Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Twoja-Stara
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157
Lokalizacja: Kraków

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Twoja-Stara »

Hmm.Zastanawiam się nad kupnem rara i nie wiem co lepsze pomiot(który bym sam zrobił) czy doomwheel?? Proszę o rady ,najlepiej by było gdyby ktoś wypisał wady i zalety tych rarów i porównał je.Please
Powrót WE

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Nie da się powiedzieć który jest lepszy, bo oba te rary służą do czegoś innego.

Abominacja jest niesłychanie losowa, ale przy średnich rzutach potrafi zniszczyć w walce większość średnich jednostek przeciwnika (na te twardsze trzeba mieć trochę szczęścia ;-) ). T5 i W6 sprawia, że jest bardzo odporna, do tego MR1 i regeneracja, że o szansie na powstanie nie wspomnę. No i szarżuje wszystko dookoła, a nie tylko w swojej przedniej strefie, więc tworzy wokół siebie swoistą strefę śmierci. Jako że mało ludzi gra skavenami, większość patrzy na abominację i nie wie tak do końca co z tym zrobić.

Doomwheel dla odmiany nie ma aż silnych ataków w walce, chociaż impacty, a później grinding attacks są naprawdę dobre (te ostatnie działają przed atakami kogoś, kto szarżował na doomwheela, czyli przeciwnik pomyśli dwa razy zanim zaatakuje). Najważniejsze cechy to: szarża na wszystko dookoła, a nie tylko na to co jednostka widzi, ruch jak rydwan na 3d6 cali (losowe, ale bardzo użyteczne), T6 i W5, no i najważniejsze - błyskawice - trzy pociski bijące w najbliższy cel z siłą wylosowaną na kości artyleryjskiej, zadające D6 ran celowi. Jest to nasza swoista broń ostateczna na smoki, hydry, czołgi i innego tego typu rzeczy, ma szansę unicestwić te cele w jednej turze. No i należy pamiętać, że doomwheel strzela też błyskawicami jak szarżował (czyli w zaszarżowaną jednostkę), co w połączeniu z impactami zazwyczaj zostawia na polu bitwy rozsmarowane szczątki przeciwnika.


A skoro mowa o doomwheelu, to mam do niego pytanie: FAQ mówi, że po szarży doomwheel odpala błyskawice w najbliższy cel, mogę to wykorzystać do zabicia wrogiego herosa w oddziale? Albo w przypadku walki z kilkoma oddziałami wroga (powiedzmy driady i dwóch biegaczy WE) czy mogę skierować pociski dowolnie, czy losuję w co pójdzie każda błyskawica?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
warkseer
Wodzirej
Posty: 741
Lokalizacja: żyrardowskie kanały

Post autor: warkseer »

W szczurzym book'u jest napisane, że jeżeli kilka jesnostek przeciwnika jest w tej samej odległości (tu w styku), to gracz skaveński decyduje w kogo lecą pioruny.
Problem może stanowić rozpatrzenie sytuacji, kiedy bohater jest w oddziale walczącym z kółkiem i w tym aspekcie podłączam się do pytania poprzednika.
Obrazek

Twoja-Stara
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Twoja-Stara »

Jeśli by się uprzeć to Moim zdaniem gdy jakiś bohater wrogiej armii walczy w oddziale i styka się z podstawką doomwheela do spokojnie można go potraktować błyskawicami.Ale podręcznikowo i realistycznie gdy dzieje się taka sytuacja błyskawice lecą w jednostkę a nie w model! wyobraźmy sobie taką sytuacje że koło jest atakowane od trzech stron ,od 2 flank i od przodu na przykład i to pomiędzy tymi jednostkami wybieramy w którą mamy strzelać a nie pomiędzy modelami które są w tych jednostkach ,Ale tu jest wielkie Ale dlaczego błyskawice mają lecieć w zwyklaków a nie akurat w bohatera więc najprawdopobniej powiniśmy rzucić K6 i ustalić czy błyskawice lecą w zwyklaków czy w bohatera za każdą oddzielnie!!
Powrót WE

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

słowem kluczowym jest UNIT, nie model

Jak jednostki są w tej samej odległości, to wybierasz w który leci unit. Samotny bohater w tym momencie jest unitem.

Jeżeli jesteś w walce z oddziałem to nie masz jak wyciągnąć herosa, chyba że będzie mniej modeli niż 5 i przestanie obowiązywać Look Out Sir!. Wtedy strzelamy błyskawicę, a i tak musimy ją rozlosować w kogo poleci.

Awatar użytkownika
Lordzik
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: z Mrocznej Wieży na Froncie Wschodnim

Post autor: Lordzik »

Czy atak specjalny piecyka "Wrecker Attack" jest wykonywany raz na combat, czy w każdej fazie cc właściciela pieca?

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Page 49, Wrecker Attack, second sentence.
This attack happens last in any close combat the
Plague Furnace [...]
will be changed to:
This attack happens last in any round of close
combat the Plague Furnace [...]

Skaven FAQ.

Awatar użytkownika
Lordzik
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: z Mrocznej Wieży na Froncie Wschodnim

Post autor: Lordzik »

Nie o to chodzi. Rozmawiałem dziś z Siweuszem o tym i on uważa, że skoro kulka zostaje odczepiona, to spada i nikt jej nie podnosi do końca bitwy. Ja uważam, że to fluffowe pierdzenie i kulka jest zrzucana w każdej fazie cc właściciela, a w fazie przeciwnika. fluffowo pierdząc, wciągana z powrotem. W dodatku w samych zasadach ataku nie ma nic o tym, że działa tylko raz, co też przemawia za moją interpretacją. Poza tym - pytałem kogoś, kto gra ;)

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

"Any round of combat" oznacza każdą fazę walki - czyli Skavenów i przeciwnika.

Awatar użytkownika
antonio
Chuck Norris
Posty: 529
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: antonio »

Egzakta, rzucasz w każdej rundzie combatu. Nie słuchaj Siwego tylko booka i FAQa :wink:

A fluffowo to jeden ogr rozpieprza 10 konnych, a Tyrant nosi kilkudziesięciotonową ( :shock: ) maczugę 8) :roll:
Obrazek

Awatar użytkownika
Stefczyk
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164
Lokalizacja: Obecnie plątam się po Wrocku

Post autor: Stefczyk »

Fluffowo to ta kulka jest na łańcuchu i za każdym razem ją podciągają ;)
- Hej móżdżku, co będziemy robić dziś wieczorem?
-To co zwykle Pinky, to co zwykle. Spróbujemy opanować świat.
***
Z cyklu na turnieju:
Master Assassin z Fellbladem wpada w 1 turze w Maga Chaosowego na smoku, wypłaca ataki i wypada: 4x1 pada głośnie K*** i cała sala zaczyna klaskać...
***
A mój Bóg w dłoniach ma błyskawice,
miotając gromy, odbiera życie...

Awatar użytkownika
Lordzik
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: z Mrocznej Wieży na Froncie Wschodnim

Post autor: Lordzik »

M. T.
Virgin podał tu tylko fragment, który uległ zmianie w FAQ. Na podstawie kompletnego opisu ataku wyjdzie Ci, że możesz używać go (tego ataku) tylko w każdej swojej fazie cc, ale chodziło mi właśnie o to, czy jest to raz na cc, czy w każdej swojej cc.

Tak, czy inaczej, dzięki za potwierdzenie.

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Lord_Vampyre pisze:Nie o to chodzi. Rozmawiałem dziś z Siweuszem o tym i on uważa, że skoro kulka zostaje odczepiona, to spada i nikt jej nie podnosi do końca bitwy.
A od kiedy nawet wg fluffu kadzidło odczepia się? :lol2:

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

M.T. pisze:"Any round of combat" oznacza każdą fazę walki - czyli Skavenów i przeciwnika.
nie. any round of close combat oznacza dowolna faze walki.
Kazda faze oznaczalo by stwierdzenie every miast any ;)

choc ciezko stwierdzic jaki byl kontekst calego zdania po tym fragmencie (a nie mam booka przy sobie)

Awatar użytkownika
Lordzik
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: z Mrocznej Wieży na Froncie Wschodnim

Post autor: Lordzik »

Virgo pisze:A od kiedy nawet wg fluffu kadzidło odczepia się? :lol2:
Przeczytaj dokładnie opis ataku i mishapta. Bo będzie tak jak z kółkiem i rzucaniem 3 razy na siłę dla każdego bolta. :roll:
Shino pisze:choc ciezko stwierdzic jaki byl kontekst calego zdania po tym fragmencie (a nie mam booka przy sobie)
"Wrecker Arrack - In your own player turn the chain holding the mighty swinging great censer can be let loose. This attack happens last in any round of closse combat the Plague Furnace is involved in, even afer great weapons have struck. The Wrecker Attack causes an artillery dice's worth of Strength 5 hits against a single enemy unit in base contact with the front arc of the Plague Furncae. All hits are distributed as per shooting ad counts towards combat resolution. A roll of misfire means something has gone wrong; roll on the Plague Furnace Mishapt chart below. This attack is done in addition to the Enshrouded by Fog attack."

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Lord_Vampyre pisze:Przeczytaj dokładnie opis ataku i mishapta.
Nawet na mishapcie kadzidło po prostu uderza w furmankę zamiast w jednostkę przeciwnika, to nie w40k z weapon destroyed :roll:

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Na jakiej podstawce jest Warplightning Cannon?
Obrazek

Marcins
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Marcins »

rydwanowej
50x100

Knight
Wodzirej
Posty: 724
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: Knight »

Mam pytania odnośnie blokowania abominacji.

1. Czy jeżeli cal obok abominacji stoi np kawalerzysta w ten sposób, że abominacja nie może się po piwocie z nim zetknąć przodem podstawki to czy może na ten model zaszarżować?

2. Taka sama sytuacja czy maksymalny kąt szarży abominacji jest uzależniony od miejsca w którym abominacja styka się z kantem podstawki kawalerzysty po piwocie?

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

była chyba na podobny temat dość długa rozmowa w dziale z pytaniami o zasady,

ja też mam pytanie: czy na działanie storm baneru trzeba rzucać w każdej turze , czy tylko w turach następnego gracza (nie tego w którego turze uruchomiono baner, tylko następnego), pytam bo na banerze pisze jakoś tak : "roll d6 on each following player turn", z tego chyba wychodzi że tylko w turach tego następnego gracza się rzuca, anglistą nie jestem dlatego wole się upewnic

ODPOWIEDZ