Początkujący.... (Pytania/Pomoc)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Demoniec
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 39

Re: Początkujący....

Post autor: Demoniec »

Kraggo pisze:Nikt nie grywa na piechocie, każda armia gra na ciężkiej kawalerii nie licząc demonów, leśnych elfów (mają tylko lekką), ogrów (choć każdy z nich ma ruchu prawie tyle co kawaleria) i krasnoludów (te nie mają wcale).
Czekaj, czekaj... Może i jeszcze nawet nie gram, ale to raczej pewne, że zapomniałeś o skavenach. Szczuroludzie na szczurokoniach to by było to. :lol2:

A ja mam pytanie przed ostatecznym wyborem armii. Namyślam się pomiędzy wampirami i skavenami (ew. demonami). Która z tych armii ma najwięcej możliwości grywalnych rozpisek? Tak, by można było kombinować co wystawić i z czym wystawić, a nie wybierać pomiędzy armią "must-have" na walki do wygrania i "pełen klimat" dla zabawy.

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

więcej wariantów rozpisek mają zdecydowanie skaveny, a poza tym fajowe maszynki i potwora który jest tak gięty, że jest uważany za błąd tej edycji :mrgreen:

Zychu02
Plankton
Posty: 3

Post autor: Zychu02 »

Witam Was,

Tak pokrótce żeby nie zamęczyć Was czytających przedstawię swój "problem" ?.

Siepie od 2 lat w łorchamera 40k i przyszedł ten moment ze zwykły młotek zaczął coraz bardziej dobierać się do mojej głowy. PYTANIE z mojej strony jest banalne i ileż to razy słyszane lecz proszę o jakieś wyjaśnienia, wskazówki bo zasady fantasy battle są mi obce, wiec do rzeczy. 2 armie wchodzą w grę : WoCH oraz TK. moje pytania. ==>

1. Jak sie ma granie TK na starym deksie 6 ed. Idzie tym ugrać ? ( w tym roku ma wyjsc nowy AB ? tak gdzieś widziałem)
2. TK ma zasadę Arrows of Asp ( czy da rade skręcić coś grywalnego z łuczników na pieszo jak i kawalerii ?)
3. czy WoCH tak strasznie został skrzywdzony nowym deksem ? i jak to jest z ich piechota (czy sa grywalni bo sa dosc drodzy a WoCH bez masy Warriosow to taki nie WoCH ;]) ? Chaos Warriorzy i Choseni <3<3

Dziękuje .

Awatar użytkownika
Delight
Chuck Norris
Posty: 374

Post autor: Delight »

Zychu02 pisze: 3. czy WoCH tak strasznie został skrzywdzony nowym deksem ? i jak to jest z ich piechota (czy sa grywalni bo sa dosc drodzy a WoCH bez masy Warriosow to taki nie WoCH ;]) ? Chaos Warriorzy i Choseni <3<3

Dziękuje .
Cześć, odpowiem ci jako gracz Wochu: Warriorzy w obecnej edycji sa niegrywalni na piechotę- więc jeżeli liczysz na takie klocki - to przykro mi ale nie w tej edycji. Jakbyś chciał grać warriorami w obecnej sytuacji to w kombinacji: kawaleria + silna magia. Wszyscy czekamy na 8 edycję - która albo da boosta dla wochu, albo pogrzebie go 100 metrów pod ziemią :)
Radzę wstrzymać się te parę miesięcy i dopiero po wyjściu 8 edycji zadać powyższe pytania.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

Zychu02 pisze:Witam Was,

Tak pokrótce żeby nie zamęczyć Was czytających przedstawię swój "problem" ?.

Siepie od 2 lat w łorchamera 40k i przyszedł ten moment ze zwykły młotek zaczął coraz bardziej dobierać się do mojej głowy. PYTANIE z mojej strony jest banalne i ileż to razy słyszane lecz proszę o jakieś wyjaśnienia, wskazówki bo zasady fantasy battle są mi obce, wiec do rzeczy. 2 armie wchodzą w grę : WoCH oraz TK. moje pytania. ==>

1. Jak sie ma granie TK na starym deksie 6 ed. Idzie tym ugrać ? ( w tym roku ma wyjsc nowy AB ? tak gdzieś widziałem)
2. TK ma zasadę Arrows of Asp ( czy da rade skręcić coś grywalnego z łuczników na pieszo jak i kawalerii ?)
3. czy WoCH tak strasznie został skrzywdzony nowym deksem ? i jak to jest z ich piechota (czy sa grywalni bo sa dosc drodzy a WoCH bez masy Warriosow to taki nie WoCH ;]) ? Chaos Warriorzy i Choseni <3<3

Dziękuje .
1. idzie im nie najgorzej, może nie z wszystkim wygrają ale są dość grywalne
2.łuczników wystawia się i owszem ale są to zazwyczaj dwa -trzy oddziały. kawalerii również się używa ale tej zwykłej. podstawę armii stanowi jednak klocek tomb guardów do tego co najmniej jedna klopa. występują też zazwyczaj skorpiony i swormy, a czasem pojawiają się również rydwany
3. nie to że jest słabą armią, poprostu ma mało grywalnych opcji złożenia o ile nie tylko jedną. gra się głownie na kawalerii, zarówno chosenach ale maruderów też się używa. piechota występuje rzadko bo jest za wolna i za droga. czasem jest jeden klocek dla mgów.

Jeżeli grałeś w 40k to ja osobiście poleciłbym ci Wood Elfy bo są armią skirmishową i mają ładne figurki. po za tym jest to jedna z niewielu armii gdzie wiele rozpisekjest grywalnych. używa się tęż niemal wszystkich oddziałów z wyjątkiem War hawków i tree kkinów ale i one czasem znajdują zastosowanie

Awatar użytkownika
warkseer
Wodzirej
Posty: 741
Lokalizacja: żyrardowskie kanały

Post autor: warkseer »

Jeśłi chcesz pobiegać wielkimi klocami piechoty, to bierz skaveny. Brak im kawalerii, ale za to wszelkiego innego rodzaju jednostki znajdziesz, wszystko grywalne.
Obrazek

Zychu02
Plankton
Posty: 3

Post autor: Zychu02 »

@oczko: Wood Elfy maja baardzo ładnie figurki ale jakoś to nie mój klimat

@warkseer: cho ho za dużej massowki to ja nie chce :) gram Gwardia imperialna i klockow piechoty mi już starczy :) moze uda mi się wpakować do Tomb kingsow jakiegoś Leman Russa ;] żeby przeciwnik się nie kapnął ;]

GROMiarz
Plewa
Posty: 6

Post autor: GROMiarz »

Witam,
jestem nowy w świecie WFB i mam parę pytań.
1. Czy granie Chaos Daemons samymi demonami Khorne'a i Tzeentcha (no może parę Nurgle'a) jest opłacalne czy nie?
2. Czy granie Chaosem w 100% na Khorne'a może być skuteczne?
3. Na czym polega ta "niezwykłość" Chaos Daemons? Przeglądałem ich Army Book i wygląda na "normalną" armię, która nie jest w żaden sposób przegięta.
4. Co lepsze dla początkującego? Chaos Daemons czy Warriors of Chaos?

Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 1 maja 2010, o 11:00 przez GROMiarz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

1. Ekhem... obecny standard to właśnie Khorne + Tzeentch (lord - wrona lub bloodek, herosi obu bogów, core - horrory + bloodlettery, special - 2 x 5-6 psów khorna, rare - flamery). Wnioski wyciągnij sam.
2. Może być, ale ew. na małe punkty.
3. Flame war in 3... 2... 1... :twisted: A, sorry. Napisałeś "codex", więc masz na myśli 40k. Wtedy masz rację. :twisted:
A tak poważnie: wyobraź sobie armię ignorującą całkowicie cały rozdział z podręcznika (psychologia), mającą zasadę potrafiącą zmusić całe oddziały przeciwnika do ucieczki (fear), w 1/3 przypadków całkowicie ignorującą zadane rany, niezależnie od siły i modyfikatorów pancerza (ward 5+) i potrafiącą spokojnie ustać w miejscu po przegranej walce (Instability + BSB). Wtedy masz odpowiedź. Nie mówiąc już o zasadach specjalnych jednostek (plaguebearers + herald nurgla = oddział nie do złamania - no, prawie) oraz możliwych kombosach z giftów.
4. Dla bardzo początkującego - Demony.

GROMiarz
Plewa
Posty: 6

Post autor: GROMiarz »

no faktycznie pomyliło mi się... powinno być Army Book, a wpisałem codex (nawyk z Warhammera 40.000, tam gram Dark Eldarami)

Dzięki za podpowiedź, wezmę demony, dwa boxy bloodletterów albo 1 box i skulltaker. Za miesiąc coś jeszcze i powoli się rozwinę.

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

nie kupuj bohaterów specjalnych - są zbanowani na 99% turniejów w tym kraju... bloodletterzy+juggernaut do konwersji na heralda i bedzie ok na sam początek

Awatar użytkownika
Szejjku
Plewa
Posty: 8

Post autor: Szejjku »

Graba ziomki

A ja mam natomiast takie pytania, nie umiałem znaleźć odpowiedzi:
1)co lepiej weźmie na klatę bretońską kawalerię w VC: szkielety czy zombie (co dłużej przetrzyma np. questing knightsów ),
bo robię sobie bitewkę z kolegą
2)jeśli gram przeciw Ogrom to jaką rozpiskę robić - jakośc czy ilość?
Z góry dziękuje za odpowiedź

Pozdro
Obrazek
Obrazek

GROMiarz
Plewa
Posty: 6

Post autor: GROMiarz »

Ahoj

Zrezygnowałem z demonów ze względu na to, iż nie są to moje klimaty jednak.
Póki co myślę nad Dark Elves, Skaven i Dwarfs, ze zdecydowaną przewagą na elfy bądź szczury.
I tu nasuwa się pytanie:
Czy te armie mają DUŻE możliwości kreowania rozpisek (skutecznych ale ;)) i od czego najlepiej zacząć zbieranie modeli?

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8646
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

Delfy tak
Skaveny nie za bardzo

Franklin
Wałkarz
Posty: 95
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Franklin »

gokish pisze:Delfy tak
Skaveny nie za bardzo
A mnie się wydaje,że zarówno Delfy jak i Skaveny tak

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

90% jednostek u skavów jest grywalnych. To fantastyczna armia, zarówno do gry( offens/defens....to zależy od ciebie!) jak i kolekcjonowania( z racji dużej ilości ładnych, plastikowych modeli). To jednak jest spory wydatek finansowy.

GROMiarz
Plewa
Posty: 6

Post autor: GROMiarz »

część mi mówi, że jest super u Skaven a kumpel mówi, że kupa ogólna, dwa wielkie klocki i do przodu a reszta armii jako wsparcie... więc jak to wygląda? Prosiłbym o jakąś konstruktywną odpowiedź, w sensie co jest opłacalne a co nie, taktyki itp.

Awatar użytkownika
Żaba
Masakrator
Posty: 2957

Post autor: Żaba »

De mają o wiele większą możliwość tworzenia grywalnych turniejowo rozp - IHMO największa z pośród battlowych armii - tak po prostu jest.
plusem skavenów jest ich rzadkość a i możliwości kombinacji jest sporo - choć wersja mega klocek/ 2 mega klocki to podstawa - reszta to uzupełnienie.

pozdro,
Ż.

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

a kumpel mówi, że kupa ogólna, dwa wielkie klocki i do przodu a reszta armii jako wsparcie... więc jak to wygląda?
2 klocki? Co tak mało :wink: Styl gry skavów może być różny. Zależy, czy grasz po to, by wycisnąć z armii jak najwięcej, czy też by pograć dla zabawy z gry płynącej.
Obie armie są mocne jak cholera, tutaj chyba każdy się zgodzi.

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Gram i zbieram zarówno DE jak i Skaveny. Obie armie są niesamowicie klimatyczne i zróżnicowane. W obu bookach większość jednostek jest grywalna, co pozwala na stworzenie przynajmniej kilku mocnych rozpisek.
GROMiarz pisze:a kumpel mówi, że kupa ogólna, dwa wielkie klocki i do przodu a reszta armii jako wsparcie...
Twój kumpel ma pewnie na myśli najmocniejszą rozpiske szczurów tz.: klocek z dzwonem, klocek z elektrykami, dwie garści censerów, dwie abomki i śmieci. Tą rozpiską faktycznie tak się gra :|
Ważne pytanie to czy chcesz grać na najmocniejszych buildach byleby wygrać, czy też się lubisz się pobawić różnorodnymi jednostkami i ogólnie robić rozpy dla funnu i klimatu?
Jeśli ta druga opcja to tak naprawdę trudno ci coś doradzić; jak lubisz grać na klockach, magii i nie przeszkadza ci radosna nieprzewidywalność gry to bierz szczury.
Jeśli natomiast wolisz armie tańszą, bardziej elitarną, mniej liczebną z większą ilością strzelania to bierz DE.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

ODPOWIEDZ