Nasze rozpiski
Moderator: esgaroth
Re: Nasze rozpiski
Od razu druga opcja (do której bym dążył)
Deamonsmith 142p
Shield, General
Chalice of Fire
Deamonsmith 137p
Shield
Dispel Scroll
Great Horn Bull Centuar 149p
BSB, Great Weapon
Scale Mail of Gazrakh
20 Warriors 250p
Shield, FCG
Eruption Gun
10 Warriors 155p
Great Weapon, Shield, Musician
Eruption Gun
20 Obsidian Guard 340p
Shield, FCG
Banne of Demonic Tides
Death Rocket 90p
6 Bullcentaurs 132p
GW, Shield, Musician
Earthshaker 100p
PD: 2
DD: 4 + Scroll
Total: 1495p
Proszę o rady, co zmienić, do jakiego modelu (mniej więcej) dążyć. Tutaj postawiłem na piechotę ze wsparciem ogniowym, strasznie brakuje mi slotów special (choćby drugi death rocket...)
Może tylko 2 bohaterów, a wtedy dopakować kawalerię? Do 10, chaos armour i magiczny sztandar...
Chalice do jednorazowego wejścia wszystkich moich czarów O ile będę miał szczęście.
Pozdrawiam,
Husiat
Deamonsmith 142p
Shield, General
Chalice of Fire
Deamonsmith 137p
Shield
Dispel Scroll
Great Horn Bull Centuar 149p
BSB, Great Weapon
Scale Mail of Gazrakh
20 Warriors 250p
Shield, FCG
Eruption Gun
10 Warriors 155p
Great Weapon, Shield, Musician
Eruption Gun
20 Obsidian Guard 340p
Shield, FCG
Banne of Demonic Tides
Death Rocket 90p
6 Bullcentaurs 132p
GW, Shield, Musician
Earthshaker 100p
PD: 2
DD: 4 + Scroll
Total: 1495p
Proszę o rady, co zmienić, do jakiego modelu (mniej więcej) dążyć. Tutaj postawiłem na piechotę ze wsparciem ogniowym, strasznie brakuje mi slotów special (choćby drugi death rocket...)
Może tylko 2 bohaterów, a wtedy dopakować kawalerię? Do 10, chaos armour i magiczny sztandar...
Chalice do jednorazowego wejścia wszystkich moich czarów O ile będę miał szczęście.
Pozdrawiam,
Husiat
Bum...!
Z rarów używam hellcanona lub golemów, szejka trochę splewili...... Byczki bardzo opłacalne, ja wystawiam zazwyczaj 9 z bannerem -1 do hita, GW CHA + bsb Jesli golemy, to 3-4 z face of hashut (i tak opp nie zdobywa punktów:P i flamingiem. Z hobów 10 tki łuków i 5 fastów z muz, spirami i oczkami. A 10 warriorów z muzykiem i eruptorem są dobre GW im niepotrzebne.
Ja zazwyczaj stawiam na jeden typ oddziałow albo na bullcentarów(dopakowanych na maksa) z jakimś BSB i oczywiśćie trochę fasta dla wsparcia albo na obsydianów z fullem maszyn
"Aby być niepospolitym graczem, trzeba zacząć od pospolitego grania."
WE 12/13/8
ChD 0/1/0
VC 4/3/2
WE 12/13/8
ChD 0/1/0
VC 4/3/2
Właśnie do mnie odwrotnie.Rasti pisze:Mi anihilatorów brakuje - bardzo fajny oddział. Ta 10 warriorów do mnie nie przemawia.
Z rarów? Golemy są fajne - przynajmniej mi się dobrze na tym grało
Warriorzy przyjmują fasty, wykopaczki etc. więc zostają z maszynami, a są tylko do wystawianie guna (i tak dodatkowy plus tego oddziału się wyłania)
Za to blunderbussy? nie potrafię ich pojąć... na kawalerię słabi, a ofensy klockowo-piechotne rzadko się teraz zdarzają. z kolei na defensy raczej dojdą w małej liczbie. Do defensu na maszynerii też do mnie nie przemawiają - za dużo chyba teraz szybkich ofensów.
Wyprowadźcie mnie z błędu bo zdaję sobie sprawę, że są dobrzy - w końcu wszyscy nimi grają... Ale do czego?
A nie lepiej zamiast kloca 10 dać 2x6 oddziałów wsparcia dla klocków piechoty? Ta opcja bardziej do mnie przemawia, tanie to (około 130p z muzykiem, GW, tarczą), tyle że zżera special.
Czekam na jakieś propozycje zmian w rozpisce nadal i dziękuję za dotychczasowe uwagi
Pozdrawiam,
Husiat
Bum...!
OK, ale czysto teoretycznie:
klocek 20 kosztuje mnie 265p (licząc FCG, skoro już 20 krasnali) W ramach tego wydatku otrzymuję, patrząc tylko od strony walki wręcz/piechoty - lekką piechotę walczącą 4WS z siłą 3, oraz broniącą się 4T i 5+ Savem (+mocna LD: 9)... Czyli całkiem słabo jak na piechociarza za 12p.
Ale to przecież nie ich przeznaczenie. Strzelają, tyle że na 12 cali. Więc kawalerii (licząc, że robią move&fire) raczej nie sięgną (chyba że takiej z 7 cali ruchu), tylko Stand&Shoot zostaje. Lekka kawaleria/półciężka (o ile mogę to tak nazwać) tego i tak nie przepchnie, pozostaje klocek 10+ ciężkiej... Która, według mnie niemal pewnie, przejedzie się po oddziale. statystycznie 4 dostanie hity, z czego dwóch wybroni savem (2+ -2 = 4+), dojeżdza 8 i robi sieczkę.
Tak wygląda to teoretycznie z kawalerią. Z monsterami, ogrami, trollami etc. (mało modeli, dużo woundów) sprawa wygląda jeszcze gorzej.
Za to dobrze wygląda z piechotą... Tyle że piechota rzadko się ostatnio zdarza. A jak już się zdarza - to z zapleczem artyleryjskim, kawaleryjskim, jakimkolwiek - a więc patrz poprzednie "obliczenia".
Tak więc zupełnie nie widzę dla nich zastosowania. Jeszcze zwykli warriorzy mają o 2 lepszego save'a (w walce, od ostrzału o jeden oczywiście) i są o 3p tańsi..! Co przy 20 modelach daje aż 60p. W sam raz na eruption gun i sztandar, oba zwrócą się z nawiązką...
Tak wygląda to teoretycznie, w związku z tym zastanawiam się, czy opłacalnym jest wrzucenie do mojej rozpiski nawet jednej piętnastki blunderbussów. Póki co nie widzę dla nich zastosowania, prócz straszaka... Ale straszak za 265p (w wersji mniejszej - 15 bez FCG - to i tak 180p! A taki oddział szybko traci rank, staje się miętki nawet dla średnich oddziałów...
Jakie wy macie zastosowania dla nich? Jakieś doświadczenie z grania blunderbussami, w czym się sprawdzają, ile razy się spłacili?
Pozdrawiam
Husiaty
klocek 20 kosztuje mnie 265p (licząc FCG, skoro już 20 krasnali) W ramach tego wydatku otrzymuję, patrząc tylko od strony walki wręcz/piechoty - lekką piechotę walczącą 4WS z siłą 3, oraz broniącą się 4T i 5+ Savem (+mocna LD: 9)... Czyli całkiem słabo jak na piechociarza za 12p.
Ale to przecież nie ich przeznaczenie. Strzelają, tyle że na 12 cali. Więc kawalerii (licząc, że robią move&fire) raczej nie sięgną (chyba że takiej z 7 cali ruchu), tylko Stand&Shoot zostaje. Lekka kawaleria/półciężka (o ile mogę to tak nazwać) tego i tak nie przepchnie, pozostaje klocek 10+ ciężkiej... Która, według mnie niemal pewnie, przejedzie się po oddziale. statystycznie 4 dostanie hity, z czego dwóch wybroni savem (2+ -2 = 4+), dojeżdza 8 i robi sieczkę.
Tak wygląda to teoretycznie z kawalerią. Z monsterami, ogrami, trollami etc. (mało modeli, dużo woundów) sprawa wygląda jeszcze gorzej.
Za to dobrze wygląda z piechotą... Tyle że piechota rzadko się ostatnio zdarza. A jak już się zdarza - to z zapleczem artyleryjskim, kawaleryjskim, jakimkolwiek - a więc patrz poprzednie "obliczenia".
Tak więc zupełnie nie widzę dla nich zastosowania. Jeszcze zwykli warriorzy mają o 2 lepszego save'a (w walce, od ostrzału o jeden oczywiście) i są o 3p tańsi..! Co przy 20 modelach daje aż 60p. W sam raz na eruption gun i sztandar, oba zwrócą się z nawiązką...
Tak wygląda to teoretycznie, w związku z tym zastanawiam się, czy opłacalnym jest wrzucenie do mojej rozpiski nawet jednej piętnastki blunderbussów. Póki co nie widzę dla nich zastosowania, prócz straszaka... Ale straszak za 265p (w wersji mniejszej - 15 bez FCG - to i tak 180p! A taki oddział szybko traci rank, staje się miętki nawet dla średnich oddziałów...
Jakie wy macie zastosowania dla nich? Jakieś doświadczenie z grania blunderbussami, w czym się sprawdzają, ile razy się spłacili?
Pozdrawiam
Husiaty
Bum...!
Najlepsza ich wersja to 15 ich za 180pts bez żadnych CG. Po co im CG tak w ogóle!?
A zastosowanie? Ja w nich trzymam inżynierka - nie przeszkadza w strzelaniu. Lepsze to niż na piechotę. W warriorach, który raczej są do walki to zły pomysł. Ich sprawdzanie się? Jeżeli wypalą z S5 to mogą pokiereszować nie jeden oddział.
Śmieci raczej też nic im nie zrobią. Jakoś wolę ich przy defensywie, niż goblinki.
A zastosowanie? Ja w nich trzymam inżynierka - nie przeszkadza w strzelaniu. Lepsze to niż na piechotę. W warriorach, który raczej są do walki to zły pomysł. Ich sprawdzanie się? Jeżeli wypalą z S5 to mogą pokiereszować nie jeden oddział.
Śmieci raczej też nic im nie zrobią. Jakoś wolę ich przy defensywie, niż goblinki.
Za każde piętro domku mają +1 do siły (faq). Poza tym to niezły straszak dla kogoś kto z nimi nie grał, jak mówisz, że każdy model obrywa na 4+ to jest ojoj ;p serio, sam już miałem takie przypadki że ktoś nie szarżował.... poza tym dobrze cisną skirmishe, piechotę (każdą, zwłaszcza elfią...). Ale więcej jak 15 nie wystawiam.
Inżynierek jest dobry z Panią Helenką A nawet w demonitorze (zależy z kim grasz :p
Inżynierek jest dobry z Panią Helenką A nawet w demonitorze (zależy z kim grasz :p
180p za 15 blunderbussów bez CG. OK, tylko że jak już coś do nich dojedzie, to mają tylko 2 rzędy na starcie... I raczej dostaną w CC na tyle, żeby się posypać (chociaż, kto wie. LD 9, BSB w pobliżu, może i wytrzymają)
Jednocześnie za te 180p wystawię 15 warriorów z tarczami, FCG i do tego Eruption Gun (może trochę wyskoczę poza to 180p, ale zawsze może to byś tylko sztandarowy i muzyk)
Wciąż mam wrażenie, że Eruption Gun (a to tylko bonus) jest o wiele lepszy niż 15 blunderbussów. Trochę przypomina 10 muszkietów, za 45p, więc warto (tylko łatwo schodzi z tego co widzę)
Blunderbussi to zdecydowanie dobry straszak, jednak nie jestem przekonany. Chciałem jeszcze się zapytać o rare'y - co wystawiać? Czemu Earthshaker jest już nieopłacalny, co w nim pogorszyli? Golemy nie wydają się dobre, może nawet lepszym rozwiązaniem byłaby 4 Irongutsów z Warbannerem, podobnie biją tylko troszkę mniej wytrzymali. Ale o wiele mniej kosztują.
Jednocześnie za te 180p wystawię 15 warriorów z tarczami, FCG i do tego Eruption Gun (może trochę wyskoczę poza to 180p, ale zawsze może to byś tylko sztandarowy i muzyk)
Wciąż mam wrażenie, że Eruption Gun (a to tylko bonus) jest o wiele lepszy niż 15 blunderbussów. Trochę przypomina 10 muszkietów, za 45p, więc warto (tylko łatwo schodzi z tego co widzę)
Blunderbussi to zdecydowanie dobry straszak, jednak nie jestem przekonany. Chciałem jeszcze się zapytać o rare'y - co wystawiać? Czemu Earthshaker jest już nieopłacalny, co w nim pogorszyli? Golemy nie wydają się dobre, może nawet lepszym rozwiązaniem byłaby 4 Irongutsów z Warbannerem, podobnie biją tylko troszkę mniej wytrzymali. Ale o wiele mniej kosztują.
Bum...!
Nie lekceważ golemów. Na ostatnim turnieju 4 golemy z facem wciągnęły BK z regenką, corpse cart i wrajty (i nieważne, że przeciwnik się dał podpuszczać...) czym udowodniły swą przydatność. W dobie przegiętych hydr, abomek itp syfu z regenką i wrednych wrajtów golemy z S5 i mag + płonącymi atakami, z Imm. to psyche to świetny wybór, do tego sztandar, za który opp nie dostaje VP i broń do wyboru, 5 T i 3+ sejwa, ja nie wiem, są imo o niebo lepsi niż każde ogry, lepsi niż szejk. Szejka splewili, co z tego, że 10 pts tańszy. Efekt spowolnienia jest już tylko na dużej templatce, a nie 2d6 cali.... Jeśli już strzelać, lepiej wziąć helene i bolce.
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
imo i tak używać szejka
nie patrz, że w rh był lepszy
imho i tak jest lepszy niż kowadło w zwykłych d i można brać 2x, a w rozpach na strzelaniu, które imho najlepiej działają obcięcie ruchu jest bezcenne
za golemy i bulle można płacić master card , chociaż też są syte
a helena mi zawsze miscastuje i niech biorą ją Ci, którzy mają do niej szczęście
trzeba popróbować
nie patrz, że w rh był lepszy
imho i tak jest lepszy niż kowadło w zwykłych d i można brać 2x, a w rozpach na strzelaniu, które imho najlepiej działają obcięcie ruchu jest bezcenne
za golemy i bulle można płacić master card , chociaż też są syte
a helena mi zawsze miscastuje i niech biorą ją Ci, którzy mają do niej szczęście
trzeba popróbować