Historia pewnego slayera

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Historia pewnego slayera

Post autor: Rakso_The_Slayer »

pograłem trochę i kilka uwag ode mnie:

1. gratki, że Ci się chciało :)
2. teksty i okrzyki fajne :)
3. dobrze pomyślane z tym, że potwory obok siebie się boostują i dostaje się więcej doświadczenia
4. niektóre potworki są za silne. Sorrki ale jeżeli paszczak zabiera mi 3/4 życia a walcząc z orkiem raz zabijam go po tym jak mi zabiera ponad połowę życia innym razem zabiera mi 90%. Przy czymś takim trzeba mieć mnóstwo potionów a ich się aż tak często nie znajduje.
5. Co daje obrona a co unik? Inwestuje sporo w te dwie cechy i jakoś nie przynosi to efektów (patrz punkt 4)
6. Fajnie by było jakby walka była bardziej urozmaicona jednak. Nie mam nad tym praktycznie żadnej kontroli ani żadnego sposobu żeby zagrać lepiej. Po prostu muszę stanąć na potworku, zacząć go ścigać jak spanikuje albo wybrać odpowiednią kolejność walk gdy jest ich kilka.

Ogólnie miły projekcik z potencjałem ale ma też słabe strony. Planujesz jakieś poprawki lub nową wersję?
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Rakso_The_Slayer pisze:4. niektóre potworki są za silne. Sorrki ale jeżeli paszczak zabiera mi 3/4 życia a walcząc z orkiem raz zabijam go po tym jak mi zabiera ponad połowę życia innym razem zabiera mi 90%. Przy czymś takim trzeba mieć mnóstwo potionów a ich się aż tak często nie znajduje.
5. Co daje obrona a co unik? Inwestuje sporo w te dwie cechy i jakoś nie przynosi to efektów (patrz punkt 4)
Ogólnie zauważyłem, że pewnym rozwiązanie tego problemu jest wkładanie pierwszych punktów tylko i wyłącznie w obronę - tak do 40 lub 50. Z taką obroną da się nawet 3 paszczaki naraz wziąć. Ale tak, rzeczywiście potworki są dosyć silne (już zaczynając od nocnych goblinów). Trochę wkurza, jak masz te 40, 50 obrony a w pewnym momencie potwór zadaje Ci krytyczny cios i zjeżdża 50hp...

Obrona domyślam się, że zmniejsza ogólnie obrażenia, a uniki dają całkowite uniknięcie otrzymania obrażeń.
Rakso_The_Slayer pisze:Ogólnie miły projekcik z potencjałem ale ma też słabe strony. Planujesz jakieś poprawki lub nową wersję?
Już widzę jak projekt się rozwija i wersji powiedzmy 5 wydawany jest jako pełnowymiarowa gra z konkretnymi wymaganiami itp. widok z pierwszej osoby, wybór przedmiotów, zdobywanie itemów. Hehe w sumie brak chyba takiej gry jeśli chodzi o świat Warhammera :P
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

wydaje mi sie, ze w takim projekcie powinienes jednak uzywac polskich znakow.
poza tym, nie wiem czy w bestiariuszu sa wasze prace ale warto by napisac kto dane figurki pomalowal.
szkoda, ze nie da sie pic z tych studni ktore stoja po drodze :P bo tak to z jedna mikstura doszedlem tylko na jeden poziom w dol i zostalem zjedzony przez snotlingi (albo chociaz wraz z nowym lvlem HP powinno sie odnawiac :) )
i mam wrazenie, ze walka jest bardzo losowa.
a tak to git :) pozniej jeszcze pogram cos wiecej.
Mac pisze:Już widzę jak projekt się rozwija i wersji powiedzmy 5 wydawany jest jako pełnowymiarowa gra z konkretnymi wymaganiami itp. widok z pierwszej osoby, wybór przedmiotów, zdobywanie itemów. Hehe w sumie brak chyba takiej gry jeśli chodzi o świat Warhammera :P
taka gierka juz jest. WAR online ;)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Morsereg pisze:taka gierka juz jest. WAR online ;)
Nie.... zdecydowanie nie... WAR nie wyszedł... to była/jest nadal niedorobiona gra.
Chodziło mi raczej o coś w stylu "The Space Marine", który ma wyjść na Xbox'a i PS'a, albo coś w stylu Dark Messiah of Might and Magic czy też Gothic'a.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Zacząłem grac od nowa tym razem pakując niemal wszystko w atak i idzie dużo lepiej niż kiedy pakowałem w obrone i unik. No ale dalej bywa tak, że przez 15 sekund coś zjada mi co sekundę 2-8 życia czyli w sumie znika mi ok 50 hpków a ja w ogóle nic nie robie co przy wpakowaniu niemal wszystkiego w atak jest nieco irytujące. I nadal gdy kończą się mikstury to jest bida straszna.

I znalazłem zaklęty pierścień dzięki któremu mogę śmigać przez ściany, głazy, fontanny i czarną strefę :D przydatne ;)

EDIT: Zgadzam się, że problem by się rozwiązał nieco gdyby przy wskoczeniu na poziom odnawiało się całe życie. Fontanny też mogły by nieco uzdrawiac (chociażby te 10-30 hpków). Albo jakieś ołtarzyki Valai przy których się zdrowieje...
Obrazek

GoblinNadGobliny
Mudżahedin
Posty: 324

Post autor: GoblinNadGobliny »

Ile postow, ile uwag, a u nas na uczelni juwenalia i nie do konca moge rzeczowo odpisac :P

Wiec tak wybiorczo poodopowiadam:
-wersja poprawiona jest planowana jak najbardziej, w koncu to beta sluzaca wlasnie zbieraniu uwag i wylapywaniu bledow ;)
zbytnich nowinek jednak wprowadzac nie bede poki co - bo gra typu hack'n'slash z mizerna grafika ma swoje ograniczenia. Za jakis czas pewnie przysiade nad pelniejszym rpgiem (z ekwipunkiem, miastami, questami itd) i wtedy czesc Waszych uwag na pewno uwzglednie

- polskie znaki - stanowczo powinienem. Niestety, biblioteka graficzna o polskich znakach nie slyszala, a dokodywanie ich to gra niewarta swieczki

- urozmaicenie walki - mam troche podobne odczucia... ale zeby cos tu urozmaicic trzebaby dodawac jakies ciosy a'la diablo, a to znowu sporo kombinowania. moze w kolejnym projekcie... chyba, ze ma ktos jakis stosunkowo prosty i ciekawy pomysl jak bez ingerencji w system umiejetnosci itd to urozmaicic, jesli tak to slucham
W ramach ciekawostki dodam, ze na wakacje bede pisac symulator pojedynkow w systemie Dzikich Pol multiplayerowy, tam na pewno walka bedzie duzo bardziej rozbudowana i wymagajaca ; )

- uniki daja szanse na pelne unikniecie obrazen, obrona zmniejsza zadane obrazenia o pewna wartosc. w gruncie rzeczy najbardziej sie oplaca wszystkie cechy miec zrownowazone na chwile obecna

- leczenie HP przy awansie - calkiem sensowne, mysle, ze spora szansa na wprowadzenie


W kwestii niedzialania: z tego co sie zorientowalem, problem dotyczy tylko uzytkownikow windowsa XP. Mam troche problem z ogarnieciem tego, ze wzgledu na fakt, ze nikt ze znajomych w rl'u juz na XP nie siedzi, ale sprobuje poczytac na necie jakies madrosci i jakos temu zaradzic.


No i oczywiscie dzieki za wszelkie uwagi i mile slowa :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Grunaldi
Mudżahedin
Posty: 313
Lokalizacja: Wrocław Castle Town

Post autor: Grunaldi »

Ten ciepły talizman trochę jest za słaby jak na swoją cenę . Leczy ledwo 1 hp na 4 s więc jego leczenie jest praktycznie nie zauważalne przy tych rozmiarach lochów. A to jest jednak 1000 golda .
No i jak mogłeś zrobić że zombice są silniejsze od szkieletów :P ?
Ja mam Xp-eka i tylko czasami mam problemy że mnie z gry wywali ale to tak żadko że nie warto nawet wspominać.

Mógłbym się jeszcze poskarżyć że wywerna była za silna zżarła 4 mikstury zanim zdechła(to znaczy ja musiałem je wypić) a potem jeszcze niewiele słabszy herszt . No w końcu zdechła ale nie polecam awansować na 10 lvl bez 5 potionów ze sobą .
runepriest pisze:
Jankiel pisze:Stary, to co ja zabiję szarżą smoka i dopakowanych z kotła rycerzy Ty sobie wskrzesisz w jedną turę. I tak, jest to straszne.
oj tam oj tam, wystarczy nie szarżować to nie wskrzesi ^^

GoblinNadGobliny
Mudżahedin
Posty: 324

Post autor: GoblinNadGobliny »

Pare drobniejszych bledow wyeliminowalem, nie powinna sie juz wykrzaczac, zawieszac itd wcale.
Zgodnie z sugestiami - awans daje aktualnie maksymalne HP. ocencie prosze, czy w takiej sytuacji sila NPCow jest ok, czy trzeba ich sciac dodatkowo.


A wyverna i herszt - dobrze, ze sa do pokonania wlasnie z wielkim trudem. W koncu co boss to boss ;)

http://w296.wrzuta.pl/plik/3iOKmMpge9i/ ... dymsciciel


PS. Jesli ktos z XPkowcow ma dalej problem - brakuje w windowsie bibliotek odpowiednich. trzebaby sciagnac pliki visualowe, ale to troche zabawy :/ jak komus sie chce, to przepiszcie doslownie komunikat o bledzie do google, tam jest napisane co trza zassac
Obrazek

Awatar użytkownika
Grazbird
Kretozord
Posty: 1887
Lokalizacja: KGB Klub Gier Bez Prądu

Post autor: Grazbird »

co trzeba zrobić żeby sejwować stany gry ? czy nie ma takiej opcji ?

GoblinNadGobliny
Mudżahedin
Posty: 324

Post autor: GoblinNadGobliny »

gra jest automatycznie zapisywana przy kazdym awansie.
opcji zapisania 'recznego' nie ma - zarowno mapa, ilosc npcy, przedmioty, schody itd itd itd sa losowo generowane, byloby troche problematyczne odtworzyc dokladnie caly stan... no i tak dodatkowo jest troche trudniej, jak ilosc checkpointow jest ograniczona ;)
Obrazek

Kraggo
Chuck Norris
Posty: 585

Post autor: Kraggo »

Mam nadzieję, że projekt będzie kontynuowany! Jak na razie nie osiągam spektakularnych wyników, ale ostro cisnę :lol2:

Pomysł na grę - mistrzostwo świata. Zapowiada się klasyk ;)

Parę słów komentarza - generalnie coś jest chwilami nie tak z walką. Mam wrażenie, że czarne orki są o wiele mocniejsze od ich zwykłych kuzynów, jak dla mnie dość duża dysproporcja sił. A skąd taka uwaga? Miałem końcówkę życia (8 level), dopiłem miksturę i ni z gruchy ni z pietruchy w 2 sekundy straciłem grubo ponad 80 życia (z około 200) :lol2:

Awatar użytkownika
Ginnar
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Ginnar »

Gra jest NIESAMOWITA!;) w gronie moich warhammerowców na pewno będzie rozpowszechniona.
Mi się bardzo podoba, uwielbiam wręcz takie proste gry które maxymalnie wciągają=)
A taka sztuczka ode mnie podczas walki, nie wiem czy mi się tylko tak wydaje czy to jest faktycznie skuteczne ale kiedy Ty dostajesz kilka hitów nie oddając to zmieniasz pole po czym powtórnie "szarżujesz" na przeciwnika, mi zawsze wtedy zaczynał tłuc można powiedzieć z nową jakością;)
Jeszcze raz wielkie gratulacje za to! I oczywiście czekam na kolejne odsłony rudzielca;)

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

no niestety gra stala sie za prosta z tym odnawianiem HP przy zdobyciu poziomu, przeszedlem gre od pewnego momentu prawie nie uzywajac mikstur, ostatniego bossa zabilem w ogole nie uzywajac takowych

statystyki rozwijalem rownomiernie i nie mialem wiekszych problemow z zadnym stworem, a nieumarli sa zdecydowanie za slabi(mikstury uzywalem srednio raz na dwa pietra, chyba ze zdobylem kolejny poziom)

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

moim zdaniem odnawianie hpków z poziomem zmieniło grę na plus.

Z innej bajki - wlazłem na wiverne mając jakieś 150 hków i zginąłem w 1-2 sekundy :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

To ja proszę o przesłanie mi tej gry :D pawelkrauze@op.pl
Będę miał co w pracy robić. :twisted:

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

Rakso_The_Slayer pisze:moim zdaniem odnawianie hpków z poziomem zmieniło grę na plus.
moze racja, ale przy rownomiernym rozwoju statystyk odkad zabilem wyverne(przy walce z nia i hersztem orkow nie uzylem ani 1 mikstury) nosilem ze soba conajmniej 10 mikstur(a liczba ta caly czas rosla az do 41 pod koniec gry), przed jej zabiciem nosilem po 3, nie brakowalo mi ich w ogole, nie bylo za bardzo szansy, zebym zginal, nawet czarne orki ginely bez wiekszych problemow... mikstury powinny odnawiac tylko czesc hp, inaczej powinno ich byc zdecydowanie mniej znajdowanych w grze

ta cala mapa podziemi jest strasznie denerwujaca, wolalem wiedziec dokladnie gdzie juz bylem, a gdzie nie :P

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

DawiZharr pisze: ta cala mapa podziemi jest strasznie denerwujaca, wolalem wiedziec dokladnie gdzie juz bylem, a gdzie nie :P
Z tym się zgodzę ;)
Obrazek

Kraggo
Chuck Norris
Posty: 585

Post autor: Kraggo »

Znalazłem pewien "błąd". Otóż grając już z umarlakami dotarłem do pewnej krypty:

Obrazek

Skryłem się za głazem i wypatrywałem przeciwnika. Niestety szkielet jak to szkielet nie był zbyt mądry - w przeciwieństwie do goblinów czy orków, które będąc w tej samej krypcie rzucały się na mnie (no, chyba że uciekały przed moim toporem po solidnym biciu ;)), szkielet tańczył salsę i przemieszczał się to w prawo, to w lewo.

W podobnych sytuacjach (w innych momentach/miejscach) szkielet z reguły "odnajdywał" mnie w krypcie. W tym konkretnym wypadku odstawiał pląsy rodem z you can dance :lol2:

Zgłaszam autorowi. Kocham być betatesterem \:D/

GoblinNadGobliny
Mudżahedin
Posty: 324

Post autor: GoblinNadGobliny »

Dzieki, zajrze do tego w wolnej chwili ;)

Ogolnie w tym tygodniu sprobuje juz projekt oddac, jesli sie uda, to tym samym finalna faza testow ulegnie tak jakby zakonczeniu.

Ale... zaczalem trzy dni temu czytac o obsludze protokolu TCP/IP. I dzieki cieplemu przyjeciu gry, nie wykluczam, ze kiedys (pewnie za pare miesiecy najwczesniej :P jednak zagadnienie na ten moment wydaje mi sie dosc trudne, a na dniach sesja, potem na poczatek wakacji mam juz semi-komercyjny program do napisania) sprobuje dopisac multiplayera ;) Ale to juz chyba przy Rudobrodym 2.0 najpewniej.
Obrazek

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Super gra!! :lol2:
Paskudny uśmiech power gamera

ODPOWIEDZ