Ruch furmanki/dzwonu w oddziale.
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Ruch furmanki/dzwonu w oddziale.
Reguły Impact hit'ów odnoszą wręcz do strony 74 RB po szczegóły na temat strzelania w oddział z bohaterami, tam jak byk stoi zapis o US5+ i jego wybieralności.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Jak dla mnie odpowiedź jest prosta.
To, że można zadeklarować w coś strzały to nie znaczy że ma dostać impacty.
W takim wypadku można by deklarować impacty w modele o US5+ w oddziałach.
A nie można, ponieważ impacty to nie strzelanie. Zasady mówią jasno, że impacty idą w zaszarżowawszy oddział. Nawet jak ustawisz oddział w kreskę z herosem na przodzie to i tak Impacty idą w oddział.
W tym wypadku odział to PM z herosem na PF, jak będzie poniżej 5 modeli z oddziału to impacty będą przydzielane/losowane w furmankę tudzież inny duży model.
Odrębną kwestią są M-mounty w które to zawsze impacty biją w dół. Poza takimi wyjątkami jak stegadon, gdzie w kodeksie jest napisane, że w jego wypadku się losuje.
To, że można zadeklarować w coś strzały to nie znaczy że ma dostać impacty.
W takim wypadku można by deklarować impacty w modele o US5+ w oddziałach.
A nie można, ponieważ impacty to nie strzelanie. Zasady mówią jasno, że impacty idą w zaszarżowawszy oddział. Nawet jak ustawisz oddział w kreskę z herosem na przodzie to i tak Impacty idą w oddział.
W tym wypadku odział to PM z herosem na PF, jak będzie poniżej 5 modeli z oddziału to impacty będą przydzielane/losowane w furmankę tudzież inny duży model.
Odrębną kwestią są M-mounty w które to zawsze impacty biją w dół. Poza takimi wyjątkami jak stegadon, gdzie w kodeksie jest napisane, że w jego wypadku się losuje.
Ale wiesz że jak heros jest na mouncie z 5+ woundów to nie ma look outa dla niego?
To tylko tak abstrahując od tego...
Nie stosuj standardowych zasad do PF i Dzwonka bo to niestandardowe mounty i standardowe zasady się ich nie imają
Mająw zasadach że można je wybierać jako cel strzelania czyli mogą działać jak osobny unit w dużym oddziale PB i stormów/clanów który można wyciągnąć rydwanem/stegadonem/tankiem jednak impacty te nie pójdą w górę a jedynie sam mount dostaje [ w końcu to specjal kind of mount... ]
To tylko tak abstrahując od tego...
Nie stosuj standardowych zasad do PF i Dzwonka bo to niestandardowe mounty i standardowe zasady się ich nie imają

Mająw zasadach że można je wybierać jako cel strzelania czyli mogą działać jak osobny unit w dużym oddziale PB i stormów/clanów który można wyciągnąć rydwanem/stegadonem/tankiem jednak impacty te nie pójdą w górę a jedynie sam mount dostaje [ w końcu to specjal kind of mount... ]
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Na 63 wyraźnie masz napisane że impacty rozdziela się dokładnie tak jak shooting a na stronie 74 gdzie mowa o herosach jest akapicik o tym że jak hero [ + mount ] ma us5 5+ to :
"He can by picked out as a target regardless of the rules just given. Enemies may freely chose to either shoot at the character or the unit he has joined. "
A skoro tak to również można wybrać go na target dla impactów.
Wydaje mi się że to wyjaśnia kwestię?
"He can by picked out as a target regardless of the rules just given. Enemies may freely chose to either shoot at the character or the unit he has joined. "
A skoro tak to również można wybrać go na target dla impactów.
Wydaje mi się że to wyjaśnia kwestię?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Pasiak. Jesteś spoko gościem, całkiem kumatym i nie radzisz sobie z tym zdaniem w powiązaniu z "Impact hits against unit of troops are distribiuted like shooting"
"[...]He can be picked out as a target[...]" Oznacza to, że przed rzutem na hit możesz go wybrać jako Twój cel. Kiedy strzelasz/czarujesz! Inaczej mówiąc strzelający by powiedział: nie strzelam oddział, strzelam w US5. Wszystko OK.
Natomiast fragment z 63 "[...]distribiuted like shooting" plus wyjaśnienie z 74 jak to się rozpatruje strzelanie, które poszło w oddział, w którym są bohaterowie i jak to się dzieli i kiedy.
Nie ma nic napisanego przy impactach ani na 74 str., że wybierasz w co idą. Tylko na 63 "When a chartiot charges a unit it causes D6 hits with its own Str."[...]"distribiuted like shooting". Czytaj rydwan zadaje w oddział D6 hitów rozdzielonych jak hity ze strzelania.
Przekładając to na sytuację gdzie się po prostu strzela to jesteśmy w momencie kiedy już strzeliłeś w oddział z bohaterami, wiemy ile hitów trafiłeś i zaczynamy rozdzielać bądź losować pomiędzy oddziałem i herosami, lub jeszcze nie.
Zacytowane przez Ciebie zdanie mówi jedynie, że jeżeli jest taki bydlak w oddziale, to możesz po prostu w niego strzelać, ale nie ma nic, że możesz go wybrać jako cel szarży. Czyli jako cel szarży możesz wybrać tylko oddział. i to w niego idą impacty. To tak jakbyś zdecydował się nie wybierać jego na cel tylko strzelać w oddział.
Proste?
Pozwól, że się zastanowimy nad tym.Na 63 wyraźnie masz napisane że impacty rozdziela się dokładnie tak jak shooting a na stronie 74 gdzie mowa o herosach jest akapicik o tym że jak hero [ + mount ] ma us5 5+ to :
"He can by picked out as a target regardless of the rules just given. Enemies may freely chose to either shoot at the character or the unit he has joined. "
A skoro tak to również można wybrać go na target dla impactów.
Wydaje mi się że to wyjaśnia kwestię?
"[...]He can be picked out as a target[...]" Oznacza to, że przed rzutem na hit możesz go wybrać jako Twój cel. Kiedy strzelasz/czarujesz! Inaczej mówiąc strzelający by powiedział: nie strzelam oddział, strzelam w US5. Wszystko OK.
Natomiast fragment z 63 "[...]distribiuted like shooting" plus wyjaśnienie z 74 jak to się rozpatruje strzelanie, które poszło w oddział, w którym są bohaterowie i jak to się dzieli i kiedy.
Nie ma nic napisanego przy impactach ani na 74 str., że wybierasz w co idą. Tylko na 63 "When a chartiot charges a unit it causes D6 hits with its own Str."[...]"distribiuted like shooting". Czytaj rydwan zadaje w oddział D6 hitów rozdzielonych jak hity ze strzelania.
Przekładając to na sytuację gdzie się po prostu strzela to jesteśmy w momencie kiedy już strzeliłeś w oddział z bohaterami, wiemy ile hitów trafiłeś i zaczynamy rozdzielać bądź losować pomiędzy oddziałem i herosami, lub jeszcze nie.
Zacytowane przez Ciebie zdanie mówi jedynie, że jeżeli jest taki bydlak w oddziale, to możesz po prostu w niego strzelać, ale nie ma nic, że możesz go wybrać jako cel szarży. Czyli jako cel szarży możesz wybrać tylko oddział. i to w niego idą impacty. To tak jakbyś zdecydował się nie wybierać jego na cel tylko strzelać w oddział.
Proste?
Handełek, tyle, że opis impactów vs oddział z bohaterem odnosi nas do całej sekcji ze str 74 RB, nie do poszczególnych fragmentów tego podrozdziału. To raczej sugeruje by go stosować całościowo, a nie tylko wybrane fragmenty.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Ludzie, impakty to nie shooting. Samo to zamyka sprawę. W nic nie celujesz. Nic nie wybierasz.
Wjeżdżasz w oddział i tyle. To oddział został zaszarżowany a tylko zaszarżowana jednostka otrzymuje trafienia.
Jak pisałem już wcześniej, nie możesz zaszarżować na PF w oddziale, tylko na oddział.
Wjeżdżasz w oddział i tyle. To oddział został zaszarżowany a tylko zaszarżowana jednostka otrzymuje trafienia.
Jak pisałem już wcześniej, nie możesz zaszarżować na PF w oddziale, tylko na oddział.
Handełek.
Impacty to nie shooting jednak skoro napisali że rozdziela się jak shooting to można spokojnie obdarować cel w który można shootować mimo bycia w chroniącym unicie.
Kolesia z us 4 i mniej nie wytargetujesz a większego już tak.
W normalnym wypadku by było losowanie a tutaj deklarujesz ile w co idzie bo furmana/dzwon jest osobnym celem w unicie.
Furmanka nie jest częścią integralną monków jest dołączonym oddzielnym unitem który żyje własnym życiem [ że się tak wyraże ] i nie nie szarżuje tylko monków a monków z furmanką. Czyli nie jeden a dwa unity. Tak samo jakbym szarżował kohortę ze stegadonem i na tych samych zasadach.
Napisali że kolesia o us 5+ możesz osobno targetować ze strzelania a impacty masz rozłożyć i traktować jak strzelanie.
Mnie bardziej intryguje końcówka tego cytatu.
Impacty to nie shooting jednak skoro napisali że rozdziela się jak shooting to można spokojnie obdarować cel w który można shootować mimo bycia w chroniącym unicie.
Kolesia z us 4 i mniej nie wytargetujesz a większego już tak.
Zgadza się tylko to są auto hity więc deklaracja jest już jak będziesz wiedział ile tych ipactów zadajesz czyli po rzucie.Handełek pisze:Czytaj rydwan zadaje w oddział D6 hitów rozdzielonych jak hity ze strzelania.
W normalnym wypadku by było losowanie a tutaj deklarujesz ile w co idzie bo furmana/dzwon jest osobnym celem w unicie.
Furmanka nie jest częścią integralną monków jest dołączonym oddzielnym unitem który żyje własnym życiem [ że się tak wyraże ] i nie nie szarżuje tylko monków a monków z furmanką. Czyli nie jeden a dwa unity. Tak samo jakbym szarżował kohortę ze stegadonem i na tych samych zasadach.
Ależ oczywiście że nie napisali.Handełek pisze:Nie ma nic napisanego przy impactach ani na 74 str.,
Napisali że kolesia o us 5+ możesz osobno targetować ze strzelania a impacty masz rozłożyć i traktować jak strzelanie.
Handełek pisze:He can by picked out as a target regardless of the rules just given.
Mnie bardziej intryguje końcówka tego cytatu.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Jeśliby to brać w takim kontekście to FAQ GW tą sprawę rozwiązuje:bigpasiak pisze:Furmanka nie jest częścią integralną monków jest dołączonym oddzielnym unitem który żyje własnym życiem [ że się tak wyraże ] i nie nie szarżuje tylko monków a monków z furmanką. Czyli nie jeden a dwa unity. Tak samo jakbym szarżował kohortę ze stegadonem i na tych samych zasadach.
Ale chyba tak nie jest?Q. When a chariot charges into two enemy units,
does it inflict D6 hits upon each enemy unit or
does it only inflict D6 hits in total?
A. In the extremely unlikely event of a chariot
charging more than one enemy unit, the impact hits
are distributed as evenly as possible among the
units charged, with any odd hits allocated by the
player controlling the chariot.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
Jeżeli będziemy to traktować jako szarżę w 2 oddziały to hity rozkładają się po równo.
Tak jak Mac przytoczył FAQ.
Żeby było inaczej, ktoś musi mi udowodnić, że można zaszarżować PF a nie oddział.
Impacty zawsze idą w oddział i ze strzelaniem nie mają nic wspólnego.
Aby wybrać furmankę musi być moment celowania. Jedyny moment celowanie to szarża na oddział. Jeżeli przyjmujemy, że to dwa oddziały, to dostają po połowie.
Tak jak Mac przytoczył FAQ.
Żeby było inaczej, ktoś musi mi udowodnić, że można zaszarżować PF a nie oddział.
Impacty zawsze idą w oddział i ze strzelaniem nie mają nic wspólnego.
Impacty nie są allocated like shooting, tylko distribiuted like shooting. A to oznacza, że nie masz wpływu na to gdzie idą, tylko mówi jaką metodę losowania/rozkładu hitów przyjąć....spokojnie obdarować cel w który...
Aby wybrać furmankę musi być moment celowania. Jedyny moment celowanie to szarża na oddział. Jeżeli przyjmujemy, że to dwa oddziały, to dostają po połowie.
Jak zaszarżujesz kohortę ze stedziem, to impacty idą w oddział. Impacty nie biją w bohaterów, steg to zwykły mount, tylko duży. I ,możesz sobie w niego strzelać.Tak samo jakbym szarżował kohortę ze stegadonem i na tych samych zasadach.
Nie jest prawdą, że to dwa oddziały, ale gdyby były to FAQ do Imperium mówi, że czołg może zdecydować w który unit idą jego impacty 

Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
O właśnie.
Czołg może decydować w co idą jego impacty - bo ma taką zasadę specjalną.
I w tym miejscu Pasiak i inni mogę mieć racje, że można wybrać na cel model US5+ z jakiegoś oddziału, bo jest moment celowania/wybierania.
Przy zwykłych rydwanach czegoś takiego nie ma.
Czołg może decydować w co idą jego impacty - bo ma taką zasadę specjalną.
I w tym miejscu Pasiak i inni mogę mieć racje, że można wybrać na cel model US5+ z jakiegoś oddziału, bo jest moment celowania/wybierania.
Przy zwykłych rydwanach czegoś takiego nie ma.
Nikt nic nie musiHandełek pisze: Żeby było inaczej, ktoś musi mi udowodnić, że można zaszarżować PF a nie oddział.
Moim zdaniem dyskusja w takim stylu "udowodnij mi, że nie można walnąć impaktów w dzwonek" jest bez sensu.
Póki co nie podałeś żadnego wiążącego cytatu i większość wskazuje na to, że można wybierać w co lecą impakty