8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji) II

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Re: 8 Edycja Warhammera (kontynuacja dyskusji)

Post autor: Karli »

Czary może i ciekawe, ale system magii z rzucaniem D6 na ilosck kosci gorszy od obecnego IMO. Teraz można sobie zaplanować turę magii, zaplanować obronę anty magiczną.

Wygląda na to, że się WFB stanie jeszcze bardziej losowy, prostszy i mniej zależny od skilla :roll:
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Magia ma być losowa bo to magia właśnie a szczęście bitewne jest nie mniej ważne od umiejętności i tak to będzie odwzorowane co nie w smak zwolennikom szachizmu w wfb. Nadmierny szachizm sprawia że robi się nudno.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

ale zbyt mało szachizmu robi z WFB grę dla dzieci w rzucanie kostkami obok figurek ;)
Obrazek

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

W przypadku magii losowość wydaje mi się strasznie duża. Nie wiem czy to aktualne, ale czy dispell dicy też będą 2k6? Jeśli tak to tura magii będzie poprostu ruletką. Rozumiem idee GW, bo opis fluffowy wiatrów magii mówi wyraźnie o wiatrach które jak to wiatry są nieprzewidywalne ;P.

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

a nie tak, że 2d6 na PD i większy z tych wyników to DD przeciwnika? To akurat jest fajne.
Obrazek

Awatar użytkownika
SlanesH
Falubaz
Posty: 1289
Lokalizacja: Warszawa KulT

Post autor: SlanesH »

Rakso_The_Slayer pisze:ale zbyt mało szachizmu robi z WFB grę dla dzieci w rzucanie kostkami obok figurek ;)
zgadzam sie w 100%
losowosc powinno sie ograniczac a nie zwiekszac! juz teraz jest moim zdaniem zdecydowanie zbyt duza
Moja galeria - klik!
Maluje za kasę - klik!

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

tak, tylko wieksza losowosc lekko wyrownuje granice pomiedzy poszczegolnymi armiami.
np. ktos, kto nie ma super magii nadal moze sie obronic przed magia przeciwnika, dwarfy maja szanse szarzowac itd.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Generowanie kości w ten sposób jest bardzo fajne, jest trochę losowości, co imo jest dobre, ale też zapewnia, że rzucający nie będzie miał nad dispelującym przesadnie dużej przewagi.

Koniec z psychologią dla mountów - trochę zaboli, przynajmniej niektórych, ale, jakby nie spojrzeć - jest logiczne.

nindza77
Wodzirej
Posty: 770
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: nindza77 »

Nic nie zapewnia. Niech Ci przeciwnik 2 "6" wylosuje :P I już Cię tą magią rucha jak chce.
Natomiast wszystkim prawicowym purystom ideologicznym, co to rehabilitują nacjonalizm, moge powiedziec że odróżanianie nacjonalizmu od faszyzmu, przypomina poznawanie rodzajów gówna po zapachu;-)).

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

w tej turze, a może rzuci IR i wciągnie mu maga, a może w następnej turze rzuci 1 na liczbę kości dla siebie?
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

IMO magia w tej edycji była (jest? :wink: ) bardzo dobra, "tylko" zabijają ją dwie rzeczy :

- recast u vampów

- stosunek produkcji PD do DD

Recast jest wiadomo zasadą specialną VC - wziętą z (_I_), nieprzemyślaną i bez żadnego uzasadnienia, ale pusje grę tylko w wypadku grania przeciw VC. Natomiast druga wada jest już znacznie bardziej irytująca. Mag 4lvl-u daje 4 kostki mocy, ale już tylko 2 dispela. Podobnie jest wiele mocy/przedmiotów dających dodatkowe PD ale o wiele mniej mocy/przedmiotów dajacych DD. Sytułację nieco ratuje MR i scrolle, ale nie każdy pierwszego ma, a scrole się kończą, więc też nie jest to ochrona doskonała. Balans miedzy tym co przeciwnik potrafi wyczarować, a tym co można mu rozproszyć jest ogłolnie obecnie mocno zachwiany. A jak PD i DD mają być losowe to istotnie będzie to loteria :P .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris
Posty: 513

Post autor: theudulf »

Zgadzam, się z tym stosunkiem PD do DD, popatrz sobie na imperium, bierzesz sobie arcykapłana na altarze, do tego dwóch magów 2 lvl, kapłana i orb of thunder (power lvl 4, przeciwnik nie może latać na niczym). Reasumując, masz: 6 casta, 4 modlitwy i bound spell i 7! dispela. Wszystkiego nie zatrzymasz.
Największa maruda na Border Princes 8)

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Tak, mi też jest przykro jak spotykam armie z jednym caddy'im.
Również uważam że Caddy za sto kilka punktów powinien powstrzymać np wampową magie. #-o
Co tam że ziomek ładuje 800-900 punktów w magie, przecież 1lvl mag z 2 DS powinien to wsiąść na klatę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

To było by przegięcie w drugą stronę :roll: ...

Wolałbym po prostu by jak już wydam te kilkaset pkt. na antymagię to niech ona zatrzymuje przeciwnika za analogiczną sumę a nie jej część :P .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Infernal Puppet pisze:IMO magia w tej edycji była (jest? :wink: ) bardzo dobra, "tylko" zabijają ją dwie rzeczy :

- recast u vampów

- stosunek produkcji PD do DD

Recast jest wiadomo zasadą specialną VC - wziętą z (_I_), nieprzemyślaną i bez żadnego uzasadnienia, ale pusje grę tylko w wypadku grania przeciw VC. Natomiast druga wada jest już znacznie bardziej irytująca. Mag 4lvl-u daje 4 kostki mocy, ale już tylko 2 dispela. Podobnie jest wiele mocy/przedmiotów dających dodatkowe PD ale o wiele mniej mocy/przedmiotów dajacych DD. Sytułację nieco ratuje MR i scrolle, ale nie każdy pierwszego ma, a scrole się kończą, więc też nie jest to ochrona doskonała. Balans miedzy tym co przeciwnik potrafi wyczarować, a tym co można mu rozproszyć jest ogłolnie obecnie mocno zachwiany. A jak PD i DD mają być losowe to istotnie będzie to loteria :P .
Zgadzam się ale:

żadnej innej armii nie boli tak strata generała jak u VC
jeżeli już wystawiasz lorda czarującego, to udupiasz go np z małym oddziałem Ghuli - czyli odchodzi ci z walki ponad 550pkt.
VC nie mają maszynek co zadają d6 w
TK mają swoją magię i niby też nie jest przegięta ?? - (Shino pocisnął teraz TK więc są przegięte bardziej niż VC hehehe - a tak na poważnie to, aż boje się pomyśleć co byłoby gdyby Shino grał VC :D)

A na koniec - za kilkanaście dni wychodzi 8ed, o której toczy się dyskusja, więc wszystkie smutki i żale będzie można wywalić z siebie jak przeczytamy podręcznik ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

A na koniec - za kilkanaście dni wychodzi 8ed, o której toczy się dyskusja, więc wszystkie smutki i żale będzie można wywalić z siebie jak przeczytamy podręcznik ;)
O wlaśnie :) . Oby tylko nie wyszło tak, ze jeszcze za ta edycją zatęsknimy :wink: .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris
Posty: 513

Post autor: theudulf »

eliah91 pisze:Tak, mi też jest przykro jak spotykam armie z jednym caddy'im.
Również uważam że Caddy za sto kilka punktów powinien powstrzymać np wampową magie. #-o
Co tam że ziomek ładuje 800-900 punktów w magie, przecież 1lvl mag z 2 DS powinien to wsiąść na klatę.
Po pierwsze: u wampirów każdy hero prócz wight king ładuje czarami, lord nie dość, że pakerny w walce wręcz to jeszcze czarami nawala. Za 365 punktów zrobisz rzeźnika na piechotę z movem 9, 5 atakami, siłą 5, sv na 2+ i wardem na 4+, 3 lvl i terroryzacją... superowo :/
Największa maruda na Border Princes 8)

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

theudulf pisze:Po pierwsze: u wampirów każdy hero prócz wight king ładuje
Dzięki za info bo nie wiedziałem :D
theudulf pisze:Za 365 punktów zrobisz rzeźnika na piechotę z movem 9, 5 atakami, siłą 5, sv na 2+ i wardem na 4+, 3 lvl i terroryzacją... superowo :/
:shock: świetnie złożony rzeźnik, prawie się posikałem :lol2:
Obrazek

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

eliah91 pisze:
theudulf pisze:Za 365 punktów zrobisz rzeźnika na piechotę z movem 9, 5 atakami, siłą 5, sv na 2+ i wardem na 4+, 3 lvl i terroryzacją... superowo :/
:shock: świetnie złożony rzeźnik, prawie się posikałem :lol2:
Normalnie wyczaruje i wytłucze wszystko :twisted:

Awatar użytkownika
theudulf
Chuck Norris
Posty: 513

Post autor: theudulf »

To znajdź mi za te punkty, lepszego, który w 8mej edycji wyskoczy na 1600 punktów.
Największa maruda na Border Princes 8)

Zablokowany