Skaveńskie Q&A
Moderator: Hoax
-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 157
- Lokalizacja: Kraków
Re: Skaveńskie Q&A
Hmm.Zastanawiam się nad kupnem rara i nie wiem co lepsze pomiot(który bym sam zrobił) czy doomwheel?? Proszę o rady ,najlepiej by było gdyby ktoś wypisał wady i zalety tych rarów i porównał je.Please
Powrót WE
Nie da się powiedzieć który jest lepszy, bo oba te rary służą do czegoś innego.
Abominacja jest niesłychanie losowa, ale przy średnich rzutach potrafi zniszczyć w walce większość średnich jednostek przeciwnika (na te twardsze trzeba mieć trochę szczęścia
). T5 i W6 sprawia, że jest bardzo odporna, do tego MR1 i regeneracja, że o szansie na powstanie nie wspomnę. No i szarżuje wszystko dookoła, a nie tylko w swojej przedniej strefie, więc tworzy wokół siebie swoistą strefę śmierci. Jako że mało ludzi gra skavenami, większość patrzy na abominację i nie wie tak do końca co z tym zrobić.
Doomwheel dla odmiany nie ma aż silnych ataków w walce, chociaż impacty, a później grinding attacks są naprawdę dobre (te ostatnie działają przed atakami kogoś, kto szarżował na doomwheela, czyli przeciwnik pomyśli dwa razy zanim zaatakuje). Najważniejsze cechy to: szarża na wszystko dookoła, a nie tylko na to co jednostka widzi, ruch jak rydwan na 3d6 cali (losowe, ale bardzo użyteczne), T6 i W5, no i najważniejsze - błyskawice - trzy pociski bijące w najbliższy cel z siłą wylosowaną na kości artyleryjskiej, zadające D6 ran celowi. Jest to nasza swoista broń ostateczna na smoki, hydry, czołgi i innego tego typu rzeczy, ma szansę unicestwić te cele w jednej turze. No i należy pamiętać, że doomwheel strzela też błyskawicami jak szarżował (czyli w zaszarżowaną jednostkę), co w połączeniu z impactami zazwyczaj zostawia na polu bitwy rozsmarowane szczątki przeciwnika.
A skoro mowa o doomwheelu, to mam do niego pytanie: FAQ mówi, że po szarży doomwheel odpala błyskawice w najbliższy cel, mogę to wykorzystać do zabicia wrogiego herosa w oddziale? Albo w przypadku walki z kilkoma oddziałami wroga (powiedzmy driady i dwóch biegaczy WE) czy mogę skierować pociski dowolnie, czy losuję w co pójdzie każda błyskawica?
Abominacja jest niesłychanie losowa, ale przy średnich rzutach potrafi zniszczyć w walce większość średnich jednostek przeciwnika (na te twardsze trzeba mieć trochę szczęścia

Doomwheel dla odmiany nie ma aż silnych ataków w walce, chociaż impacty, a później grinding attacks są naprawdę dobre (te ostatnie działają przed atakami kogoś, kto szarżował na doomwheela, czyli przeciwnik pomyśli dwa razy zanim zaatakuje). Najważniejsze cechy to: szarża na wszystko dookoła, a nie tylko na to co jednostka widzi, ruch jak rydwan na 3d6 cali (losowe, ale bardzo użyteczne), T6 i W5, no i najważniejsze - błyskawice - trzy pociski bijące w najbliższy cel z siłą wylosowaną na kości artyleryjskiej, zadające D6 ran celowi. Jest to nasza swoista broń ostateczna na smoki, hydry, czołgi i innego tego typu rzeczy, ma szansę unicestwić te cele w jednej turze. No i należy pamiętać, że doomwheel strzela też błyskawicami jak szarżował (czyli w zaszarżowaną jednostkę), co w połączeniu z impactami zazwyczaj zostawia na polu bitwy rozsmarowane szczątki przeciwnika.
A skoro mowa o doomwheelu, to mam do niego pytanie: FAQ mówi, że po szarży doomwheel odpala błyskawice w najbliższy cel, mogę to wykorzystać do zabicia wrogiego herosa w oddziale? Albo w przypadku walki z kilkoma oddziałami wroga (powiedzmy driady i dwóch biegaczy WE) czy mogę skierować pociski dowolnie, czy losuję w co pójdzie każda błyskawica?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
W szczurzym book'u jest napisane, że jeżeli kilka jesnostek przeciwnika jest w tej samej odległości (tu w styku), to gracz skaveński decyduje w kogo lecą pioruny.
Problem może stanowić rozpatrzenie sytuacji, kiedy bohater jest w oddziale walczącym z kółkiem i w tym aspekcie podłączam się do pytania poprzednika.
Problem może stanowić rozpatrzenie sytuacji, kiedy bohater jest w oddziale walczącym z kółkiem i w tym aspekcie podłączam się do pytania poprzednika.

-
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 157
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli by się uprzeć to Moim zdaniem gdy jakiś bohater wrogiej armii walczy w oddziale i styka się z podstawką doomwheela do spokojnie można go potraktować błyskawicami.Ale podręcznikowo i realistycznie gdy dzieje się taka sytuacja błyskawice lecą w jednostkę a nie w model! wyobraźmy sobie taką sytuacje że koło jest atakowane od trzech stron ,od 2 flank i od przodu na przykład i to pomiędzy tymi jednostkami wybieramy w którą mamy strzelać a nie pomiędzy modelami które są w tych jednostkach ,Ale tu jest wielkie Ale dlaczego błyskawice mają lecieć w zwyklaków a nie akurat w bohatera więc najprawdopobniej powiniśmy rzucić K6 i ustalić czy błyskawice lecą w zwyklaków czy w bohatera za każdą oddzielnie!!
Powrót WE
słowem kluczowym jest UNIT, nie model
Jak jednostki są w tej samej odległości, to wybierasz w który leci unit. Samotny bohater w tym momencie jest unitem.
Jeżeli jesteś w walce z oddziałem to nie masz jak wyciągnąć herosa, chyba że będzie mniej modeli niż 5 i przestanie obowiązywać Look Out Sir!. Wtedy strzelamy błyskawicę, a i tak musimy ją rozlosować w kogo poleci.
Jak jednostki są w tej samej odległości, to wybierasz w który leci unit. Samotny bohater w tym momencie jest unitem.
Jeżeli jesteś w walce z oddziałem to nie masz jak wyciągnąć herosa, chyba że będzie mniej modeli niż 5 i przestanie obowiązywać Look Out Sir!. Wtedy strzelamy błyskawicę, a i tak musimy ją rozlosować w kogo poleci.
Czy atak specjalny piecyka "Wrecker Attack" jest wykonywany raz na combat, czy w każdej fazie cc właściciela pieca?
Nie o to chodzi. Rozmawiałem dziś z Siweuszem o tym i on uważa, że skoro kulka zostaje odczepiona, to spada i nikt jej nie podnosi do końca bitwy. Ja uważam, że to fluffowe pierdzenie i kulka jest zrzucana w każdej fazie cc właściciela, a w fazie przeciwnika. fluffowo pierdząc, wciągana z powrotem. W dodatku w samych zasadach ataku nie ma nic o tym, że działa tylko raz, co też przemawia za moją interpretacją. Poza tym - pytałem kogoś, kto gra 

Fluffowo to ta kulka jest na łańcuchu i za każdym razem ją podciągają 

- Hej móżdżku, co będziemy robić dziś wieczorem?
-To co zwykle Pinky, to co zwykle. Spróbujemy opanować świat.
***
Z cyklu na turnieju:
Master Assassin z Fellbladem wpada w 1 turze w Maga Chaosowego na smoku, wypłaca ataki i wypada: 4x1 pada głośnie K*** i cała sala zaczyna klaskać...
***
A mój Bóg w dłoniach ma błyskawice,
miotając gromy, odbiera życie...
-To co zwykle Pinky, to co zwykle. Spróbujemy opanować świat.
***
Z cyklu na turnieju:
Master Assassin z Fellbladem wpada w 1 turze w Maga Chaosowego na smoku, wypłaca ataki i wypada: 4x1 pada głośnie K*** i cała sala zaczyna klaskać...
***
A mój Bóg w dłoniach ma błyskawice,
miotając gromy, odbiera życie...
M. T.
Virgin podał tu tylko fragment, który uległ zmianie w FAQ. Na podstawie kompletnego opisu ataku wyjdzie Ci, że możesz używać go (tego ataku) tylko w każdej swojej fazie cc, ale chodziło mi właśnie o to, czy jest to raz na cc, czy w każdej swojej cc.
Tak, czy inaczej, dzięki za potwierdzenie.
Virgin podał tu tylko fragment, który uległ zmianie w FAQ. Na podstawie kompletnego opisu ataku wyjdzie Ci, że możesz używać go (tego ataku) tylko w każdej swojej fazie cc, ale chodziło mi właśnie o to, czy jest to raz na cc, czy w każdej swojej cc.
Tak, czy inaczej, dzięki za potwierdzenie.
nie. any round of close combat oznacza dowolna faze walki.M.T. pisze:"Any round of combat" oznacza każdą fazę walki - czyli Skavenów i przeciwnika.
Kazda faze oznaczalo by stwierdzenie every miast any

choc ciezko stwierdzic jaki byl kontekst calego zdania po tym fragmencie (a nie mam booka przy sobie)
Przeczytaj dokładnie opis ataku i mishapta. Bo będzie tak jak z kółkiem i rzucaniem 3 razy na siłę dla każdego bolta.Virgo pisze:A od kiedy nawet wg fluffu kadzidło odczepia się?

"Wrecker Arrack - In your own player turn the chain holding the mighty swinging great censer can be let loose. This attack happens last in any round of closse combat the Plague Furnace is involved in, even afer great weapons have struck. The Wrecker Attack causes an artillery dice's worth of Strength 5 hits against a single enemy unit in base contact with the front arc of the Plague Furncae. All hits are distributed as per shooting ad counts towards combat resolution. A roll of misfire means something has gone wrong; roll on the Plague Furnace Mishapt chart below. This attack is done in addition to the Enshrouded by Fog attack."Shino pisze:choc ciezko stwierdzic jaki byl kontekst calego zdania po tym fragmencie (a nie mam booka przy sobie)
Mam pytania odnośnie blokowania abominacji.
1. Czy jeżeli cal obok abominacji stoi np kawalerzysta w ten sposób, że abominacja nie może się po piwocie z nim zetknąć przodem podstawki to czy może na ten model zaszarżować?
2. Taka sama sytuacja czy maksymalny kąt szarży abominacji jest uzależniony od miejsca w którym abominacja styka się z kantem podstawki kawalerzysty po piwocie?
1. Czy jeżeli cal obok abominacji stoi np kawalerzysta w ten sposób, że abominacja nie może się po piwocie z nim zetknąć przodem podstawki to czy może na ten model zaszarżować?
2. Taka sama sytuacja czy maksymalny kąt szarży abominacji jest uzależniony od miejsca w którym abominacja styka się z kantem podstawki kawalerzysty po piwocie?
była chyba na podobny temat dość długa rozmowa w dziale z pytaniami o zasady,
ja też mam pytanie: czy na działanie storm baneru trzeba rzucać w każdej turze , czy tylko w turach następnego gracza (nie tego w którego turze uruchomiono baner, tylko następnego), pytam bo na banerze pisze jakoś tak : "roll d6 on each following player turn", z tego chyba wychodzi że tylko w turach tego następnego gracza się rzuca, anglistą nie jestem dlatego wole się upewnic
ja też mam pytanie: czy na działanie storm baneru trzeba rzucać w każdej turze , czy tylko w turach następnego gracza (nie tego w którego turze uruchomiono baner, tylko następnego), pytam bo na banerze pisze jakoś tak : "roll d6 on each following player turn", z tego chyba wychodzi że tylko w turach tego następnego gracza się rzuca, anglistą nie jestem dlatego wole się upewnic