Wygląda na to, że się WFB stanie jeszcze bardziej losowy, prostszy i mniej zależny od skilla
8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) II
Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji)
Czary może i ciekawe, ale system magii z rzucaniem D6 na ilosck kosci gorszy od obecnego IMO. Teraz można sobie zaplanować turę magii, zaplanować obronę anty magiczną.
Wygląda na to, że się WFB stanie jeszcze bardziej losowy, prostszy i mniej zależny od skilla
Wygląda na to, że się WFB stanie jeszcze bardziej losowy, prostszy i mniej zależny od skilla
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Magia ma być losowa bo to magia właśnie a szczęście bitewne jest nie mniej ważne od umiejętności i tak to będzie odwzorowane co nie w smak zwolennikom szachizmu w wfb. Nadmierny szachizm sprawia że robi się nudno.
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
W przypadku magii losowość wydaje mi się strasznie duża. Nie wiem czy to aktualne, ale czy dispell dicy też będą 2k6? Jeśli tak to tura magii będzie poprostu ruletką. Rozumiem idee GW, bo opis fluffowy wiatrów magii mówi wyraźnie o wiatrach które jak to wiatry są nieprzewidywalne ;P.
- Rakso_The_Slayer
- Postownik Niepospolity
- Posty: 5208
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
tak, tylko wieksza losowosc lekko wyrownuje granice pomiedzy poszczegolnymi armiami.
np. ktos, kto nie ma super magii nadal moze sie obronic przed magia przeciwnika, dwarfy maja szanse szarzowac itd.
np. ktos, kto nie ma super magii nadal moze sie obronic przed magia przeciwnika, dwarfy maja szanse szarzowac itd.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Generowanie kości w ten sposób jest bardzo fajne, jest trochę losowości, co imo jest dobre, ale też zapewnia, że rzucający nie będzie miał nad dispelującym przesadnie dużej przewagi.
Koniec z psychologią dla mountów - trochę zaboli, przynajmniej niektórych, ale, jakby nie spojrzeć - jest logiczne.
Koniec z psychologią dla mountów - trochę zaboli, przynajmniej niektórych, ale, jakby nie spojrzeć - jest logiczne.
Nic nie zapewnia. Niech Ci przeciwnik 2 "6" wylosuje
I już Cię tą magią rucha jak chce.
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
w tej turze, a może rzuci IR i wciągnie mu maga, a może w następnej turze rzuci 1 na liczbę kości dla siebie?
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
IMO magia w tej edycji była (jest?
) bardzo dobra, "tylko" zabijają ją dwie rzeczy :
- recast u vampów
- stosunek produkcji PD do DD
Recast jest wiadomo zasadą specialną VC - wziętą z (_I_), nieprzemyślaną i bez żadnego uzasadnienia, ale pusje grę tylko w wypadku grania przeciw VC. Natomiast druga wada jest już znacznie bardziej irytująca. Mag 4lvl-u daje 4 kostki mocy, ale już tylko 2 dispela. Podobnie jest wiele mocy/przedmiotów dających dodatkowe PD ale o wiele mniej mocy/przedmiotów dajacych DD. Sytułację nieco ratuje MR i scrolle, ale nie każdy pierwszego ma, a scrole się kończą, więc też nie jest to ochrona doskonała. Balans miedzy tym co przeciwnik potrafi wyczarować, a tym co można mu rozproszyć jest ogłolnie obecnie mocno zachwiany. A jak PD i DD mają być losowe to istotnie będzie to loteria
.
- recast u vampów
- stosunek produkcji PD do DD
Recast jest wiadomo zasadą specialną VC - wziętą z (_I_), nieprzemyślaną i bez żadnego uzasadnienia, ale pusje grę tylko w wypadku grania przeciw VC. Natomiast druga wada jest już znacznie bardziej irytująca. Mag 4lvl-u daje 4 kostki mocy, ale już tylko 2 dispela. Podobnie jest wiele mocy/przedmiotów dających dodatkowe PD ale o wiele mniej mocy/przedmiotów dajacych DD. Sytułację nieco ratuje MR i scrolle, ale nie każdy pierwszego ma, a scrole się kończą, więc też nie jest to ochrona doskonała. Balans miedzy tym co przeciwnik potrafi wyczarować, a tym co można mu rozproszyć jest ogłolnie obecnie mocno zachwiany. A jak PD i DD mają być losowe to istotnie będzie to loteria
Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Zgadzam, się z tym stosunkiem PD do DD, popatrz sobie na imperium, bierzesz sobie arcykapłana na altarze, do tego dwóch magów 2 lvl, kapłana i orb of thunder (power lvl 4, przeciwnik nie może latać na niczym). Reasumując, masz: 6 casta, 4 modlitwy i bound spell i 7! dispela. Wszystkiego nie zatrzymasz.
Największa maruda na Border Princes 
Tak, mi też jest przykro jak spotykam armie z jednym caddy'im.
Również uważam że Caddy za sto kilka punktów powinien powstrzymać np wampową magie.
Co tam że ziomek ładuje 800-900 punktów w magie, przecież 1lvl mag z 2 DS powinien to wsiąść na klatę.
Również uważam że Caddy za sto kilka punktów powinien powstrzymać np wampową magie.
Co tam że ziomek ładuje 800-900 punktów w magie, przecież 1lvl mag z 2 DS powinien to wsiąść na klatę.

- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
To było by przegięcie w drugą stronę
...
Wolałbym po prostu by jak już wydam te kilkaset pkt. na antymagię to niech ona zatrzymuje przeciwnika za analogiczną sumę a nie jej część
.
Wolałbym po prostu by jak już wydam te kilkaset pkt. na antymagię to niech ona zatrzymuje przeciwnika za analogiczną sumę a nie jej część
Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Zgadzam się ale:Infernal Puppet pisze:IMO magia w tej edycji była (jest?) bardzo dobra, "tylko" zabijają ją dwie rzeczy :
- recast u vampów
- stosunek produkcji PD do DD
Recast jest wiadomo zasadą specialną VC - wziętą z (_I_), nieprzemyślaną i bez żadnego uzasadnienia, ale pusje grę tylko w wypadku grania przeciw VC. Natomiast druga wada jest już znacznie bardziej irytująca. Mag 4lvl-u daje 4 kostki mocy, ale już tylko 2 dispela. Podobnie jest wiele mocy/przedmiotów dających dodatkowe PD ale o wiele mniej mocy/przedmiotów dajacych DD. Sytułację nieco ratuje MR i scrolle, ale nie każdy pierwszego ma, a scrole się kończą, więc też nie jest to ochrona doskonała. Balans miedzy tym co przeciwnik potrafi wyczarować, a tym co można mu rozproszyć jest ogłolnie obecnie mocno zachwiany. A jak PD i DD mają być losowe to istotnie będzie to loteria.
żadnej innej armii nie boli tak strata generała jak u VC
jeżeli już wystawiasz lorda czarującego, to udupiasz go np z małym oddziałem Ghuli - czyli odchodzi ci z walki ponad 550pkt.
VC nie mają maszynek co zadają d6 w
TK mają swoją magię i niby też nie jest przegięta ?? - (Shino pocisnął teraz TK więc są przegięte bardziej niż VC hehehe - a tak na poważnie to, aż boje się pomyśleć co byłoby gdyby Shino grał VC
A na koniec - za kilkanaście dni wychodzi 8ed, o której toczy się dyskusja, więc wszystkie smutki i żale będzie można wywalić z siebie jak przeczytamy podręcznik
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
O wlaśnieA na koniec - za kilkanaście dni wychodzi 8ed, o której toczy się dyskusja, więc wszystkie smutki i żale będzie można wywalić z siebie jak przeczytamy podręcznik
Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Po pierwsze: u wampirów każdy hero prócz wight king ładuje czarami, lord nie dość, że pakerny w walce wręcz to jeszcze czarami nawala. Za 365 punktów zrobisz rzeźnika na piechotę z movem 9, 5 atakami, siłą 5, sv na 2+ i wardem na 4+, 3 lvl i terroryzacją... superowo :/eliah91 pisze:Tak, mi też jest przykro jak spotykam armie z jednym caddy'im.
Również uważam że Caddy za sto kilka punktów powinien powstrzymać np wampową magie.![]()
Co tam że ziomek ładuje 800-900 punktów w magie, przecież 1lvl mag z 2 DS powinien to wsiąść na klatę.
Największa maruda na Border Princes 
Dzięki za info bo nie wiedziałemtheudulf pisze:Po pierwsze: u wampirów każdy hero prócz wight king ładuje
theudulf pisze:Za 365 punktów zrobisz rzeźnika na piechotę z movem 9, 5 atakami, siłą 5, sv na 2+ i wardem na 4+, 3 lvl i terroryzacją... superowo :/

Normalnie wyczaruje i wytłucze wszystkoeliah91 pisze:theudulf pisze:Za 365 punktów zrobisz rzeźnika na piechotę z movem 9, 5 atakami, siłą 5, sv na 2+ i wardem na 4+, 3 lvl i terroryzacją... superowo :/świetnie złożony rzeźnik, prawie się posikałem


