8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) II

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Re: 8 Edycja Warhammera

Post autor: Grolshek »

I doganiała tę konnicę i zabijała wszystkich tak jak w WFB ?

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

różnie z tym bywało ;)

ale wiadomo WFB nie jest ani dokładnym odwzorowaniem bitwy, ani dobrą grą strategiczną a już logiki to tu niewiele znajdziesz ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
MORFI
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MORFI »

Jab gram w RPGa dłużej niż w battla wiec wiem że nie mieli by marne szanse może dlatego kosztują 2 razy więcej, chodzi że liczebność wroga też ma znaczenie( powinno być 25% 49 % i 50 i więcej ) konie by im pozagryzali czy obojętnie co jak kolega powiedział. A mimo ze są wojownikami chaosu nadal są ludźmi z klanów Kurgan czy innych wiec meczą się, wiadomo że nie jak człowiek ale tak to mówiąc ze są wybrańcami po co im konie przecież mogą tak szybko machać nogami ze będą biegać szybciej niż konie.
„Jedźcie i walczcie. Szkolcie się i zwyciężajcie! Bracia Krwawego Smoka od dziś misję swoja już znacie, na chwałę Abhorasha, wypełnijcie ją i bądźcie wolni!”- Kirthor Bathed-in-Blood- Rycerz Krwawego Smoka z Mousilion do swych Thrali

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

O jak ja lubię takie posty. :wink: Ja podaję przykład odnośnie liczenia CRa, a ty mi wyjeżdżasz z całą armią. Przy takich założeniach, że mam fasty, heleny itd. to tematu nie było, bo helenami spanikuję w pierwszej turze jednostki przeciwnika, kawalerią wpadnę od przodu, a konnymi marudami z flailami zdejmę ranki i wogóle wygram masakrą.
No to właśnie ten CR jest JEDYNĄ szansą piechociarzy na nawiązanie walki z takimi nurglowcami... jeszcze raz: przykład jest z dupy wzięty, bo porównujesz oddział, który w wyniku walki liczy własciwie tylko na zabicia z oddziałem, który liczy tylko na static... uważasz, że oddział, który ma 2 ataki s5+1s4/model powinien jeśli NIC nie zabije wygrywać z piechotą combat? Czy, skoro zdarzył się niesamowity pech, powinien już tylko modlić się o dwie pały na breaku? inna sprawa, że outnumber powinien być zmodyfikowany, ale płacz: mamo, bo nie mogę się przebić przez piechotę od frontu jest lekko działający na nerwy. I odnoś się do całego posta, skoro ten static jest taki straszny, to czemu nie grasz hordą pieszych marud?

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

High Elves ignore all these restrictions as they have the Elite Army special rule.

Heavy cavalry
• Unchanged. Rumour was wrong, heavy cav march as normal.

Determining Spells
• Each lore now has 7 Spells. One Basic Spell and other spells numbered 1 - 6.
• While writing the armylist, you will have to note which lore your magic users will use. You may not wait until you see the enemies forces. - I'm not sure how well that will actually work in practice...
• Next you need to see which casters can have which spells. Roll D6 and see which spell you got, similar to how it is now. Any spell can be swapped for the Basic Spell. If you roll double for a spell you have to re-roll until you have the required number for the wizard level.
• As no two spells from the rulebook Lores can be duplicated in the army (except the Basic Spell), if you want more than 1 wizard to have spells from the same lore you now have a choice to make.

Example: You have 3 wizards you want to use the Lore of Fire. A level 4, a level 3 and a level 1.

Do you give the level 4 wizard 3 spells + the Basic Spell? Or 4 spells and leave the remaining 2 spells plus the Basic Spell for the level 3 wizard? The level 1 wizard has no options other than the Basic Spell in this example, as all the other spells have already been taken.
• There are some exceptions to this way of choosing spells:
Bound spells
Spells the caster knows "naturally", eg Warrior Priests or Khemri Priests
Spells that are not rolled for but bought, i.e. Necromancers.


Flaming Sword(s) of Rhuin: Grants +1 to wound and flaming attacks.

Parry
• The hand weapon & shield combination grants an unmodifiable 6+ Armour Save against everything in combat to the front, except against impact hits and crush them/destroy them attacks. It is not a Ward Save; it is an unmodifiable Armour Save against high strength attacks in combat that would otherwise negate armour entirely. This replaces the +1 to Armour Save gained by fighting with HW & shield.

Note that you will only ever be using this when your armour save from heavy armour etc has been negated entirely by modifiers, this 6+ save is then the only Armour Save. It is not as well as another Armour Save. It does not stack, with anything, ever.

It can be ignored by weapons that ignore armour saves, obviously, including Killing Blow attacks.

Great weapons can be used in 2 ranks.

Magic Items
• Magic items – 10-20 items in each category.

Dwarfs and Daemons of Chaos do not have access to Common Magic Items. Army book values for magic items override the Rulebook if different.
:mrgreen:

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

High Elves ignore all these restrictions as they have the Elite Army special rule.
?? o jakie restrykcje chodzi?? te o czarach??
Great weapons can be used in 2 ranks.
yeah :D WL i SM = rzeźnicy :D

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

Ciekawe i interesujące :)
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2149
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

Virgo pisze: • While writing the armylist, you will have to note which lore your magic users will use. You may not wait until you see the enemies forces. - I'm not sure how well that will actually work in practice...
Myślę, że u nas w Polsce to będzie tak jak z tajnymi rozpiskami...

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

Rabsp pisze:?? o jakie restrykcje chodzi?? te o czarach??
# Categories for core/special/rare are remaining.
# Special Choices: No more than 3 of the same type - Examples; No more than 3 units of Chaos Knights, or 3 units of Forsaken etc in the same army.
Rare Choices: No more than 2 of the same type - Examples; No more than 2 Hellcannons, or 2 Chaos Giants etc in the same army.

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

emiel_regis pisze:
O jak ja lubię takie posty. :wink: Ja podaję przykład odnośnie liczenia CRa, a ty mi wyjeżdżasz z całą armią. Przy takich założeniach, że mam fasty, heleny itd. to tematu nie było, bo helenami spanikuję w pierwszej turze jednostki przeciwnika, kawalerią wpadnę od przodu, a konnymi marudami z flailami zdejmę ranki i wogóle wygram masakrą.
No to właśnie ten CR jest JEDYNĄ szansą piechociarzy na nawiązanie walki z takimi nurglowcami... jeszcze raz: przykład jest z dupy wzięty, bo porównujesz oddział, który w wyniku walki liczy własciwie tylko na zabicia z oddziałem, który liczy tylko na static... uważasz, że oddział, który ma 2 ataki s5+1s4/model powinien jeśli NIC nie zabije wygrywać z piechotą combat? Czy, skoro zdarzył się niesamowity pech, powinien już tylko modlić się o dwie pały na breaku? inna sprawa, że outnumber powinien być zmodyfikowany, ale płacz: mamo, bo nie mogę się przebić przez piechotę od frontu jest lekko działający na nerwy. I odnoś się do całego posta, skoro ten static jest taki straszny, to czemu nie grasz hordą pieszych marud?
Nie mam problemu z przebijaniem się od czoła przez piechotę itp. jednostki, bo kości mnie kochają (od jakiegoś czasu :wink: ) i staram się zapewnić sobie wsparcie od boku. Poza tym gram ryzykownie i często ponoszę tego konsekwencję, ale nie o tym mowa. Odnosząc się do postu kilka stron wcześniej wyraziłem opinię, że system liczenia CRa jest z dupy oraz, że mam nadzieję, że 8ed. to zmieni. Faktycznie przykład może nie najlepszy, ale ktoś w trakcie dyskusji podał lepszy z clanratami i gobosami, wnioski te same.
emiel_regis pisze:uważasz, że oddział, który ma 2 ataki s5+1s4/model powinien jeśli NIC nie zabije wygrywać z piechotą combat?
Oczywiście, że nie, ale również w takim przypadku piechota nie powinna staticiem wygrać z kawą.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Virgo pisze:Parry
• The hand weapon & shield combination grants an unmodifiable 6+ Armour Save against everything in combat to the front, except against impact hits and crush them/destroy them attacks. It is not a Ward Save; it is an unmodifiable Armour Save against high strength attacks in combat that would otherwise negate armour entirely. This replaces the +1 to Armour Save gained by fighting with HW & shield.

Note that you will only ever be using this when your armour save from heavy armour etc has been negated entirely by modifiers, this 6+ save is then the only Armour Save. It is not as well as another Armour Save. It does not stack, with anything, ever.

It can be ignored by weapons that ignore armour saves, obviously, including Killing Blow attacks.

Great weapons can be used in 2 ranks.
No to skoro nie ma bezpośredniego bonusu z tarcz, a plotki z great weaponami zostały odrzucone... chyba nie będzie warto brać tarcz w ogóle - 6+ raczej Cię nigdy nie uratuje. Masakra dla armii które w dużym stopniu polegały na twardych klockach piechoty.

EDIT:
Magic Items
• Magic items – 10-20 items in each category.

Dwarfs and Daemons of Chaos do not have access to Common Magic Items. Army book values for magic items override the Rulebook if different.
Ciekawe czy te dwie armie dostaną w takim razie upadate swojego ekwipunku.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

solider4 pisze:
Oczywiście, że nie, ale również w takim przypadku piechota nie powinna staticiem wygrać z kawą.
Oczywiście, że powinna.
Obrazek

Awatar użytkownika
Proch
Chuck Norris
Posty: 364

Post autor: Proch »

aha czyli 14 swordmasterów w 2 szeregach = 28 ataków z siłą 5
Klawo! :D

wniosek: dokupić kości lub zabierać rondelki do "miesznia" kości przed rzutem :D - pozdro dla graczy orków z milonem ataków u savage orcs

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

Proch pisze:aha czyli 14 swordmasterów w 2 szeregach = 28 ataków z siłą 5
Klawo! :D
To jak to w końcu jest. Biją dwa szeregi, czy drugi szereg uzupełnia straty w pierwszym, aby ten mógł uderzyć z pełną siłą?
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Zwolin
Falubaz
Posty: 1118
Lokalizacja: Podkowa Leśna - Warszawa

Post autor: Zwolin »

Virgo pisze:
High Elves ignore all these restrictions as they have the Elite Army special rule.

Heavy cavalry
• Unchanged. Rumour was wrong, heavy cav march as normal.

Determining Spells
• Each lore now has 7 Spells. One Basic Spell and other spells numbered 1 - 6.
• While writing the armylist, you will have to note which lore your magic users will use. You may not wait until you see the enemies forces. - I'm not sure how well that will actually work in practice...
• Next you need to see which casters can have which spells. Roll D6 and see which spell you got, similar to how it is now. Any spell can be swapped for the Basic Spell. If you roll double for a spell you have to re-roll until you have the required number for the wizard level.
• As no two spells from the rulebook Lores can be duplicated in the army (except the Basic Spell), if you want more than 1 wizard to have spells from the same lore you now have a choice to make.

Example: You have 3 wizards you want to use the Lore of Fire. A level 4, a level 3 and a level 1.

Do you give the level 4 wizard 3 spells + the Basic Spell? Or 4 spells and leave the remaining 2 spells plus the Basic Spell for the level 3 wizard? The level 1 wizard has no options other than the Basic Spell in this example, as all the other spells have already been taken.
• There are some exceptions to this way of choosing spells:
Bound spells
Spells the caster knows "naturally", eg Warrior Priests or Khemri Priests
Spells that are not rolled for but bought, i.e. Necromancers.


Flaming Sword(s) of Rhuin: Grants +1 to wound and flaming attacks.

Parry
• The hand weapon & shield combination grants an unmodifiable 6+ Armour Save against everything in combat to the front, except against impact hits and crush them/destroy them attacks. It is not a Ward Save; it is an unmodifiable Armour Save against high strength attacks in combat that would otherwise negate armour entirely. This replaces the +1 to Armour Save gained by fighting with HW & shield.

Note that you will only ever be using this when your armour save from heavy armour etc has been negated entirely by modifiers, this 6+ save is then the only Armour Save. It is not as well as another Armour Save. It does not stack, with anything, ever.

It can be ignored by weapons that ignore armour saves, obviously, including Killing Blow attacks.

Great weapons can be used in 2 ranks.

Magic Items
• Magic items – 10-20 items in each category.

Dwarfs and Daemons of Chaos do not have access to Common Magic Items. Army book values for magic items override the Rulebook if different.
:mrgreen:
Jako graczowi HE nie pozostaje mi już nic powiedzieć poza
FUCK YEAH
solider4 pisze:
Proch pisze:aha czyli 14 swordmasterów w 2 szeregach = 28 ataków z siłą 5
Klawo! :D
To jak to w końcu jest. Biją dwa szeregi, czy drugi szereg uzupełnia straty w pierwszym, aby ten mógł uderzyć z pełną siłą?
i re-roll'ami hitów, najs

dowiemy się jak dostaniemy booki
ale z dawnych plot wynikało że 2. rank uzupełnia pierwszy, a potem była już tylko dyskusja o tym czy GW też to dotyczy
chociaż cholera wie
solider4 pisze:
emiel_regis pisze:
O jak ja lubię takie posty. :wink: Ja podaję przykład odnośnie liczenia CRa, a ty mi wyjeżdżasz z całą armią. Przy takich założeniach, że mam fasty, heleny itd. to tematu nie było, bo helenami spanikuję w pierwszej turze jednostki przeciwnika, kawalerią wpadnę od przodu, a konnymi marudami z flailami zdejmę ranki i wogóle wygram masakrą.
No to właśnie ten CR jest JEDYNĄ szansą piechociarzy na nawiązanie walki z takimi nurglowcami... jeszcze raz: przykład jest z dupy wzięty, bo porównujesz oddział, który w wyniku walki liczy własciwie tylko na zabicia z oddziałem, który liczy tylko na static... uważasz, że oddział, który ma 2 ataki s5+1s4/model powinien jeśli NIC nie zabije wygrywać z piechotą combat? Czy, skoro zdarzył się niesamowity pech, powinien już tylko modlić się o dwie pały na breaku? inna sprawa, że outnumber powinien być zmodyfikowany, ale płacz: mamo, bo nie mogę się przebić przez piechotę od frontu jest lekko działający na nerwy. I odnoś się do całego posta, skoro ten static jest taki straszny, to czemu nie grasz hordą pieszych marud?
Nie mam problemu z przebijaniem się od czoła przez piechotę itp. jednostki, bo kości mnie kochają (od jakiegoś czasu :wink: ) i staram się zapewnić sobie wsparcie od boku. Poza tym gram ryzykownie i często ponoszę tego konsekwencję, ale nie o tym mowa. Odnosząc się do postu kilka stron wcześniej wyraziłem opinię, że system liczenia CRa jest z dupy oraz, że mam nadzieję, że 8ed. to zmieni. Faktycznie przykład może nie najlepszy, ale ktoś w trakcie dyskusji podał lepszy z clanratami i gobosami, wnioski te same.
emiel_regis pisze:uważasz, że oddział, który ma 2 ataki s5+1s4/model powinien jeśli NIC nie zabije wygrywać z piechotą combat?
Oczywiście, że nie, ale również w takim przypadku piechota nie powinna staticiem wygrać z kawą.
powinna jeśli by coś nabiła, poza tym popatrz z pozycji tego rycerza
ma świadomość że jest "elitarny"
wpada z oddziałem w morze gównianych przeciwników i nic
można się załamać, nie?
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

podobno beda bily 2 szeregi albo nawet wiecej (albo tylko jeden jesli masz dwuraki) a szeregi sie beda uzupelnialy przy oddawaniu.
byla przeciez informacja, ze tylko pierwszy szereg ma wiecej atakow, kazdy kolejny ma wspolczynnik A = 1. wiec to nie bedzie znow takie wiadro kosci.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
MORFI
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MORFI »

tak jak napisałeś proch nie ogarnia co to znaczy z 2 szeregów bije 1 wszy szereg + to co zdechnie z 2giego
„Jedźcie i walczcie. Szkolcie się i zwyciężajcie! Bracia Krwawego Smoka od dziś misję swoja już znacie, na chwałę Abhorasha, wypełnijcie ją i bądźcie wolni!”- Kirthor Bathed-in-Blood- Rycerz Krwawego Smoka z Mousilion do swych Thrali

Awatar użytkownika
Jarlaxle
Kretozord
Posty: 1651
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jarlaxle »

Śmiechowe jest podniecanie się bookiem, który jeszcze nie wyszedł bez uwzględnienia tego, że mają wyjść jeszcze erraty do booków :P A co do tego asf... to wynika, że ta zasada zrównoważy się z GW... co powoduje, że Ci WL wcale tacy rzeźnicy nie są. A ten niby re-roll hitów(łącznie z zasadą o strzelaniu) jest największym debilizmem na jaki wpadło GW :P

Awatar użytkownika
Bestialski_Brokuł
Oszukista
Posty: 800

Post autor: Bestialski_Brokuł »

Debilizmem są straszliwe konie DE pałające nienawiscią do wszystkiego co się rusza. A potem długo długo nic :lol2:

Awatar użytkownika
antonio
Chuck Norris
Posty: 529
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: antonio »

95% plot upier*dala ogry, krwa ich chędożona mać...
Obrazek

Zablokowany