Całka Nieoznaczona
Moderatorzy: Heretic, Grolshek, Albo_Albo
Re: Całka Nieoznaczona
sin^2(a)+cos^2(a)=1
tg(a)*ctg(a)=1
sin(a+b)=sin(a)*cos(b)+cos(a)*sin(b)
sin(a-b)=sin(a)*cos(b)-cos(a)*sin(b)
cos(a+b)=cos(a)*cos(b)-sin(a)*sin(b)
cos(a-b)=cos(a)*cos(b)+sin(a)*sin(b)
tg(a+b)=(tg(a)+tg(b))/(1-tg(a)*tg(b))
tg(a-b)=(tg(a)-tg(b))/(1+tg(a)*tg(b))
sin(2a)=2sin(a)cos(a)
cos(2a)=cos^2(a)-sin^2(a)
tg(2a)=(2*tg(a))/(1-tg^2(a))
sin(3a)=3*sin(a)-4*sin^3(a)
cos(3a)=3*cos^3(a)-3*cos(a)
sin(a)+sin(b)=2*sin((a+b)/2)*cos((a-b)/2)
sin(a)-sin(b)=2*sin((a-b)/2)*cos((a+b)/2)
cos(a)+cos(b)=2*cos((a+b)/2)*cos((a-b)/2)
cos(a)-cos(b)=2*sin((a+b)/2)*sin((b-a)/2)
Więcej grzechów nie pamiętam
tg(a)*ctg(a)=1
sin(a+b)=sin(a)*cos(b)+cos(a)*sin(b)
sin(a-b)=sin(a)*cos(b)-cos(a)*sin(b)
cos(a+b)=cos(a)*cos(b)-sin(a)*sin(b)
cos(a-b)=cos(a)*cos(b)+sin(a)*sin(b)
tg(a+b)=(tg(a)+tg(b))/(1-tg(a)*tg(b))
tg(a-b)=(tg(a)-tg(b))/(1+tg(a)*tg(b))
sin(2a)=2sin(a)cos(a)
cos(2a)=cos^2(a)-sin^2(a)
tg(2a)=(2*tg(a))/(1-tg^2(a))
sin(3a)=3*sin(a)-4*sin^3(a)
cos(3a)=3*cos^3(a)-3*cos(a)
sin(a)+sin(b)=2*sin((a+b)/2)*cos((a-b)/2)
sin(a)-sin(b)=2*sin((a-b)/2)*cos((a+b)/2)
cos(a)+cos(b)=2*cos((a+b)/2)*cos((a-b)/2)
cos(a)-cos(b)=2*sin((a+b)/2)*sin((b-a)/2)
Więcej grzechów nie pamiętam
Queek.
dzięki wielkie, następnym razem wiem gdzie pytaćKervyn pisze:sin^2(a)+cos^2(a)=1
tg(a)*ctg(a)=1
sin(a+b)=sin(a)*cos(b)+cos(a)*sin(b)
sin(a-b)=sin(a)*cos(b)-cos(a)*sin(b)
cos(a+b)=cos(a)*cos(b)-sin(a)*sin(b)
cos(a-b)=cos(a)*cos(b)+sin(a)*sin(b)
tg(a+b)=(tg(a)+tg(b))/(1-tg(a)*tg(b))
tg(a-b)=(tg(a)-tg(b))/(1+tg(a)*tg(b))
sin(2a)=2sin(a)cos(a)
cos(2a)=cos^2(a)-sin^2(a)
tg(2a)=(2*tg(a))/(1-tg^2(a))
sin(3a)=3*sin(a)-4*sin^3(a)
cos(3a)=3*cos^3(a)-3*cos(a)
sin(a)+sin(b)=2*sin((a+b)/2)*cos((a-b)/2)
sin(a)-sin(b)=2*sin((a-b)/2)*cos((a+b)/2)
cos(a)+cos(b)=2*cos((a+b)/2)*cos((a-b)/2)
cos(a)-cos(b)=2*sin((a+b)/2)*sin((b-a)/2)
Więcej grzechów nie pamiętam

dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą
Tablice były w tym roku już nieźle okrojone. Połowy ze wzorów wyżej już nie ma, bo i potrzebne nie są :>Piotrax pisze:Wpisz sobie w google "tablice wzorów matematycznych", takie choćby jak do matury. Tam wszystko jest.
pzd
Tak a propos trygonometrii, mój kolega na próbnej matmie podstawowej liczył miarę konta z jego tangensa za pomocą szeregu taylora

Na matmie podstawowej, już nie próbnej, z układu dwóch równań (z dwoma niewiadomymi, w końcu to podstawa) próbował wyeliminować jedną zmienną z matmy dyskretnej

Es ist wirklich phantastisch. Es ist wirklich ehrlich phantastisch. Es ist so phantastisch phantastich, ich glaube, ich würde es gerne klauen.
Jak obejrzałem filmik, to się nieźle zdenerwowałem słownictwem tego prostaka. Jednak czytając dalsze posty w tym temacie coraz bardziej przychylam się do jego opinii.
Natomiast w kwestii zastosowania pochodnych, całek i równań różniczkowych, to powiem, że bardzo się przydają przy projektowaniu. W moim przypadku głównie przy obliczeniach wytrzymałościowych, ale również przy innych obliczeniach z zakresu termodynamiki i mechaniki płynów.
Pochodne i całki (a co za tym idzie również różniczki), są stosunkowo łatwe w nauce. Wszystko opiera się na wzorach dostępnych w tablicach matematycznych, oraz na paru sposobach ich rozwiązywania (również zawartych w tablicach).
Uczcie się matmy jeśli macie zamiar z niej korzystać w przyszłości. Jeśli natomiast chcecie wywozić śmieci, albo machać łopatą, to na pewno się wam nie przydadzą.
A odnośnie trygonometrii, to jest kurcze szczyt lenistwa, żeby na forum zadawać takie pytania, zamiast sięgnąć do tablic.
Natomiast w kwestii zastosowania pochodnych, całek i równań różniczkowych, to powiem, że bardzo się przydają przy projektowaniu. W moim przypadku głównie przy obliczeniach wytrzymałościowych, ale również przy innych obliczeniach z zakresu termodynamiki i mechaniki płynów.
Pochodne i całki (a co za tym idzie również różniczki), są stosunkowo łatwe w nauce. Wszystko opiera się na wzorach dostępnych w tablicach matematycznych, oraz na paru sposobach ich rozwiązywania (również zawartych w tablicach).
Uczcie się matmy jeśli macie zamiar z niej korzystać w przyszłości. Jeśli natomiast chcecie wywozić śmieci, albo machać łopatą, to na pewno się wam nie przydadzą.
A odnośnie trygonometrii, to jest kurcze szczyt lenistwa, żeby na forum zadawać takie pytania, zamiast sięgnąć do tablic.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"
a tu się zgodzęChmura pisze: A odnośnie trygonometrii, to jest kurcze szczyt lenistwa, żeby na forum zadawać takie pytania, zamiast sięgnąć do tablic.

hmmm. co masz na myśli pisząc o różniczkach?Chmura pisze:Pochodne i całki (a co za tym idzie również różniczki),
mi się wydaje że rachunek różniczkowy to pochodne i, być może, całki, ale nie ma czegoś takiego jak różniczka (no chyba że mówimy o małej różnicy)
po prostu wydaje mi się że różniczka jako pojęcie, poza wymienionym wyżej, nie funkcjonuje w matematyce
ale jeśli się mylę to mnie poprawcie
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą
no to widać że się jeszcze trzeba wiele nauczyć
dla Emiel'a-regisa pisze:jeśli f(x), tak jak poprzednio opisuje pole widzenia jednostki, a raczej konkretnie "szerokość" widzenia w punkcie x, to całką tej funkcji będzie pole widzenia
Sf(x)= x^2+cx
funkcja ta opisuje pole objęte wzrokiem unitu
chciałeś to masz
jeśli pod x podstawisz podwojony M oddziału to masz pole obszaru zagrożonego szarżą
tbh rozniczka to odwrotnosc calkiM.T. pisze:Eee... Pochodną znasz, całkę znasz, a o różniczce się dowiedziałeś dopiero dzisiaj?![]()
Różniczka to praktycznie podstawa pochodnej i całki...
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Tak sobie radośnie przeglądałem co nowego na forum a tu nagle temat z majcą. Z racji takiej że miałem i bede miał z nią dużo wspólnego przeglądnąłem strony i trauma
Jak pomyślę że od października startuje od nowa z algebrą liniowa, teorią mnogości i analiza matematyczną to aż mnie skręca
Generalnie matematyka jest logiczna ( tzn max 3- wymiarowa, bo kolejne wymiary to już kosmos) i zawsze lepiej załapać mechanizm i potem na jego bazie obliczać niż np tłuc na blachę jakieś formułki, prawa i definicje w takich ilościach jak na humanie myślę
Nie przejmować się w każdym razie jak na poczatku nie wychodzi bo mózg potrzebuje czasu zeby się przestawić na inne myślenie
W każdym razie majca nie jest taka zła więc nie płakać tylko liczyć ;P




Nie przejmować się w każdym razie jak na poczatku nie wychodzi bo mózg potrzebuje czasu zeby się przestawić na inne myślenie

W każdym razie majca nie jest taka zła więc nie płakać tylko liczyć ;P
Moja oferta malarska:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 75#p136275
Hellfire Studio:
http://www.hellfirestudio.com.pl
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 75#p136275
Hellfire Studio:
http://www.hellfirestudio.com.pl
Wiem co jest bo z nich w tym roku korzystałembem pisze:Tablice były w tym roku już nieźle okrojone. Połowy ze wzorów wyżej już nie ma, bo i potrzebne nie są :>Piotrax pisze:Wpisz sobie w google "tablice wzorów matematycznych", takie choćby jak do matury. Tam wszystko jest.
pzd
Tak a propos trygonometrii, mój kolega na próbnej matmie podstawowej liczył miarę konta z jego tangensa za pomocą szeregu taylora, mimo, iż trzeba było przeczytać wartość z tablic.
Na matmie podstawowej, już nie próbnej, z układu dwóch równań (z dwoma niewiadomymi, w końcu to podstawa) próbował wyeliminować jedną zmienną z matmy dyskretnejTo już chómany dostaną więcej punktów za to zadanie.

Heh będę musiał chyba conieco poogarniać tego całego rożniczkowania i całkowania i takich tam przez wakacje.
jak z tym na pierwszym roku koledzy studenci?


pzd
@Malal
Nie jestem pewny czy na ekononetrii będzie dyskretna, ale znając życie pewnie tak, sam nie pamietam już tej rozpiski.
@Piotrax
Powiem ci jak to z doświadczenia wygląda. Najpierw stwierdzasz ze bedziesz się uczył i zrobisz coś w tym kierunku przez wakacje, potem myślisz mam jeszcze dwa miesiące, potem masz już tylko miesiąc a zanim się obejrzysz to już na uczelni jesteś z ręką w nocniku
Potem się ogarniasz i zaczynasz myśleć jak to jest możliwe że 3*5 daje 1
(tak jest to możliwe w odpowiednim zbiorze
) , ale jest już za późno i zaczynają się bezsenne noce 
Nie jestem pewny czy na ekononetrii będzie dyskretna, ale znając życie pewnie tak, sam nie pamietam już tej rozpiski.
@Piotrax
Powiem ci jak to z doświadczenia wygląda. Najpierw stwierdzasz ze bedziesz się uczył i zrobisz coś w tym kierunku przez wakacje, potem myślisz mam jeszcze dwa miesiące, potem masz już tylko miesiąc a zanim się obejrzysz to już na uczelni jesteś z ręką w nocniku

Potem się ogarniasz i zaczynasz myśleć jak to jest możliwe że 3*5 daje 1



Może i tak bywa, jednak u mnie wszystkie 3 semestry matmy to 5 w indeksie. Kwestia taka, że mnie dobrze w liceum przygotowali z matmy i fizyki.Skaven pisze: @Piotrax
Powiem ci jak to z doświadczenia wygląda. Najpierw stwierdzasz ze bedziesz się uczył i zrobisz coś w tym kierunku przez wakacje, potem myślisz mam jeszcze dwa miesiące, potem masz już tylko miesiąc a zanim się obejrzysz to już na uczelni jesteś z ręką w nocniku![]()
Potem się ogarniasz i zaczynasz myśleć jak to jest możliwe że 3*5 daje 1(tak jest to możliwe w odpowiednim zbiorze
) , ale jest już za późno i zaczynają się bezsenne noce
Sama napisałamPiotrax pisze:Wiem co jest bo z nich w tym roku korzystałemI jak sam napisałeś wiecej nie potrzeba.
Heh będę musiał chyba conieco poogarniać tego całego rożniczkowania i całkowania i takich tam przez wakacje.
jak z tym na pierwszym roku koledzy studenci?(tak na inżynierie idę
)
pzd

Na PW obowiązuje zasada 'Znasz całkę albo wypi***'

Es ist wirklich phantastisch. Es ist wirklich ehrlich phantastisch. Es ist so phantastisch phantastich, ich glaube, ich würde es gerne klauen.
"Uczcie się matmy jeśli macie zamiar z niej korzystać w przyszłości. Jeśli natomiast chcecie wywozić śmieci, albo machać łopatą, to na pewno się wam nie przydadzą."
ciekawe. jestem noga z matmy, i prawdę mówiąc mocno mi ona zwisa, a jakoś daję radę bez niej-i nie, nie jeżdżę śmieciarką.
ciekawe. jestem noga z matmy, i prawdę mówiąc mocno mi ona zwisa, a jakoś daję radę bez niej-i nie, nie jeżdżę śmieciarką.