8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) II

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji)

Post autor: Solider »

Jab pisze: Skoro zmniejszają siłę katapulcie to ciekawe czy zmniejszą siłę np. działa albo bolca. Jeżeli tak, to park maszynowy (poza krasnoludzkim) zupełnie traci sens.
Niekoniecznie, bo dalej (przynajmniej do wyjścia faqów) maszyny kosztują tyle co nic, więc do zmiękczenia jednostek przeciwnika świetnie się się nadają. A skoro mamy trafiać tam gdzie chcemy z katapult to osłabienie siły przy ilości modeli trafionych powinno wyjść na to samo.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Dobra, temat posprzątany z co większych bzdur, flejmów i spamu o wzorach funkcji liniowych.
W dalszej dyskusji uprasza się o [względne :mrgreen: ]trzymanie się meritum.
Spam bedziem tępić.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kubon
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: kubon »

@ solider4

No nie wiem bo jeśli trafiłeś katapultą nawet ze 4-5 modeli z siłą 8 to prawie pewnym było że wszystkie zginą. Teraz nawet jeśli trafisz ich 3 razy wiecej to z siłą 3 niewiele zdziałasz :P
‎... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.

And Satan said 'That's what I was thinking'.

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

No niby tak, ale czy w ogóle się opłaca taka katapulta? Najczęściej zajmuje speciala a sporo armii ma fajne speciale :wink:
kubon pisze:@ solider4

No nie wiem bo jeśli trafiłeś katapultą nawet ze 4-5 modeli z siłą 8 to prawie pewnym było że wszystkie zginą. Teraz nawet jeśli trafisz ich 3 razy wiecej to z siłą 3 niewiele zdziałasz :P
No jeśli nie krasnoludzka to na 4+ ranisz elfy :shock: :shock:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Virgo
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Virgo »

You have to take a minimum of 3 units, not including characters.

If you are playing games over 3000pts with allied forces, one general has to be nominated as the Grand General, who increases his leadership radius to 18".

Chaos Dwarfs are not in the book.

Failed Charge
• I think you only move the result of the D6's you rolled, you do not add on your basic movement.

Fliers
• While fleeing or pursuing, they move 3D6"

Reforming
• In the Remaining Moves phase, a unit with a musician may reform for free, as long as the unit passes a leadership test. You can shoot, but count as moving.

• Charging Skirmishers, you line up to them, not them to you.
• Skirmishers are NOT stubborn in a forest. I think this is Wood Elves only.

Lost Control chart:

Another result: All your wizards take a Str 6 hit with no armor saves
11-12 result: Your caster lose d3 wizard levels, and forgets that many spells.


Bound spells
• Bound spells are cast like normal spells now, but instead of your caster's power level, you add the level of the magic item. They do not roll on the Loss of Control table, the items are just destroyed if they roll the double 6. Bound abilities like the warrior priests they just forget the spell.

Lore of Fire

Special Bonus: If the enemy suffered a wound from a fire lore spell earlier this magic phase, the casting costs of Lore of Fire spells on the same target is lowered by d3, cumulative.

Lore of Metal
Basic Spell (name): D6 flaming hits, No armor saves allowed. casting value 10

Lore of Beasts
(name). Caster Buff. The level 6 beast spell has 2 (possibly 3 casting values). The caster BECOMES the creature, not summoned on any board edge etc.

At 16+
Mountain Chimera
S7 T7 W10, Fly, 4D6 attacks! complexity is 24. mage has to be on foot. Remains in play.


20+
Greater Fire Dragon
WS8 S8 T8 W8 A8 Ld9, breathweapon S5, scaly skin 2+, terror, fly. mage has to be on foot. Remains in play

Something for a Hydra as well, I don’t know any more about this.

Lore of Heavens
• 'Something' Razor (not sure of the name). Unit Buff. The units strength are their Ld stat.
• Several levels of Comet. It scales up.

Lore of Life

Special Bonus: Every time the caster successfully casts a spell from the Lore of Life he can restore a wound to one model within 12”

• Basic spell: Shooting -1 to hit modifier and -1 leadership. If the enemy didn’t use BS they are 4+ to shoot. 7+

Forest Lord: Magic missile attack to any enemy unit within 18" of a forest. Or D6 strength 5 hits or 2d6 strength 5 hits to a unit in the forest.

Regeneration (name?): Unit Buff. Regeneration (6+) to one unit within 12”

Master of Stone: Unit Buff. +2 Toughness to one unit. Casting value 8

Regrowth (name?). Unit Buff. One unit regains D3+1 wounds/models, just like invocation (champ first, then musician/standard, then rank and file. Characters are selected separately)

Throne of Vines: Caster Buff. If this is successfully cast it increases the effect of other lore of life spells made by the caster: Regeneration becomes 5+, Master of Stone becomes +4 Toughness!!!, Forest Lord all hits become Strength 6, Regrowth regains D6+1 wounds. Something for the 6th spell as well.

I heard something about an immunity to miscast on a 2+ for the lore of life, but I don’t know if this is their 6th spell, a remains in play caster buff.

Stone Thrower
• Reduced to S3(9), armour saves are allowed.


Make Way
• After charges, before even impact hits are done, a champion can move to the front of the attacked rank.


One Save..
I'm just going to move this back here again for now. Armour saves as normal, then either Ward Saves OR regeneration. This is coming from 1 person who has read the book, and another who has been very reliable in the past.

Crush them! or Stomp, one of these names. 1 rank only

Quick to Fire
• Pistols, thrown weapons, and blowpipes Dont suffer the -1 to hit while moving. These are also the only weapons you can stand and shoot with if the enemy charges you from within their basic movement range.


Fear and Terror: It may be you get to keep your full amount of attacks.

Frenzy
What I am hearing about this is that if the enemy is within Movement +12”, you have to take a leadership test. If you fail, you have to attack the closest target.

Mounts no longer are granted frenzy/hated/etc from riders.


Magic Resistance
• It seems magic resistance does not work at all against Curses (or Hexes), only against magic missiles, direct damage and power whirls.

Strider..(insert type of terrain)
• A new special rule. This allows you to treat the type of terrain in brackets as open terrain. For instance Strider (Forests). There is a plain Strider that allows you to treat everything as open terrain (presumably not buildings).

Regeneration
Flaming attacks play a much bigger role. People with flaming weapons cause Fear in War Beasts (hounds etc), chariots, and Monsters. When you have regeneration and are wounded by flaming attacks, you lose regeneration until the next phase (combat to combat for example).


Magic Items
Scarecrow: Banner. 5 Points, makes the unit cause fear to flyers.
(name?): Banner. Plain Strider, which means you ignore all terrain (except buildings I think).
Dispel Scroll: As normal.

There are some other Scrolls I keep hearing about, but I don't know the full details yet:
4+ ward against wounds done by the spell used.
Irresistible force on every double.
Something about turning someone into a frog..

Terrain
Cavalry treat all non-open terrain as Dangerous Terrain
Obrazek

:mrgreen:

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Coś mi się widzi, iż jednak te katapsy będą miały s4.
Dlaczego? Spójrzcie na Mortara Emp czy katapse skaveńską.
Żal dupę ściska.

No, być może nawet jeśli ten s3 przejdzie, to już na pewno z penetracją AS jak teraz.
Inaczej to się kupy nie trzyma.

Edit.
Stone Thrower
• Reduced to S3(9), armour saves are allowed.
Whatever :D

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Mounts no longer are granted frenzy/hated/etc from riders.
HAHAHAAHAHA :wink:

Zastanawia mnie czy dadzą lepsze statystyki smokom HE <no i tam innym też ale przede wszystkim HE> :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Niee, mój smok już nie będzie miał przerzutów od heat'a :lol2: :lol2:

Patrząc na to zdjęcie to ja się boję, czy w ogóle będę mógł sobie pomarzyć o kupnie czegoś takiego. Strach się bać ile to będzie kosztować.

Awatar użytkownika
Lueviel
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lueviel »

Czary wymaksowane. Może być z tego Magichammer. Poprzednich plotek wynika, ze można będzie mieć tylko jednego Dispell Scrolla! :shock: Pytanie czy jak przyzwę sobie Manticore to muszę mieć jej figurkę? ;)

Jaka kniga...przesadzili z obfiotścią Rulebooka...
WFB: Ogre Kingdoms

Awatar użytkownika
Remx
Chuck Norris
Posty: 506
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: Remx »

Mounts no longer are granted frenzy/hated/etc from riders.
No ale Hydra i Smok DE mają hated w sobie więc omija nas ta reguła :)
Chyba tylko konie i Coki będą musiały przestrzegać tej nowej reguły :)
Daemons, X-Wing & Black Tea

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

Remx pisze:
Mounts no longer are granted frenzy/hated/etc from riders.
No ale Hydra i Smok DE mają hated w sobie więc omija nas ta reguła :)
Chyba tylko konie i Coki będą musiały przestrzegać tej nowej reguły :)
Nie jest pewne czy nie zostanie to zmienione ;p
Najwyraźniej na zachodzie hate na smoku i hydrze kogoś wkurzył kogo nie powinien i teraz to nerfią :lol2:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

Remx pisze:
Mounts no longer are granted frenzy/hated/etc from riders.
No ale Hydra i Smok DE mają hated w sobie więc omija nas ta reguła :)
Chyba tylko konie i Coki będą musiały przestrzegać tej nowej reguły :)
hydra tylko ma hate.
anyway...super z reformem wymyslili;]

pozdro
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Remx
Chuck Norris
Posty: 506
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: Remx »

a lol sorki ;) Mount a nie Monster źle przeczytałem :(
nom reforma interesująca :)
Daemons, X-Wing & Black Tea

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

:wink:
Remx pisze: nom reforma interesująca :)
:-. ale to od dawna jest wiadome, ale wcześniej było że dzięki czempionowi mogli robić reformy :wink:
Paskudny uśmiech power gamera

Awatar użytkownika
antonio
Chuck Norris
Posty: 529
Lokalizacja: Front Wschodni

Post autor: antonio »

Hm, tacy Wardancerzy z 7T? taa...
A tyle narzekaliście na te katapy, ojojoj, ale pakerne...
Najfajniejsze maszyny w batlu poszły się ...
Hellcannon, trebusz z 3S... buahaha :|
Oby te erraty naprawiały takie babole...

Co oni biorą do cholery? :evil:
Obrazek

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Lueviel pisze:Czary wymaksowane. Może być z tego Magichammer. Poprzednich plotek wynika, ze można będzie mieć tylko jednego Dispell Scrolla! :shock: Pytanie czy jak przyzwę sobie Manticore to muszę mieć jej figurkę? ;)
Pewnie tak. teraz ja będę jeździł ludziom którzy nie mają modeli które przyzywają :D
Po za tym chodzi o zmianę castera w monstera, a nie o przyzwanie. Poprawcie mnie jeżeli coś przejęzyczyłem.
Lore of life naprawdę zacny. Beast pewnie będzie na podobnym poziomie więc, na pewno bestie będą brały swój Abekowy lore :lol2: .
Obrazek

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Hmm, z obrazka wynika, że będzie tylko jedna templatka dla katapult, i to ta duża.
A ploty głoszą, że trafione będą nawet modele dotknięte templatką.
Może stąd wynika S3 i dozwolony armour save... :twisted:

Awatar użytkownika
Jab
Kradziej
Posty: 924
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jab »

eliah91 pisze:.
Lore of life naprawdę zacny. Beast pewnie będzie na podobnym poziomie więc, na pewno bestie będą brały swój Abekowy lore :lol2: .
Hehe :wink:
Akurat heleny to chyba nie rusza, ponieważ ona jest jak hydra czyli monster&handlers, chociaż z drugiej strony jest napisane że strzela jak katapulta. No ale w helenie nie chodzi o zabicie jak największej ilości tylko o testy paniki z -1 ld. więc nawet jeżeli to będzie tylko str 3 to i tak helena myślę że zyska, choć oczywiście będzie problem z zabiciem dużych potworków albo chociaż wymuszenie na nich tego testu paniki.
Paskudny uśmiech power gamera

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Hellcannon, trebusz z 3S... buahaha :|
Chyba nie. W opisach tych jednostek jest mowa o "strzale jak katapulta", lecz z inną siłą. Więc raczej tutaj nic się nie zmieni.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Muszę przyznać, że ten asortyment mi się podoba. Sama kniga prezentuje się bardzo dobrze. Karty magii... no i te wzorniki!
To obok książki, to jakieś bajery? Niby sprzęt dla inżynierów? cyrkiel? Może i miarka? Placki (te po prawej) - przegięte! Świetnie wykonane! Na dole na środku jest zestaw różnych znaczników, jeden z nich ma chyba służyć do określania widoczności oddziałów.
Jak zwykle, kości mi się nie podobają, bo z tego co się orientuję, to są duże i pewnie znaczek (młot,gwiazda chaosu etc) znów będzie oznaczać wynik 1. Zestaw 27 kości cytadeli jest jak na razie moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem.(opakowanie, rozmiar, 25 kości d6 + scatter&artillery).


Z tego co zrozumiałem, nie będzie opłacało się brać dużej ilości magów. Z jednej strony ograniczona ilość pkt na herosów, z drugiej - wspólna pula i 2d6 na generowanie kości. 1 Mag lord może spokojnie sobie poczarować teraz. Więcej magów to po prostu większa ilość czarów i mała szansa na dodatkowe kości. Jeżeli Lv maga będzie dodawany do wyniku rzutu na czar, to tym bardziej będzie lepiej, gdy najsilniejszy mag zajmie się magią.(albo jedyny porządny).
Jak dla mnie, Imperialisty, to wzmocnienie moich 8miu w dużej mierze przeciętnych szkół jest bardzo istotne.

Przeraża mnie z kolei to co będzie się działo z Ogrami. + 2d6 na wykorzystanie dla ich czarów! wychodzą na 3+ i są bardzo dobre. Inna sprawa, że wg plotek czary nie mogą wyjść na wynikach 3 lub mniejszych. Ale do wydania rulebooka jeszcze sporo czasu...

Zablokowany