tej na 6 edycję...
No ale może koniec tego płakania, pogadać oczywiście możemy, a czemu by i nie. Pozostaje nam czekać na jakieś wycieki, skany, potwierdzone dane lub nowe plotki, które zawsze niosą ze sobą ziarnko prawdy
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
No to zobaczmy, jak może wyglądać straszna armia VC do zajmowania objective'ów na 3K z max po 25% na special, rare i bohaterów (zasady open by GW):
Bohaterowie max 750 punktów: Realnie mieści się 3 bohaterów, bez żadnych smoczurów. Vampire lord pewnie mag + hełm + skull staff, + BSB bez Drakenhoffa + tani nekros (2 scrolle?).
Core min. 750 punktów: 2 x 15 ghuli, 2 x 20 szkieletów ze sztandarami, 20 zombie ze sztandarem, 2 x wilki
Special max 750: W zasadzie wchodzą dwa oddziały gwardii i jeszcze może kilka fell batów.
Rare max 750: Zuo = 2x6 wraithów z banshee
Takie to dziwne jakieś, i mocno ograniczające. Bo jak weźmiesz mniej wraithów albo inne rary, to zasypujesz dziurę oddziałami zombie/ghuli/szkieletów. Oczywiście może się okazać, że piechota core ma niestworzone bonusy i jest uberprzegięta, ale zakładając podobieństwa do obecnej edycji, to powyższe mi się składa jako jakiś semi-standard turniejowy.
Bohaterowie max 750 punktów: Realnie mieści się 3 bohaterów, bez żadnych smoczurów. Vampire lord pewnie mag + hełm + skull staff, + BSB bez Drakenhoffa + tani nekros (2 scrolle?).
Core min. 750 punktów: 2 x 15 ghuli, 2 x 20 szkieletów ze sztandarami, 20 zombie ze sztandarem, 2 x wilki
Special max 750: W zasadzie wchodzą dwa oddziały gwardii i jeszcze może kilka fell batów.
Rare max 750: Zuo = 2x6 wraithów z banshee
Takie to dziwne jakieś, i mocno ograniczające. Bo jak weźmiesz mniej wraithów albo inne rary, to zasypujesz dziurę oddziałami zombie/ghuli/szkieletów. Oczywiście może się okazać, że piechota core ma niestworzone bonusy i jest uberprzegięta, ale zakładając podobieństwa do obecnej edycji, to powyższe mi się składa jako jakiś semi-standard turniejowy.
Boosta dostaja armie, ktore maja cos dobrego w kazdym ze slotow.
W lizakach robi sie niezla kupa - ok rary sa wystawialne - ale czy grywalne to bym polemizowal
W lizakach robi sie niezla kupa - ok rary sa wystawialne - ale czy grywalne to bym polemizowal
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
DemonyBoosta dostaja armie, ktore maja cos dobrego w kazdym ze slotow.
Ja bym się też martwił ilością abominacji na 3k.
A w Dark Elfach to na otwarte zasady składasz jakieś koszmarne porno strzelające. W core'ach upychasz assassinów i kusze, w specialach shade'ów...
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2010, o 16:10 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.