Nasze rozpiski

Chaos Dwarfs

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nasze rozpiski

Post autor: Husiat »

Od razu druga opcja (do której bym dążył)

Deamonsmith 142p
Shield, General
Chalice of Fire

Deamonsmith 137p
Shield
Dispel Scroll

Great Horn Bull Centuar 149p
BSB, Great Weapon
Scale Mail of Gazrakh

20 Warriors 250p
Shield, FCG
Eruption Gun

10 Warriors 155p
Great Weapon, Shield, Musician
Eruption Gun

20 Obsidian Guard 340p
Shield, FCG
Banne of Demonic Tides

Death Rocket 90p

6 Bullcentaurs 132p
GW, Shield, Musician

Earthshaker 100p

PD: 2
DD: 4 + Scroll
Total: 1495p

Proszę o rady, co zmienić, do jakiego modelu (mniej więcej) dążyć. Tutaj postawiłem na piechotę ze wsparciem ogniowym, strasznie brakuje mi slotów special (choćby drugi death rocket...)
Może tylko 2 bohaterów, a wtedy dopakować kawalerię? Do 10, chaos armour i magiczny sztandar...
Chalice do jednorazowego wejścia wszystkich moich czarów ;) O ile będę miał szczęście.

Pozdrawiam,
Husiat
Bum...!

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

po co Ci az 2 deamonsmithow? z 2 bound spellami i tak nie poczarujesz niestety, zostawilbym 1 i dal mu 2 scrolle

Awatar użytkownika
Barth
Falubaz
Posty: 1317

Post autor: Barth »

popychaczka ze sztandaru ma też małe szanse wejśc :?
Dawałem ją gdy wystawiałem High priesta i wtedy często wchodziła :mrgreen:

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Mi anihilatorów brakuje - bardzo fajny oddział. Ta 10 warriorów do mnie nie przemawia.

Z rarów? Golemy są fajne - przynajmniej mi się dobrze na tym grało :)

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Z rarów używam hellcanona lub golemów, szejka trochę splewili...... Byczki bardzo opłacalne, ja wystawiam zazwyczaj 9 z bannerem -1 do hita, GW CHA + bsb :) Jesli golemy, to 3-4 z face of hashut (i tak opp nie zdobywa punktów:P i flamingiem. Z hobów 10 tki łuków i 5 fastów z muz, spirami i oczkami. A 10 warriorów z muzykiem i eruptorem są dobre :P GW im niepotrzebne.

Awatar użytkownika
Pitul
Mudżahedin
Posty: 245
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Pitul »

Ja zazwyczaj stawiam na jeden typ oddziałow albo na bullcentarów(dopakowanych na maksa) z jakimś BSB i oczywiśćie trochę fasta dla wsparcia albo na obsydianów z fullem maszyn
"Aby być niepospolitym graczem, trzeba zacząć od pospolitego grania."

WE 12/13/8
ChD 0/1/0
VC 4/3/2

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Rasti pisze:Mi anihilatorów brakuje - bardzo fajny oddział. Ta 10 warriorów do mnie nie przemawia.

Z rarów? Golemy są fajne - przynajmniej mi się dobrze na tym grało :)
Właśnie do mnie odwrotnie.
Warriorzy przyjmują fasty, wykopaczki etc. więc zostają z maszynami, a są tylko do wystawianie guna (i tak dodatkowy plus tego oddziału się wyłania)
Za to blunderbussy? nie potrafię ich pojąć... na kawalerię słabi, a ofensy klockowo-piechotne rzadko się teraz zdarzają. z kolei na defensy raczej dojdą w małej liczbie. Do defensu na maszynerii też do mnie nie przemawiają - za dużo chyba teraz szybkich ofensów.
Wyprowadźcie mnie z błędu bo zdaję sobie sprawę, że są dobrzy - w końcu wszyscy nimi grają... Ale do czego? :P

A nie lepiej zamiast kloca 10 dać 2x6 oddziałów wsparcia dla klocków piechoty? Ta opcja bardziej do mnie przemawia, tanie to (około 130p z muzykiem, GW, tarczą), tyle że zżera special.

Czekam na jakieś propozycje zmian w rozpisce nadal i dziękuję za dotychczasowe uwagi ;)

Pozdrawiam,
Husiat
Bum...!

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

W 10 jest szansa, że dojadą, a pozostałe sloty lepiej na gwardię i bolce wykorzystać :) Blundy są fajne jak wejdą do domku i mają 360 widoczności :P

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

ale wtedy strzelaja tylko z S3 wiec nie jest to juz takie fajne, poza tym moga strzelac po ruchu, zwykle jest to prawie rownoznaczne z 360 stopniami widocznosci

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

OK, ale czysto teoretycznie:
klocek 20 kosztuje mnie 265p (licząc FCG, skoro już 20 krasnali) W ramach tego wydatku otrzymuję, patrząc tylko od strony walki wręcz/piechoty - lekką piechotę walczącą 4WS z siłą 3, oraz broniącą się 4T i 5+ Savem (+mocna LD: 9)... Czyli całkiem słabo jak na piechociarza za 12p.
Ale to przecież nie ich przeznaczenie. Strzelają, tyle że na 12 cali. Więc kawalerii (licząc, że robią move&fire) raczej nie sięgną (chyba że takiej z 7 cali ruchu), tylko Stand&Shoot zostaje. Lekka kawaleria/półciężka (o ile mogę to tak nazwać) tego i tak nie przepchnie, pozostaje klocek 10+ ciężkiej... Która, według mnie niemal pewnie, przejedzie się po oddziale. statystycznie 4 dostanie hity, z czego dwóch wybroni savem (2+ -2 = 4+), dojeżdza 8 i robi sieczkę.
Tak wygląda to teoretycznie z kawalerią. Z monsterami, ogrami, trollami etc. (mało modeli, dużo woundów) sprawa wygląda jeszcze gorzej.
Za to dobrze wygląda z piechotą... Tyle że piechota rzadko się ostatnio zdarza. A jak już się zdarza - to z zapleczem artyleryjskim, kawaleryjskim, jakimkolwiek - a więc patrz poprzednie "obliczenia".

Tak więc zupełnie nie widzę dla nich zastosowania. Jeszcze zwykli warriorzy mają o 2 lepszego save'a (w walce, od ostrzału o jeden oczywiście) i są o 3p tańsi..! Co przy 20 modelach daje aż 60p. W sam raz na eruption gun i sztandar, oba zwrócą się z nawiązką...
Tak wygląda to teoretycznie, w związku z tym zastanawiam się, czy opłacalnym jest wrzucenie do mojej rozpiski nawet jednej piętnastki blunderbussów. Póki co nie widzę dla nich zastosowania, prócz straszaka... Ale straszak za 265p (w wersji mniejszej - 15 bez FCG - to i tak 180p! A taki oddział szybko traci rank, staje się miętki nawet dla średnich oddziałów...


Jakie wy macie zastosowania dla nich? Jakieś doświadczenie z grania blunderbussami, w czym się sprawdzają, ile razy się spłacili? ;)

Pozdrawiam
Husiaty
Bum...!

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Najlepsza ich wersja to 15 ich za 180pts bez żadnych CG. Po co im CG tak w ogóle!?
A zastosowanie? Ja w nich trzymam inżynierka - nie przeszkadza w strzelaniu. Lepsze to niż na piechotę. W warriorach, który raczej są do walki to zły pomysł. Ich sprawdzanie się? Jeżeli wypalą z S5 to mogą pokiereszować nie jeden oddział.
Śmieci raczej też nic im nie zrobią. Jakoś wolę ich przy defensywie, niż goblinki.

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Za każde piętro domku mają +1 do siły (faq). Poza tym to niezły straszak dla kogoś kto z nimi nie grał, jak mówisz, że każdy model obrywa na 4+ to jest ojoj ;p serio, sam już miałem takie przypadki że ktoś nie szarżował.... poza tym dobrze cisną skirmishe, piechotę (każdą, zwłaszcza elfią...). Ale więcej jak 15 nie wystawiam.

Inżynierek jest dobry z Panią Helenką :P A nawet w demonitorze (zależy z kim grasz :p

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

180p za 15 blunderbussów bez CG. OK, tylko że jak już coś do nich dojedzie, to mają tylko 2 rzędy na starcie... I raczej dostaną w CC na tyle, żeby się posypać (chociaż, kto wie. LD 9, BSB w pobliżu, może i wytrzymają)

Jednocześnie za te 180p wystawię 15 warriorów z tarczami, FCG i do tego Eruption Gun (może trochę wyskoczę poza to 180p, ale zawsze może to byś tylko sztandarowy i muzyk)

Wciąż mam wrażenie, że Eruption Gun (a to tylko bonus) jest o wiele lepszy niż 15 blunderbussów. Trochę przypomina 10 muszkietów, za 45p, więc warto (tylko łatwo schodzi z tego co widzę)

Blunderbussi to zdecydowanie dobry straszak, jednak nie jestem przekonany. Chciałem jeszcze się zapytać o rare'y - co wystawiać? Czemu Earthshaker jest już nieopłacalny, co w nim pogorszyli? Golemy nie wydają się dobre, może nawet lepszym rozwiązaniem byłaby 4 Irongutsów z Warbannerem, podobnie biją tylko troszkę mniej wytrzymali. Ale o wiele mniej kosztują.
Bum...!

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Nie lekceważ golemów. Na ostatnim turnieju 4 golemy z facem wciągnęły BK z regenką, corpse cart i wrajty (i nieważne, że przeciwnik się dał podpuszczać...) czym udowodniły swą przydatność. W dobie przegiętych hydr, abomek itp syfu z regenką i wrednych wrajtów golemy z S5 i mag + płonącymi atakami, z Imm. to psyche to świetny wybór, do tego sztandar, za który opp nie dostaje VP i broń do wyboru, 5 T i 3+ sejwa, ja nie wiem, są imo o niebo lepsi niż każde ogry, lepsi niż szejk. Szejka splewili, co z tego, że 10 pts tańszy. Efekt spowolnienia jest już tylko na dużej templatce, a nie 2d6 cali.... Jeśli już strzelać, lepiej wziąć helene i bolce.

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

imo i tak używać szejka
nie patrz, że w rh był lepszy
imho i tak jest lepszy niż kowadło w zwykłych d i można brać 2x, a w rozpach na strzelaniu, które imho najlepiej działają obcięcie ruchu jest bezcenne
za golemy i bulle można płacić master card :), chociaż też są syte

a helena mi zawsze miscastuje i niech biorą ją Ci, którzy mają do niej szczęście
trzeba popróbować :twisted:

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Niby można brac i helenę i szejka, ale imo lepiej helca + golemy, a postrzelać z bełtów, robią więcej szkód niż szejker. A może po prostu mam już ich dośc po kilku latach grania na RH...

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Hellcanon wchodzi za jednego slota rare w ChD?
Drogie, ale chyba efektowne to... ;]
Bum...!

Awatar użytkownika
DawiZharr
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Opole

Post autor: DawiZharr »

Husiat pisze:Hellcanon wchodzi za jednego slota rare w ChD?
a za ile ma wchodzic? to ten sam hellcannon co w woch

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Wydaje mi się, że kiedy powstał, liczył się za dwa sloty rare, ale nie mam pewności...
Bum...!

Awatar użytkownika
Barth
Falubaz
Posty: 1317

Post autor: Barth »

ale wtedy miał inne zasady :wink:

ODPOWIEDZ