8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) II
Re: 8 Edycja Warhammera
I doganiała tę konnicę i zabijała wszystkich tak jak w WFB ?
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Jab gram w RPGa dłużej niż w battla wiec wiem że nie mieli by marne szanse może dlatego kosztują 2 razy więcej, chodzi że liczebność wroga też ma znaczenie( powinno być 25% 49 % i 50 i więcej ) konie by im pozagryzali czy obojętnie co jak kolega powiedział. A mimo ze są wojownikami chaosu nadal są ludźmi z klanów Kurgan czy innych wiec meczą się, wiadomo że nie jak człowiek ale tak to mówiąc ze są wybrańcami po co im konie przecież mogą tak szybko machać nogami ze będą biegać szybciej niż konie.
„Jedźcie i walczcie. Szkolcie się i zwyciężajcie! Bracia Krwawego Smoka od dziś misję swoja już znacie, na chwałę Abhorasha, wypełnijcie ją i bądźcie wolni!”- Kirthor Bathed-in-Blood- Rycerz Krwawego Smoka z Mousilion do swych Thrali
-
- Oszukista
- Posty: 837
No to właśnie ten CR jest JEDYNĄ szansą piechociarzy na nawiązanie walki z takimi nurglowcami... jeszcze raz: przykład jest z dupy wzięty, bo porównujesz oddział, który w wyniku walki liczy własciwie tylko na zabicia z oddziałem, który liczy tylko na static... uważasz, że oddział, który ma 2 ataki s5+1s4/model powinien jeśli NIC nie zabije wygrywać z piechotą combat? Czy, skoro zdarzył się niesamowity pech, powinien już tylko modlić się o dwie pały na breaku? inna sprawa, że outnumber powinien być zmodyfikowany, ale płacz: mamo, bo nie mogę się przebić przez piechotę od frontu jest lekko działający na nerwy. I odnoś się do całego posta, skoro ten static jest taki straszny, to czemu nie grasz hordą pieszych marud?O jak ja lubię takie posty. Ja podaję przykład odnośnie liczenia CRa, a ty mi wyjeżdżasz z całą armią. Przy takich założeniach, że mam fasty, heleny itd. to tematu nie było, bo helenami spanikuję w pierwszej turze jednostki przeciwnika, kawalerią wpadnę od przodu, a konnymi marudami z flailami zdejmę ranki i wogóle wygram masakrą.
High Elves ignore all these restrictions as they have the Elite Army special rule.
Heavy cavalry
• Unchanged. Rumour was wrong, heavy cav march as normal.
Determining Spells
• Each lore now has 7 Spells. One Basic Spell and other spells numbered 1 - 6.
• While writing the armylist, you will have to note which lore your magic users will use. You may not wait until you see the enemies forces. - I'm not sure how well that will actually work in practice...
• Next you need to see which casters can have which spells. Roll D6 and see which spell you got, similar to how it is now. Any spell can be swapped for the Basic Spell. If you roll double for a spell you have to re-roll until you have the required number for the wizard level.
• As no two spells from the rulebook Lores can be duplicated in the army (except the Basic Spell), if you want more than 1 wizard to have spells from the same lore you now have a choice to make.
Example: You have 3 wizards you want to use the Lore of Fire. A level 4, a level 3 and a level 1.
Do you give the level 4 wizard 3 spells + the Basic Spell? Or 4 spells and leave the remaining 2 spells plus the Basic Spell for the level 3 wizard? The level 1 wizard has no options other than the Basic Spell in this example, as all the other spells have already been taken.
• There are some exceptions to this way of choosing spells:
Bound spells
Spells the caster knows "naturally", eg Warrior Priests or Khemri Priests
Spells that are not rolled for but bought, i.e. Necromancers.
Flaming Sword(s) of Rhuin: Grants +1 to wound and flaming attacks.
Parry
• The hand weapon & shield combination grants an unmodifiable 6+ Armour Save against everything in combat to the front, except against impact hits and crush them/destroy them attacks. It is not a Ward Save; it is an unmodifiable Armour Save against high strength attacks in combat that would otherwise negate armour entirely. This replaces the +1 to Armour Save gained by fighting with HW & shield.
Note that you will only ever be using this when your armour save from heavy armour etc has been negated entirely by modifiers, this 6+ save is then the only Armour Save. It is not as well as another Armour Save. It does not stack, with anything, ever.
It can be ignored by weapons that ignore armour saves, obviously, including Killing Blow attacks.
Great weapons can be used in 2 ranks.
Magic Items
• Magic items – 10-20 items in each category.
Dwarfs and Daemons of Chaos do not have access to Common Magic Items. Army book values for magic items override the Rulebook if different.
- Grand Admiral Thrawn
- Falubaz
- Posty: 1258
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Ciekawe i interesujące
Remember, having fun and keeping to the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Myślę, że u nas w Polsce to będzie tak jak z tajnymi rozpiskami...Virgo pisze: • While writing the armylist, you will have to note which lore your magic users will use. You may not wait until you see the enemies forces. - I'm not sure how well that will actually work in practice...
Rabsp pisze:?? o jakie restrykcje chodzi?? te o czarach??
# Categories for core/special/rare are remaining.
# Special Choices: No more than 3 of the same type - Examples; No more than 3 units of Chaos Knights, or 3 units of Forsaken etc in the same army.
Rare Choices: No more than 2 of the same type - Examples; No more than 2 Hellcannons, or 2 Chaos Giants etc in the same army.
Nie mam problemu z przebijaniem się od czoła przez piechotę itp. jednostki, bo kości mnie kochają (od jakiegoś czasu ) i staram się zapewnić sobie wsparcie od boku. Poza tym gram ryzykownie i często ponoszę tego konsekwencję, ale nie o tym mowa. Odnosząc się do postu kilka stron wcześniej wyraziłem opinię, że system liczenia CRa jest z dupy oraz, że mam nadzieję, że 8ed. to zmieni. Faktycznie przykład może nie najlepszy, ale ktoś w trakcie dyskusji podał lepszy z clanratami i gobosami, wnioski te same.emiel_regis pisze:No to właśnie ten CR jest JEDYNĄ szansą piechociarzy na nawiązanie walki z takimi nurglowcami... jeszcze raz: przykład jest z dupy wzięty, bo porównujesz oddział, który w wyniku walki liczy własciwie tylko na zabicia z oddziałem, który liczy tylko na static... uważasz, że oddział, który ma 2 ataki s5+1s4/model powinien jeśli NIC nie zabije wygrywać z piechotą combat? Czy, skoro zdarzył się niesamowity pech, powinien już tylko modlić się o dwie pały na breaku? inna sprawa, że outnumber powinien być zmodyfikowany, ale płacz: mamo, bo nie mogę się przebić przez piechotę od frontu jest lekko działający na nerwy. I odnoś się do całego posta, skoro ten static jest taki straszny, to czemu nie grasz hordą pieszych marud?O jak ja lubię takie posty. Ja podaję przykład odnośnie liczenia CRa, a ty mi wyjeżdżasz z całą armią. Przy takich założeniach, że mam fasty, heleny itd. to tematu nie było, bo helenami spanikuję w pierwszej turze jednostki przeciwnika, kawalerią wpadnę od przodu, a konnymi marudami z flailami zdejmę ranki i wogóle wygram masakrą.
Oczywiście, że nie, ale również w takim przypadku piechota nie powinna staticiem wygrać z kawą.emiel_regis pisze:uważasz, że oddział, który ma 2 ataki s5+1s4/model powinien jeśli NIC nie zabije wygrywać z piechotą combat?
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".
- Magnus the Pious
- Magnus the Pious
No, nie inaczej !!!Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No to skoro nie ma bezpośredniego bonusu z tarcz, a plotki z great weaponami zostały odrzucone... chyba nie będzie warto brać tarcz w ogóle - 6+ raczej Cię nigdy nie uratuje. Masakra dla armii które w dużym stopniu polegały na twardych klockach piechoty.Virgo pisze:Parry
• The hand weapon & shield combination grants an unmodifiable 6+ Armour Save against everything in combat to the front, except against impact hits and crush them/destroy them attacks. It is not a Ward Save; it is an unmodifiable Armour Save against high strength attacks in combat that would otherwise negate armour entirely. This replaces the +1 to Armour Save gained by fighting with HW & shield.
Note that you will only ever be using this when your armour save from heavy armour etc has been negated entirely by modifiers, this 6+ save is then the only Armour Save. It is not as well as another Armour Save. It does not stack, with anything, ever.
It can be ignored by weapons that ignore armour saves, obviously, including Killing Blow attacks.
Great weapons can be used in 2 ranks.
EDIT:
Ciekawe czy te dwie armie dostaną w takim razie upadate swojego ekwipunku.Magic Items
• Magic items – 10-20 items in each category.
Dwarfs and Daemons of Chaos do not have access to Common Magic Items. Army book values for magic items override the Rulebook if different.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
To jak to w końcu jest. Biją dwa szeregi, czy drugi szereg uzupełnia straty w pierwszym, aby ten mógł uderzyć z pełną siłą?Proch pisze:aha czyli 14 swordmasterów w 2 szeregach = 28 ataków z siłą 5
Klawo!
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".
- Magnus the Pious
- Magnus the Pious
No, nie inaczej !!!Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
Jako graczowi HE nie pozostaje mi już nic powiedzieć pozaVirgo pisze:High Elves ignore all these restrictions as they have the Elite Army special rule.
Heavy cavalry
• Unchanged. Rumour was wrong, heavy cav march as normal.
Determining Spells
• Each lore now has 7 Spells. One Basic Spell and other spells numbered 1 - 6.
• While writing the armylist, you will have to note which lore your magic users will use. You may not wait until you see the enemies forces. - I'm not sure how well that will actually work in practice...
• Next you need to see which casters can have which spells. Roll D6 and see which spell you got, similar to how it is now. Any spell can be swapped for the Basic Spell. If you roll double for a spell you have to re-roll until you have the required number for the wizard level.
• As no two spells from the rulebook Lores can be duplicated in the army (except the Basic Spell), if you want more than 1 wizard to have spells from the same lore you now have a choice to make.
Example: You have 3 wizards you want to use the Lore of Fire. A level 4, a level 3 and a level 1.
Do you give the level 4 wizard 3 spells + the Basic Spell? Or 4 spells and leave the remaining 2 spells plus the Basic Spell for the level 3 wizard? The level 1 wizard has no options other than the Basic Spell in this example, as all the other spells have already been taken.
• There are some exceptions to this way of choosing spells:
Bound spells
Spells the caster knows "naturally", eg Warrior Priests or Khemri Priests
Spells that are not rolled for but bought, i.e. Necromancers.
Flaming Sword(s) of Rhuin: Grants +1 to wound and flaming attacks.
Parry
• The hand weapon & shield combination grants an unmodifiable 6+ Armour Save against everything in combat to the front, except against impact hits and crush them/destroy them attacks. It is not a Ward Save; it is an unmodifiable Armour Save against high strength attacks in combat that would otherwise negate armour entirely. This replaces the +1 to Armour Save gained by fighting with HW & shield.
Note that you will only ever be using this when your armour save from heavy armour etc has been negated entirely by modifiers, this 6+ save is then the only Armour Save. It is not as well as another Armour Save. It does not stack, with anything, ever.
It can be ignored by weapons that ignore armour saves, obviously, including Killing Blow attacks.
Great weapons can be used in 2 ranks.
Magic Items
• Magic items – 10-20 items in each category.
Dwarfs and Daemons of Chaos do not have access to Common Magic Items. Army book values for magic items override the Rulebook if different.
FUCK YEAH
i re-roll'ami hitów, najssolider4 pisze:To jak to w końcu jest. Biją dwa szeregi, czy drugi szereg uzupełnia straty w pierwszym, aby ten mógł uderzyć z pełną siłą?Proch pisze:aha czyli 14 swordmasterów w 2 szeregach = 28 ataków z siłą 5
Klawo!
dowiemy się jak dostaniemy booki
ale z dawnych plot wynikało że 2. rank uzupełnia pierwszy, a potem była już tylko dyskusja o tym czy GW też to dotyczy
chociaż cholera wie
powinna jeśli by coś nabiła, poza tym popatrz z pozycji tego rycerzasolider4 pisze:Nie mam problemu z przebijaniem się od czoła przez piechotę itp. jednostki, bo kości mnie kochają (od jakiegoś czasu ) i staram się zapewnić sobie wsparcie od boku. Poza tym gram ryzykownie i często ponoszę tego konsekwencję, ale nie o tym mowa. Odnosząc się do postu kilka stron wcześniej wyraziłem opinię, że system liczenia CRa jest z dupy oraz, że mam nadzieję, że 8ed. to zmieni. Faktycznie przykład może nie najlepszy, ale ktoś w trakcie dyskusji podał lepszy z clanratami i gobosami, wnioski te same.emiel_regis pisze:No to właśnie ten CR jest JEDYNĄ szansą piechociarzy na nawiązanie walki z takimi nurglowcami... jeszcze raz: przykład jest z dupy wzięty, bo porównujesz oddział, który w wyniku walki liczy własciwie tylko na zabicia z oddziałem, który liczy tylko na static... uważasz, że oddział, który ma 2 ataki s5+1s4/model powinien jeśli NIC nie zabije wygrywać z piechotą combat? Czy, skoro zdarzył się niesamowity pech, powinien już tylko modlić się o dwie pały na breaku? inna sprawa, że outnumber powinien być zmodyfikowany, ale płacz: mamo, bo nie mogę się przebić przez piechotę od frontu jest lekko działający na nerwy. I odnoś się do całego posta, skoro ten static jest taki straszny, to czemu nie grasz hordą pieszych marud?O jak ja lubię takie posty. Ja podaję przykład odnośnie liczenia CRa, a ty mi wyjeżdżasz z całą armią. Przy takich założeniach, że mam fasty, heleny itd. to tematu nie było, bo helenami spanikuję w pierwszej turze jednostki przeciwnika, kawalerią wpadnę od przodu, a konnymi marudami z flailami zdejmę ranki i wogóle wygram masakrą.
Oczywiście, że nie, ale również w takim przypadku piechota nie powinna staticiem wygrać z kawą.emiel_regis pisze:uważasz, że oddział, który ma 2 ataki s5+1s4/model powinien jeśli NIC nie zabije wygrywać z piechotą combat?
ma świadomość że jest "elitarny"
wpada z oddziałem w morze gównianych przeciwników i nic
można się załamać, nie?
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą
podobno beda bily 2 szeregi albo nawet wiecej (albo tylko jeden jesli masz dwuraki) a szeregi sie beda uzupelnialy przy oddawaniu.
byla przeciez informacja, ze tylko pierwszy szereg ma wiecej atakow, kazdy kolejny ma wspolczynnik A = 1. wiec to nie bedzie znow takie wiadro kosci.
byla przeciez informacja, ze tylko pierwszy szereg ma wiecej atakow, kazdy kolejny ma wspolczynnik A = 1. wiec to nie bedzie znow takie wiadro kosci.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
tak jak napisałeś proch nie ogarnia co to znaczy z 2 szeregów bije 1 wszy szereg + to co zdechnie z 2giego
„Jedźcie i walczcie. Szkolcie się i zwyciężajcie! Bracia Krwawego Smoka od dziś misję swoja już znacie, na chwałę Abhorasha, wypełnijcie ją i bądźcie wolni!”- Kirthor Bathed-in-Blood- Rycerz Krwawego Smoka z Mousilion do swych Thrali
Śmiechowe jest podniecanie się bookiem, który jeszcze nie wyszedł bez uwzględnienia tego, że mają wyjść jeszcze erraty do booków A co do tego asf... to wynika, że ta zasada zrównoważy się z GW... co powoduje, że Ci WL wcale tacy rzeźnicy nie są. A ten niby re-roll hitów(łącznie z zasadą o strzelaniu) jest największym debilizmem na jaki wpadło GW
- Bestialski_Brokuł
- Oszukista
- Posty: 800
Debilizmem są straszliwe konie DE pałające nienawiscią do wszystkiego co się rusza. A potem długo długo nic