Pump wagon
Moderator: Kołata
Pump wagon
Jako że nowy BP pozwala brać pump wagony jako dodatkowy slot R pojawia sie pytanie - jest toto grywalne? Na papierze do mnie nie przemawia - 2d6 ruchu, T4, W3, Sv 6+, niby ITP i zadaje 2d6 impactów, ale tylko z S4.
Testowaliście to? Mam kilka pytań:
- czy oprócz 2d5 S4 impactów bije też załoga? ilu jest ew. załogantów?
- na co się sprawdza?
Testowaliście to? Mam kilka pytań:
- czy oprócz 2d5 S4 impactów bije też załoga? ilu jest ew. załogantów?
- na co się sprawdza?
grywałem tym czasem (nawet na turniejach albo w lidze ... czy jest grywalne?Yahoo82 pisze:Jako że nowy BP pozwala brać pump wagony jako dodatkowy slot R pojawia sie pytanie - jest toto grywalne? Na papierze do mnie nie przemawia - 2d6 ruchu, T4, W3, Sv 6+, niby ITP i zadaje 2d6 impactów, ale tylko z S4.
Testowaliście to? Mam kilka pytań:
- czy oprócz 2d5 S4 impactów bije też załoga? ilu jest ew. załogantów?
- na co się sprawdza?
Wg mnie tak.
ruch losowy, ale potencjał duży. Zalety:
- 2 na slot = dwa dodatkowe wystawienia ...
- ITP (i stubborn na 4
- potencjalne zagrożenie powoduje, że przeciwnik cżęsto skupia na nim ogień, omijając inne jednostki ...
- impakty - zamiatają piechote elficką (o ile przeciwnik pozwoli podjechać i nie rozstrzela)
- losowość - powoduje, że przeciwnik nie bardzo może sie ustawić - zasieg od 2' do 12' , oczywiście róznie dobrze może być 2
- kosztuje 4 pkt
- załoga ma 3 ataki ws2, s2, t2 , 3w (ale jak coś zabije to należy napisac o tym poemat
- można popchnąć
wady
- losowość - może nie dojść
- do kawalerii nie ma prawa dojechać ...
tak, nawet dość lubie, ale bardziej sie sprawdza jako straszak.
Testowaliście to? Mam kilka pytań:
- czy oprócz 2d5 S4 impactów bije też załoga? ilu jest ew. załogantów?
- na co się sprawdza?
w praktyce dobry na nieopancerzoną/lekko pancerna (5+) piechote. Elfy rozjeżdza straszliwie (jak dojdzie).
Latacze nie amją szans.
Uwaga - trzeba uważąć, żeby nie przejechać sie po swoich jednostkach (ale każdy orczy generął, któy na to pozwoli jest lamerem
Jaką on ma podstawkę tak w ogóle?
Dokładnie jak napisał Quas. W zasadzie wszystko byłoby ok, gdyby miał immunne to panic, fear and terror, zamiast ITP. Tak to jest tylko trampoliną dla przeciwnika. Ale od biedy można wystawić. Jest tani i jakiś potencjał ma. Raz na ruski rok się spłaci z nawiązką Tylko trzeba nim bezpiecznie grać, najlepiej z dala od reszty armii
-
- Mudżahedin
- Posty: 324
ja pewnie tez 2 wystawie (testowalem i nawet bylo ok, tyle ze go dyskwalifikowal zapisek o rydwanach i slotach)
diver i pewnie jakies trolle.
i coraz powazniej zastanawiam sie nad ogrowym wsparciem-> ledzi?ironi? po zmianach zasad strzalu/impactu mozna rozwazyc (choc znajac zycie punkty beda dopiero przy sporym naddatku ponadslotowym)
diver i pewnie jakies trolle.
i coraz powazniej zastanawiam sie nad ogrowym wsparciem-> ledzi?ironi? po zmianach zasad strzalu/impactu mozna rozwazyc (choc znajac zycie punkty beda dopiero przy sporym naddatku ponadslotowym)
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Jak szarżuje z overruna to tak .Czy przeciwnik szarżujący na pump wagon od przodu dostaje impakty (związane z zasadą rydwanów)?
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
NieDaBoss pisze:Pytanko:
Czy przeciwnik szarżujący na pump wagon od przodu dostaje impakty (związane z zasadą rydwanów)?
W sumie każdy ruch drezyny w kierunku przecinika który znajduje się w 12" to potencjalna szarża.
Przeciwnik jak szarżuje na rydwan nie dostaje impaktów tylko jak jest przez rydwan szarżowany a to różnica.
Wyjątkiem jest Doomwheel ale to nawet nie rydwan.
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Niezupełnie. Overrun to też szarża ( specyficzna ), ale w jego wypadku wpadniecie na rydwan powoduje impakty ( choć tylko wpadnięcie na rydwan od przodu o ile dobrze pamiętam ).Przeciwnik jak szarżuje na rydwan nie dostaje impaktów tylko jak jest przez rydwan szarżowany a to różnica.
Bo tak mówią zasady tej gry.Niby dlaczego?
Rydwan w coś wpada - impakty są
Coś wpada w rydwan - impaktów nie ma
Rydwan wpada w coś z overruna - impakty są
Coś wpada w rydwan z overruna - impakty są
Proste .
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Coś kręcisz. Jest tylko jedna możliwa sytuacja aby dostać impacty od "stojącego" rydwanu:
1. Rydwan rozbija klocek A i wpada z overruna w klocek B
2. W turze przeciwnika doszarżowuje on klockiem C do starcia rydwan vs klocek B. Szarżuje na przód wózka
3. W CC najpierw wypłacane są impacty i mogą one trafić w oba klocki, zarówno B (zaszarżowany z overruna turę wcześniej) jak i C, który doszarżował teraz
1. Rydwan rozbija klocek A i wpada z overruna w klocek B
2. W turze przeciwnika doszarżowuje on klockiem C do starcia rydwan vs klocek B. Szarżuje na przód wózka
3. W CC najpierw wypłacane są impacty i mogą one trafić w oba klocki, zarówno B (zaszarżowany z overruna turę wcześniej) jak i C, który doszarżował teraz
Tak jak Yahoo pisze. Z tym, ze impakty nie "moga trafic" w oba oddzialy, ale trafiaja. Jesli z szarzujacym rydwanem stykaja sie trzy oddzialy, to kazdy dostaje D6+1 impaktów (jesli sa kosy) a ataki zalogi i zwierzatek sa juz dysponowane przez wlasciciela rydwanu.
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Nic nie kręcę - wszystko co tu jest wynika z tego co napisałem wcześniej .Coś kręcisz. Jest tylko jedna możliwa sytuacja aby dostać impacty od "stojącego" rydwanu:
1. Rydwan rozbija klocek A i wpada z overruna w klocek B
2. W turze przeciwnika doszarżowuje on klockiem C do starcia rydwan vs klocek B. Szarżuje na przód wózka
3. W CC najpierw wypłacane są impacty i mogą one trafić w oba klocki, zarówno B (zaszarżowany z overruna turę wcześniej) jak i C, który doszarżował teraz
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Chyba rulebooka drogi fishu . Zresztą gdzie niby robię błąd ? Wszystko o czym pisał Yahoo zawiera się w tym :polecam lekturę army booka drogi Infernalu
Problemem może być co najwyzej czy impakty od wpadniecia w overrunującego ( albo goniącego ) rydwanu sa "oddzielne" od tych jaki zadaje wpadający w coś rydwan.Rydwan w coś wpada - impakty są
Coś wpada w rydwan - impaktów nie ma
Rydwan wpada w coś z overruna - impakty są
Coś wpada w rydwan z overruna - impakty są
Zapytam się zresztą o to w dziale zasad .
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Raczej powinno być:Infernal Puppet pisze:Coś wpada w rydwan z overruna - impakty są
- Coś szarżuje rydwan (od przodu), który we wcześniejszej turze overrunował do innego przeciwnika. - impacty są (tak masz w rulebooku).
Według Twojego zapisu brzmi to bardziej, jakby coś co overrunuje w rydwan, otrzymuje impact hity - a tak nie jest.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."