Niekoniecznie, bo dalej (przynajmniej do wyjścia faqów) maszyny kosztują tyle co nic, więc do zmiękczenia jednostek przeciwnika świetnie się się nadają. A skoro mamy trafiać tam gdzie chcemy z katapult to osłabienie siły przy ilości modeli trafionych powinno wyjść na to samo.Jab pisze: Skoro zmniejszają siłę katapulcie to ciekawe czy zmniejszą siłę np. działa albo bolca. Jeżeli tak, to park maszynowy (poza krasnoludzkim) zupełnie traci sens.
8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) II
Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji)
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".
- Magnus the Pious
- Magnus the Pious
No, nie inaczej !!!Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
@ solider4
No nie wiem bo jeśli trafiłeś katapultą nawet ze 4-5 modeli z siłą 8 to prawie pewnym było że wszystkie zginą. Teraz nawet jeśli trafisz ich 3 razy wiecej to z siłą 3 niewiele zdziałasz
No nie wiem bo jeśli trafiłeś katapultą nawet ze 4-5 modeli z siłą 8 to prawie pewnym było że wszystkie zginą. Teraz nawet jeśli trafisz ich 3 razy wiecej to z siłą 3 niewiele zdziałasz

... And then God said 'Let metal bands have the most insanely awesome, twisted, kickass music videos known to man'.
And Satan said 'That's what I was thinking'.
And Satan said 'That's what I was thinking'.
No niby tak, ale czy w ogóle się opłaca taka katapulta? Najczęściej zajmuje speciala a sporo armii ma fajne speciale 


No jeśli nie krasnoludzka to na 4+ ranisz elfykubon pisze:@ solider4
No nie wiem bo jeśli trafiłeś katapultą nawet ze 4-5 modeli z siłą 8 to prawie pewnym było że wszystkie zginą. Teraz nawet jeśli trafisz ich 3 razy wiecej to z siłą 3 niewiele zdziałasz


Paskudny uśmiech power gamera
You have to take a minimum of 3 units, not including characters.
If you are playing games over 3000pts with allied forces, one general has to be nominated as the Grand General, who increases his leadership radius to 18".
Chaos Dwarfs are not in the book.
Failed Charge
• I think you only move the result of the D6's you rolled, you do not add on your basic movement.
Fliers
• While fleeing or pursuing, they move 3D6"
Reforming
• In the Remaining Moves phase, a unit with a musician may reform for free, as long as the unit passes a leadership test. You can shoot, but count as moving.
• Charging Skirmishers, you line up to them, not them to you.
• Skirmishers are NOT stubborn in a forest. I think this is Wood Elves only.
Lost Control chart:
Another result: All your wizards take a Str 6 hit with no armor saves
11-12 result: Your caster lose d3 wizard levels, and forgets that many spells.
Bound spells
• Bound spells are cast like normal spells now, but instead of your caster's power level, you add the level of the magic item. They do not roll on the Loss of Control table, the items are just destroyed if they roll the double 6. Bound abilities like the warrior priests they just forget the spell.
Lore of Fire
Special Bonus: If the enemy suffered a wound from a fire lore spell earlier this magic phase, the casting costs of Lore of Fire spells on the same target is lowered by d3, cumulative.
Lore of Metal
Basic Spell (name): D6 flaming hits, No armor saves allowed. casting value 10
Lore of Beasts
(name). Caster Buff. The level 6 beast spell has 2 (possibly 3 casting values). The caster BECOMES the creature, not summoned on any board edge etc.
At 16+
Mountain Chimera
S7 T7 W10, Fly, 4D6 attacks! complexity is 24. mage has to be on foot. Remains in play.
20+
Greater Fire Dragon
WS8 S8 T8 W8 A8 Ld9, breathweapon S5, scaly skin 2+, terror, fly. mage has to be on foot. Remains in play
Something for a Hydra as well, I don’t know any more about this.
Lore of Heavens
• 'Something' Razor (not sure of the name). Unit Buff. The units strength are their Ld stat.
• Several levels of Comet. It scales up.
Lore of Life
Special Bonus: Every time the caster successfully casts a spell from the Lore of Life he can restore a wound to one model within 12”
• Basic spell: Shooting -1 to hit modifier and -1 leadership. If the enemy didn’t use BS they are 4+ to shoot. 7+
Forest Lord: Magic missile attack to any enemy unit within 18" of a forest. Or D6 strength 5 hits or 2d6 strength 5 hits to a unit in the forest.
Regeneration (name?): Unit Buff. Regeneration (6+) to one unit within 12”
Master of Stone: Unit Buff. +2 Toughness to one unit. Casting value 8
Regrowth (name?). Unit Buff. One unit regains D3+1 wounds/models, just like invocation (champ first, then musician/standard, then rank and file. Characters are selected separately)
Throne of Vines: Caster Buff. If this is successfully cast it increases the effect of other lore of life spells made by the caster: Regeneration becomes 5+, Master of Stone becomes +4 Toughness!!!, Forest Lord all hits become Strength 6, Regrowth regains D6+1 wounds. Something for the 6th spell as well.
I heard something about an immunity to miscast on a 2+ for the lore of life, but I don’t know if this is their 6th spell, a remains in play caster buff.
Stone Thrower
• Reduced to S3(9), armour saves are allowed.
Make Way
• After charges, before even impact hits are done, a champion can move to the front of the attacked rank.
One Save..
I'm just going to move this back here again for now. Armour saves as normal, then either Ward Saves OR regeneration. This is coming from 1 person who has read the book, and another who has been very reliable in the past.
Crush them! or Stomp, one of these names. 1 rank only
Quick to Fire
• Pistols, thrown weapons, and blowpipes Dont suffer the -1 to hit while moving. These are also the only weapons you can stand and shoot with if the enemy charges you from within their basic movement range.
Fear and Terror: It may be you get to keep your full amount of attacks.
Frenzy
What I am hearing about this is that if the enemy is within Movement +12”, you have to take a leadership test. If you fail, you have to attack the closest target.
Mounts no longer are granted frenzy/hated/etc from riders.
Magic Resistance
• It seems magic resistance does not work at all against Curses (or Hexes), only against magic missiles, direct damage and power whirls.
Strider..(insert type of terrain)
• A new special rule. This allows you to treat the type of terrain in brackets as open terrain. For instance Strider (Forests). There is a plain Strider that allows you to treat everything as open terrain (presumably not buildings).
Regeneration
Flaming attacks play a much bigger role. People with flaming weapons cause Fear in War Beasts (hounds etc), chariots, and Monsters. When you have regeneration and are wounded by flaming attacks, you lose regeneration until the next phase (combat to combat for example).
Magic Items
Scarecrow: Banner. 5 Points, makes the unit cause fear to flyers.
(name?): Banner. Plain Strider, which means you ignore all terrain (except buildings I think).
Dispel Scroll: As normal.
There are some other Scrolls I keep hearing about, but I don't know the full details yet:
4+ ward against wounds done by the spell used.
Irresistible force on every double.
Something about turning someone into a frog..
Terrain
Cavalry treat all non-open terrain as Dangerous Terrain

-
- Masakrator
- Posty: 2297
Coś mi się widzi, iż jednak te katapsy będą miały s4.
Dlaczego? Spójrzcie na Mortara Emp czy katapse skaveńską.
Żal dupę ściska.
No, być może nawet jeśli ten s3 przejdzie, to już na pewno z penetracją AS jak teraz.
Inaczej to się kupy nie trzyma.
Edit.
Dlaczego? Spójrzcie na Mortara Emp czy katapse skaveńską.
Żal dupę ściska.
No, być może nawet jeśli ten s3 przejdzie, to już na pewno z penetracją AS jak teraz.
Inaczej to się kupy nie trzyma.
Edit.
WhateverStone Thrower
• Reduced to S3(9), armour saves are allowed.

Czary wymaksowane. Może być z tego Magichammer. Poprzednich plotek wynika, ze można będzie mieć tylko jednego Dispell Scrolla!
Pytanie czy jak przyzwę sobie Manticore to muszę mieć jej figurkę? 
Jaka kniga...przesadzili z obfiotścią Rulebooka...


Jaka kniga...przesadzili z obfiotścią Rulebooka...
WFB: Ogre Kingdoms
Nie jest pewne czy nie zostanie to zmienione ;pRemx pisze:No ale Hydra i Smok DE mają hated w sobie więc omija nas ta regułaMounts no longer are granted frenzy/hated/etc from riders.![]()
Chyba tylko konie i Coki będą musiały przestrzegać tej nowej reguły
Najwyraźniej na zachodzie hate na smoku i hydrze kogoś wkurzył kogo nie powinien i teraz to nerfią

Paskudny uśmiech power gamera
hydra tylko ma hate.Remx pisze:No ale Hydra i Smok DE mają hated w sobie więc omija nas ta regułaMounts no longer are granted frenzy/hated/etc from riders.![]()
Chyba tylko konie i Coki będą musiały przestrzegać tej nowej reguły
anyway...super z reformem wymyslili;]
pozdro
"Our weapons cut through them like blade through air!"
"Double or nothing, aim for his cock"
"Double or nothing, aim for his cock"
Pewnie tak. teraz ja będę jeździł ludziom którzy nie mają modeli które przyzywająLueviel pisze:Czary wymaksowane. Może być z tego Magichammer. Poprzednich plotek wynika, ze można będzie mieć tylko jednego Dispell Scrolla!Pytanie czy jak przyzwę sobie Manticore to muszę mieć jej figurkę?

Po za tym chodzi o zmianę castera w monstera, a nie o przyzwanie. Poprawcie mnie jeżeli coś przejęzyczyłem.
Lore of life naprawdę zacny. Beast pewnie będzie na podobnym poziomie więc, na pewno bestie będą brały swój Abekowy lore


Heheeliah91 pisze:.
Lore of life naprawdę zacny. Beast pewnie będzie na podobnym poziomie więc, na pewno bestie będą brały swój Abekowy lore.

Akurat heleny to chyba nie rusza, ponieważ ona jest jak hydra czyli monster&handlers, chociaż z drugiej strony jest napisane że strzela jak katapulta. No ale w helenie nie chodzi o zabicie jak największej ilości tylko o testy paniki z -1 ld. więc nawet jeżeli to będzie tylko str 3 to i tak helena myślę że zyska, choć oczywiście będzie problem z zabiciem dużych potworków albo chociaż wymuszenie na nich tego testu paniki.
Paskudny uśmiech power gamera
-
- Masakrator
- Posty: 2297
Chyba nie. W opisach tych jednostek jest mowa o "strzale jak katapulta", lecz z inną siłą. Więc raczej tutaj nic się nie zmieni.Hellcannon, trebusz z 3S... buahaha![]()
Muszę przyznać, że ten asortyment mi się podoba. Sama kniga prezentuje się bardzo dobrze. Karty magii... no i te wzorniki!
To obok książki, to jakieś bajery? Niby sprzęt dla inżynierów? cyrkiel? Może i miarka? Placki (te po prawej) - przegięte! Świetnie wykonane! Na dole na środku jest zestaw różnych znaczników, jeden z nich ma chyba służyć do określania widoczności oddziałów.
Jak zwykle, kości mi się nie podobają, bo z tego co się orientuję, to są duże i pewnie znaczek (młot,gwiazda chaosu etc) znów będzie oznaczać wynik 1. Zestaw 27 kości cytadeli jest jak na razie moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem.(opakowanie, rozmiar, 25 kości d6 + scatter&artillery).
Z tego co zrozumiałem, nie będzie opłacało się brać dużej ilości magów. Z jednej strony ograniczona ilość pkt na herosów, z drugiej - wspólna pula i 2d6 na generowanie kości. 1 Mag lord może spokojnie sobie poczarować teraz. Więcej magów to po prostu większa ilość czarów i mała szansa na dodatkowe kości. Jeżeli Lv maga będzie dodawany do wyniku rzutu na czar, to tym bardziej będzie lepiej, gdy najsilniejszy mag zajmie się magią.(albo jedyny porządny).
Jak dla mnie, Imperialisty, to wzmocnienie moich 8miu w dużej mierze przeciętnych szkół jest bardzo istotne.
Przeraża mnie z kolei to co będzie się działo z Ogrami. + 2d6 na wykorzystanie dla ich czarów! wychodzą na 3+ i są bardzo dobre. Inna sprawa, że wg plotek czary nie mogą wyjść na wynikach 3 lub mniejszych. Ale do wydania rulebooka jeszcze sporo czasu...
To obok książki, to jakieś bajery? Niby sprzęt dla inżynierów? cyrkiel? Może i miarka? Placki (te po prawej) - przegięte! Świetnie wykonane! Na dole na środku jest zestaw różnych znaczników, jeden z nich ma chyba służyć do określania widoczności oddziałów.
Jak zwykle, kości mi się nie podobają, bo z tego co się orientuję, to są duże i pewnie znaczek (młot,gwiazda chaosu etc) znów będzie oznaczać wynik 1. Zestaw 27 kości cytadeli jest jak na razie moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem.(opakowanie, rozmiar, 25 kości d6 + scatter&artillery).
Z tego co zrozumiałem, nie będzie opłacało się brać dużej ilości magów. Z jednej strony ograniczona ilość pkt na herosów, z drugiej - wspólna pula i 2d6 na generowanie kości. 1 Mag lord może spokojnie sobie poczarować teraz. Więcej magów to po prostu większa ilość czarów i mała szansa na dodatkowe kości. Jeżeli Lv maga będzie dodawany do wyniku rzutu na czar, to tym bardziej będzie lepiej, gdy najsilniejszy mag zajmie się magią.(albo jedyny porządny).
Jak dla mnie, Imperialisty, to wzmocnienie moich 8miu w dużej mierze przeciętnych szkół jest bardzo istotne.
Przeraża mnie z kolei to co będzie się działo z Ogrami. + 2d6 na wykorzystanie dla ich czarów! wychodzą na 3+ i są bardzo dobre. Inna sprawa, że wg plotek czary nie mogą wyjść na wynikach 3 lub mniejszych. Ale do wydania rulebooka jeszcze sporo czasu...